Mistä 156:een kytkin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Mistä 156:een kytkin

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Mistähän kannattaisi hankkia uus kytkin 156 V6:een? Eikös niitä ole parikin eri merkkistä? Muistelisin että joskus lueskelin, et motonetin kytkin ei kestä.. :roll:
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

SiK
Viestit: 261
Liittynyt: 08 Touko 2005, 21:18
Car(s): 500e
V70
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja SiK »

Itse ostin muutama viikko sitten Tampereen motonetista kytkinpaketin 156 v6:een. Merkki oli Valeo eli ihan laatumerkki. Hintakin oli kohtuullinen verrattuna ulkomaisiin myyjiin esim. Ebspares.

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Ahaa eli se pitää olla Valeo. Okei. Täytyy lähteä sitten parin päivän päästä kyselemään. Kiitos vastauksesta! :-D
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mäkin muistelen, että Valeoa siellä oli vuosi sitten myös. Taisi olla silloin Heikalla saman hintainen mutta nyt näkyy hänellä toimittaja vaihtuneen.

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Taitaa olla aika lyhytikäisiä nuo 156:en kytkimet.. Tai en mie tiedä että miten entinen omistaja on liirannut, mut.. Kuitenki vasta 127tuhatta rullattu kaaralla...
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Minä vaihdoin 230tkm kohdalla, huoltokirjassa ei mainintaa aiemmasta vaihdosta (merkkiliikkeen kirja). Rikkihän menee laite kuin laite jos on huonoissa käsissä. Taisi myöskin Ciancarlo rullata kevyesti tuon saman määrän omallaan.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^Joo, 156:ni kytkin kesti 255 tkm, kunnes alkoi ensin hiukan naksumaan ja sitten ravistamaan oikein kunnolla => vaihtoon.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Onhan noita kutosen kytkimiä mennyt päälle satkussa vissiin aika monelta kliks. Valeo lienee orkkisosankin valmistaja (tai on käsittääkseni ollut ainakin useamman Alfa-mallin kohdalla), joten pitäisi olla asian tavaraa.

Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Okei.. Aika paljon on näköjään eroja ennenku paukahtaa.. :shock: Itellä kytkin toimii kuitenki vielä suht hyvin. Ei saa vaan liikaa painaa kaasua isommalla vaihteella, eikä yrittää kovin rivakkaa kiihytystä tehä. Vaihteet menee päälle ihan normaalisti. Joo-o eli kannattaa siis samalla vaihtaa vaihteistoöljy, kun vaihtaa kytkimen..?
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

DragonForce kirjoitti:Taitaa olla aika lyhytikäisiä nuo 156:en kytkimet.. Tai en mie tiedä että miten entinen omistaja on liirannut, mut.. Kuitenki vasta 127tuhatta rullattu kaaralla...
Mulla on 131 tkm mittarissa ja vähän jo jännittää. Mitään oireita ei kyllä ole, joten voi se vielä kestää pitkäänkin.

Eikös kytkinremontin yhteydessä kannata 6-vaihteiseen Alfaa laittaa Q2!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

DragonForce kirjoitti:Taitaa olla aika lyhytikäisiä nuo 156:en kytkimet.. Tai en mie tiedä että miten entinen omistaja on liirannut, mut.. Kuitenki vasta 127tuhatta rullattu kaaralla...
Mulla 156 V6:ssa paukahti 90 tonnissa. Ihan normiajoa, suurinosa kuitenkin taajamapyöritystä. Monesta on pettänyt jo alle satasessa, mitä täällä on tullut luettua. Yksilöllisiä eroja näyttää kuitenkin olevan.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Noin 150 tkm kohdalla levis. Ensin kuului lievää sirinää kytkin pohjassa, parin tuhannen kilsan jälkeen hirveää kolinaa kytkin painettuna ja sitten ei aikaakaan kun ei enää irrottanut oikeastaan lainkaan. Yksi jousi oli rikki, eli ei kulunut loppuun vaan meni rehellisesti pas2.

Avatar
sansse
Viestit: 79
Liittynyt: 16 Syys 2008, 16:20

Viesti Kirjoittaja sansse »

ite vaihdoin 244 tkm kohdilla ja sattupa muuten sekin olemaan motonetistä valeon kytkin... tietääkseni myös heikka ja muukkonen myy samaa kytkintä

Vastaa Viestiin