Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Valvoja: Moderators
Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
GTAn kytkin ottaa ihan pohjassa kiinni ja täristää selkeästi. Eli on aika vaihtaa kytkin. Ajattelin samalla laittaa voimansiirtoon Q2 hengessä kitkalukon tai TorSenin. Onko kokemuksia missä teettää ja mikä on kustannus? (osat ja työ) Minkä tyyppinen lukko kannattaa laittaa?
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Töineen reilun tontun satsaus tuo Q2.
Muukkosen kautta tilailin ja oli tuo Rollen mainitsema
reilut 600e + työt jotka teetin Car-Pojilla.
Varmaankin Euroopasta saa halvemmallakin osan.
Suosittelen. Hanki se ja tule ensi vuonna nöyrtymään
kakspuolikkaalle ratapäivillä..
Tai no, tänä vuonnakin vielä ehtii.
Muukkosen kautta tilailin ja oli tuo Rollen mainitsema
reilut 600e + työt jotka teetin Car-Pojilla.
Varmaankin Euroopasta saa halvemmallakin osan.
Suosittelen. Hanki se ja tule ensi vuonna nöyrtymään
kakspuolikkaalle ratapäivillä..
Tai no, tänä vuonnakin vielä ehtii.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Ainakin joku aika sitten tuo Q2 oli selvästi järkevin vaihtoehto GTA:n lukoksi kun hintakin oli reilusti edullisempi kuin tarvikelukot (esim. Quaife).
Tällä hetkellä näyttää esim. EB Spares myyvän Q2:ta hintaan £315 + toimituskulut eli tämän hetken kurssin mukaan n. 370 eur + tk.
http://www.ebspares.co.uk/alfa156/more_ ... m?id=EB226
[edit: tuo hinta näytti olevan ilman VAT:ia eli muistaakseni 15% vielä tuohon hintaa päälle eli n. 425 eur + tk. tulisi hinnaksi]
Tällä hetkellä näyttää esim. EB Spares myyvän Q2:ta hintaan £315 + toimituskulut eli tämän hetken kurssin mukaan n. 370 eur + tk.
http://www.ebspares.co.uk/alfa156/more_ ... m?id=EB226
[edit: tuo hinta näytti olevan ilman VAT:ia eli muistaakseni 15% vielä tuohon hintaa päälle eli n. 425 eur + tk. tulisi hinnaksi]
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
Enpä ollut tsekannut EBsparesilta, vaikuttaa aika vahvalle vaihtoehdolle. Pitänee varmaan tilata noi 58 punnan differentiaalin laakerit?Portti kirjoitti:Ainakin joku aika sitten tuo Q2 oli selvästi järkevin vaihtoehto GTA:n lukoksi kun hintakin oli reilusti edullisempi kuin tarvikelukot (esim. Quaife).
Tällä hetkellä näyttää esim. EB Spares myyvän Q2:ta hintaan £315 + toimituskulut eli tämän hetken kurssin mukaan n. 370 eur + tk.
http://www.ebspares.co.uk/alfa156/more_ ... m?id=EB226
[edit: tuo hinta näytti olevan ilman VAT:ia eli muistaakseni 15% vielä tuohon hintaa päälle eli n. 425 eur + tk. tulisi hinnaksi]
Pitää huomenna soitella liikkeisiin, saa nähdä mitä keksitään sille kytkimellekkin hintaa. Heikalla on 270, saas nähdä mitä muut ovat osalle hintaa keksineet.
Saatan hankkia tasoitukseksi ja lisäpainoksi 330 mm jarrut, että saa vähän lisämassaa autoon. Silverinen paljon kehuttu 2,5 rataohjus suorastaan huutaa Brembon nelimäntäisiä 305 mm jarrusatuloita, levyjä ja paloja?!?silverine kirjoitti:Töineen reilun tontun satsaus tuo Q2.
Muukkosen kautta tilailin ja oli tuo Rollen mainitsema
reilut 600e + työt jotka teetin Car-Pojilla.
Varmaankin Euroopasta saa halvemmallakin osan.
Suosittelen. Hanki se ja tule ensi vuonna nöyrtymään
kakspuolikkaalle ratapäivillä..
Tai no, tänä vuonnakin vielä ehtii.
