alfa 156 v6 ei starttaa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
AlluZ
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Heinä 2009, 14:29

alfa 156 v6 ei starttaa

Viesti Kirjoittaja AlluZ »

Juu elikkä auto seisoi noin 2viikkoa jonka jälkeen akku oli tyhjentynyt. Noh latasin akun ihan normaalisti ja koetin käynnisttää jolloin alkoi kuulumaan ihme rätinää mielestäni ajotietokoneesta en ole kuitenkaan varma tästä:). Rätinää ei saanut loppumaan muulla kuin että otti akun piuhan irti. sitten kun pisti Akun kengän takasin paikoilleen se tietysti laukaisi sen hälyttimen joka autoon on asennettu(vilkut paloivat jne). Noh aikani sähläämällä sain ne vilkut pois päältä ja koetin käynnistää. Virrat menivät ihan normaalisti päälle mutta kun yrittää startata niin mitään ei tapahdu, edes mitään ääntä ei kuulu startista. Onko mahdollista että hälytysjärjestelmä jotenkin estää auton käynnistymisen vai onko startti paskana vai mikä mahtaa olla vikana? :shock:

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Väittäisin että hälytin ongelma. Yleensä jos hälytin hälyttää, painat nappulasta kerran, jotta hälytys lakkaa. Vasta toisella painalluksella se menee pois päältä.
..ammattina autoslalom..

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Kuinka vanha akku? Väittäisin että akku on finaalissa eikä ota enää virtaa vastaan. Kauanko oli laturissa?

AlluZ
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Heinä 2009, 14:29

Viesti Kirjoittaja AlluZ »

Oli laturissa ainaki 6 tuntia. En uskoisi että akku on loppu koska kaikki muut sähköllä toimivat toimii kuitenkin moitteettomasti.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Startti kuitenkin ottaa virtaa huomattavasti enemmän kuin mikään muu sähköllä toimiva autossa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Täältä myös ääni akulle. Rätinä on ollut varmaan ihan perinteistä releiden ruksutusta kun jännite on liian alhanen.

Ladatun akun virta saattaa riittää niihin muihin sähkölaitteisiin, mutta ei startille.

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 377
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

oliko auto seisonta-ajan ulkona?...hälyt kokemuksen mukaan syö aku tyhjäksi noin viikossa ja tyhjä akkuhan jäätyy....voisiko tästä olla kyse?

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kaverin E60:ssa Bemarissa oli sama ongelma. Akkua yritettiin ladata, ja käynnistää boosterin avulla, mutta ainoastaan rätisi. Uusi akku kaupasta, ja demari heräsi henkiin.

Avatar
Micou
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:03

Viesti Kirjoittaja Micou »

Elikkäs, nyt menee mulla mystiseksi.

Autona siis 156 v6 -98.

Painin tuossa ohessa myös tyhjäkäynnin-epätasaisuus ongelman kanssa, jonka sain mahdollisesti paikannettua, mutta sitten kun oli akku ollut irti ja pakosarjan halkeama hitsattu, pistin akun takaisin, ja kappas, airbagin valohan se siellä mittaritaulussa loisti.(tyhjäkäynti tosin tuntui tasaantuneen?)
No käynnistin auton ja ajoin auton päiväksi hallistamme ulos ja seisoi siinä päivän ja sitten illalla olin ajamassa autoani takaisin sisään niin mitä ihmettä. ei käynnisty, ei kirveelläkään, startti pyörii, bensahaisee, ja ei jää code valo tai ruiskuvalo palamaan mittaristoon, ainoastaan bagivalo.

välillä vähän hörähtää mutta ei vaan käynnisty.

akku on ok, ladattu ja koitettu myös käynnistää startterilla, mutta ei.
ecu/kaasuläppäkin resetoitu, ei apua.
Mitähän siellä ois voinut mennä rikki? releitä? antureita?puolat?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Kaasu pohjaan ja käynnistelet vaan riittävän pitkään. Jos ajaa vain muutaman sata metriä on näin käynyt monelle foorumilla. Oliko nyt venttiilit jotka jää jumiin..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Varmaan kastelee tulpat jos käyttää vaan pikku pöräyksiä.

