Alfa 156 sedan ja sportwagon alustasarja Osaako joku Auttaa?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
owwai
Viestit: 22
Liittynyt: 14 Huhti 2010, 17:52

Alfa 156 sedan ja sportwagon alustasarja Osaako joku Auttaa?

Viesti Kirjoittaja owwai »

Omistan alfa romeo 156 2,5 v6 -03 sportwagon (ei facelift)
Nyt pitäisi ostaa alustasarja ja saisin orkkis setin sopivaan hintaan ja on saman vuosimallin ja 2,5 litraisen mutta sedanin.
Osaako joku neuvoa saako sedanin iskarit ja jouset sopimaan farkkuun?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Varovainen arvio, että takaiskarit ei mene.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Takajousien kantavuus ei myöskään riitä, eli voi tulla leimalla ongelmia.

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

Federausführung hinten EW1020002HA Limousine und Station Wagon ohne Nivomat.

Näin väittää Eibach Prokitin RWTÜV Teilegutachten.

EDIT: tämä siis jousista.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

156v6 sw:ssä (-02) taitaa olla nivomat :it tiensä päässä, sen verran alhaalla perä roikkuu(63cm lokarin reunaan ilman kuormaa) ja pohjaa joka montussa. Orggis jousien kanssa ei varmaan käy mitkään muut kuin nivomatit, mutta jos vaihdan sekä iskarit että jouset, niin mitä tuohon vois laittaa? Mitään madallusta en hae!
Olis GTA:sta jääneet ihan toimivat takaiskarit ja koko sarja jousia, ajattelin kokeilla sopiiko? mitäs veikkaatte?
Liitteet
01102010329-2.jpg
(102.91 KiB) Tiedosto ladattu 2133 kertaa

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Tarkista akselimassat rekisteriotteesta?

Ehdoton ehkä, että minulla saattaisi olla jossain SW:n takajouset joutilaana. Pitänee tarkistaa kun muistaa :lol:
VMP

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

mattijus kirjoitti:Tarkista akselimassat rekisteriotteesta?

Ehdoton ehkä, että minulla saattaisi olla jossain SW:n takajouset joutilaana. Pitänee tarkistaa kun muistaa :lol:
Good point, aika lähellä ovat:
--- --omamassa 1.aks 2.aks
156v6 sw 1480 1060 950
156 gta 1485 1040 950

Jos sulta löytyy sw:n "ei-nivomat" -jouset niin voin ostaa kyllä?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos JTDm-farkun vieterit sopii niin mulla on ylimääräiset. Viisi vuotta vanhasta ja 210tkm ajetusta autosta, ainakaan silmämääräisesti perä ei vaikuttanut olevan mitenkään lintallaan.

Eikä maksa mitään.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Rasvis kirjoitti:Jos JTDm-farkun vieterit sopii niin mulla on ylimääräiset. Viisi vuotta vanhasta ja 210tkm ajetusta autosta, ainakaan silmämääräisesti perä ei vaikuttanut olevan mitenkään lintallaan.

Eikä maksa mitään.
Perhana, itse arvelin yrittää lypsää pari tölkillistä olutta! :lol:
VMP

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Rasvis kirjoitti:Jos JTDm-farkun vieterit sopii niin mulla on ylimääräiset. Viisi vuotta vanhasta ja 210tkm ajetusta autosta, ainakaan silmämääräisesti perä ei vaikuttanut olevan mitenkään lintallaan.

Eikä maksa mitään.
No JTD:n ainakin olis varmaan kantavuudeltaan samaa luokkaa v6:n kanssa.
Tulen joku päivä hakemaan, lupaan etten ala ainakaan tinkimään, alaspäin ainakaan :mrgreen:

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Kyllä GTA:n iskarit ja jouset sopii noihin tavallisiinkin;) Omassa JTD:ssä GTA:n iskarit ja alkuperäiset SportPack-jouset. Näin siksi, että GTA:n jousilla auto nousi n. 20mm :crazyeyes:
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Keltsi kirjoitti:Kyllä GTA:n iskarit ja jouset sopii noihin tavallisiinkin;) Omassa JTD:ssä GTA:n iskarit ja alkuperäiset SportPack-jouset. Näin siksi, että GTA:n jousilla auto nousi n. 20mm :crazyeyes:
Just, sekavammaks menee :shock:
Tarkennatko vielä, eli nousi 20mm verrattuna mihin? väsyneihin Nivomatteihin, vai alkuperäisiin sportpack jousiin?

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Alfa 156 sedan ja sportwagon alustasarja Osaako joku Aut

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Kävikö tuo GTA:n iskarit ja JTD:n jouset setti Nivomattien tilalle?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alfa 156 sedan ja sportwagon alustasarja Osaako joku Aut

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Jahas, enpäs olekaan huomannut vastata esitettyihin kysymyksiin, pahoittelen myös epäselvää kommenttiani :oops:

Tuo mun JTD farkku on siis alunperin SportPackin alustalla, n. 15-20mm tavallista matalampi ja ilman Nivomattia. Nopeissa loivissa heitoissa (esim. moottoritiellä) alustaa vaivasi hieman keulan pariin kertaan nyökkääminen heiton jälkeen, joten ajattelin koittaa tehdä asialle jotain.

Ensimmäisenä vaihdoin GTA:n iskarit+jouset, jolloin auto nousi tuon 20mm (keula nousi vielä enemmän ja se osoitti nyt kohti taivasta). Seuraavaksi katkasin GTA:n etujouset, jotta sain keulan sopivalle korkeudelle perän kanssa (10V JTD on siis Bussoa kevyempi). Tämä alusta ei kuitenkaan tuntunut ajossa kovinkaan hyvältä. Jäykkyys oli ihan ok, mutta korkeammalle siirtynyt painopiste teki auton käytöksestä "huojuvamman" Olisi ilmeisesti vaatinut lisäksi vielä GTA:n vakaajat...

Sitten vaihdoin GTA:n jouset takaisin SportPackin jousiin ja nyt alustasta, sekä auton asennosta, tuli mieleiset. GTA:n iskarit ovat hieman jämäkämmät ja SportPackin jouset sopivan matalat sekä hieman GTA:n jousia pehmeämmät.

Eikös Nivomatit voi korvata tavallisilla takatolpilla, kunhan vaihtaa samalla myös jouset "ei Nivomateihin"?
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Alfa 156 sedan ja sportwagon alustasarja Osaako joku Aut

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Eli riittää kun laitan Koni FSD:t (tuote 2100-4027), uudet alkuperäiset jouset (en halua madaltaa), sekä tavalliset yläpäät taakse? Foorumeita lukiessani sain käsityksen, että Nivomatin yläpäitäkin pystyisi käyttämään, mutta taitaa olla parempi ostaa uudet tavalliset.

Onko yläpää samanlainen takana sedanissa ja ei-nivomat-farkussa?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Vastaa Viestiin