alfa vaihtoon!
Valvoja: Moderators
alfa vaihtoon!
tietääkös kukaan mitään edullista ja osaavaa korjaamoa tampereen seudulla? Alfa 156 on taas totaalisesti irtisanonu yhteistyösopimuksen ja tarvis osaavaa korjaajaa kun omat taidot ei näihin alfan mystisiin vikoihin enää auta. Harkitsen vakavasti merkin vaihtoa enkä voi suositella kyllä kyseistä merkkiä kenellekkään.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: alfa vaihtoon!
Kyllähän se niin on että jos käytetyn Alfan ostaa, eikä ole varaa pitää sitä kunnossa tyyliin: vaihdetaan uutta osaa niin kauan että vika katoaa, niin sitten pitää turvautua tällaisiin nettifoorumeihin ja kysellä että missähän vika voisi olla ja alkaa metsästämään itse ratkaisua.Hannalfa kirjoitti:tietääkös kukaan mitään edullista ja osaavaa korjaamoa tampereen seudulla? Alfa 156 on taas totaalisesti irtisanonu yhteistyösopimuksen ja tarvis osaavaa korjaajaa kun omat taidot ei näihin alfan mystisiin vikoihin enää auta. Harkitsen vakavasti merkin vaihtoa enkä voi suositella kyllä kyseistä merkkiä kenellekkään.
Halvan ja asiantuntevan korjaamon metsästäminen ja merkkifoorumille itkeminen ja merkin haukkuminen osoittaa sen että kannattanee tosiaan vaihtaa merkkiä.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 23 Elo 2009, 20:16
- Paikkakunta: tampere
Re: alfa vaihtoon!
mitäs kaikkee vikaa siinä on?
Re: alfa vaihtoon!
Hannalfa kirjoitti:tietääkös kukaan mitään edullista ja osaavaa korjaamoa tampereen seudulla? Alfa 156 on taas totaalisesti irtisanonu yhteistyösopimuksen ja tarvis osaavaa korjaajaa kun omat taidot ei näihin alfan mystisiin vikoihin enää auta. Harkitsen vakavasti merkin vaihtoa enkä voi suositella kyllä kyseistä merkkiä kenellekkään.
Katselin tuossa vähän historiatietojasi ( http://www.alfabbs.fi/search.php?mode=results ) ja kieltämättä ongelmia on lyhyessä ajassa ollut vähintään kotitarpeiksi. Ymmärrän tuskan ja tuohtumuksen. Tämä ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita sitä, että kaikki Alfat kärsivät samoista vioista tai vioista ylipäätään. Jostain kumman syystä yksilöllisiä eroja on, vaikka sarjatyönä kootaan robottien tekemistä osista.
Mikä muuten on autosi ikä, vuosimalli ja ajokilometrit ja mistä ostit? Entä mitä vikaa siinä on juuri nyt?
- Willealfaj
- Viestit: 9
- Liittynyt: 24 Elo 2009, 19:25
Totta!VMTD kirjoitti:Kannattaa siirtyä vanhempiin malleihin, niissä ei ole niin paljoa hienoa tekniikkaa ja silloin vikakohteen vähemmässä.
Omasta (huom!) mielestäni juuri vanhat DIY (TSI) Alfat ovat kunnon Autoja joissa ei ole konehuoneeseen laitettu värejä joihin saa koskea itse (pissapoika ja jäähdytysneste ja ... ei tule muuta mieleen)
Kun on fixannut 1970 Datsunin 100A:ta niin samaa tekniikkaa löytyy muistakin autoista. Esmes nykyisestä projektista Giuliasta (1967) ja aiemmasta (jenkki Dusterista (1970)).
Ei tarvitse kuin jonkunlaisen korjausmanuaalin 70-luvulta, ja tilaakin pellin alta löytyy. Sitikassa (VTS 2.0 joka on mulla käyttöauto) on kyllä noita värejä, mutta... TSI on aina parempi kuin joku merkkiliikkeen "korjaaja" & valohoito. Ja onpa tuohon VTSsäänkin tullut vaihdettua yhtä ja toista (rankin rasti 2-pistesuorasuihkun tiivisteen vaihtaminen)
Kiva laittaa tuota Giuliaa kun ei ole kiirus ja jotain vanhoja laittojakin muistaa (osin)
---> Vanhat AUTOT ja koneet kunniaan!