Jos remppa toteutuu kaikessa suunnitellussa laajuudessaan (ja kalleudessaan) tulee kaupan normi tasauspyörästö ja erittäin kiinnostava GTA jarrusetti (vuoden vanhat levyt ja palat).. noh, katsellaan miten etenee.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^
Hehe, hyvin on pysähtynyt...ainakin vielä toistaiseksi...
Hehe, hyvin on pysähtynyt...ainakin vielä toistaiseksi...
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Tuohon pakettiin Q2:n lisäksi kannattaa ottaa tarvittavat tiivisteet, uudet poskilaakerit sekä perän shimmirengas sarja, eli hankinnat ei rajoitu vain tuohon lukkoon
- Q2 LSD differential - 0055208952
- Seal - 40004430
- Seal - 40004910 x2
- Bearings - 007655061 x 2
- Shim kit - 0095720273
Noilla kai pärjää...
Numerot poimittu useasta eri lähteestä, joten ei välttämättä aivan oikein. Pitää tarkastaa Eperistä tai pakettien kyljistä tallilla
EDIT: oli shimmit kahteen kertaan...
- Q2 LSD differential - 0055208952
- Seal - 40004430
- Seal - 40004910 x2
- Bearings - 007655061 x 2
- Shim kit - 0095720273
Noilla kai pärjää...
Numerot poimittu useasta eri lähteestä, joten ei välttämättä aivan oikein. Pitää tarkastaa Eperistä tai pakettien kyljistä tallilla
EDIT: oli shimmit kahteen kertaan...
Viimeksi muokannut Keltsi, 18 Elo 2009, 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"No smoke => no power => no hope"
Seuraavat osat on tulossa, mitä ei saanut hyllyltä oli noi oil sealit. Onko ihan välttämättömät (vaihteiston öljyn tiiviste?)Keltsi kirjoitti:Tuohon pakettiin Q2:n lisäksi kannattaa ottaa tarvittavat tiivisteet, uudet poskilaakerit sekä perän shimmirengas sarja, eli hankinnat ei rajoitu vain tuohon lukkoon
- Q2 LSD differential - 0055208952
- Seal - 40004430
- Seal - 40004910 x2
- Bearings - 007655061 x 2
- Shim kit - 0095720273
- Rings - 95720273
Noilla kai pärjää...
Numerot poimittu useasta eri lähteestä, joten ei välttämättä aivan oikein. Pitää tarkastaa Eperistä tai pakettien kyljistä tallilla
- 00552 08952 (1 x LSD)
- 00076 55061 (2 x differential bearings)
- 00144 60880 (2 x oil seals) (ei tulossa...)
- 00400 04910 (1 x differential seal)
- 00400 04430 (1 x differential seal)
EBsparesilta sanoivat tehneensä noita ~50 ja kerran oli tarvittu shimmi kittiä.
V-tyyli kirjoitti:Seuraavat osat on tulossa, mitä ei saanut hyllyltä oli noi oil sealit. Onko ihan välttämättömät (vaihteiston öljyn tiiviste?)Keltsi kirjoitti:Tuohon pakettiin Q2:n lisäksi kannattaa ottaa tarvittavat tiivisteet, uudet poskilaakerit sekä perän shimmirengas sarja, eli hankinnat ei rajoitu vain tuohon lukkoon
- Q2 LSD differential - 0055208952
- Seal - 40004430
- Seal - 40004910 x2
- Bearings - 007655061 x 2
- Shim kit - 0095720273
- Rings - 95720273
Noilla kai pärjää...
Numerot poimittu useasta eri lähteestä, joten ei välttämättä aivan oikein. Pitää tarkastaa Eperistä tai pakettien kyljistä tallilla
- 00552 08952 (1 x LSD)
- 00076 55061 (2 x differential bearings)
- 00144 60880 (2 x oil seals) (ei tulossa...)
- 00400 04910 (1 x differential seal)
- 00400 04430 (1 x differential seal)
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
No, ei noi shimmit pakolliset ole mikäli molemmat perät on täysin samoilla mitoilla. Itselleni ne kuitenkin otin, kun ei ollut muutamaa kymppiä kalliimpi investointi... Sarja sisältää 20 kpl renkaita 1.00 mm -> 2.00 mm, 0.05 mm välein, joten mielestäni tuo hinta oli jopa halpa.
