156:n tukivarsien osista

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
azorblade
Viestit: 443
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): 156 V6 -00

ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw
Paikkakunta: Kontiolahti

156:n tukivarsien osista

Viesti Kirjoittaja azorblade »

Terve.
Pientä kolinaa paikoitellen pitänyt alfa ja kävin katsastuksessa näyttämässä jos osaavammat paikantaisivat ongelma kohteet. Sieltä tuli vastausta, että oikealla takimmaisen tukivarren puslissa väljää ja etuoikealla ylätukivarren laakeroinnista tuli huomautusta myös.

Mites noita varaosia nyt oli saatavilla. Kun yrittänyt motonetin ja muukkosen valikoimaa katsella niin meneekö se koko tukivarsien vaihtoon vai saako ja onko kannattavaa edes korjaututtaa pelkkää ongelmakohtaa?

tänks

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

takimaiset poikittais varret taisi olla niin halpoja että tuskin kannttaa alkaa nikkaroimaan uusia puslia vaikka sellaiset jostain löytyisikin...

etumaiset ylä varret myöskin melko edulliset, olisko 49€ motonetissä! mutta jos kestävät puslat haluaa niin muukkoselta uretaanipuslat on kyllä suositeltava vaihtoehto, ainut vaan että itselläni meni 156 :sta aina pallo ylätukivarresta ennen kuin puslat :wink:

Avatar
azorblade
Viestit: 443
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): 156 V6 -00

ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja azorblade »

jepsjep..
jossain ketjussa mainittiinkin että koiranluut kannattanee vaihtaa samalla kun ei montaa kymppiä oo. tuskin paljon lisähommaa vaihtajallekaan?

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Ne takavarsien puslat on kyllä erittäin helppo vaihtaa kun varsi on irrallaan, mutta irroittaminen voi olla lystikästä. Uretaanipuslilla tulee aavistuksen jämäkämpi tuntuma, mutta maksavat toki jonkin verran ja kun halviten saa/sai Englannista -> kestää aikaa... Omassa tapauksessa melkein 3 viikkoa.

Halvin ja helpoin ratkaisu on ostaa vaan se yksittäinen varsi ja vaihdattaa se missä vaan pajalla ellei tuunaushaluja löydy. Pyöränsuuntaus taitaa tulla bonusyllärinä päälle jokatapauksessa. Takanavan läpi menevä pultti voi tosiaan olla todella hyvin kiinni... :)

Etuylätukivarsi on myös kohtalaisen halpa osa ja vaihtoon menee itse tehden pari tuntia, joten ei pitäisi älyttömyyksiä maksaa pajallakaan. Tosiaan pallo niistä yleensä loppuu ensin kuten KauGoH kirjoitti, joten en tiedä onko järkeä tekohengittää vanhaa osaa varsinkaan jos se tehdään maksullisen huoltomiehen toimesta.

Avatar
azorblade
Viestit: 443
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): 156 V6 -00

ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja azorblade »

Eiköhän se sitten ole niin että uudet varret vaan, kun jokatapauksessa pitää viedä laitettavaksi. Ja onnistuu sitten samalla tuo suuntaus.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^kyllä, se on järkevintä. Jos haluaa jäykempiä puslia niin se on vähän isompi projekti kun täytyy tienkin samalla vaihtaa molemmin puolin. Ja kivempi se on uusia puslia laittaa uusiin ehjiin tukivarsiin.

rhm
Viestit: 116
Liittynyt: 16 Heinä 2008, 10:11
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja rhm »

Hiukan tähän liittyen. Jos hommaa etualatukivarsiin ne taaemmat puslat, niin tuleeko mukana se puslan ympärillä oleva metallikäikäle?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Perus tarvike kumipuslissa tulee. Polyuretaanipuslissa ei pääsääntöisesti tule, vaan ne asennetaan vanhaan runkoon irrottamalla ensin alkuperäinen kumi sen rungon sisältä.

Vastaa Viestiin