Mikä ihme on 2-pistesuoraruisku, eikös nuo patongit kuitenkin ole 4-sylinterisiä?Willealfaj kirjoitti: Ja onpa tuohon VTSsäänkin tullut vaihdettua yhtä ja toista (rankin rasti 2-pistesuorasuihkun tiivisteen vaihtaminen)
Alastarolla ihmettelimme rata-auton (80-luvun saksalaista hi tekkiä) hajonnutta YKK-anturia, sen vaihtamiseen ei tarvinnutkaan koulutettua käärmettä vaan kaikki oli suht sopuisasti käden ulottuvilla
VMP
- Aftershock
- Viestit: 14
- Liittynyt: 29 Kesä 2007, 14:02
- Paikkakunta: Helsinki
Re: alfa vaihtoon!
Onhan tuo valitettavaa kun alfasi ei pysy nipussa... mutta kyllä tässä vaiheessa täytyy yhtyä muiden kommentteihin, että eipä se tarkoita että pitäisi merkkiä mennä vaihtamaan.Hannalfa kirjoitti:tietääkös kukaan mitään edullista ja osaavaa korjaamoa tampereen seudulla? Alfa 156 on taas totaalisesti irtisanonu yhteistyösopimuksen ja tarvis osaavaa korjaajaa kun omat taidot ei näihin alfan mystisiin vikoihin enää auta. Harkitsen vakavasti merkin vaihtoa enkä voi suositella kyllä kyseistä merkkiä kenellekkään.
Oma yksilö on kuitenkin pelittänyt ihan loistavasti, eikä mitään vikaa ole ollut. 40tkm on tullut mittariin vuodessa ja täällä ollaan päivä päivältä ihastuneempia alfaan. Pitäisi itse asiassa saada lisää näitä ihastuttavia autoja omaan talliin.
Luulen ja tiedän että joka merkillä on näitä mustia "lampaita" jotka sitten hajoilevat omia aikojaan. esim itselläni oli uutena liisattu Citroen Xsara VTS -99 joka sitten loppujen lopuksi syttyi palamaan kesken ajon.
- jiigee
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
- Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03 - Paikkakunta: Tampere
Vähän tulee mieleen kaverin jts, joka oli jotain pari kuukautta parissa eri delta-autossa kun nykimistä ja röpötystä selvitettiin. Siihen vaihdettiin kaikki mahdolliset anturit ja plaanattiin kansikin (!), laskua oli tuhansia euroja ja kai se lopullinen vika oli yhdessä puolassa... Kun tämä oli kunnossa, alkoi MCF valo vilkkua ja auto meni vaihtoon. Se oli puolen vuoden alfisti se. Vai pitääkö sanoa alfista?Jalamari kirjoitti:Katselinpa minäkin käyttäjän kirjoittamia viestejä vioista.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Ei anna delta-autosta kovin ammattitaitoista kuvaa jos edes testerillä ei vikaa saatu haarukoitua tuohon puolaan...tosin mulla bemari aikoinaan oli merkkiliikkeessä myös käyntihäiriöiden takia ja lambdan vaihdon jälkeen totesivat vaan tyynesti, että "vika ei sitten ollutkaan lambdassa vaan sytytyspuolassa...mutta sitä ei nyt ehdi korjata..."pari kuukautta parissa eri delta-autossa kun nykimistä ja röpötystä selvitettiin. Siihen vaihdettiin kaikki mahdolliset anturit ja plaanattiin kansikin (!), laskua oli tuhansia euroja ja kai se lopullinen vika oli yhdessä puolassa..
En toiste asioinut siinä liiterissä.
Alfoissa on pakko hyväksyä tietyt puutteet ja pikkuviat, koska ajonautinto yleensä korvaa ne ikävät puolet.
Ja varminta on omistaa ainakin kaksi Alfaa, toisella voi sitten aina ajaa kun toinen on remontissa
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Nuo jutut ehkä pätevät, jos kyse on puhtaasti harrasteautoista, mitä 75:t ja iso osa 164:stakin alkaa olla, mutta jos maksaa esim. yli 10 000 euroa 2000-luvun autosta käydäkseen sillä vaikka päivittäin töissä (kylläkin tyylikkäästi nautiskellen), ei tietenkään satunnainen ajonautinto riitä korvaamaan sitä, jos esim. kerran kuukaudessa joutuu puolimatkasta jatkamaan jalan ja hoitamaan taas hinausauton hakemaan kiulu telakalle.AlfaTom kirjoitti:Alfoissa on pakko hyväksyä tietyt puutteet ja pikkuviat, koska ajonautinto yleensä korvaa ne ikävät puolet.
