alfa 147 vikaa ..

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Pasiman
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 14:05
Paikkakunta: Hämeenlinna

alfa 147 vikaa ..

Viesti Kirjoittaja Pasiman »

elikkäs vuosimalli on 01 ja kone on 1,6 ts. 1) kone hirnahtaa käynnistäessä ilkeesti 2) nykii kylmänä pienillä kierroksilla ja vähän myös lämpöisenä 3) pohjapanssari rikki uusi tilattu kuinka vaikeaa vaihtaa? miten auto kannattaa laittaa pukeille? 4) auton etupäästä kuuluu kupissa outo kolaus ei mikään metallinen eikä muovinen.. asentaja sanoi ettei ole väljää tukivarsissa tai vastaavaa? kiitos jo etukäteen. :oops:

Ritari-ässä
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Loka 2006, 22:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Ritari-ässä »

Jos silloin tällöin sahauttaa pitkään niin tuo hirnautus ja nykiminen vois olla kampiakselin/nokka-akselin asento anturi(t).. voin huomenna autodatasta tarkistaa niitten mittaus arvot...
No prkl

Pasiman
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 14:05
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Pasiman »

joo toinen mikä tulis mieleen tosta nykimisestä vois olla ilmamäärämittari? pistinkin sellaisen tilaukseen. toi hirnahtaa aina kylmäkäynnistyksessä.

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

"hirnahtaa"? tarkoitat varmaan että nakuttaa ohimenevän hetken kylmänä
eli korjaus on tässä:
http://www.alfabbs.fi/images/projektit/ ... sennus.pdf

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Tai sitten startti rääkäisee, kun kone lähtee käyntiin? Eli pendixlaite kaipaisi ehkä puhdistusta. Tai sitten starttimoottorin laakeri risa.
En itse ainakaan ihan helpolla mieltäisi ajoituksenmuuntimen aiheuttamaa nakutusta hirnahtamiseksi.

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Kummankos tehoinen 1.6 on kyseessä? 105 heppaisessa ei ole muistaakseni ajoituksenmuunninta.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

^Näin on, variaattori on vain 120 hp ykskutosessa.

Pasiman
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 14:05
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Pasiman »

120hv kyseessä niin ja tosiaan se kuulostaa enemmänkin hirnahdukselta olisko jostain hihnasta? onko kenelläkään kokemuksia? voisko olla ohjaustehostimesta tai vastaavasta?

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Taitaa olla liian vaikeaa ihan tuolla "hirnahdus" -sanalla lähteä vikaa etsimään, tai ainakaan osia vaihtamaan?
Melkein kannattaisi käyttää jossain pajalla tai jos joku foorumilainen lähistöllä voisi kuunnella "ääninäytteen"?
Tai laita vaikka videonpätkä äänineen youtubeen ja linkki tänne, niin kuunnellaan lisää :-)

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Voisiko olla jumittava startti? En sitä ääntä hirnahdukseksi osaisi mieltää, mutta lyhyt (reilu sekunti) ilkeä ääni silloin lähtee startin jälkeen.

Kuten toolman sanoi, ääninäytteen kanssa olisi helpompaa arvata.

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Pendix tai hajonnut planeettapyörästö, veikkaisin myös?

Pasiman
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 14:05
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Pasiman »

Hei! vähän päivitystä asiaan eli ilmamassamittari tuli vaihdoin ja nykiminen kylmänä jatkuu. Tossa kun oli kevätsäätä sellaista +15 astetta niin kone ei nykinyt eikä "hirnahdellut" ollenkaan? Mitä veikkaatte?

Pasiman
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 14:05
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Pasiman »

ja tossa autotallissa kun vähän käytin autoa niin kuului selvästi jonkinsortin vinkuna :D ja autossa ei ole siis turboa.. huhhuh eka alfa ja taitaa jäädä viimeiseksi.

Pasiman
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 14:05
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Pasiman »

Katsastin tulpat ja niiden päältä löytyi öljyä sekä vettä runsaasti. Auto käyttäytyi pirteämmin mutta silti alakierroksilla nykiminen on säilynyt. Ja huomasimpa sellaisen ihmetyksen että autoon on lyöty kaksia erilaisia tulppia eli yksi elektrodisia sekä kaksi elektrodisia voisiko vika piillä tässä? pitänee hakea uusia maanantaina. Niin ja taas uusi ääni vainoharhaisen päähän lissää.. eli kun lyö virrat päälle autoon niin kuulu semmoinen räikän ääni... en ole aiemmin huomannut sellaista.. semmoinen sähköinen ääni.. huoh

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Pasiman kirjoitti:autoon on lyöty kaksia erilaisia tulppia eli yksi elektrodisia sekä kaksi elektrodisia voisiko vika piillä tässä?
Ei voi, mutta missä kunnossa kaasuläpälle tuleva haitariputki on?

