156 v6 2.5 kulutus 24L/100km!!!!!!
Valvoja: Moderators
156 v6 2.5 kulutus 24L/100km!!!!!!
Ostin siis uuden auton ja ajettuani taajama-ajoa laskin tänään, että kulutus on 24L/100km!
Missä viiraa nyt?
Siis joo, on kovat pakkaset mutta aamuisin auto lähtee tolpasta. Iltaisin seisottuaan 6h pakkasessa ja kylmänä. Ekalla tankkauksella ihmettelin kovaa kulutusta ja nyt laskin sen...
Mulla tosin on tankin korkki ilman lukitusta eli joku voi myös varastaa minulta bensaa...
Mulla on tossa kaasuläppä likainen (tai näin ainakin epäilen) enkä ole ehtinyt sitä putsata eli se käy tyhjäkäynnillä epätasaisesti mutta voiko se vaikuttaa noin paljon kulutukseen?
Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
Missä viiraa nyt?
Siis joo, on kovat pakkaset mutta aamuisin auto lähtee tolpasta. Iltaisin seisottuaan 6h pakkasessa ja kylmänä. Ekalla tankkauksella ihmettelin kovaa kulutusta ja nyt laskin sen...
Mulla tosin on tankin korkki ilman lukitusta eli joku voi myös varastaa minulta bensaa...
Mulla on tossa kaasuläppä likainen (tai näin ainakin epäilen) enkä ole ehtinyt sitä putsata eli se käy tyhjäkäynnillä epätasaisesti mutta voiko se vaikuttaa noin paljon kulutukseen?
Kiitos jo etukäteen vinkeistä!
Äsken heitin lenkin pöperölumella Hgin keskustassa (V6, 2.5). Lämpimästä tallista lähdin enkä erityisesti revitellyt: n. 14 litraa/100 km! Kyllä lyhyellä matkalla, kylmällä koneella lähdettäessä ja iloisilla kiihdytyksillä 20 l/100 km menee vaikka kaikki on kunnossakin? Yhtään pitemmällä matkalla tuollainen kulutus on varmasti epänormaalia.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Mullon ajotietokoneen mukaan keskikulutus ollu 11.8l/100 km viimeisen noin 3000 kilsan matkalla. Pääosin 15 km suuntaansa työmatkaa, josta 5 kilsaa taajamaa ja 10 motaria. En aja erityisen taloudellisesti, mutta enempikin kyllä saisi kulumaan. Voisko tuossa olla ilmi-vikaa ja käydä varaohjelmalla tai jotain?
MP
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Ilmivikaa tai lambdavikaa tai jotain muuta testerillä näkyvää ja melko helposti korjattavaa vikaa voi ihan hyvin olla. Nuo tietysti yleensä ainakin jossain vaiheessa sytyttävät moottorinohjauksen merkkivaloa, mutta ei aina. Ihan perus päästömittaus voi jo kertoa asiasta jotakin eikä maksa paljoa.
Bensavarkaisiin en nyt ihan herkästi usko vaikka onhan noistakin viime päivinä uutisoitu. Menetelmä vaan ollut sellainen jossa lukollisesta korkista ei ollut edes hidasteeksi.
Bensavarkaisiin en nyt ihan herkästi usko vaikka onhan noistakin viime päivinä uutisoitu. Menetelmä vaan ollut sellainen jossa lukollisesta korkista ei ollut edes hidasteeksi.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Siis ajotietokoneen näyttämä lukema, vai?
Laskisin kyllä tankillisella todellisen kulutuksen.
16-18l/100km on vielä normaali lukema lyhyessä nurkkapyörityksessä, jos rauhallisesti ajelee.
E: En ole kovinkaan usein jaksanut kulutuksia laskea, ja vielä harvemmin seuraillut ajotietokoneen laskuria, mutta olen havainnut, että tietsikkakin onnistuu kyllä arvaamaan keskikulutuksen melko pieleen..
Laskisin kyllä tankillisella todellisen kulutuksen.
16-18l/100km on vielä normaali lukema lyhyessä nurkkapyörityksessä, jos rauhallisesti ajelee.
E: En ole kovinkaan usein jaksanut kulutuksia laskea, ja vielä harvemmin seuraillut ajotietokoneen laskuria, mutta olen havainnut, että tietsikkakin onnistuu kyllä arvaamaan keskikulutuksen melko pieleen..
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Oma vanha vessa, eli tuo 156 V6 -98 ja 281 tkm, vie pelkässä kaupunkiajossa ja minun rauhallisella ajotyylilläni noin 13-14 l/100 km. Kesäisin hiukan vähemmän. Maanteillä pääsee paljon vähemmällä, eli kasilla alkaviin lukemiin, "ennätys" on jopa 7,46 l/100 km rauhallisessa maantieajossa.
Kyllä tuo 24 l/100 km on niin hurja lukema, että jotain lienee pielessä, kuten karjut tuossa ylempänä totesivatkin. Mutta tosiaan, kokeile vielä tasaisen maantieajon kulutus; jos sekin näyttää hurjia lukemia, niin sitten ryhdy "järeämpiin" toimiin.