Ja varminta on omistaa ainakin kaksi Alfaa, toisella voi sitten aina ajaa kun toinen on remontissa
Ymmärrän kyllä keskustelun aloittajaa täydellisesti. Kaikilla ei ole aikaa eikä rahaakaan räpeltää ja harrastaa. Kyllä Alfan kuuluu toimia siinä, missä halvempienkin autojen.
Mulla ja vaimolla on ollut jo vuosia alla Alfoja ja Fiatteja nyt yksi Lanciakin.
Kyllä on päivittäin liikuttu työ ja hupiajot - 156:lla ajoin vuoden pari kertaa viikossa 400 - 600 km työkeikkojakin. 156:ssa oli piuhoissa joku vika, joka pudotti kierrokset alas. Johtonippua kun kävi heiluttelemassa konehuoneessa, niin taas meni. En viitsinyt edes korjauttaa, vaikka niitä työkeikkoja sillon ajoinkin, ilmeni sen verran harvakseltaan.
Kerran on jouduttu 156 viemään hinurilla korjaamolle - ohjaustehostajan letku korkkasi -30 pakkasessa, kun kylmänä tempasin tietämättömyyttäni ratista täyden kierroksen pihasta kadulle.
75:lla ajelin päivittäistä työajoa noin 60 tkm eli välin 60.000 - 120.000 eikä siinäkään mitään normaalista poikkeavia vikoja ollut, saati että olisi tielle jättänyt.
Mielestäni ihan samaa laatua, kun muutkin. Mulla on ollut ruotsalaisia, saksalaisia ja ranskalaisia, joten perustuu omaan tietoon.
Turhaa panettelua MOT.
Kyllä on päivittäin liikuttu työ ja hupiajot - 156:lla ajoin vuoden pari kertaa viikossa 400 - 600 km työkeikkojakin. 156:ssa oli piuhoissa joku vika, joka pudotti kierrokset alas. Johtonippua kun kävi heiluttelemassa konehuoneessa, niin taas meni. En viitsinyt edes korjauttaa, vaikka niitä työkeikkoja sillon ajoinkin, ilmeni sen verran harvakseltaan.
Kerran on jouduttu 156 viemään hinurilla korjaamolle - ohjaustehostajan letku korkkasi -30 pakkasessa, kun kylmänä tempasin tietämättömyyttäni ratista täyden kierroksen pihasta kadulle.
75:lla ajelin päivittäistä työajoa noin 60 tkm eli välin 60.000 - 120.000 eikä siinäkään mitään normaalista poikkeavia vikoja ollut, saati että olisi tielle jättänyt.
Mielestäni ihan samaa laatua, kun muutkin. Mulla on ollut ruotsalaisia, saksalaisia ja ranskalaisia, joten perustuu omaan tietoon.
Turhaa panettelua MOT.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
^ Vaikka Lakun henk. kohtaiset ajokokemukset Alfalla ovatkin pääosin valoisia, mielestäni tällä ei voi vahvistaa teesiä, että Alfoissa ei olisi sen enempää vikoja kuin muissakaan autoissa. Verrokkiautoina itsellä on ollut seitsemän erimerkkistä kärryä, joista vain Opel Calibra on ollut selvästi epäluotettavampi. Nyt on kolmas Alfa menossa ja jokaisessa on ollut jotain enemmän ja vähemmän mystisiä vikoja. Alfat ovat olleet n. 20 000 - 30 000€:n hintaluokassa ja maksimissaan kolme vuotta vanhoja ostettaessa. Tämän hintaluokan ja ikäluokan autoilta voidaan odottaa luotettavuutta huoltovälien aikana, mutta ei niin ei...
