156 ABS/VDC merkkivalot palavat

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
immonen
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Syys 2009, 09:02
Paikkakunta: kotka

156 ABS/VDC merkkivalot palavat

Viesti Kirjoittaja immonen »

Alfa romeo 156 2002 1,8 ts sportwagon abs ja vdc merkki valot palaa missä vika. autolla on ajettu kolarI kuskin puolen etu kulmaan ja kunnol melkein kaikki etu pyörän takaa meni uusiksi vaihde laatikkoa myöden nyt muuten korjattu paitsi edellä mainitut merkki valot palaa ja niiden pois kuittaaminen ei onnistu välil antaa kuitata pois mut ei ne kumminkaan sitten häviä valot jää palamaan delta auto tarjoaa viaksi abs ja ajonhallintajärjestelman ohjaus yksikköä joka on kuulemma monitoimi viiksien kanssa samassa paketissa ja maksaa vähän yli 500 euroa mut olen kuullut juttuja et meidän kylän delta kusettaa asiakkaita vaihtavat arpomalla osia ja laskuttaa kaikki vaikka se olisi ollut lopulta joku vitosen liitin mistä vika johtui et jos joku osais kertoa et mitä kannataisi tarkistaa vaihtaa korjata ennen ku vie deltaan NIIN JA JARRU POLJIN POTKII TAKAS ELI ABSIT KAIKEN JÄRJEN MUKAAN PELAA VDC PELAAMISESTA EI TIETOA TAITOA SANOA
Dragon84

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Potkiiko se ABS tarpeeseen vai silloinkin kun pyörä ei luista?

ABS-anturin tai hammaskehän vika tai vaurioitunut johto kyllä tulisi todennäköisimpänä mieleen.
- Epäkelpokeräilijä -

immonen
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Syys 2009, 09:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja immonen »

tarpeeseen potkii ja uus abs anturi johtoineen on vaihdettu ja paikat putsattu täytyy hammas kehä tarkistaa et onko se ehjä mut luultavasti on ku sinne oo parilla tonnil vaihdettu osaa
Viimeksi muokannut immonen, 13 Syys 2009, 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

immonen
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Syys 2009, 09:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja immonen »

itse asiassa nyt kun kävin kokeilemassa niin ei se potkikkaan takaisin mut ei myöskään mene asfaltilla lukkoon mut hiekalla menee ja oliko se niin että jos irrottaa anturi kerrallaan niin jos ehjä ja risa on samaan aikaa kiinni niin vika valo palaa mut sitten jos pelkkä risa on kiinni niin valo ei pala ku ei tule mitään sibgaalia

Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

........... ,,,, ??


Ole hyvä! :wink:

Avatar
Garrett
Viestit: 418
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

immonen kirjoitti:itse asiassa nyt kun kävin kokeilemassa niin ei se potkikkaan takaisin mut ei myöskään mene asfaltilla lukkoon mut hiekalla menee ja oliko se niin että jos irrottaa anturi kerrallaan niin jos ehjä ja risa on samaan aikaa kiinni niin vika valo palaa mut sitten jos pelkkä risa on kiinni niin valo ei pala ku ei tule mitään sibgaalia
ei valo palaa aina kun vika vaikka jotta anturit irti yksin tai useimpia tai rikki vikaa aika vaikea saada ymmärrettyä koska teksti aika vaikea lukea tarvii testerin jolla lukee muutakin kuin vikakoodit eli parametrit eli renkaita pyörittämällä lukee nopeustietoa ja pyörittää rengasta tai sitten oskilloskoopilla tarkistaa signaali toimiiko nopeusmittari
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

SiK
Viestit: 261
Liittynyt: 08 Touko 2005, 21:18
Car(s): 500e
V70
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja SiK »

oliko se niin että jos irrottaa anturi kerrallaan niin jos ehjä ja risa on samaan aikaa kiinni niin vika valo palaa mut sitten jos pelkkä risa on kiinni niin valo ei pala ku ei tule mitään sibgaalia
Jep, ainakin vanhemman sukupolven (164 jne.) abs:n pystyi testaamaan noin. Eli yksi anturi kerrallaan kiinni ja testilenkille. Se anturi mikä ei sytytä valoa on rikki. Taitaa silti näissä uudemmissa olla mahdollisuus lukea vikakoodi suoraan testerillä?

Avatar
Garrett
Viestit: 418
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

SiK kirjoitti:
oliko se niin että jos irrottaa anturi kerrallaan niin jos ehjä ja risa on samaan aikaa kiinni niin vika valo palaa mut sitten jos pelkkä risa on kiinni niin valo ei pala ku ei tule mitään sibgaalia
Jep, ainakin vanhemman sukupolven (164 jne.) abs:n pystyi testaamaan noin. Eli yksi anturi kerrallaan kiinni ja testilenkille. Se anturi mikä ei sytytä valoa on rikki. Taitaa silti näissä uudemmissa olla mahdollisuus lukea vikakoodi suoraan testerillä?
Njoo, periaatteessa kyllä. Jos Abs ei saa nopeustietoa muualta, kuin noista antureista, niin tuo menetelmä toimisi. Nykyään noissa on mukana myös vastuksen tarkistus, eli valo syttyy myös silloin, kun johto on irti.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Vastaa Viestiin