Meillä monilla, allekirjoittanut mukaanlukien, on ollut haasteita moottorin huonon vedon ja käyntihäiriöiden kanssa. Omaan juuri hankittuun 159 2.4 JTDm:ään (41 tkm) vaihdettiin heti uusi EGR ja johan lähti toimimaan. Meni myyjäliikkeen piikkiin (takuu kun oli päättynyt muutama kk sitten).
Tuossa hyvä juttu mitä tuo EGR tekee, ja miksi siitä myös aiheutuu niin usein ongelmia.
http://www.obdtuning.fi/etusivu/valmist ... ?part=_egr
Hyvä juttu EGR:stä
Valvoja: Moderators
- Pomigliano
- Viestit: 128
- Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
- Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06 - Paikkakunta: Ruovesi
Jtd 2,4 alkoi tuntua viime viikolla varsinkin kylmäkäynnistyksen jälkeen ovelan voimattomalta. Lämpimänäkin kiihdytettäessä veto oli laiskaa alakierroksilta alkaen. Käytin Boschin diagnoosissa, eikä vikakoodeja löytynyt. Jotenkin epäilyt vahvenivat egr:n suuntaan. Otin viikonloppuna putkiston auki egr:n ympäriltä. Löysin club alfa italian sivuilta kuvalliset ohjeet (kirjautumisen jälkeen) jotka toimivat uskonvahvistuksena, mitä voi vastaan tulla. Ahdas väli on 6 mm:n kuusiokoloavaimella touhuta
egr potikan alapuolella. Löydös oli sikäli kiintoisa, että ylimmäinen putki
oli tosi karstainen mutta ei vielä ummessa. Mönjä oli lähinnä muovailuvahamaista kun taas alempana egr:n lautasissa noki oli lähinnä pölymäistä. Pesin osat jarruosien pesuun tarkoitetulla crc rasvanpoistolla.
Uskomaton ero on vedossa, nyt auto tuntuu taas omalta. Toi hoito mielestäni kannattaa tehdä ensin kun lähtee em. oireisiin syitä hakeen muualta.
egr potikan alapuolella. Löydös oli sikäli kiintoisa, että ylimmäinen putki
oli tosi karstainen mutta ei vielä ummessa. Mönjä oli lähinnä muovailuvahamaista kun taas alempana egr:n lautasissa noki oli lähinnä pölymäistä. Pesin osat jarruosien pesuun tarkoitetulla crc rasvanpoistolla.
Uskomaton ero on vedossa, nyt auto tuntuu taas omalta. Toi hoito mielestäni kannattaa tehdä ensin kun lähtee em. oireisiin syitä hakeen muualta.