On hajonnut/vaihdettu/tarkistettu lambdaa, ilmamäärämittaria, EGR:ä, ohjelmapäivityksiä, yms. yms. Pahimmalla, eli edellisellä 159:llä ei välillä uskaltanut lähteä pitkälle matkalle lainkaan, koska meno oli niin epävarmaa. Osistahan se auto on koottu ja huollon pitäisi se osata korjata, mutta kuten tunnettua, siitä ei tule mitään. Kyllä Alfatkin pitäisi olla tehty normaalikäyttöön, ei jatkuvasti ruuvattavaksi. Harrasteautot on sitten erikseen. Nykyinen 159 etenee onneksi tällä hetkellä luotettavasti eteenpäin, kop* kop*
On hajonnut/vaihdettu/tarkistettu lambdaa, ilmamäärämittaria, EGR:ä, ohjelmapäivityksiä, yms. yms. Pahimmalla, eli edellisellä 159:llä ei välillä uskaltanut lähteä pitkälle matkalle lainkaan, koska meno oli niin epävarmaa. Osistahan se auto on koottu ja huollon pitäisi se osata korjata, mutta kuten tunnettua, siitä ei tule mitään. Kyllä Alfatkin pitäisi olla tehty normaalikäyttöön, ei jatkuvasti ruuvattavaksi. Harrasteautot on sitten erikseen. Nykyinen 159 etenee onneksi tällä hetkellä luotettavasti eteenpäin, kop* kop*
Siis mikä on panettelua?Laku kirjoitti:Mulla ja vaimolla on ollut jo vuosia alla Alfoja ja Fiatteja nyt yksi Lanciakin.
Kyllä on päivittäin liikuttu työ ja hupiajot - 156:lla ajoin vuoden pari kertaa viikossa 400 - 600 km työkeikkojakin. 156:ssa oli piuhoissa joku vika, joka pudotti kierrokset alas. Johtonippua kun kävi heiluttelemassa konehuoneessa, niin taas meni. En viitsinyt edes korjauttaa, vaikka niitä työkeikkoja sillon ajoinkin, ilmeni sen verran harvakseltaan.
Kerran on jouduttu 156 viemään hinurilla korjaamolle - ohjaustehostajan letku korkkasi -30 pakkasessa, kun kylmänä tempasin tietämättömyyttäni ratista täyden kierroksen pihasta kadulle.
75:lla ajelin päivittäistä työajoa noin 60 tkm eli välin 60.000 - 120.000 eikä siinäkään mitään normaalista poikkeavia vikoja ollut, saati että olisi tielle jättänyt.
Mielestäni ihan samaa laatua, kun muutkin. Mulla on ollut ruotsalaisia, saksalaisia ja ranskalaisia, joten perustuu omaan tietoon.
Turhaa panettelua MOT.
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Mun kokemusta 2:desta -05 156 JTS mallista (aikanaan 27 keur autoja mittarissa 10 000-33 000 km) jos muistelen niin eihän niistä voinut puhua käyttöautoina
Uutena meille tullut 147 taas on tehnyt kaiken ninkuin pitää.
Luulen että kyseessä on yhdistelmä: hiukan keskimääräistä enemmän "yksilöitä" autoissa - dramaattisesti alle keskitason oleva huoltotoiminta. Vaikutelmaksi jää että suurempi pulma on huollon aivan tolkuttoman kehno taso (poislukien Konalan 2 erikoismiestä).
Uutena meille tullut 147 taas on tehnyt kaiken ninkuin pitää.
Luulen että kyseessä on yhdistelmä: hiukan keskimääräistä enemmän "yksilöitä" autoissa - dramaattisesti alle keskitason oleva huoltotoiminta. Vaikutelmaksi jää että suurempi pulma on huollon aivan tolkuttoman kehno taso (poislukien Konalan 2 erikoismiestä).
En määritelmän jälkeenkään löytänyt panettelua tästä keskustelusta, mutta ei sen väliä. Itsekin uskon näin, että Alfoissa on keskimääräistä enemmän laadunvaihtelua - jostain syystä. Ja sitten on selvästi keskimääräistä heikkotasoisempi huolto, joka vielä sekin jää tekemättä, kun se on vielä keskimääräistä aivan järjettömästi kalliimpi (ainakin kalliimpi kuin niissä Citikoissa, Mersussa ja Volvoissa, mitä perheessämme on ollut Alfojen kanssa yhtä aikaa). Jotenkin uskoisin Hannalfankin auton olevan yhdistelmä tätä kaikkea.Laku kirjoitti:Alfojen mollaaminen yleisesti on turhaa panettelua.