Pasiman
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 14:05
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Pasiman »

ei löytynyt halkeamia eli ihan kunnossa oli kun vääntelin ja kääntelin

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Pasiman kirjoitti:... Niin ja taas uusi ääni vainoharhaisen päähän lissää.. eli kun lyö virrat päälle autoon niin kuulu semmoinen räikän ääni... en ole aiemmin huomannut sellaista.. semmoinen sähköinen ääni.. huoh
Nyt taitaa olla jo melko tarkalle viritetyt korvat... Voisikohan tämä olla ihan vain bensapumppu - se ujeltaa pienen hetken virtojen kytkemisen jälkeen. Sähköinen pumppu, sähköinen ääni.

Pasiman
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 14:05
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Pasiman »

Joo ehkä keskityn nyt vain tuohon nykimiseen sitten vasta muihin ongelmiin tosin iskarit pitäs vaihtaa tässä samalla :D onko niistä kenelläkään mitään suosituksia? mistä ja millä rahalla? eteen olis tarkoitus vaihtaa kun kolisee eikä ole väljää. mistäköhän mahtaa löytyä auton bensafiltteri? Tälläistä tämä on kun on tottunut baijerilaiseen ja on ollu tee se itse oppaan yms. :(

Pasiman
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 14:05
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Pasiman »

Ja nykimiseen palatakseni siis ei ole tulpat koska ei ole väliä vaikka on erimallisiatulppia sekasin? Ei ole ilmi koska se on vaihdettu. Ei ole lambda koska nykii vain kylmänä ja kylmällä ilmalla? liittyyköhän se käynnistyksen hirnahdus nyt sittenkin tähän.. piti ottaa vähän samplee tänään mutta oli kone lämmin niin ei se pitänyt sitä ääntä.. kone syö myös öljyä aika reippaasti ja bensaa? tuntuu että bensansyönti on lisääntynyt kokoaika eikä se johdu kaasujalasta :D

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Pasiman kirjoitti:Ja nykimiseen palatakseni siis ei ole tulpat koska ei ole väliä vaikka on erimallisiatulppia sekasin?
Vaikea sanoa aiheuttaako se nykimistä, mutta kyllähän tulppien pitäisi olla samanlaiset joka sylinterissä. Tietty TS:ssä on neljä pientä ja neljä isoa tulppa, eli ne on keskenään erilaisia.

Avatar
RaceAlfa
Viestit: 177
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
Car(s): Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72

Viesti Kirjoittaja RaceAlfa »

Ei tulpat ole poissuljettu vaihtoehto, onko niiden vaihtoajankohdasta mitään tietoa? Omissa laitteissa ainakin Briskin tuotteet ovat osittautuneet hinta/laatusuhteeltaan hyviksi. Onko moottorin vikavalo syttynyt Motor Control Failure-ilmoituksen kera? Vikakoodit kannattaa joka tapauksessa lukaista.
Tuo hirnahdus käynnistyksessä tulee luultavasti startista. Jos ääni alkaa suurin piirtein silloin kun avain vapautetaan, niin tilanne on kovin tuttu. Ei kuitenkaan toistaiseksi ole aiheuttanut toimenpiteitä, eli kaikki toimii...
Öljynkulutus on ominaisuus, ja vaihtelee vielä eli öljymerkeillä/tyypeillä.

Pasiman
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 14:05
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Pasiman »

no edellinen omistaja sanoi että tulpat on vaihdettu jossain välissä ja ei ne näyttänyt aivan susikunnossa olevilta. ja kyllä ajotietokone herjas talvella kovilla pakkasilla tuota motor control failurea

Avatar
RaceAlfa
Viestit: 177
Liittynyt: 28 Huhti 2010, 08:06
Car(s): Giulietta -11, Mito Multiair 135hp -12, Mito Multiair 135hp -11, 147 GTA, 147 2.0TS -07, 147 1.6TS -01, 147 2.0 kilpuriaihio, Lancia Delta Integrale 16V, Giulia Super -72

Viesti Kirjoittaja RaceAlfa »

Kannattaa ehdottomasti tsekata vikakoodit aivan ensimmäisenä. Puolavikakin voi aiheuttaa nykimistä.

Mutta homma selviää vikakoodeista.

Pasiman
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 14:05
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Pasiman »

Taidan hankkia suosiolla ton elm 327 kun paikallinen alfaliike ottaa aika reippaasti pelkästä lukemisesta :evil:

Pasiman
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 14:05
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Pasiman »

Kävin hakemassa uudet tulpat ne odottelee asennusta tallissa ja työputken päättymistä.. tuossa just hokasin että noi tulpathan pitäis mennä iso/pieni iso/pieni iso/pieni iso/pieni ja tuossahan on tietysti väännetty viimeinen pieni/iso uskoisin että ongelma on siinä. Sen näkee

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^ei ole mahdollista, pikkutulpan kierteet on huomattavasti pienemmät kuin isomman, eli ei niitä saa ristiin.

Pasiman
Viestit: 26
Liittynyt: 14 Maalis 2010, 14:05
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Pasiman »

joo jotain sekoilin eihän se ole mahdollista. tulpat vaihdettu ja ongelma poissa. noniin nyt voikin paneutua siihen turbon ääntä muistuttavaan vihellykseen? vakavaa vai ei?

Vastaa Viestiin