gtv / 155 2.0 ts tasapainohihnan hylkäys kokemuksia

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

gtv / 155 2.0 ts tasapainohihnan hylkäys kokemuksia

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Miltäs tuntuu nyt, eli onko kokemuksia ja kun on niin minkälaisia. 2 litrasen tessun taisapainoakselien hihnan pois jätöstä, varsinkin siis tuossa vanhemmassa ts mallissa -95
Vaikuttaako käyntiin, huomaako edes koko asiaa ?

Ajattelin vain kun hihnan vaihto on edessä ja taisapainoakselien kiristimen ja rattaat joutunee vaihtaan uudempaan verioon, jos tarve ja kustanne on kumminkin 250.-

kokemuksista kiinnostunut :shock:
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Kokemuksia itselläni ei asiasta ole, mutta olen edelleen sitä mieltä, että ei sitä tasapainoakselia ole sinne koristeeksi suunniteltu.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Uudemmassa TSssä sen ainakin huomaa. Kone kuulostaa paljon ikävämmältä 4000rpm ylöspäin. Takasin on tarkoitus ainakin itsellä laittaa.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jalamari kirjoitti:Uudemmassa TSssä sen ainakin huomaa. Kone kuulostaa paljon ikävämmältä 4000rpm ylöspäin. Takasin on tarkoitus ainakin itsellä laittaa.
+1

Ajelin aikoinaan pari viikkoa ilman hihnaa ja laitoin takaisin. Mitään positiivista en poistamisella saavuttanut.
VMP

Avatar
JTE
Viestit: 122
Liittynyt: 22 Maalis 2006, 19:54
Car(s): 2x33 16v,155 1.9td,75 2.0ts,coupe 20vt,164 2.0ts,Lybra 1.9jtd
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTE »

käyntiääni kierroksilla paljon karheampi

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Pari päivää kun ajelee ilman niin käyntiäänen lievää karkeutta ei enää noteeraa.. :wink:

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Jätin sen pois 1996 vm GTVstä, toi patahan on se vanhempi 150 hp malli.
Mitään eroa en perstuntumalta ole huomannut.
Enkä varmasti laita takaisin tuota herkästi hajoavaa osaa joka voi tuhota moottorin..
Tottakai toi johonkin värinään vaikuttaa, ehkäpä autobaanalla 6000 kellossa :roll:
- Alfaholic -

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Kummassakaan Lankisessa ei ole kyseistä kuminauhaa enkä aio niitä sinne viritelläkkään.


Eroa en hihnallisen käyntiin en tiedä, tää riittää mulle.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1320
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

jaa, taitaa olla taas näitä mutu juttuja. Tosin jos sen huomaa vasta jossain 4000 jälkeen niin siellähän ne jenkat vinkuu koko ajan :-D

Ja itseni tuntien tiedän että jos sen pois jätän, mietin sitä joka hetki että se ei ole semmoinen kuin pitää, siis täydellinen, joten taitaa olla parempi antaa olla, kuten se on suunniteltukin
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Vastaa Viestiin