Aukeaakohan muuten tuo sähköinen kaasuläppä selälleen jos startatessa painaa kaasua vai onko siihen rakennettu joku idiootinestotoiminto? Tulpathan saa paremmin kuivaksi kun starttaa läppä auki.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Micou
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:03

Viesti Kirjoittaja Micou »

Ok! kiitokset vinkeistä.

täytyy kokeilla ja katsoa mitä tapahtuu!

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Ääni myös tuolle liian pikaiselle siirrolle. Nimimerkillä kerran olen yhteisen taipaleemme aikana onnistunut tuon tekemään. Sitten kun se käynnistyy sahaamisen jälkeen niin paukkuu ja poksuu kuin olisi jotain hajalla. Muissakin autoissa esiintyy samaa ilmiötä ja ilmeisesti riski on suurempi kylmällä ilmalla kun käy rikkaammalla aluksi. Eli vanhan ajan tulppien kastuminen kaiketi kyseessä.

Ps. Niin ja tervetuloa foorumille ja myös paikallis miitteihin Pizza Bravoon joka kk:n 3.torstaina kuuden maissa (asiasta oma ketju).

Kojootti
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Micou
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:03

Viesti Kirjoittaja Micou »

Noniin, nyt on starttia pyöritelty oikein huolella.
ei käynnisty edelleenkään. pari kertaa hörähti mutta ei,

bensa haisee kunnolla, eli kyllä bensaa tulee.

outo homma sillä käynnistyi normaalisti ennen kyseistä päiväksi ulos jättöä.

voiko tulpat tosiaan olla niin märät että ei käynnisty millään?
onko mahdollista että ajonesto on päällä? valo kyllä syttyy sekunniksi tauluun kun kääntää virrat päälle ja sitten sammuu.
eikös ajonesto katkaise polttoaineen syötön kuitenkin?

ei varmaan muu auta kuin ottaa irti ja kuivata kaikki.

vikakoodinlukijan saan näillä näkymin tulevalla viikolla, kokeilen vielä huomenna kuivata kunnolla kaikki tulpat ja vielä startata.


ja täytyykin pitää mielessä tuo pizza bravo Miitti:)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Pitkään saa veivata, itse vaihdoin akunkin siinä välissä ennenkuin lähti käymään :-D

Avatar
Micou
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:03

Viesti Kirjoittaja Micou »

ok, elikkä minuutti tolkulla voi huoletta pyörittää?

vajaan minuutin jaksoissa koitin sitä starttailla, kunnes akku oli lataus kunnossa.

täytynee vielä koittaa pyöritellä ennekuin puran tulpat poies:)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Löytyikin pari vanhempaa ketjua, jossa useampia vastaavia tapauksia:

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=15188

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=12916

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Kokeilitkos starttausta kaasu kokoajan pohjassa. Mulla ainakin riitti viiden sekunnin starttaus kaasuläppä levällään. Kaasuun koskematta olisi saanut sahata ihan rauhassa vaikka kymmenen akullista tyhjäksi.

Avatar
Micou
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:03

Viesti Kirjoittaja Micou »

michael kirjoitti:Kokeilitkos starttausta kaasu kokoajan pohjassa. Mulla ainakin riitti viiden sekunnin starttaus kaasuläppä levällään. Kaasuun koskematta olisi saanut sahata ihan rauhassa vaikka kymmenen akullista tyhjäksi.

Kyllä, kokoajan sahasin kaasu pohjassa.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Hämärä homma :?

Oma kyllä lähti yskien ja röhien kaasu pohjassa startaten noin 15sek pyörityksellä. Auttaisikohan ecu reset, jos se sekosi säädöistään totaalisesti? TRai voisiko täysin finaalissa oleva ilmi olla lisätekijänä? ->säädöt menneet äärilaitaan seoksissa.

Enhän mä näistä mitään kyllä ymmärrä...

