Tulpista

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Tulpista

Viesti Kirjoittaja aar »

Tulpanvaihto rupeaa lähestymään ja nyt on kiinni yksi kärkinen tulppa sarja. Meinasin ostaa kolmikärkiset tilalle. Onko havaintoa eroa niiden toiminnassa ihan käytännön tasolla. Kun hinta näkyy olevan lähes tupla :(

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kokemusta löytyy 75 TS:n tiimoilta boschin(yksikärki/nelikärki), NGK:n(platinat) ja tietenkin Lodgen tulpista(nelikärki) ja pers tuntumalla voisi sanoa että lodget toimivat parhaiten, Ngk:t taas olivat ihan liian kalliit vaika toimivatkin jotenkuten...
hintaahan noilla lodgen tulpilla on n 5€ kpl joten esim boschit ovat huomattavasti halvemmat(yksi kärkiset) toki nämäkin antavat rahalle jonkin moisen vastineen hintaansa nähden...

Avatar
Alfa Milano
Viestit: 306
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
Car(s): 159
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfa Milano »

164 TS:ssä ainakin perstuntumalla käynti parani kun vaihtoi yksikärkiboschien tilalle Lodget, eikä GTV:ssä ole ollu mitään ongelmia Lodgeilla. Omasta puolestani voin niitä ainakin suositella.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Lodget vaan...

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

En laittaisi muuta Alfaan. Kun ostin nykyisen 75:en niin siinä oli yks
kärkiset NGK:t niin käynti muuttui paremmaksi ku vaihto Lodget!
Ainakin jos luottaa kuulo ja perstuntumaan!
Lodget nokeentuu jonkun verran kaupunki ajos mut ei muuta ku
kenkää ni noet katoaa.
Viimeksi muokannut GiuliaSuper, 02 Helmi 2004, 04:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

90 kirjoitti:hintaahan noilla lodgen tulpilla on n 5€ kpl
Olisipa omaankin yhtä "hintavat"... :?

Avatar
GangstaPapa
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 18:30

Viesti Kirjoittaja GangstaPapa »

Mulla yksi-kärkiset meni pimeeks lyhyessä kaupunkiajossa ja lodget korjas tilanteen :) ja käynti parani huomattavasti...
Autot

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Roach kirjoitti:
90 kirjoitti:hintaahan noilla lodgen tulpilla on n 5€ kpl
Olisipa omaankin yhtä "hintavat"... :?
paljonkos 156:n tulpat kustantaa??
kalleimmat tulpat jotka olen itse ostanut olivat NGK:n platinatulpat 75 TS:ään ja maksoivat muistaakseni 600 mummoa aikanaan...sen jälkeen olen käyttänyt suosiolla Lodgeja koska toimivat hyvin ja hintakin on kohdillaan... :)

juuri tuli Runelta laatikollinen Lodgeja joilla hoituu kummankin Alfan tulppien vaihto seuraavalla kerralla... 8)

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Azurrossa V6 tai TS tulpat 32 € kpl (ilmeisesti samat platinat?)... Deltassa hieman enemmän... nimimerkillä tuoretta kokemusta.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
1300ti
Viestit: 942
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Vakiokoneeseen Lodget on ainoa oikea valinta!
Cuore sportivo. JTS - jatsin tahtia sydämmeesi.

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Wile E. Coyote kirjoitti:Azurrossa V6 tai TS tulpat 32 € kpl (ilmeisesti samat platinat?)... Deltassa hieman enemmän... nimimerkillä tuoretta kokemusta.
Jees. 32 € x 8 = 256 €. Onneksi on vielä nykyisillä ajomäärillä tuommoiset 6 vuotta tulppien vaihtoon :)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

1300ti kirjoitti:Vakiokoneeseen Lodget on ainoa oikea valinta!
Tuota noin. Mikäs niissä Lodgen kynttilöissä on niin erinomaista verrattuna muihin? Vakuuta maallikko :-D
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Juu, tuota Lodge vouhotusta kuulee lähes säännöllisesti. Täyttä voodooskeidaa!

