147 Madallus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
aittokumpu
Viestit: 1
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 18:49
Paikkakunta: Pälkäne

147 Madallus

Viesti Kirjoittaja aittokumpu »

Olisin madaltamassa 147 alfaa. Jos laitan vakiotolpille madallusjouset, niin saako pyöränkulmia kohdalleen ettei renkaat kulu epätasaisesti? vai kannattaako ostaa säädettävä alustasarja.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kyllä saa säädettyä. Eikä se säädettävä alustasarja auta pyöränkulmissa yhtään. Säädettävä alustasarja tarkoittaa korkeussäädettävää. Sitten on toki saatavilla myös säädettäviä iskarin yläpään lautasia, joilla pystyy tekemään isompia muutoksia pyöränkulmiin.

Pelkkien madallusjousien vaihtoa en kuitenkaan suosittele. Ajo-ominaisuudet ei siitä juurikaan parane (lähinnä ulkonäkö), ja vanhat iskarit tulevat nopeasti tien päähän.

Konin Sport Kit alle ja kovaa ajoa :mrgreen:

jannejm
Viestit: 131
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 22:12
Paikkakunta: mansesteri

Viesti Kirjoittaja jannejm »

itselle asennutin eibachin jousisetin. ulkonäkö muuttui oleellisesti. ja kieltämättä ajolleenkin parani. iskareiden päälle ottaa jossain vaiheessa, mutta toistaiseksi mennään näillä, ei lompakko antanu periksi laittaa säädettävää alustaa :oops:
ex ar147

Avatar
ari.aa
Viestit: 64
Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat 145 ja 147.
Paikkakunta: Tuusula

Re: 147 Madallus

Viesti Kirjoittaja ari.aa »

Vianorissa asennutin Eibachin jouset. vaihtotyö ja nelipiste mittaus ja säätö kaikille pyöräkulmille yht noin 250 euroa. Ajettavuus parani oleellisesti, mutta ei ole mikään rata-auto, vaan 30 mm matalampi ja aavistuksen vakaampi. Juuri sopiva normaaliin matkantekoon.

jannejm
Viestit: 131
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 22:12
Paikkakunta: mansesteri

Viesti Kirjoittaja jannejm »

^ juurikin näin... mukavampi tien päällä...

tosin nyky rengastuksella pitää melkoista jyrinää tien päällä. pitäs jollakin saada hiljennettyä autoa... onko teillä muilla 147 kuskeilla ongelmaa rengasmelun kanssa???
ex ar147

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Onko 147 saanut alkuperäistä "sport" madallusta niinkuin 156seen? Ei hirveesti kehtais madaltaa, että ei tuu ihan käyttökelvotonta. Eli joku 20-30mm madallus hakusessa. Eibach taitaa olla miedoin?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Itse hankin 156:een www.tuningstudio.fi GTS alustasarjan 30mm madalluksella. Oli juuri sitä mitä pitikin, ei madaltanut liikaa ja Alfan ajo-ominaisuudet pysyi lyhyen testimatkan perusteella sille ominaisella tasolla.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Näkyy olevan koko paketteja. Tähän on hakusessa pelkät jouset. 156 Coilisetti oli sen verran pettymys, että jatkossa ostan pelkkiä madallusjousia.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Jalamari kirjoitti:Näkyy olevan koko paketteja. Tähän on hakusessa pelkät jouset. 156 Coilisetti oli sen verran pettymys, että jatkossa ostan pelkkiä madallusjousia.
Kerrotko lisää, mitkä coiloverit tuotti pettymyksen ja millä tavalla?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Supersport. Pintakova mutta pehmeä.:lol: Lisäksi jousitus pohjaa melko herkästi. Tokihan tuo voisi hieman parantua nostamalla, mutta sen takia noita coilisettejä yleensä ostetaan, että saa enemmän tonttiin ja varmasti suoraan. Eikä tuokaan vielä mikään extreme madallus ole. n.55mm.

Toisin sanoen, madallusjousisarja ajaa ihan saman asian.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Tuossa meidän seiskassa on Eibachin jouset. Tällä hetkellä vielä vakioiskareilla, mutta nyt on alkanut hiukan tuntua siltä, että pitänee uusia iskareita jossain vaiheessa miettiä.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Tuo näyttää kyllä ihan sopivalta.Tuo oli siis Eibach ProKit Sports Spring Kit? Taitaa madallus olla aika lähelle tuon luvatut 30mm?

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Jalamarille, 147 malliin ei ole saanut tehtaalta minkäänlaista alustasarjaa, koska madalluksen kanssa pitäisi nostaa vilkut korkeammalle 8) Niillä kun on minimikorkeus maasta!

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Aivan. GTAssa nuo näkyykin olevan hieman ylempänä.

Vastaa Viestiin