Kyllä tuo 24 l/100 km on niin hurja lukema, että jotain lienee pielessä, kuten karjut tuossa ylempänä totesivatkin. Mutta tosiaan, kokeile vielä tasaisen maantieajon kulutus; jos sekin näyttää hurjia lukemia, niin sitten ryhdy "järeämpiin" toimiin.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Ajan 4km aamulla. Sitten lähden 2h myöhemmin töihin -10km ja illalla takaisin (kylmällä autolla) 10km.
Pätkät ovat aika lyhyitä ja nyt tosiaan nyt on ollut vähintään -15 celsiusta pakkasta.
Auto seisoo siis ulkona lohkolämmittimellä.
Käyn työmatkalla tarkistuttamassa päästöt, josko sieltä ilmaantuisi jotain...
Pätkät ovat aika lyhyitä ja nyt tosiaan nyt on ollut vähintään -15 celsiusta pakkasta.
Auto seisoo siis ulkona lohkolämmittimellä.
Käyn työmatkalla tarkistuttamassa päästöt, josko sieltä ilmaantuisi jotain...
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Tuli myös mieleen, jos et tankannut tuota itse eli tankki oli ostaessa "täynnä": saattaa hyvinkin olla että tankkauksen jälkeen on jo ajettu 50-100km! Itse kun tankkasin viimeksi täyteen niin kaupunkiajoa olen pyöritellyt hyvinkin ykskasilla tuon 100km ennen kuin viisari laskee vähän täyden viivan alapuolelle.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Muotoillaan niin päin, että viallinen lambda anturi voi (tai sen pitäisi) sytyttää vikavalo, mutta se ei sitä aina tee. Sama pätee vialliseen ilmamassamittariin eli tuttavallisemmin ILMIin (kuten moneen muuhunkin anturiin, mutta nuo taitavat yleisimmin aiheuttaa kulutus- ja päästöongelmia).
Kun kerran vikavalo nyt syttyi niin tuosta pitäisi saada vikakoodi testerillä ulos, joten siinä mielessä hyvä tilanne kun viet korjaamolle. Eiköhän se siitä kuntoon tule.
EDIT: -98:ssa on ilmeisesti vain yksi lambda, joten jos tuosta on kyse niin helpottaa tutkimista eikä maksa tuhansia.
Kun kerran vikavalo nyt syttyi niin tuosta pitäisi saada vikakoodi testerillä ulos, joten siinä mielessä hyvä tilanne kun viet korjaamolle. Eiköhän se siitä kuntoon tule.
EDIT: -98:ssa on ilmeisesti vain yksi lambda, joten jos tuosta on kyse niin helpottaa tutkimista eikä maksa tuhansia.
Terve! Itellä oli sama ongelma kun hankin auton, ja pakokaasumittauksetkin olivat älyttömät. Lambda vaihdettiin, mutta ongelma ei ratkennut. Äänestä päättelivät ettei kaikki puolat välttämttä toimi, joten autosähköliikkeen tutkailun jälkeen varmistui puolan rikkoontuminen/sulaminen. Itse pystyy helposti tarkistamaan 3 ensimmäistä puolaa, moottorin kannen alla mihin menee systystys johtoja. Vika oli kuitenkin TIETENKIN imusarjan puolella joten purkutyöstä tuli hieman lisä hintaa. Osa taisi olla hieman satasen päälle ja aika arvokkaalla, mutta laadukkaalla korjaamolla tunteja tuli 6 kpl.
eli ~600€ paikkeilla. Tietenkin jos ite osaa vaihtaa niin hyvä.
Niin ja autoni jopa samaa vuosimallia
eli ~600€ paikkeilla. Tietenkin jos ite osaa vaihtaa niin hyvä.
Niin ja autoni jopa samaa vuosimallia
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Minulla meni puola kolmossylinteristä joka on myös siellä imusarjan alla. Kone kävi selvästi epätasaisesti ja oli tehoton, pitäisi erottua lamdaviasta.Leon kirjoitti: ...Äänestä päättelivät ettei kaikki puolat välttämttä toimi, joten autosähköliikkeen tutkailun jälkeen varmistui puolan rikkoontuminen/sulaminen. Itse pystyy helposti tarkistamaan 3 ensimmäistä puolaa, moottorin kannen alla mihin menee systystys johtoja. Vika oli kuitenkin TIETENKIN imusarjan puolella joten purkutyöstä tuli hieman lisä hintaa. Osa taisi olla hieman satasen päälle ja aika arvokkaalla, mutta laadukkaalla korjaamolla tunteja tuli 6 kpl.
eli ~600€ paikkeilla. Tietenkin jos ite osaa vaihtaa niin hyvä.
Niin ja autoni jopa samaa vuosimallia
Remppa maksoi paikallisessa Bosch-service liikkeessä kaikkineen ~300€.
Hintaan sisältyi vianetsintä, vikakoodien nollaus, uudet tulpat taempaan lohkoon (3kpl), uusi puola, työt ja päästömittaus katsastukseen.
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski