156 kojelaudan porailusta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
altair
Viestit: 64
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 15:53
Paikkakunta: Rusko

156 kojelaudan porailusta

Viesti Kirjoittaja altair »

Elikkä elikkä, tarkoituksena vaihtaa Alfaan (156 2,5 -99) soitin jo olemassa olevaan Pioneer soittimeeni, ja tarkoituksena vetää kuvan kaltainen Ipod ohjauskaapeli http://autoextra.fi/products/php/CD-I20 ... aapeli.php ulos soittimen takaa.

Mitä kautta pääse soittimen takaa ulos helpoiten, ja ennenkaikkea,todennäköisesti, mikäli johdosta loppuu pituus kesken mistä kohtaa ehkä uskaltaisi noinkin ison reiän porata, että kaapelin ulos saisi? Tarkoitan siis keskikonsoliin, n. soittimen korkeudelle tehtävää reikää.

kTo
Viestit: 94
Liittynyt: 01 Syys 2009, 19:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kTo »

Eikös sen voisi tuoda soittimen alta, sieltä tupakansytytinlokeron alta? Jolloin tulisi johto sinne vaihdekepin edessä olevaan lokeroon? Olisi ipod ainakin helposti näppäiltävissä siinä.

Avatar
altair
Viestit: 64
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 15:53
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja altair »

Toki, varmasti hyvä ja harkittavissa oleva vaihtoehto tuokin. Eipä tullut mieleenikään.

Nyt vain odottelemaan sitten että saa kulkineen pois tuolta Deltasta perjantain :evil: ja pääsee tutkailemaan.

Sinällään minulla ei ole tarvetta itse soitinta päästä näppäilemään, koska tuossa Pioneerin mallissa pääsee suoraan soittimesta kappaleita selailemaan.

Kiitän hyvästä ideasta, mutta toivon vielä tietoa siitä mihin uskaltaa porata?

Jos nyt tuon ehdotuksen jälkeen siihen vaihtoehtoon nyt päädyn...

kTo
Viestit: 94
Liittynyt: 01 Syys 2009, 19:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kTo »

Eikai siellä hirveesti tavaraa ole takana, ottamalla hanskalokeron pois pääset myös käsikopelolla kokeilemaan sitä soittimen ympärystä sisäpuolelta aika hyvin (jos ei ole kauhean isokätinen). Mikäli sitä ipodia ei tarvitse näppäillä ja haluat sen pois näkyvistä niin hanskalokeroonkin voi vetää piuhan, itse vedin usb:n hanskalokeroon poraamalla lokeron yläkulmaan reiän. Taisi riittää 30cm piuha sinne lokeroon asti, voi olla että lyhkäsempikin.

Avatar
altair
Viestit: 64
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 15:53
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja altair »

Pienet on räpylät mulla :-D

Jees, kiitos näistä tiedoista. Ilmeisesti tuo on siis hyvä ratkaisu tuo hansikaslokeroon kaapelin vieminen, koska tosissaan tarvetta itse soittimen näppäilyyn ei ole, ja kaapeli menisi kivuttomasti ja pois näkyvistä tuonne.

Tähän siis varmaankin päädyn. Pieni tarkennus vielä, mihin kohtaan tarkalleen itse porasit reiän?

kTo
Viestit: 94
Liittynyt: 01 Syys 2009, 19:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kTo »

"Mahdollisimman lähelle itse soitinta" elikkä siihen penkiltä katsottuna vasempaan yläreunaan/sivuun. Hanskalokero vaan pois ja pyödälle niin näkee aika hyvin mihin se kannattaa porata, siinä on kyllä paljon vaihtoehtoja, ihan miltä tuntuu. Mulla se tulee sieltä ylhäältä koska usb tikku on hanskalokeron ylemmällä hyllyllä.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Joskus laitoin Webaston kellonjohdon juurikin tuolta tuhkakupin takaa ja se oli ainakin helppo homma.

Nykyisessä autossa on USB kaapeli vedettynä soittimelta hanskalokeroon ja sekin onnistui helposti koska hanskalokerossa on pieni luukku josta ottamalla pois pienen palan johdon saa näppärästi lokeron puolelle.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Qtio
Viestit: 52
Liittynyt: 20 Heinä 2009, 23:14
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Qtio »

Itse vedin usb-liittimen piuhan sinne sulakeboksin kannessa olevaan lokeroon. Ainakin tähän mennessä ollut tyytyväinen :) on mukavasti piilossa ja kuitenkin käytettävissä ja säilyy muut kuin kiinni olevat tikut näppärästi samassa paikassa.

Avatar
altair
Viestit: 64
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 15:53
Paikkakunta: Rusko

Viesti Kirjoittaja altair »

Okei, eli vaihtoehtoja tuntuu riittävän. Noh huomenna saan kulkupelin pois Deltasta, ni sitten pääsee asentamaan :) kiitoksia neuvoistanne! :)

Avatar
Inserto
Viestit: 84
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 19:10
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Inserto »

Itsellä ainakin jts:ssä sen sai vedettyä suoraan matkustaja puolen jalkatilaan. Kattoo vaan taskulampulla mistä paistaa valoa läpi niin löytää reijän helpommin :)

Vastaa Viestiin