Ohjaustehostimesta ym. 75 ts

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
miki
Viestit: 100
Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81
Paikkakunta: Joensuu

Ohjaustehostimesta ym. 75 ts

Viesti Kirjoittaja miki »

Tervehys vaan kaikille!
Nyt seuraa pari kysymystä- Ohjaus tuntuu hivenen tahmealta, siis ei ainoastaan kylmänä, niin että oon arvellu vaihtaa tehostimen litkut tuoreempiin antakaa vinkkejä kuinka kannattaa tehdä.
Sitten toinen juttu, vaihdoin viimevkoloppuna lämppärin puhaltimen ( oli muuten helevetinmoinen savotta) ja vänkärin puolelta löyty jalkatilan etuosasta mielenkiintoinen n. 25 senttiä pitä metalli rasia joka oli nätisti pujotettu suojapussiin. boksi sisältää neljä relettä ja piirilevyn, mikähän se mahtaa olla? niin auto on 75 ts.

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Re: Ohjaustehostimesta ym. 75 ts

Viesti Kirjoittaja pee »

Näistä ohjeista en ota mitään vastuuta, mutta itse vaihdoin litkut irroittamalla hammastangolta säiliölle tulevan letkun alapäästään. Sitten otin tehostimen hihnan pois ja pyörittelin pumppua käsin, jonka jälkeen laitoin letkun ja hihnan takaisin kiinni. Eipä tuota systeemiä aivan tyhjäksi saanut, mutta kyllä se minulla ainakin hieman auttoi ohjauksen jäykkyyteen ja pumpun/hammastangon pitämiin ääniin. Sitten kun olet laittanut uudet litkut sisään, niin nosta ennen käynnistystä etupyörät ilmaan, jonka jälkeen auto käyntiin ja kevyttä kääntelyä ohjauspyörästä pariin kertaan laidasta laitaan järjestelmän ilmaamiseksi. Samalla pitää katsoa, ettei säiliö pääse tyhjenemään. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että pumppu ei lähde itsestään imemään nestettä säiliöstä mikäli ohjausta ei kääntele... Voi jopa olla vaarallista pumpulle, jos se pääsee pitkään pyörimään ilman voitelua. Itsekin kuulisin mielelläni mikäli tuohon operaatioon olisi "se oikea tapa"(tm).

Tuo samainen pötkylä muuten löytyy myös ainakin vanhanmallisesta 33:sta. Jospa joku tietää sen tarkoituksen...

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Väittäisin että on jälkikäteen asennettu valoautomatiikka.Ainakin 75 turbossa oli just tuollainen.Vissiin ruotsalaisten viritys
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tuollainhan se tehostin öljyjen vaihto käytännössä hoituu, itse olen suoriutunut ko toimenpiteestä suunnilleen samalla lailla....

Avatar
miki
Viestit: 100
Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja miki »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Väittäisin että on jälkikäteen asennettu valoautomatiikka.Ainakin 75 turbossa oli just tuollainen.Vissiin ruotsalaisten viritys
juu niin sen täytyy olla, paketti on muuten kun tehtaalla laitettu, mutta sulakkeet on laitettu jälkikäteen pilipaliliittimillä. Ihmettelin vaan kun kaikki toimii (paitsi näin jälkikäteen ajatellen valoautomatiikka ei) vaikka boksille ei mennyt virtaa. Voipahan nyt rassata senkin joutessaan kuntoon. Niin ja ei tuota boksia löytynyt noista huolto manuskoistakaan, niin kun ei kai penkinlämmittimiäkään :wink:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Katsoppas ekaksi siitä "kolikkorasiasta" ratin puolella vasemmalla kädellä,lähtee vetämällä.Siellä on nippu johtoja ja minulla oli sieltä rosvolla otettu virta ko. rasialle ja siinä oli minulla syy että ei pelanneet.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
miki
Viestit: 100
Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja miki »

Kokeilin jo, rosvoliittimessä oli kontaktihärö, mutta kun laitoin sen ja uuden sulakkeen, releet piti sellasta pärinää että rupes pelottamaan. jotain kumman häikkää siinä vielä on, mutta nyt on hyvä kun edes tietää mikä se oikein on. pitää vielä kattoa mihin muut piuhat menee ja onko kytkennöissä järkeä.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

miki kirjoitti:Kokeilin jo, rosvoliittimessä oli kontaktihärö, mutta kun laitoin sen ja uuden sulakkeen, releet piti sellasta pärinää että rupes pelottamaan. jotain kumman häikkää siinä vielä on, mutta nyt on hyvä kun edes tietää mikä se oikein on. pitää vielä kattoa mihin muut piuhat menee ja onko kytkennöissä järkeä.
Mulla toi pärinä johtui huonosta kontaktista ajovalon kannassa, uusi kanta piilteemasta ja jopas pelitti :mrgreen:
Ihmeellisiä ovat sähkön tiet..
- Alfaholic -

Avatar
miki
Viestit: 100
Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja miki »

:-D sattuipa sopivasti, just tänään vaihdoin toisen ajovalon liittimen, pitää huomenna laittaa sulake takas siihen boksin johtoon ja kokeilla jos se nyt toimis.

Vastaa Viestiin