75 V6 vetonivelen purkaminen? Mistä vetarin pultteja?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

75 V6 vetonivelen purkaminen? Mistä vetarin pultteja?

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Vetarien kumit pitää vaihtaa, mitenkäs se nivel irtoaa akselista? Ei näkynyt mitään ilmeistä keinoa irrottaa se, kuten lukkorengas. Raakaa voimaako se tottelee, vai miten?

Nivelten pultteja tarvitsisi myös uusia, mistähän noita saisi? Kokohan oli se isompi eli 10 mm. Merkkiliike, pulttikauppa?

Avatar
TwinS
Viestit: 74
Liittynyt: 24 Kesä 2004, 05:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TwinS »

Kyllä sieltä pitäisi lukkorengas löytyä. Sitten vaan prässillä akseli irti nivelestä. Lekallakin voi yrittää, mutta kannattaa varoa, ettei akselin pää mene iskuista piloille. Silloin ei uusi nivel enää mahdu akseliin...
Viimeksi muokannut TwinS, 15 Marras 2012, 23:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
75 TS -88

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Netin ihmeellisestä maailmasta löytyi purkuohjeet, eli nivelen päästä se pelti irti ja sieltä ulkopäästä löytyy sitten sokka tosiaan. Eiköhän se irti saada. Prässiä ei ole, yritetään harkittua voimankäyttöä ilman :?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kumivasaralla lähti nivel oikein nätisti irti akselista, eli hienostihan tämä sujuu.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Uusia pultteja saa kyllä, 10.9 lujuuta kannattaa käyttää ja oikeesti kunnolla kireälle mieluiten lukitteen kanssa, ovat herkkiä löystymään.. :wink:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Saa varmaan, mutta kukas niitä myy? :)

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

75:sen vetonivel

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Varaosaliikkeistä, ja rautakaupoista on niitä turha kysellä, mutta pultteihin erikoistuneista liikkeistä niitä löytyy, esim Berner Pultti on sellainen firma, josta niitä löytyy.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kas, Berner Pultti sanoo nettisivuillaankin palvelevansa pienen ruuvin ostajaa, täytyypä käydä siellä :)

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Joskus tuli etsittyä hieman erikoisempia pultteja, niin Helsingin ruuvihankinta pelasti. Eriitäin ystävällinen palvelu, jopa puhelimessa, ja matkahuolto toi tarvittavat pultit nopeasti Hämeenlinnaan.
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Berner Pultti myi sujuvasti eioota ja tulipa tarkistettua että tehdaskaan ei niitä enää toimita. Ei se 14,40 euron hintakaan kauniilta kuulostanut...

Jatketaan etsintöjä.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Millainen sen pultin pitäisi olla?
E30 vetarit kiinnittyy perään M10X50 kuusiokolopulteilla.
Osanumero: 07 11 9 919 620

Jos sattumalta ovat käypäset, niin hinta tuskin on 14.40eur/kpl luokkaa.

Linkki

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kymmenen millin pulttihan tuo on, kierre millin nousulla ja mittaa 60 mm. Ei penarin pultti siis ihan täsmää. Bemarin suojakumi kyllä sattui Alfan akseliin, samoin kuin transporterin :)

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

75;sen vetarin pultit

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Seuraava vaihtoehto olisi sitten hommata niin pitkä 10 mm kuusiokolopultti, että kun sahaa siitä kierreosan pois ja teetättä siihen hienokierteet. Siinähän on 1mm nousulla olevat kierteet, vai oliko 1.25 nousulla. Mulla on itselläkin 10 mm pakka 1.25 nousulla. Kierre vaan on tehtävä sorvissa, sitä on vaikea saada suoraa viilapenkissä.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ei kai sillä ole mitään seksuaalista merkitystä onko se millin nousulla, vai 1,25. Vai hä. Kunhan on 11.9. Noita luulis saavan pulttikaupoista melko edukkaasti.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

No totta v***ssä sillä on merkitystä mikä se kierteen nousu on. Ei se 1,25:n nousulla oleva pultti millään sovi millin nousulla olevaan kierteeseen :drinking:
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eikä saa edes koittaa sen menemistä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Saattaisi noita löytyä..
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Jaa, noissa ei ilmeisesti sitten olekkaan muttereita jotka vois samalla vaihtaa. Ei pitäs huudella, kun ei mistään mitään tiedä. :) :)

MDMKIV
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Loka 2006, 11:02

Viesti Kirjoittaja MDMKIV »

Kokeile seuraavia liikkeitä .
jos ei näistä löydy niin saat rahasi takaisin :-)


Helsingin Ruuvikulma Oy
Karjalankatu 11
00520 HELSINKI
info@ruuvikulma.fi

Tel +358 9 148 6633
Fax +358 9 148 4806

tai

Kiinnikekeskus Helsinki
Työpajankatu 2
00580 Helsinki
Puhelin 010 850 1570
Fax 010 850 1590

tai

Helsingin Ruuvihankinta
ruuvihankinta@ruuvihankinta.fi
Pekanraitti 4
00700
HELSINKI
puh. 09 350 58 80
fax. 09 351 20 33

ja viimeiseksi

Vantaan Kiloruuvi
Lampputie 12
00750 HELSINKI
Puh. (09) 851 1188
Faksi (09) 388 1612

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

^HAHAHAA olisin laittanut jokseenkin samat, mutta just käänteisessä järjestyksessä, Lamputien putiikkin ekakasi :D


Kierteen nousulla on kai myös jotakin merkitystä sen kannalta, kuinka paljon liitosta voi kiristää ja kuinka hyvin se pitää...

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Oi kiva, toinen nivel ei irronnut kotikonstein kohtuullisella eikä hiukan kohtuuttomallakaan väkivallalla, joten käytin akselia korjaamolla että prässäsivät sen irti. Muuten kiva, mutta hukkasivat sen akselin ja nivelen välissä olevan kuperan jousiprikan. Uusiahan tietysti saa kaikkialta eli ei jälleen mistään.

Mä kun ajattelin ajaa sillä autolla tänään :roll:

Vastaa Viestiin