156 JTS lämmöt heittelee
Valvoja: Moderators
156 JTS lämmöt heittelee
156 2,0 JTS moottorin lämpötila heittelee 60 - 120 välillä nopealla tahdilla. Onkohan kyse termostaattiviasta. Jos on, niin mikä on oikoreitti kyseisen palikan vaihtoon ja mistä löytyy sopiva osa?
vinohrady
- JiiTeeÄssä
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Määrittele "nopea tahti"? 156:sen lämpömittari on kyllä herkkä seuraamaan ja ainakin mulla vaeltaa hieman lämpimänäkin, mutta ei noin paljoa sentään. Oma termostaatti meni vaihtoon koska lämmöt ei nousseet.
Oisikohan anturi tai mittarivika kuitenkin? Termarivika yleensä ilmenee noin kuin minulla. Täältä foorumista muistaakseni kyllä löytyy haulla joku ketju missä tuota heiluntaa käsiteltiin.
Oisikohan anturi tai mittarivika kuitenkin? Termarivika yleensä ilmenee noin kuin minulla. Täältä foorumista muistaakseni kyllä löytyy haulla joku ketju missä tuota heiluntaa käsiteltiin.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
-
Jaha. Ei pitäisi lukea mitään Alfojen ongelmista, iskee het itselle samanlaista. Olen muutama päivänä huomannut, että lämmöt nousevat normaalisti 90 asteeseen. Sitten tipahtavat äkillisesti 40 asteeseen, tästä rauhallinen nousu taas 90, taas alas ja ylös jne. Lämppäri puhaltaa normaalisti sekä tasaisesti lämmintä, eikä moottorin käynissä ja muussakaan tunnu mitään poikkeavaa. Olisikkos termostaatti, antura tms.?
Re: 156 JTS lämmöt heittelee
Ilmeisestikin veden vähyys on syynä lämmön heittelyyn...ilmaa kenties häiritsemässä. Vedenlisäyksen jälkeen kaikki vaikuttaa normaalilta. Tosin en ole tietoinen siitä, mihin litkut olivat kaikonneet.
vinohrady