"No smoke => no power => no hope"
hmm. Eipä tullut shimmejä tilattua ebn vakuuttelujen ansiosta. Saas nähdä..Keltsi kirjoitti:Laskussa lukee 25.50 noiden renkaiden kohdalla ja näitä(kään) en (yllätys, yllätys) hommannut Deltan kautta...
Oman Alfan tapauksessa pitää ottaa laatikko pöydälle asti, joten hammaskosketuksen säätö onnistuu helposti.
deltassa meinasin teettää, kun ei ole tiloja riipiä laatikkoa pöydälle.. (olisikohan taitojakaan :/)
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Joo, tuli kiireessä valittua väärä sanamuoto Jäänyt pahasti takaraivoon takavetoisen perän shimmaamiset...seppo kirjoitti:Ei hammaskosketusta voi säätää, se on aina oikein, levyillä säädetään ainoastaan poskilaakerien esikireys!
Osaatkos Seppo sanoa on löytämäni kaava(155V6) S=P-H+0.12 pätevä tähän?
"No smoke => no power => no hope"
Noniin, nyt on osat paikoillaan.
Muutokset:
- Etusatulat & levyt: 305 mm --> 330 mm
- Uusi kytkin ja työsylinteri
- Q2 kitkalukko asennettu
- redline vaihteistoöljyt
Nopean tutustumisen perusteella vaihteisto toimii hieman pehmeämmin, kytkin toimii kuin ajatus. Pitää tyhjentää vanhat osat kontista ja testailla vähän q2 toimintaa ja kuluttaa jarruihin hyvä kontaktipinta.
Kaiken tämän kalliin remontoimisen jälkeenkin (ainakin vielä) hymyilyttää, kun sai auton takaisin.
Muutokset:
- Etusatulat & levyt: 305 mm --> 330 mm
- Uusi kytkin ja työsylinteri
- Q2 kitkalukko asennettu
- redline vaihteistoöljyt
Nopean tutustumisen perusteella vaihteisto toimii hieman pehmeämmin, kytkin toimii kuin ajatus. Pitää tyhjentää vanhat osat kontista ja testailla vähän q2 toimintaa ja kuluttaa jarruihin hyvä kontaktipinta.
Kaiken tämän kalliin remontoimisen jälkeenkin (ainakin vielä) hymyilyttää, kun sai auton takaisin.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^
Asiaa!
Asiaa!
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Onnittelut ja tervetuloa Q2 leiriin.
Itse ainakin ajelin pari päivää sitten tälläinen ilme naamalla kun satoi ja oli mukavaa mutkapätkää. Tiukoista mutkista sai kiihdyttää täydellä kaasulla ulos. Poissa oli sutiminen ja linjalta ajautuminen Hirvesti en viitsi revittää yleensä.
Itse ainakin ajelin pari päivää sitten tälläinen ilme naamalla kun satoi ja oli mukavaa mutkapätkää. Tiukoista mutkista sai kiihdyttää täydellä kaasulla ulos. Poissa oli sutiminen ja linjalta ajautuminen Hirvesti en viitsi revittää yleensä.
Ayrton Senna da Silva forever
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Palaanpahan vielä tähän poskilaakereiden esikireyden säätämiseen, kun kerran eilen ehtoolla tuli moinen homma suoritettua. Useamman mittauksen ja laskennan kautta lopputuloksena oli, että alkuperäinen shimmirengas jäi 0.05mm ohueksi tuohon uuteen perään.
Se olisiko tuolla mitään merkitystä onkin sitten eriasia, pistin kuitenkin uuden shimmin.
Enään odotellaan kampiakselin stefaa, niin pääsee ähräämään laatikkoa takaisin paikoilleen
Se olisiko tuolla mitään merkitystä onkin sitten eriasia, pistin kuitenkin uuden shimmin.
