Pientä tuuninkia 156 V6 sportwagoniin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Tuomio
Viestit: 12
Liittynyt: 11 Marras 2009, 15:21
Paikkakunta: Järvenpää

Pientä tuuninkia 156 V6 sportwagoniin

Viesti Kirjoittaja Tuomio »

Terve!

Elikkäs tarkoitus olis hiukan tuuninkia harrastaa kyseiseen autoon ja siitä pientä infoa kaipaisin.

Autodeltasta löytyis http://www.autodeltashop.com/product_in ... cts_id=159
Onkos kellään kokemuksia kyseisestä tuotteesta? Löytyisikö vastaavia mahdollisesti Suomesta jostain, vai onko tuo ulkomailta tilailu ainut mahdollisuus? Entä hintaerot autodeltasta tilattuna vs. kotosuomesta? Kuinka suuria nuo toimituskulut suomeen ovat?

Lisäksi bongasin tuon f40 tiimin ohjelmapäivitysalennukset. Onkohan täällä etelämpänä suomea mitään pajaa missä vastaavanlaisen saisi tehtyä? Mitenkä hinnat asettuu verrattuna tuohon f40 tarjoukseen?

Näiden lisäksi olisi tarkoitus tilailla alfisti shopista sisätiloihin pieniä yksityiskohtien parannuksia. Onko kyseisestä firmasta kokemuksia ja millaiset on toimituskulut suomeen?

Kiitos jo etukäteen! :)

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Äkkiseltään tuo Autodeltan hiilaritorvi näyttäisi menevän orkkisputsarikoteloon. Enemmän varmaan olisi hyötyä BMC:n CDA-boxista.

Alfisti shopista on tullut tilailtua pariin otteeseen jousia / iskareita. Toimituskulut löytyy niiden nettisivuilta, mutta olisiko viimeksi ollut luokkaa 24 euroa.

Noihin ohjelmapäivityksiin en ota sen enempää kantaa, kun en ole nähnyt dynotuloksia ko. operaatiosta.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Mulla on tuo Autodeltan hiilikuituputki..

Dynossa antoi itse asiassa huonommat tehot
kuin orkkisputki/resonaattori...johtui putken
sisäpinnan huonosta viimeistelystä :shock: .

Pölyttyi hyllyllä kunnes tuli tarve korvata alkuperäinen
suodatinkotelo...KJS:n mainitsema CDA tilalle ja
hiontaa Autodeltan putken sisäpinnalle.
Toimii!

Ps. Imuääni-möykkä lisääntyy sitten huomattavasti jos
alkuperäisen resonaattoriputki/kotelon korvaa suoralla putkella.
Which is nice. (käännös:jos sattuu tykkäämään) :wink:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Tuomio
Viestit: 12
Liittynyt: 11 Marras 2009, 15:21
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Tuomio »

Kyllähän möykkää pitää olla kun kaasua painaa!

Oon kyllä itse aivan täysin tietämätön kun aletaan autoista tai niiden tekniikasta puhua. Paras varmaan sit hommaa se Autodeltan putki ja CDA boxi ja lyödä paikallisen alfa korjaajan kouraan ja sanoa et asennas noi :)

Vai onko siitä Autodeltan putkesta mitään hyötyä enään jos hommaa tuon CDA:n? Eli mikä nyt liittyy mihinkin...

Joku pieni selostus miten nuo toimii olis varmaan paikallaa ;D
Ja ehkä kuva valmiista asennuksesta!

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Teho/vääntöhyöty on hyvin pieni.

Nuo hiilikuituputket eristävät hyvin lämpöä eli
ilma ei pääse laajenemaan putkessa kun moottori
"käy kuumana"...eli ilmaa mahtuu virtaamaan enemmän ->
enemmän tehoa/tehot säilyy.
Jos autoa rääkkää esim. radalla niin silloin tuosta voi olla
jotain konkreettista hyötyä, normiajossa sitten vähemmän.
Mutta ainakin enemmän ääntä. :P

BMC:n systeemi on myöskin hiilikuitua, alavääntöä lupaavat
lisää ja sitä väittää myös allekirjoittaneen persdyno.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Tuomio
Viestit: 12
Liittynyt: 11 Marras 2009, 15:21
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Tuomio »

Kuulostaa ihan mukavalta. Tosin en usko rata-ajoa harrastavani...

Mitenkäs nuo muuten vaikuttavat auton käyttäytymiseen? Reagoiko herkemmin kaasun painallukseen tms?

Vääntökäppyrä näytti ainakin huomattavasti paremmalta tuossa albumin viritetyn dynon kuvassa. Eli kiihtyy siis isommalla vaihteella mukavammin vai olenko täysin väärässä? :)

Luultavasti myös ohjelmistopäivityksistä saa taas enemmän hyötyä tuon CDA:n kanssa?

Missäs vaiheessa tulee kuvaan auton muun tekniikan päivitys moottoritehojen suhteen? Esim. jarrut, voimansiirto?

Omassa on ainakin jonkunlainen sportpacki tehtaalta eli ilmeisesti parempaa alustaa jne.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=9243

Tuo tehonlisäys saatiin korvaamalla vakio pakoputkisto
virtaavammalla katalysaattorilla + sen jälkeisellä putkistolla.
Lisäksi laitettiin lastu (Unichip) sekä isommat(42mm->45mm)
imuputket. BMC:n ja Autodeltan hökötykset laitettiin äskettäin,
eivät siis liity tuohon dynolappuun mitenkään.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Vastaa Viestiin