Juhalan kommentti on validin tuntuinen - tai ainakin sitten mulle on sattunut ei maanantaikappaleet Fiatin konsernista.
Mutta ei se sitä tarkoita, etteikö vioista saisi hermostua. Eikä sitä, että vikojen mainitsemisesta pitäisi hermostua.
Itse olen koko 2000-luvun tuupannut 156 ja 159 -Alfoihin 50 000 - 60 000 km vuodessa. Sitä ennenkin tuli piestyä maantietä 75:lla ja 90:llä noin 40 000 km:n vuositahtia. 75 ja ensimmäinen 156 palvelivat luotettavasti. Ysikymppistä sai paikata kaikki viikonloput, että pääsi viikot ajamaan ja jälkimmäinen 156 teki hinureista ja taksikuskeista tuttuja, mutta niin vain siihenkin puhallettiin 230 000 km ja vieläkin tuo näkyy olevan liikkeessä.
Tästä nykyisestä 159:stä ei vielä tiedä sanoa luotettavuudesta mitään, kun vasta on vuosi ja 55 000 km takana. Mutta jos tämä alkaa oikutella, niin meteli Teltta-auton tiskillä on melkoinen - varsinkin jos palvelu on yhtä huonoa kuin edellisen yksilön kanssa. Toistaiseksi kaikki hyvin, mutta kun päivittäin ajaa 2 x 105 km, niin ei se ihan sama ole, käveleekö osan matkaa vai viekö auto perille asti.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Ei pidä sulkea pois käyttäjä vikoja
Ostin Alfan tietoisena, että vikoja voi pahimmassa tapauksessa olla enemmän kun kuski kestää, mutta eipä ole vielä ollu mitään mikä todella loisi ketutuksen päälle. Esim. "Milano by night" on jäännyt täysin kokematta eikä merkkivaloja ole vilkutettu kuin kerran: muka palannut polttimo, tosin taisi olla jokin kosketushäiriö takalyhdyn kannassa vain, kun ei ole toistunnut kertaakaan.
Nyt päällä on vain 1 vika, Bose (kaiuttimet) pätkii, heilautus luu5sta niin toimii taas, ja jotkut kanavat kuuluvat huonosti. taitaa olla kaiuttimien vaihto markkinat edessä. Muuten ei ole ollut nokan koputtamista, kaikki toimii.
Itse pääsin eroon huonnosta huollosta tekemällä itse, vaatiihan se pienentä ammatti taitoa ja paikan, mutta tuleepahan hyvin tehtyä, jos tietää mitä tekee.
Ostin Alfan tietoisena, että vikoja voi pahimmassa tapauksessa olla enemmän kun kuski kestää, mutta eipä ole vielä ollu mitään mikä todella loisi ketutuksen päälle. Esim. "Milano by night" on jäännyt täysin kokematta eikä merkkivaloja ole vilkutettu kuin kerran: muka palannut polttimo, tosin taisi olla jokin kosketushäiriö takalyhdyn kannassa vain, kun ei ole toistunnut kertaakaan.
Nyt päällä on vain 1 vika, Bose (kaiuttimet) pätkii, heilautus luu5sta niin toimii taas, ja jotkut kanavat kuuluvat huonosti. taitaa olla kaiuttimien vaihto markkinat edessä. Muuten ei ole ollut nokan koputtamista, kaikki toimii.
Itse pääsin eroon huonnosta huollosta tekemällä itse, vaatiihan se pienentä ammatti taitoa ja paikan, mutta tuleepahan hyvin tehtyä, jos tietää mitä tekee.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Juuri tästä syystä itsekin siirryin vanhojen Alfojen harrastajaksi.Jönsson kirjoitti: Ymmärrän kyllä keskustelun aloittajaa täydellisesti. Kaikilla ei ole aikaa eikä rahaakaan räpeltää ja harrastaa. Kyllä Alfan kuuluu toimia siinä, missä halvempienkin autojen.
Kommenttini oli puoliksi leikillään esitetty, ymmärrän myös, että uudehkon auton pitää toimia luotettavasti. Ongelma ei tosin ole vain Alfalla, kuten kaikki tietää. Ei se vaihtamalla välttämättä parane...