Enään odotellaan kampiakselin stefaa, niin pääsee ähräämään laatikkoa takaisin paikoilleen
"No smoke => no power => no hope"
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 18 Joulu 2009, 09:59
- Car(s): 156 V6 sw 159 2,4 JTDm 147 2,0 TS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Nythän on niin että kytkin huutelee tuntiensa tulevan pian täyteen. Elikkäs jos sen Q2:n haluaa, niin nyt se on laitettava tai saa jäädä koko juttu. Kukahan moisesta toimenpiteestä Hämeenlinnassa tai lähistöllä suoriutuisi?
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Mikäli Hämeenlinnasta/nurkista tälle tekijämiehen jostain löydät, niin postaa se ihmeessä tänne. Varmaan jossain vaiheessa ajankohtaista itselläkin. Tietty pitäishän tuo saada ensin käymään, ennenkuin kytkintä murehtii...
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 18 Joulu 2009, 09:59
- Car(s): 156 V6 sw 159 2,4 JTDm 147 2,0 TS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Onko toi niin mahdoton duuni, kun ei tunnu kiinnostunutta korjaamoa paikkakunnalta löytyvän. Keltsi, operoitko itse? Jos joku haluaa mainetta ja kunniaa sekä varsinkin rahaa niin ilmoittautukoot..
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Jep, pikku puuhastelua ihan vaan omaksi iloksi. Vapaa-ajat menee lähinnä noiden omien projektien parissa, mutta välillä pyrkinyt auttamaan myös muita (riippuen homman laajuudesta). Omaan JTD:hen tosiaan tuli Q2 asennettua, mutta on sen verran suuri homma, varsinkin kytkimen vaihdon kanssa, että nostan tässä tapauksessa kädet pystyyn...
Oletko kysynyt Kantolan Auto ja Mp-huollosta?
Oletko kysynyt Kantolan Auto ja Mp-huollosta?
"No smoke => no power => no hope"
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 18 Joulu 2009, 09:59
- Car(s): 156 V6 sw 159 2,4 JTDm 147 2,0 TS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Löytyi urhoollinen ja Alfaa pelkäämätön asentaja JT huollosta. Enää siis tarvii saada kilkkeet Italiasta ja vankkuri Vanajantielle..
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 18 Joulu 2009, 09:59
- Car(s): 156 V6 sw 159 2,4 JTDm 147 2,0 TS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Poskilaakereista: Juttelin parinkin arvostetun Alfaosaajan kanssa Q2:sen asentamisesta. Kumpikin oli mieltä ettei ne poskilaakerit rikki tapaa mennä ja kun vanhoja käyttää välyksetkin on kunnossa. Uskommeko..
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Koska itse tasauspyörästö vaihtuu toiseen, muuttuu myös laakereiden välys. Elleivät ole tehtaalla koneistaneet Q2:sta täsmälleen samoihin mittoihin vanhan tasauspyörästön kanssa, itse suhtaudun moiseen erittäin suurella varauksella...
Voihan Q2:sen kasata myös vanhoilla laakereilla, mutta pitää olla hyvät ulosvetäjät joilla saa laakerit irti niitä vahingoittamatta. Toisaalta, maksaako vaivaa, uudet laakerit ei hirveitä maksa ja ne on kuitenkin uudet...
Itse en edes harkinnut vanhojen laakereiden käyttämistä enkä kehtaisi moista edes suositella
Voihan Q2:sen kasata myös vanhoilla laakereilla, mutta pitää olla hyvät ulosvetäjät joilla saa laakerit irti niitä vahingoittamatta. Toisaalta, maksaako vaivaa, uudet laakerit ei hirveitä maksa ja ne on kuitenkin uudet...
Itse en edes harkinnut vanhojen laakereiden käyttämistä enkä kehtaisi moista edes suositella
"No smoke => no power => no hope"
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Sitten on myös eräs tapaus jossa toinen poskilaakeri on/oli uusi ja toinen alkuperäinen(Muukkonen unohti paketista toisen)...
4 vuotta on kestänyt viritys, kopotikop.
4 vuotta on kestänyt viritys, kopotikop.
Viimeksi muokannut silverine, 15 Touko 2012, 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
^^^Multa löytyisi hyllystä sopurahaan uudet poskilaakerit niin ei tartte vanhoilla kasailla.
