Alytön pärinä kiihdyttäessä ja varsinkin töyssyissä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
lruutu
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Syys 2003, 18:10
Paikkakunta: Espoo

Alytön pärinä kiihdyttäessä ja varsinkin töyssyissä

Viesti Kirjoittaja lruutu »

Deltalla taidetaan olla sitä mieltä, että auto on kunnossa jos se liikkuu(vaikka sitten työntäen) tai ainakin nyt olen tullut siihen tulokseen. Sanovat nyt että kaikki kunnossa, vaikka vaikea niitä on uskoa sen jälkeen kun korjasivat oikean käsijarrun vaijerin jeesusteipillä :shock: . Kun huomasin ko "korjauksen" niin ei voinu kun nauraa. Ei yksinkertaisesti kyennyt itkemään, mutta se siis siitä.

Ongelmani on nyt oma kultani (n.100 000 ajettu 156 2.0ts) pitää aivan jumalatonta meteliä(varsinkin kylmänä) kun kaasua painaa antaa pikkasenkin enemmän kun pelkän pintakaasun. Ei todellakaan tarvitse olla kun 1/3 kaasua. Ääni on sen verran kova, että heikkohermosta hirvittää ja työpaikan parkkihallin ylämäessä kuullostaa vähintään kolmen humveen armeijalta rynnimässä pikkukoivikkon läpi. Onhan se toki aika miehekästä :-D

Nyt auto on alkanut "pätkimään" kiihdytyksissä kun ajaa pienestäkin töyssystä(esim.kaivonkansi). Ei vaikuta että tehoja puuttuisi normaalisti, mutta kun kiihdyttää vaikka tien saumauksen(!) kohdalla niin kuullostaa että joko koneessa olisi bensansyötön kanssa ongelmia tai sitten pakoputki vuotaisi hetkellisesti jostain. Vaikea on kuvata tota ääntä. Vois varmaan koittaa ottaa ääninäytteen tai jotain... Onko kellään gurulla kokemusta tai edes hajua vastaavasta vai pitääkö mennä itkemään jonnekin muualle kun Deltaan? :cry:

Avatar
joaweste
Viestit: 205
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 16:23
Paikkakunta: Turku

Re: Alytön pärinä kiihdyttäessä ja varsinkin töyssyiss

Viesti Kirjoittaja joaweste »

lruutu kirjoitti:... korjasivat oikean käsijarrun vaijerin jeesusteipillä :shock: .

????

Siis mitä?

Voisitko kertoa siitä korjauksesta vähän enemmän...
______________________________________

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Oisko tämä?

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1275
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Käsittämätön vika. Suosittelen, että kurvaat lähimpään huoltoliikkeeseen ja maksat puolen tunnin työstä sis. koeajon. Jotain niin selkeätä siitä on irti, että sen löytää kuka tahansa vähääkään asioista tietävä.

Äänihän ei helpolla tule kuin imu- tai pakopuolelta.

Pikkutöyssystä aktivoituva ääni-ilmiö kuulostaa kyllä sähköpuolen jutulta. En ole mikään kone-inssi, mutta miten olisi irtonainen tulpanjohto? Jos TS sytyttääkin vain toisella tulpalla niistä kahdesta, jonka tarkoitus on käsittääkseni ajaa pakokaasut ulos koneesta - eikä viedä autoa eteenpäin.

Pitemmittä arvailutta - lähimpään pajaan, jossa on ennenkin korjattu autoja.

Avatar
lruutu
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Syys 2003, 18:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lruutu »

Joo, kiitos neuvoista. Käsijarrusta sen verran, että oli aika mielenkiintoinen korjaus... Tossa syksyllä olin katsastuksessa ja jarrut olivat niin tasan tasapainossa kun voi ja katsastusmies kehaisi jo, että on tosi hyvät jarrut. Sitten kokeili käsijarrua ja ihmetteli hetken. Pomppasi ulos sääti konettaan ja kokeili uudelleen. Sanoi, että kone on varmaan sekaisin ja meni säätämään konetta uudelleen jättäen sen päälle. Sitten ihmetteli lisää ja lopulta päätti kiertää auton ja sitten toisen takarenkaan kohdalla totesi:"Jumalauta täähän pyörii täysillä." Tuloksena hylätty katsastus... :evil:

Minäpä sitten tietenkin fiksuna :oops: Deltaan, jossa pikahuollossa tekivät jotain hörppiessäni kahvia viereisessä toimistossa. Sanoivat että nyt pelittää ja siirsin nokkani Konalasta kohti Suomenojan katsastusasemaa. uusintakatsastus meni oikeen mukavasti, eikä maksanut kun hiluja. Hyvää palvelua kyllä oli ja vaikutti että kaikki oli kunnossa. :)

Nyt sitten hiljattain kun etutukivarret alko pitää pientä metakkaa niin vein auton Malminkartanon Autohuoltoon, jossa pirssi nostettiin, heiluteltiin ja jyskytettiin. Sitten korjaaja kysy multa vaikean kysymyksen:"Mikäs h*lv*tti toi tossa on?." Sanoin etten tiedä ja että vaikuttaa ilmastointiteipiltä. No tietenkin teippi revittiin veks ja alla oli käsijarruletku säpäleinä kuten ennen. Jostain syystä kuitenkin kässäri oli toiminut. :? Vaihdettiin sitten uusi letku ja ihmeteltiin että mites tommonen on mahdollista. Jos ois vaikka lakannut käsijarrut toimimasta kesken ajon, niin ei olisi päässyt leikkimään tai sitten jossain alamäessä parkissa joskus. Kukahan olisi korvannut? Tiedä tosta, mutta meni luottamus kyllä aikalailla... :( Juttu on musta lähinnä huvittava että tommosta voikin tapahtua. "Merkkihuolto" oikeen...

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Tule huomenna näyttää sitä tonne http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... php?t=1765. Eiköhän me porukalla keksitä mikä sitä vaivaa :-D
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Avatar
lruutu
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Syys 2003, 18:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja lruutu »

Mielellään tonne tulisi, niin näkisi guruja ihan livenä, mut huomenna ei kykene kyllä irtautumaan. Pitää unelmoida venemessuilla Rivoista ja toisekseen oli eile potkut niin lähellä, että aion olla illalla sen verran humaltuneessa tilassa ettei huomenna ajella autoa...aamulla venemessuille norjalaiselle merilohelle tuoksuvana luomaan meristä tunnelmaa :lol:

Vastaa Viestiin