Niin...pakko lisätä että edellinen Alfa eli 156 V6 SW toimi neljän vuoden ajan aivan luotettavasti. Ostaessa oli kilsoja 86tkm ja myydessä 123tkm. Ainoa ajon estänyt vika oli kytkimen hajoaminen, mikä on "normaalia" niillä kilsoilla
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 21 Huhti 2009, 21:57
- Paikkakunta: kajaani
Minulle on tainut sattua todellakin Maanantai kappale. Ostin n. 160 000 km ajetun 5 kk sitten. Nyt takana 30 000 km, ainoa vika, mikä ei ole itse aiheutettu, on pimeäksi mennyt vilkunpoltin.Laku kirjoitti:Alfojen mollaaminen yleisesti on turhaa panettelua.
Juhalan kommentti on validin tuntuinen - tai ainakin sitten mulle on sattunut ei maanantaikappaleet Fiatin konsernista.
Kaksi öljypohjaa olen joutunut vaihtamaan. Toisen olivat särkeneet öljyn vaihdossa, toisen ajoin kiveen. Nyt on pohjapanssari henkalta, maksoi jo itsensä takaisin(suosittelen)
olen toki korjaillut aiemmin korjaamoissa tehtyjä mokia ja virheitä. esim. valoumpio paskona polttimon vaihdon jälkeen.
Tätä ennen ollut n. 15 uutta sekä vanhaa erimerkkistä autoa, väitän alfan olevan huolettomin sekä varmin heti kuplavolkkarin jälkeen.Tietysti otettava huomioon, että kuplassa on niin vähän osia, ettei se voi edes rikkoutua
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Tämä on nyt omaa mielipidettä mutuilua...
On täysin ymmärrettävää mielestäni että jos on esim vain yksi käyttöauto ja sen kanssa pitää juosta alvariinsa korjaamolla niin hermohan siinä menee.
On vain joskus vaikea vetää rajaa sille A.)
mikä johtuu huonosta kohtelusta/siitä että ajetaan "bensaa lisäämällä" (Öljyt ehkä nippa nappa muistetaan) kunnes kuuluu poks, ja sitten haukutaan Alfa paskaksi. Moni Alfa 156 esim saattaa tippua juuri siihen rakoon ettei ole niin uusi että käytettäisiin korjaamolla säännöllisesti km mukaisissa tarkistuksissa ja huolloissa, eikä niin vanha/halpa että hyväksyttäisiin kun se sitten laukeilee tien sivuun huollon puutteesta.
B.) Mikä johtuu huonosta korjaamotoiminnasta, eli ei löydetä vikaa mutta vaihdetaan osia urakalla, korkataan öljypohjaa jne. ->auton vika!?
C.) Mikä siitä että auton todellinen vikataajuus on keskimäräistä korkeampi. Eli suunnittelussa on tapahtunut virhe/tuotannossa on säästetty halvalla osalla tmv. ->Onko näin suhteessa hintaan?
Itse arvelen että kaikkia kolmea on tässä yhtälössä mukana. Alfan kun ostaa niin pitäisi olla huoltokirjan etusivulla uudelle omistajalle viesti jossa kerrotaan että Alfa kaipaa hieman keskimääräistä enemmän TLCä? Monet tekniset ratkaisut Alfoissa taitavat olla sellaisia että vaativat hieman enemmän säännöllistä säätöä, ja huoltoa toimiakseen?
Tuli pitkä viesti, mutta sanonpa lopuksi vielä että itsellä ja vaimolla tämä on nimenomaan se ainoa auto. Koskaan se ei ole jättänyt tielle, tai edes pelotellut. Vikoja on ollut ja niitä on sitä mukaa korjailtu. Ehkä muutama enemmän kuin keskimäärin (mutu). Suurimmat valituksen aiheet on hieman suolaiset huoltohinnat (?) ja ne ainaiset tukivarsien narinat...taas narisee
On täysin ymmärrettävää mielestäni että jos on esim vain yksi käyttöauto ja sen kanssa pitää juosta alvariinsa korjaamolla niin hermohan siinä menee.
On vain joskus vaikea vetää rajaa sille A.)
mikä johtuu huonosta kohtelusta/siitä että ajetaan "bensaa lisäämällä" (Öljyt ehkä nippa nappa muistetaan) kunnes kuuluu poks, ja sitten haukutaan Alfa paskaksi. Moni Alfa 156 esim saattaa tippua juuri siihen rakoon ettei ole niin uusi että käytettäisiin korjaamolla säännöllisesti km mukaisissa tarkistuksissa ja huolloissa, eikä niin vanha/halpa että hyväksyttäisiin kun se sitten laukeilee tien sivuun huollon puutteesta.