Multa löytyy hylystä myös käytetty vähän käytetty ilmi jos haluat kokeilla. Laitan sulle mun numeron pm viestillä. soita jos haluat teknisesti heikkolahjaisen apua ainakin osien muodossa.

EDIT: Tuli vielä mieleen että et siis pessyt konetta että olisi tulpanreijissä vettä?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Micou
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:03

Viesti Kirjoittaja Micou »

Wile E. Coyote kirjoitti:Hämärä homma :?

Oma kyllä lähti yskien ja röhien kaasu pohjassa startaten noin 15sek pyörityksellä. Auttaisikohan ecu reset, jos se sekosi säädöistään totaalisesti? TRai voisiko täysin finaalissa oleva ilmi olla lisätekijänä? ->säädöt menneet äärilaitaan seoksissa.

Enhän mä näistä mitään kyllä ymmärrä...

Multa löytyy hylystä myös käytetty vähän käytetty ilmi jos haluat kokeilla. Laitan sulle mun numeron pm viestillä. soita jos haluat teknisesti heikkolahjaisen apua ainakin osien muodossa.

EDIT: Tuli vielä mieleen että et siis pessyt konetta että olisi tulpanreijissä vettä?
joo laittelin sulle privaa..

en tosiaan ole pessyt konehuonetta.
tiedä sitten mitä edellinen omistaja on puuhaillut.
täytynee ottaa tulpat irti ja tsekata että ovat reilassa ja kipinää tulee joka puolasta.

huonoa tyhjäkäyntiä se kävi kyllä ennen hitsausta.
pakosarjan loppupäästä löytyi pari halkeamaa, sen kokoisia että riittävät kyllä sekoittamaan lambdan tyhjäkäynnillä. tosta lisää on toisessa threadissä.ILMIÄ olen kyllä kanssa tässä testaillut, eihän sitä tiedä. voi kyllä myös joku anturi tehdä tuon. esim. kampiakselin asentotunnistin.

mutta tämän akunirroitus/hitsaus korjauksen jälkeen alkoi tuo käynnistymättömyys.

hommasin tossa netistä vikakoodinlukijan ja täytynee ostaa se alfadiag softa. jos sais myös sillä selvyyttä asiaan.

mutta ilmoittelen täällä missä mennään.

Avatar
Micou
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:03

Viesti Kirjoittaja Micou »

Noniin.
Sain tuossa luettua alfadiagilla vikakoodeja ja seuraavaa oli jäänyt muistiin:

P1120:Throttle valve pedal plausiblity or Throttle valve pedal spring control or Throttle valve actuator protection.

P0120:Throttle Valve Potentiometer

auto ei käynnisty vieläkään.

vaikuttaisiko yllä olevat vikakoodit käynnistyvyyteen?

Kellään ollut vastaavia koodeja?

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Onhan sulla pistoke siinä kaasuläppäkoneistossa kunnolla kiinni?
Näyttäis ilmoitetut viat liittyvän kaasuläpän ympärille.

Avatar
Micou
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:03

Viesti Kirjoittaja Micou »

Antieko kirjoitti:Onhan sulla pistoke siinä kaasuläppäkoneistossa kunnolla kiinni?
Näyttäis ilmoitetut viat liittyvän kaasuläpän ympärille.
Kyllä,kyllä. pistoke on kunnolla kiinni.

ei tässä kohta tiedä enään mistä kaivaisi vikaa.

alkaa kallistumaan tuohon ykk-anturi suuntaan.

niin laakista pimeäksi meni.

Kaikki resetointi kikat tässä on kokeiltu mutta ei ole ollut niistä apua.

täytynee vaihtaa tuo ykk anturi ihan varmuuden vuoksi, tiedä vaikka kiikastaisi siitä.ei kuitenkaan ole kallis osa, ja on ainakin se sitten vaihdettu:)

oireet kyllä täsmäisi aika hyvin siihen.

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Tää tietty voi olla hölmö juttu, mutta jos akku on irti tunnin, täytyy ecu resetoida.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Riccardo
Viestit: 497
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

^ Urbaanilegenda? Mulla oli tässä jo 2kk 166:nen seisonnassa ja käytin kertaalleen, ei tarvittu mitään ecuresetointeja. Pelaa normaalisti.

Sama juttu tänä keväänä 7 kk:n seisonnan jälkeen, laitoin vain akun kengän kiinni ja matkaan.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Joo, mullakin on akku ollut muutaman kerran yli tunnin irti, ei mitään ylimääräistä jumppaa ole ollut sen jälkeen..

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Alfred Romero kirjoitti:Tää tietty voi olla hölmö juttu, mutta jos akku on irti tunnin, täytyy ecu resetoida.
höpöhöpö!

EDIT: multa löytyy purkuauton kaasuläppä, jos vika ois vaikka siinä?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

vikakoodit:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... s+signaali
P0120 Throttle-valve position sensor signal improbable
P0120 Throttle-valve position sensor above upper limit
P0120 Throttle-valve position sensor below lower limit
P0120 Throttle-valve position sensor no signal
Mulla tollaista pukkaa aika-ajoin

Mulla tosin käy täysin ilman oireita ja lähtee käyntiin kuin palmun alta.
Olisiko niin, että kaasuläppä on rikki ja jatkuvasti kiinni -> saa bensaa, muttei ilmaa. liikkuuko läppä jos on virrat päällä, muttei auto käynnissä? siellähän on muovisia rattatita, kuka tietää jos hampaita puutuu...

Kampi-askelin tai YKK-anturi pitäisi kuitenkin antaa vikakoodi?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Micou
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:03

Viesti Kirjoittaja Micou »

DaViega kirjoitti:vikakoodit:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... s+signaali
P0120 Throttle-valve position sensor signal improbable
P0120 Throttle-valve position sensor above upper limit
P0120 Throttle-valve position sensor below lower limit
P0120 Throttle-valve position sensor no signal
Mulla tollaista pukkaa aika-ajoin

Mulla tosin käy täysin ilman oireita ja lähtee käyntiin kuin palmun alta.
Olisiko niin, että kaasuläppä on rikki ja jatkuvasti kiinni -> saa bensaa, muttei ilmaa. liikkuuko läppä jos on virrat päällä, muttei auto käynnissä? siellähän on muovisia rattatita, kuka tietää jos hampaita puutuu...

Kampi-askelin tai YKK-anturi pitäisi kuitenkin antaa vikakoodi?

Se voi olla että kaasuläppä on sökö.

mutta kun tossa starttailin sitä niin velimies tarkailli läppää, ja kyllä se raottui kun koitti käynnistää.että liikkuu ainakin.

tosta ykk anturista en tiedä antaako koodia.

yksi asiantuntija oli sitä mieltä että se on rikki vaikka ei olekaan koodia.
joten tilasin nyt sen uuden ykk anturin, vaikka ei olisi vika siinä niin on ainakin vaihdettu:)

Avatar
Micou
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:03

Viesti Kirjoittaja Micou »

Nyt menee mystiseksi..

Maalailin tossa imusarjan ja sen suoja kannen, putsasin huolella kaasuläppä kotelon, kaikki puolat, tulpat ja osan liittimiä.. mitäs muutakaan, löin kaikki kasaan ja käänsin avaimesta, Alfa KÄYNNISTYI :shock:

ei siis ollut vikaa ykk-anturissa, nyt on sellainen ainakin tallessa jos menee rikki.

Lähti siis vaan käyntiin. oiskohan ollut jossain kosteutta. pariin viikkoon en kyllä ollut saanut startattua autoa.. todella ihme homma.


Käy tosin vähän täristäen, oiskohan niin että lambda vetelisi viimeisiään?

täytyy pistää tänään autokäyntiin ja läppäriin kiinni.

katsella tuota lamdaa ja ilmamäärämittaria tuolla alfadiagilla,josko siitä sais jotain selkoa.

Oisko kellään kymenlaakson nurkilla modattua obd 2 pistoketta usb-päällä?

sais nuo bagi valon ja abs valon nollattua kun kivasti näyttää palavan tuossa kojetaulussa :twisted:

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Micou kirjoitti:Lähti siis vaan käyntiin. oiskohan ollut jossain kosteutta. pariin viikkoon en kyllä ollut saanut startattua autoa.. todella ihme homma.
Jollei auto muistanutkaan enää että on rikki :wink:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

kannattaa kokeilla pari päivää lähi ympäristössa ja starttailla pihassa, jos ei ole hinaus mahdollisuutta... jossain saattoi olla huono kosketus tai sitten se kaasuläppä oireilee.

ABS valo kait nollaantuu itsekseen parinpäivän ja jokusen strattauksen jälkeen, mutta bagin valo pitää nollata testerillä.

Alfa kaipasi vain huomiota :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Sanokaa perkele mitä sanotte, mutta kun akku on irti tietyn ajan ja tekee ecu resetoinnin ohjeiden mukaan, niin kyllä 2-3 ekaa minuttia auto käy kuin vanha zetori ja räkii ja kakoo vaivoin käyden. Sen jälkeen asetukset löytyy ja auto käy kuin unelma. Ja ihan sama 33sessa. 33sessa tehnyt tuon jutun abt 30 kertaa, että turha höpö höpötellä.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Micou
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:03

Viesti Kirjoittaja Micou »

Noniin... nyt alkaa se tyhjäkäynti syyllinen löytymään.

auto käynnissä luin vikakoodit..

lambdan vikakoodin heitti ruutuun.

ja vika jäi päälle.

tässä voi olla selitys miksi ei startannut enää..
katselin myös lambdan käyttäytymistä sillä diagrammi ohjelmalla.
sellaista epätasaista viivaa piirtää että huhu, ja lukemat korkealla.
huomenna uutta lambdaa kiinni, jos vaikka alkaa ääni kellossa muuttumaan.

hitto että on helpottunut olo että sai tuon vehkeen tulille,
alkoi pikkuhiljaa mieltä kaivertamaan että vois olla isompikin ja kalliimpi remontti edessä.

nyt vaikuttaa kyllä hyvältä:)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Alfred Romero kirjoitti:Sanokaa perkele mitä sanotte, mutta kun akku on irti tietyn ajan ja tekee ecu resetoinnin ohjeiden mukaan, niin kyllä 2-3 ekaa minuttia auto käy kuin vanha zetori ja räkii ja kakoo vaivoin käyden. Sen jälkeen asetukset löytyy ja auto käy kuin unelma. Ja ihan sama 33sessa. 33sessa tehnyt tuon jutun abt 30 kertaa, että turha höpö höpötellä.
Omassa 2.5v6 akku ollut irti about:10kertaa,parhaimillaan 2päivää,enkä ole mitään resetointeja tehnyt,eikä auto ole räkinyt tai köhinyt,kun auto käynistetty

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Olen samaa mieltä Alfed Romeon kanssa. Ainakin minun V6 tekee juuri noin kun akku on ollut irti n. tunnin. Eka kerralla ilmiötä säikähdin. Mutta kun se aikansa on arvoja haeskellut, niin sitten käykin tosi sivistyneesti.
Aikanaan ensimmäisellä kerralla en sen antanut tyhjäkäynnillä tunnustella säätöjään vaan lähdin heti heti ajoon. Meno oli aluksi tukkoista, mutta sitten kulku parani kuin sika juoksuaan.
Ainakin siis vanhemmat ohjaukset näyttäisivät toimivan noin.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Alfred Romero kirjoitti:Sanokaa perkele mitä sanotte, mutta kun akku on irti tietyn ajan ja tekee ecu resetoinnin ohjeiden mukaan, niin kyllä 2-3 ekaa minuttia auto käy kuin vanha zetori ja räkii ja kakoo vaivoin käyden. Sen jälkeen asetukset löytyy ja auto käy kuin unelma. Ja ihan sama 33sessa. 33sessa tehnyt tuon jutun abt 30 kertaa, että turha höpö höpötellä.
Sanoin että pelkkä akun irrottaminen ei aiheuta mitään ongelmia!
Minkä takia sitä ecua pitää mennä resetoimaan? Ilmin/lambdan vaihdon jälkeen vai ihanko huvikseen? :)