JS
JS
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 18 Joulu 2009, 09:59
- Car(s): 156 V6 sw 159 2,4 JTDm 147 2,0 TS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Asia selvä: Laakerit vaihtoon, puhukoot mestarit mitä puhuu.. Jalamari, haluutsä laakereistasi eroon. Heikan sopuraha olis 30 euroo pala..
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
No onpas hinnat tullut alas siitä kun nuo olen ostanut. Jos vähän pudotetaan 50€ pari.
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: 18 Joulu 2009, 09:59
- Car(s): 156 V6 sw 159 2,4 JTDm 147 2,0 TS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Muutaman päivän Alfa ollut taas ajossa. Q2 on pätevä laite. Auto ei vetele kiihdytyksessä ja kurviin voi painaltaa entistä vapautuneemmin.. Varsinaisesti suurta ihmetystä aiheuttaa kumminkin se että v6:ssa voi olla kevyt kytkin.
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Nostellaanpa vanhaa ketjua. Rohkenenko tiedustella, paljonko Q2:n asennus töineen ja kaikkine hilppeineen tuli maksamaan? Kommenteista päätellen satsaus kuitenkin kannatti?
- dilledong
- Viestit: 428
- Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
- Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
- Paikkakunta: Tampere
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Toi V-tyylin auto on nykyään mulla. Pitäis kuittejakin löytyä tuosta edellisen omistajan tekemistä muutoksista. Yritän jossain vaiheessa etsiä Auto toimii edelleen moitteetta voimansiirron osalta lukuunottamatta vissiin pääsylkkyä koska poljin putoaa pohjaan kun on pitkään ajamatta... myös kytkin alkaa olemaan vaihtokunnossa.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Miten kytkin oireilee?
Mulla on uus kytkin mutta pääsylinteri (laiskuutta) vanha. Ilmaamalla häviää kaikki huonon kytkimen oireet.
Mulla on uus kytkin mutta pääsylinteri (laiskuutta) vanha. Ilmaamalla häviää kaikki huonon kytkimen oireet.
- dilledong
- Viestit: 428
- Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
- Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
- Paikkakunta: Tampere
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Rallattaa huimasti poljin ylhäällä, oisko painelaakeri. Samalla ajattelin sit vaihtaa koko setin kun kerran on jo kohta satatonnia rullattu.... Täytyykin piruuttaan ilmata sitä ja kattoo et onko muutosta. Rallatteluun ei tietenkään tehoo. Mut nyt ois aikaa kun menee taas vaihteeksi maalarille....
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Rengaskoko on siis sama kun mun bridgestoneissa. Vanteen ET on aika järkky, mahtuuhan noissa brembot olemaan välissä.
Elikkäs varmaan sitten menee talven to-do listalle nuo varret...
Elikkäs varmaan sitten menee talven to-do listalle nuo varret...
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Itse itselleni vastaten; Muukkosen verkkokaupassa näyttäis olevan Q2 asennettuna €1,287.15 http://www.tmuukkonen.fi/shop/?product= ... rential-q2teletappi kirjoitti:Nostellaanpa vanhaa ketjua. Rohkenenko tiedustella, paljonko Q2:n asennus töineen ja kaikkine hilppeineen tuli maksamaan? Kommenteista päätellen satsaus kuitenkin kannatti?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Nosto!
Helical vai Plate -tyyppinen?
Katuajo myös talvella käyttötarkoituksena..
Edit: joo-o, olipa typerä kysymys, kun oikeastaan vastauskin on alapuolella.
Metsästetään siis ATB:tä..
Helical vai Plate -tyyppinen?
Katuajo myös talvella käyttötarkoituksena..
Edit: joo-o, olipa typerä kysymys, kun oikeastaan vastauskin on alapuolella.
Metsästetään siis ATB:tä..
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Oliko kukaan asentanut Torsenia, Quiafea tai vastaavaa 5-v laatikkoon V6:een?
Tänään otin irti ja mittailin tasauspyörästöä ja vertailin netistä tulostamiini Quiafen mitallisiin kuviin.
Englannin foorumeilla olisi tieto, että sama kuin esim 156 2.5 V6, sopisi.
Ja kyllähän se siltä vaikuttaa tönäritiirailujen jälkeen
Tänään otin irti ja mittailin tasauspyörästöä ja vertailin netistä tulostamiini Quiafen mitallisiin kuviin.