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
1300ti kirjoitti:Vakiokoneeseen Lodget on ainoa oikea valinta!
Tuota noin. Mikäs niissä Lodgen kynttilöissä on niin erinomaista verrattuna muihin? Vakuuta maallikko :-D
Jups, itse en huomannut oman 164 TS:ni käynnissä mitään poikkeavaa vaikka käytin boschin ja denson tulppia, lodgeja en ikinä kokeillut joten vertailukohta jäi saamatta...
Tuohon v6:een tungin Lodget kuitenkin NGK:ten tilalle mutta tuli vaihdettua muitakin osia ja säädettyä samalla kertaa niin eipä osaa sanoa noiden tulppien vaikutuksesta. Tiippana kertoili että hänen mielestään merkittävin etu on nelikärkisyydellä, ei pitäis mäntää poltella jos on imuilmavuotoja tai käy muusta syystä laihalla

Niin piti vielä sanoa että minun on maallikkona turha vakuutella ketään :mrgreen:

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

156 TS:ssa on tulpanhattupuolat, jonka kanssa en menisi muita kuin siihen tarkoitettuja tulppia käyttämään. Tuosta johtuu myös tulppien kova hinta.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Grendel kirjoitti:Juu, tuota Lodge vouhotusta kuulee lähes säännöllisesti. Täyttä voodooskeidaa!
lappalainen kommentoi.... :lol:

no vitsi vitsi...... 8)

Avatar
pulukka
Viestit: 251
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:51
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pulukka »

Paljonko on oltava Lodgem nelikärkisissä tulpissa kärkiväli -eli siis kuinka kaukana noiden neljän lehdykän tulisi sijaita keskielektrodista???

Kertokaapa joku nopsasti niin käyn syömässä sillä aikana :puke:
Voi perkele sentään näitä rakkineita!

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Muistelen että ei ole arvoa annettu.Elis ei säädetä kärkivälejä Lodgessa
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Coupe
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 15:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tulpista

Viesti Kirjoittaja Coupe »

aar kirjoitti:Tulpanvaihto rupeaa lähestymään ja nyt on kiinni yksi kärkinen tulppa sarja. Meinasin ostaa kolmikärkiset tilalle. Onko havaintoa eroa niiden toiminnassa ihan käytännön tasolla. Kun hinta näkyy olevan lähes tupla :(
Hei!
Itse olen käyttänyt noissa kaikissa autoissa (nelos ja kutoskoneet) Boschin 4-kärkisiä jo kymmenkunta vuotta. Toimivat paremmin kuin Lodget ja näitä saa melkein jokaisesta autotarvikekaupasta. Ovat suunnilleen samanhintaisia
kuin Lodget. Boschilaisten kärkirakenne on hyvin avonaista mallia ja ne toimivat hienosti myös koneissa, joissa öljynkulutus on suurempaa.
Coupe

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Ennen vanhaan tuo tulpanvaihto oli varsin suoraviivainen juttu maalikollekin, mutta mitenkäs tuo tapahtuu noin käytännössä 156 TS:ssä. Onnisttuuko ihan tavalliselta tietotekniikan insinööriltä vai pitääkö olla vähintään autoasentajan koulutus.

Kohta ne pitää kumminkin vaihtaa...
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

briskit oli mun mielestä hyvät ennenku vaihto ton pc säädötyksen...sen jälkeen joutunu käyttämään vaan "ruohonleikkuri" tulppia ku ne ei oo nii nögönnuukii ylimääräselle bensalle :roll: :roll:

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Nyt on itsellä tulppien vaihto kansiremontin yhteydessä edessä tuohon kutoseen, mitä arvon raati suosittelee? Pysytelläänkö edelleen Lodgessa? Mulla on ollut pientä nykimistä kylmällä koneella liikkeelle lähdettäessä n. 2000-3000 kierroksen tuntumassa, voisikohan tulpanjohdot aiheuttaa moista?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

suosittelisin johtojen mittausta, sillä selviää piuhojen kunto..
tulppina allekirjoittanut suosii edelleenkin lodgeja..
oli tuossa mustassa seiskafemassa NGK:t ja kun vaihdoin parit tulpanjohdot ja lodget tilalle niin alkoi löytymään jo tyhjäkäyntiäkin...

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Mistähän noita Lotkeja kannattaa kysellä?
Kaippa nuo tulpatkin joskus pitää vaihtaa. :mrgreen:

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Hesas tai lähistöl niin Azzurro aika varma paikka. Riippuen siitä löytyykö viel, ite ostin 4 €/kpl keväällä! Toinen on muukkonen, sieltä ainakin löytyy.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Azzurrosta varmaan enstöikseen olisinkin niitä tiedustellu ja sitten Muukkoselta. :-D

Azzurrossa on tilanne se että varastoa ajetaan alas joidenkin
tuotteiden osalta, tilan puutteen vuoksi
ja luulen että tulpat ei kuulu siihen. :-D

Vastaa Viestiin