B.) Mikä johtuu huonosta korjaamotoiminnasta, eli ei löydetä vikaa mutta vaihdetaan osia urakalla, korkataan öljypohjaa jne. ->auton vika!?
C.) Mikä siitä että auton todellinen vikataajuus on keskimäräistä korkeampi. Eli suunnittelussa on tapahtunut virhe/tuotannossa on säästetty halvalla osalla tmv. ->Onko näin suhteessa hintaan?
Itse arvelen että kaikkia kolmea on tässä yhtälössä mukana. Alfan kun ostaa niin pitäisi olla huoltokirjan etusivulla uudelle omistajalle viesti jossa kerrotaan että Alfa kaipaa hieman keskimääräistä enemmän TLCä? Monet tekniset ratkaisut Alfoissa taitavat olla sellaisia että vaativat hieman enemmän säännöllistä säätöä, ja huoltoa toimiakseen?
Tuli pitkä viesti, mutta sanonpa lopuksi vielä että itsellä ja vaimolla tämä on nimenomaan se ainoa auto. Koskaan se ei ole jättänyt tielle, tai edes pelotellut. Vikoja on ollut ja niitä on sitä mukaa korjailtu. Ehkä muutama enemmän kuin keskimäärin (mutu). Suurimmat valituksen aiheet on hieman suolaiset huoltohinnat (?) ja ne ainaiset tukivarsien narinat...taas narisee
Ayrton Senna da Silva forever
Minä ainakin hyödynnän Alfani ominaisuuksia ja se varmasti kuluttaa autoa.
Sitte se toinen seikka: Autowikin mukaan Alfan vuotuinen valmistusmäärä n. 144 912 (2006) n. 140 000 (2005) n. 175 000 (2004) ja BMW:n 1 023 583 (2004). Ei Alfan valmistusmäärillä voi millään pistää samaa rahaa määrää tuotekehittelyyn, kun enemmän valmistetun merkin. Jos vaikka 50 e per myyty auto menee sinne kehittelyyn, niin eroa syntyy. Mitä sanoo insinöörit?
Mutta nythän tää korjaantuu. Kun omista moottoreista ym. luovutaan, niin valmistusmäärät Fiatin ja Lancian kannssa ovat sellaiset, että tuotekehittely toimii.
Sitte se toinen seikka: Autowikin mukaan Alfan vuotuinen valmistusmäärä n. 144 912 (2006) n. 140 000 (2005) n. 175 000 (2004) ja BMW:n 1 023 583 (2004). Ei Alfan valmistusmäärillä voi millään pistää samaa rahaa määrää tuotekehittelyyn, kun enemmän valmistetun merkin. Jos vaikka 50 e per myyty auto menee sinne kehittelyyn, niin eroa syntyy. Mitä sanoo insinöörit?
Mutta nythän tää korjaantuu. Kun omista moottoreista ym. luovutaan, niin valmistusmäärät Fiatin ja Lancian kannssa ovat sellaiset, että tuotekehittely toimii.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
^ tossa muuten on pointtia. ittekkään en ole ajatellut asiaa.
Totta kai jonkun VW/Skoda/Audi/Seat huolto toimii(?), kun samat palikat ja testerit sopivat joka autoon. Ajan kanssa tyyppiviatkin tulevat nopeasti esille kun samaa tekniikaa lilluu kadulla enemmän kun laki sallii.
Ehkä Fiat ajaa tätä takaa kun menevät ostamaan muita merkkejä.
Kait se on Alfa miehenkin pakko alkaa totutella ideaan, että KOhta konehuoneesta löytyy Fifin osia. Jos Audi kuskit selviää Skoda palikoista, niin kait se on Alfa ja Lancia omistajille mahdollista.
Toivottavasti pitävät vaan rajat selvinä, niin, että merkit ei vahingossakaan kilpaile keskenään
Totta kai jonkun VW/Skoda/Audi/Seat huolto toimii(?), kun samat palikat ja testerit sopivat joka autoon. Ajan kanssa tyyppiviatkin tulevat nopeasti esille kun samaa tekniikaa lilluu kadulla enemmän kun laki sallii.