Ebuli
Viestit: 29
Liittynyt: 02 Loka 2010, 21:49

Viesti Kirjoittaja Ebuli »

Viimeisen huollon aikana akku oli irti vähintään 2 tuntia, 156 lähti kuitenkin heti käyntiin ja kävi normaalisti ilman kakomista tai yskimistä. Mahtaako tuo olla yksilöllistä?

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Itse joskus järkeilin että oppiva systeemi voi oppia "sietämään" jo hieman heikommin toimivia anturitietoja kun ne hitaasti ajan kuluessa muuttuvat koska se yrittää optimoida kokoajan itseään. Siksi auto pelaa kunnes virrat (akku) on pidempään poissa ja muisti tyhjenee. Ohjelma aloittaa jostain kartan "alkutilasta" ja sillä on aluksi vaikeuksia saada homma haltuun. Jonkinlainen ns. sumea logiikka tuossa kaiketi on?

Omat ILMI kokemukset tukisivat jotain tuon tyyppistä teoriaa. Eli auto pelaa mutta pikkuhiljaa perseeseen hiipii tunne että kaikki ei ole ok. Vähitellen merkit muuttuu selkeämmiksi. Vaihdoin ilmin foorumi tiedon pohjalta. Auto käyntiin ja kävi rykien ja paukkuen kuin zetori ikään. Tein ecu resetin ja heti rauhoittui. Kaiketi olisi ajan kanssa oppinut ilmankin. Koeajo todisti sitten että ilmi oli syypää. Tuntui kuin olisi 50 hevosvoimaa tullut pellin alle.

Vai olenko ihan hakoteillä?
Ayrton Senna da Silva forever

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

käsittääkseni se ecu resoituu juuri sillä että se akku on irti sen yli puolituntia...miten sen muuten saa edes resetoitua?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Eikös tuo resetointi tarkoita juurikin sitä että kun akku on tarpeeksi kauan irti niin ecu säätää itsensä uudelleen. Tämä tapahtuu noin viidessä minuutissa pelkällä tyhjäkäynnillä startin jälkeen, jos menee koskemaan kaasuun niin ecu ottaa käyttöön perusasetukset ja säätyy pikkuhiljaa ajon aikana. Tästä siis johtuu se että kone käy huonosti esim tunnin akun irroituksen jälkeen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

"Boottaus", nykyään korjaa lähes kaikki elektroniset härpäkkeet... Etenkin jos tulee 'outoja' vikaja.

Faijan lagunassa oli akku loppu, seisoi pari päivää, ja kun sitten sai viimein uuden akun oli käynti todella rumaa. sama juttu toistuu noissa vaihtoautoissa kun seisovat pitkään ja ryystävät akkua sen ajan
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

147kaan tein ecuresetin alfadiagilla ja auto seisoi tämän jälkeen päivän. En siis laittanut ollenkaan käyntiin resetin jälkeen. Seuraava starttaus olikin tuskaa. Auto ei meinannut millään lähteä käyntiin. Startti pyöritti hyvin, eikä ajonesto ollut päällä. Kaasulla kun piti muutamia sekunteja väkisin käymässä niin lähti toimimaan ja sen jälkeen ei ole ollut mitään. Eli käyttäkää niitä autoja heti resetin jälkeen. :lol:

Avatar
Micou
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:03

Viesti Kirjoittaja Micou »

Noniin! nyt on lambda vaihdettu!

ja kyllä käy eri tavalla!

käynnistyy aivan normaalisti.

nyt on meikäläisen osalta tämä käynnistys/starttaus ongelma sinetöity.

kiittää ja kuittaa!

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Moro. OT:han tää on, mutta:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=7 ... =ecu+reset
Eli toi nyt ihan tuulesta temmattu juttu oo.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Vastaa Viestiin