164 TSän käynti kuumana

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
hrnt
Viestit: 85
Liittynyt: 13 Elo 2003, 07:14
Paikkakunta: Espoo

164 TSän käynti kuumana

Viesti Kirjoittaja hrnt »

Eli olen tässä jo vähän aikaa ihmetellyt että miksi toi 164 käy ajoittain "ruuhka-ajossa" melkein 110 asteessa.

Testasin tänään pitää tota tyhjä-käynnillä niin flekti käynnistyi vasta 105 asteessa, vähän ennen kuin lämpötilan varoitusvalo syttyi :crazyeyes: Ei kuitenkaan keittänyt. Flektin pyöriessä lämpötila kyllä laskee varsin nopeasti järkeviin lukemiin. Mutta mikäs tossa nyt oikein on pielessä kun noin lämpimäksi koneen pitää päästä että flekti toimisi? Olen nyt talvella estänyt lämpötilan pääsyn tuonne asti käyttämällä sisätilalämppäriä, mutta kesällä ei välttämättä huvita ajella puhallin kuumalla. :silly:
164 TS -91, VW Kleinbus -69 (lauluautoprojekti parin kaverin kanssa)

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: 164 TSän käynti kuumana

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

hrnt kirjoitti:Eli olen tässä jo vähän aikaa ihmetellyt että miksi toi 164 käy ajoittain "ruuhka-ajossa" melkein 110 asteessa.

Testasin tänään pitää tota tyhjä-käynnillä niin flekti käynnistyi vasta 105 asteessa, vähän ennen kuin lämpötilan varoitusvalo syttyi :crazyeyes: Ei kuitenkaan keittänyt. Flektin pyöriessä lämpötila kyllä laskee varsin nopeasti järkeviin lukemiin. Mutta mikäs tossa nyt oikein on pielessä kun noin lämpimäksi koneen pitää päästä että flekti toimisi? Olen nyt talvella estänyt lämpötilan pääsyn tuonne asti käyttämällä sisätilalämppäriä, mutta kesällä ei välttämättä huvita ajella puhallin kuumalla. :silly:
Flektin anturi paskana? Fiudessa viime kesänä sama oire ja korjaantui uudella anturilla syylärin kupeeseen.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Anturivika=systeemi saa käynnistyskäskyn liian myöhään
Lämpömittari ongelma=käynnistyy oikeaan aikaan mutta mittari näyttää väärin
Jäähdytysjärjestelmä vika=vesipumppu ei kierrätä nestettä oikein(anturille ei virtaa riittävän nopeasti kuumaa nestettä ja se ehtii jäähtyä matkalla),tai järjestelmässä tukos (lopputulos sama ku edellä)

Tuossa vissiin vaihtoehdot...... :roll:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllä mulla ainakin TS toimi juuri noin, flekti lähti pyörimään vasta kun mittari oli yli sadassa. Ihmeen herkästi se lämpö nousi kaupunkiajossa vaikka ulkona ei ollut mitenkään lämmin, ei tuo kumminkana koskaan keittänyt vaikka mittarin lukemat näyttivät hurjilta.

Samalla tavalla tuo V6:kin näkyy tekevän, vaihdoin flektin lämpökytkimenkin mutta ei muuttunut miksikään. Ilmeisesti sen on tarkoituskin pelata noin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Eli olen tässä jo vähän aikaa ihmetellyt että miksi toi 164 käy ajoittain "ruuhka-ajossa" melkein 110 asteessa.

Onko sulla 83 vai 90 asteinen termostaatti kiinni...90:llä voipi just ruuhkassa lämmetäkin aika korkeelle talvellakin... :wink:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Samalla tavalla tuo V6:kin näkyy tekevän, vaihdoin flektin lämpökytkimenkin mutta ei muuttunut miksikään. Ilmeisesti sen on tarkoituskin pelata noin.

Mun V6 taas käy hyvinkin viileänä, aika pitkään sai kesälläkin ruuhkassa jumittaa, että flekti lähti pyörimään.
Talvella ei nosta lähellekään 90:ää missään tilanteessa, lähempänä 75:ä, joko termostaatti on sökö tai sitten se tosi kylmä versio.
TS sitten taas pelas juuri kyseisellä tavalla, eikä koskaan kyllä keittänyt.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

No laitetaan nyt meijänkin lämmöt.
Näillä pakkasilla 75 ja plussan puolella 80 astetta.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Karvan yli 80 olipa sitten -20 tai +2, muusta ei ole kokemusta 8)

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Mulla on n -25 pakkasella ajossa mittari 90:ssa jos on 90 termari...83 taas nostaa johonkin 75-80 välille...täytyy tosin ajaa aika pitkä matka ennenkun nousee niin korkeelle...mittari näyttää oikein.

Nyt on vaan syylari niin huono etten viittiny laittaa 90:sta ollenkaan, tuntuu lämpeevän muutenkin, mutta normaalisti oon vaihtanu aina talveks, riittää koppiin lämpöö paljon paremmin... :wink:

Viä kuumemmaks 164:en saa jos ois se T-haarotinkappale lämmityslaitteelle mikä pakottaa nesteen kiertään lämppärikennolle suorempaa reittiä termarin lähettyviltä.

Onko kenelläkään sitä 164:ssa...? Se on talvella hyvä mutta taas kesähelteellä välttämättä ei, niitä laiteltiin joskus uusiin autoihin jälkikäteen suomessa.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Meillä on aika tuore syyläri et varmaan tuokin vaikuttaa "tehoihin".

luigilitti
Viestit: 136
Liittynyt: 13 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja luigilitti »

Termari jotain 85 , siinä ysikympin huitteissa käy ,
mittari näyttää kyllä sataa,ellei karvan ylikin.
tuntuu kyllä laiskasti käyttävän flektiä,vaikka
keula näin talvi-aikaan peitossa.
164ts-89 400tkm

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Meillä on aika tuore syyläri et varmaan tuokin vaikuttaa "tehoihin".
Kyllä, on aikamoinen ero 164:en sisälämmöissä -25:ssa, 70 ja 90 lukeman kans.

75:en on paljon lämpösempi auto kun neste kiertää jo alkujaan paljon suoremmin lämppärille ja poikittain oleva kone jäähtyy tehokkaammin... :-D

Vastaa Viestiin