Ehkä Fiat ajaa tätä takaa kun menevät ostamaan muita merkkejä.
Kait se on Alfa miehenkin pakko alkaa totutella ideaan, että KOhta konehuoneesta löytyy Fifin osia. Jos Audi kuskit selviää Skoda palikoista, niin kait se on Alfa ja Lancia omistajille mahdollista.
Toivottavasti pitävät vaan rajat selvinä, niin, että merkit ei vahingossakaan kilpaile keskenään
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 768
- Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
- Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92) - Paikkakunta: Lemi
- Viesti:
No oman Alfan kanssa jolla olen huristellu nyt 06-vuoden lopusta tähän hetkeen niin en voi sanoa että olis ollu vikoja. Autolla ajettu 323 000 joten luulis olevan vikoja, mutta eipä ole. Pikkujuttuja löytyy, joista kyllä selviää ihan normaali ihminen kun viittii vähän tehdä jotain. Hyvä peli, merkki ei vaihdu itsellä ainakaan.
UliUli
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Jos valmistusmäärät on noin paljon pienemmät,niin suttakin luulisi vähemmän tulevan,tehtäisiin nekin vähät kunnolla
Itsellä kyllä osuneet hyvät alfat,ei tekniikka murheita lainkaan,ja vaihdetut osat perus kulutus kamaa.kun kunnolla&huolella vaihdetaan uusi osa,niin saattaa kestääkin toisella tapaa,kun puoliksi asennusvaiheessa rikottu osa
Tässä nämä viattomat"lapset"
164ts-95 300 000km
164ts-91 340 000km
gtv v6 tb-96 210 000km
Itsellä kyllä osuneet hyvät alfat,ei tekniikka murheita lainkaan,ja vaihdetut osat perus kulutus kamaa.kun kunnolla&huolella vaihdetaan uusi osa,niin saattaa kestääkin toisella tapaa,kun puoliksi asennusvaiheessa rikottu osa
Tässä nämä viattomat"lapset"
164ts-95 300 000km
164ts-91 340 000km
gtv v6 tb-96 210 000km
Minä olen marisija pahimmasta päästä. Olen tyytyväinen vasta jos auto on virheetön. Silti vaihtoja ei ole, muut merkit eivät puhuttele ollenkaan, ainakaan tässä hintaluokassa. Nyt jo kolme Alfaa perheessä ja huvittaisi hommata muutama lisää antamatta nykyisiä vaihdossa. Alfa virus iskenyt pahemman kerran.
- Liitteet
-
- virusalfa1.jpg
- (27.7 KiB) Tiedosto ladattu 4363 kertaa
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Traktoreista en hirveästi tiedä (ellei yhtä omistamaani opelia lasketa), mutta itse olen kyllä ihan tyytyväinen 11 vuotta vanhaan Alfaani. Harva alle viiden tuhannen euron käyttöauto on yhtä hauska/hyvä ajaa ja näyttää yhtä hyvältä. Eipä tuossa ole liiemmin vikojakaan ollut, mikäli ei lasketa normaaleja käytetyn auton oston jälkeisiä fiksauspuuhia. Vissiin sit joku tiistai kappale..
Olen tutuille ja sukulaisille etsinyt autoja heidän pyynnöstään. Ensimmäistäkään Alfaa en ole vielä tarjonnut kenellekkään. Katsotaan jos joku Alfan arvoinen sattuisi joskus kohdille.
Olen tutuille ja sukulaisille etsinyt autoja heidän pyynnöstään. Ensimmäistäkään Alfaa en ole vielä tarjonnut kenellekkään. Katsotaan jos joku Alfan arvoinen sattuisi joskus kohdille.
Senza cuore saremmo solo macchine
Re: alfa vaihtoon!
Mitähän vikaa mahtaa löytyä?Hannalfa kirjoitti:tietääkös kukaan mitään edullista ja osaavaa korjaamoa tampereen seudulla? Alfa 156 on taas totaalisesti irtisanonu yhteistyösopimuksen ja tarvis osaavaa korjaajaa kun omat taidot ei näihin alfan mystisiin vikoihin enää auta. Harkitsen vakavasti merkin vaihtoa enkä voi suositella kyllä kyseistä merkkiä kenellekkään. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Tiedän yhen tallin missä vois kattella/korjailla jos sulta vaan varaosia löytyy :)