156 V6 SW:n painosta
Valvoja: Moderators
156 V6 SW:n painosta
On tallissa projektina vm. 2001 156 farkku, josta on etupää purettu (lokarit, konepelti, kone+vaihteisto, etukelkka tolppineen ja akseleineen). Peräkärryssä olisi kantavuutta 870kg. Mitähän tuo V6 farkun kuivapaino on, ja kuinkahan paljon voisi olla keventynyt tuolla purkamisella?
Olisikohan toivotonta saada auto laillisesti (ja turvallisesti) kulkemaan tuon kärryn kyydissä?
Edit. Punnituksen tuloksia:
Ohjausvaihde raidetankoineen ja päineen 10kg
Vasen iskaritolppa+kaikki tukivarret ja jarrulevy+vetari 38kg
Oikea iskaritolppa+kaikki tukivarret ja jarrulevy+vetari 43kg
Etu apurunko ja kallistuksenvakaaja+koiranluut 19kg
Vaihdelaatikko+kiinnityskorvakkeet, ilman öljyä 49kg
Olisikohan toivotonta saada auto laillisesti (ja turvallisesti) kulkemaan tuon kärryn kyydissä?
Edit. Punnituksen tuloksia:
Ohjausvaihde raidetankoineen ja päineen 10kg
Vasen iskaritolppa+kaikki tukivarret ja jarrulevy+vetari 38kg
Oikea iskaritolppa+kaikki tukivarret ja jarrulevy+vetari 43kg
Etu apurunko ja kallistuksenvakaaja+koiranluut 19kg
Vaihdelaatikko+kiinnityskorvakkeet, ilman öljyä 49kg
Viimeksi muokannut SiK, 30 Loka 2009, 13:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kiitos tiedosta. Toi 1370 voisi olla lähellä auton todellista painoa, eli 1370 + kuski 75kg + bensaa 35kg = 1480kg. Eikös tuo omamassa nykyään jotenkin noin ilmoitettu?
Täytyypä mielenkiinnosta silti punnita noita osia. Voi olla että 1370-870=500kg:n painonpudotus vaatisi liikaa purkamista. Täytyy varmaan isompaa kärryä jostain keksiä..
Täytyypä mielenkiinnosta silti punnita noita osia. Voi olla että 1370-870=500kg:n painonpudotus vaatisi liikaa purkamista. Täytyy varmaan isompaa kärryä jostain keksiä..
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
En kyllä usko että noilla osilla mitä meinaat purkaa saa tuon verran painoa pois. Onnea kuitenkin (laihdutus) yritykselleSiK kirjoitti:Kiitos tiedosta. Toi 1370 voisi olla lähellä auton todellista painoa, eli 1370 + kuski 75kg + bensaa 35kg = 1480kg. Eikös tuo omamassa nykyään jotenkin noin ilmoitettu?
Täytyypä mielenkiinnosta silti punnita noita osia. Voi olla että 1370-870=500kg:n painonpudotus vaatisi liikaa purkamista. Täytyy varmaan isompaa kärryä jostain keksiä..

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Lisäilen ensimmäiseen viestiin osien/kokonaisuuksien painoja sitä mukaa kun saa sopivasti punnittua. Jos vaikka joku joskus tuollaisilla tiedoilla jotain tekee.. Itselläkään ei enää varsinaista tarvetta tuohon kevennykseen ole, kunhan mielenkiinnosta.
Yllättävän painavaa romua, etuapurunko-paketti kaikkineen 110kg, siihen vielä jarrusatulat päälle...
Yllättävän painavaa romua, etuapurunko-paketti kaikkineen 110kg, siihen vielä jarrusatulat päälle...
^jos tuota meinasit punnita tienpäällä tapahtuvaa tarkastusta varten, niin virkavaltaa kiinnostaa sitten tasan mitä otteessa lukee. Olipa se sitten purettu tai ei.
Kärrynkantavuus x vetokyky x ja vedettävä kuorma x = jos otepohjaiset kilot ylittyvät niin matka katkeaa, kirjoitetaan sakko ja hankitaan isompi veturi. Sitten punnitaan, käräjöidään ja kumotaan sakko. Näin kahdesti tuttavilla käyneenä...
Kärrynkantavuus x vetokyky x ja vedettävä kuorma x = jos otepohjaiset kilot ylittyvät niin matka katkeaa, kirjoitetaan sakko ja hankitaan isompi veturi. Sitten punnitaan, käräjöidään ja kumotaan sakko. Näin kahdesti tuttavilla käyneenä...
..ammattina autoslalom..