Englannin foorumeilla olisi tieto, että sama kuin esim 156 2.5 V6, sopisi.
Ja kyllähän se siltä vaikuttaa tönäritiirailujen jälkeen
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Eikö bussot ole aina 6-lovisia ?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Ei ole.
156 v6:sia on 5-pykäläisenä ainakin alfaownersin mukaan..
156 v6:sia on 5-pykäläisenä ainakin alfaownersin mukaan..
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Eiköhän se kutoskoneisen GTV:n aski ole sukua c503:lle kuten c530:kin (vai mitä sarjaa siinä se aski on?) - niiden tasauspyörästö on samoilla mitoilla kuin noissa uudemmissa eli esmes Q2:nen passaa (5-vaihteiseen) c503:seen, ihan itse on tullut vertailtua asia. Ja vois se Q2:nen olla ihan Quaifen tekemä...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
^^
Hetkinen.
Minulle juuri jokunen aika sitten täällä runnottiin väkisin läpi uskomus, että sitä nimen omaa EI ole 5-lovisena muualla kuin Latviasta tuotu romu?
Itsehän nimittäin olin tuossa käsityksessä alunperin, että olisi myös 5-lovista... Joka torpattiin aika monen toimesta.
Eli nytkö sitä sitten onkin?
Hetkinen.
Minulle juuri jokunen aika sitten täällä runnottiin väkisin läpi uskomus, että sitä nimen omaa EI ole 5-lovisena muualla kuin Latviasta tuotu romu?
Itsehän nimittäin olin tuossa käsityksessä alunperin, että olisi myös 5-lovista... Joka torpattiin aika monen toimesta.
Eli nytkö sitä sitten onkin?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Laatikko on tallin lattialla, joten varmistelua toi mittaus oli. Hintaa palikalla kuitenkin on mukavasti..-HH- kirjoitti:Eiköhän se kutoskoneisen GTV:n aski ole sukua c503:lle kuten c530:kin (vai mitä sarjaa siinä se aski on?) - niiden tasauspyörästö on samoilla mitoilla kuin noissa uudemmissa eli esmes Q2:nen passaa (5-vaihteiseen) c503:seen, ihan itse on tullut vertailtua asia. Ja vois se Q2:nen olla ihan Quaifen tekemä...
Ihan helposti ei löytynyt netistä tietoa sopivuudesta, sen verran harvinainen versio TB on esim. Englannissa.
Eberissäkään ei ole suoraan OE numeroa tasauspyörästölle.
Olisin vaihtanut samoin tein 6-v laatikon, jos se olisi suoraan sopiva, pidemmän suurimman vaihteen takia.
Vertailin 166 3.0:n 156 2.5:n laatikoita nykyiseen.
Eroja "maljassa"/kiinnitys moottoriin, siirtovivusto on ns. toisin päin, takaosan kannatus.
156:n kanssa tasauspyörästön kotelo on samanlainen -> vaihdettavissa, Gtv saa nopeustiedon sieltä.
Ei Torsenin tai Quaifen tekeleissä ole käytännön eroa.
Lähinnä torquebiaseissa ja esijännityksen määrässä voi olla joitain heittoja.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Jos kiinnostaa Q2:n sopivuus, niin nappaa se sun murikka kyytiin ja tule pyörähtämään tallilla;) Mulla on siellä irrallaan Q2:n tieltä irrotettu tasauspyörästö..
"No smoke => no power => no hope"
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Täytyy soitella jossain välissä. Mitään laakereita yms. en ole vielä purkanut pois.Keltsi kirjoitti:Jos kiinnostaa Q2:n sopivuus, niin nappaa se sun murikka kyytiin ja tule pyörähtämään tallilla;) Mulla on siellä irrallaan Q2:n tieltä irrotettu tasauspyörästö..
Piti niitä shimmirenkaitakin kysyä, jos on jäänyt ylimääräisiä, sekä siitä asennuksesta.
Eli hammaskosketuksesta/esikuormasta.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kytkin ja kitkalukko/torsen GTAhan
Täytyy vielä säätöohjetta lainata, kun saan aikaiseksi tilata (varmaan Quaife kun on halvempi) ja asentaa