Boschin tulpat, kokemuksia?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Boschin tulpat, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Onko kokemuksia boschin tulpista?
Toimiiko/kestääkö?

Bosch SuperPlus FR7DC+ "8+"
156: TS FR7DC+ Ykköstulppa [1992-2005]

BOSCH UR6DE
156: TS UR6DE Kakkostulppa [1992-2005]

Motonetin mielestä nämä sopisi.
mutta mutta kannattaako koittaa?

eikös ohjekirjassa
NGK BKR6EKPA
NGK PMR7A

eikös lämpöarvot ole toisin päin?
hintaeroa on 60€/150€.
Kannattaako säästää?
Muita halpoja vaihtoehtoja?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Re: Boschin tulpat, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja vale »

beetta julia kirjoitti:Onko kokemuksia boschin tulpista?
Toimiiko/kestääkö?

Bosch SuperPlus FR7DC+ "8+"
156: TS FR7DC+ Ykköstulppa [1992-2005]

BOSCH UR6DE
156: TS UR6DE Kakkostulppa [1992-2005]

Motonetin mielestä nämä sopisi.
mutta mutta kannattaako koittaa?

eikös ohjekirjassa
NGK BKR6EKPA
NGK PMR7A

eikös lämpöarvot ole toisin päin?
hintaeroa on 60€/150€.
Kannattaako säästää?
Muita halpoja vaihtoehtoja?

NGK:n tulpissa lämpöarvot menee niin että pienempi kuumempi, kun muilla merkeillä toisin päin.
Bosch on suosituin tulppa ja sitä myydään paljon. Erittäin hyvää laatua kaikinpuolin. On toki poikkeuksia joissain autoissa että toisen valmistajan malli toimii paremmin yms, mutta ei taida olla nyky autoissa enään noitakaan ongelmia. Boschin tulpat ovat lähes poikkeuksetta halvempia kuin NGK muutenkin. Liekkö juuri siksi että niitä vaan myydään euroopassa paljon.

Olen myynyt noita yhdistelmiä varaosamyyjänä useaan eri alfaan ja kertaakaan en ole negatiivista palautetta niistä saanut, että varauksetta voi suositella.

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Yksi mahdollisuus on myös Brisk:n nelikärkiset viritulpat. Itse sain satasella koko satsin.

Riihimäellä ainakin myy Sarlin Race Team.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Kiitos vastauksista.
Enemän kyllä haluaisin kokemuksia 156:sen käyttäjiltä.

Vaihtamisen syynä, tyhjäkäynnillä pätkiminen varsinkin ilmastointi päällä.
Onhan noilla tulpilla jo 107tkm ja 9vuotta takana.

Päästömittaukset (katsastus)
vuosi sitten 4ppm nyt 19ppm.
(hc?)

Kaikki viittaa mielestäni sytytykseen,
muitakin ehdotuksia saa tietysti laittaa :crazyeyes:

Niin, noiden tulppien vaihto.
Kannattaako yrittää nostaa koko rimaa vai tulppa kerralla?
Nuo hatut tuskin ollu ainakaan 4v irti.
Jos ollut ikinä.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Jos tarkoitat sitä ''paneelia'' missä näkyy puolat ja pienten tulppien hatut, niin ota ne pienten hatut irti, ja puolista johdot irti ja sitten vedät molemmista päistä tasasesti. Muuten ei lähde irti. Koko höskä helvettiin vaan.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Jos päädyit ostamaan juuri nuo tulpat, kerro miten kävi.
Olen tässä omaan 166:sen 2.0ts:ään kanssa etsiskellyt edullista tulppa satsia...
On muuten pikkisen hintavia nuo tulpat, huh huh...

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^niin, mutta niin on myös pitkä vaihtoväli

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Jep, en tiedä noitten Briskien kestosta, hajoo kun hajoo. Mutta tommonen normaali vitosen tulppa kestää sen n 20tkm
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

jyskyed kirjoitti:Jep, en tiedä noitten Briskien kestosta, hajoo kun hajoo. Mutta tommonen normaali vitosen tulppa kestää sen n 20tkm
ja 15eur tulppa 100tkm

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Täällä kanssa tulpanvaihdot edessä 156 V6:seen ensiviikon aikana. Motonetin hintoja kun katselin niin taidan päätyä noihin BOSCH Super FR5DPP222 -malleihin, hintaa näyttää olevan tuo 9.90€ / kpl. Mikäli tuollaiseen V6:seen käyvät kuten tiedot väittää, ja ovat muuten ok.

Tänään ilmeni tulppien kanssa pientä ongelmaa niin tuli tarkastettua nekin, olivat niiiiin vanhan ja kulahtaneen oloiset että vaihtoo menee pikaisesti...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Joo, ei kokemusta alfasssa muista kun alkuperäis tulpista mutta kun niillä rullasin ongelmitta sen 100 tkm niin eipä tullut mieleen muuta kun samanlaisia laittaa tilalle vaikka vähän maksoivatkin, vaihtotyö kuitenkin V6:seen kohtuullisen työläs... ei viitsi muutaman euron halvemmilla tulpilla useammin tehdä

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

beetta julia kirjoitti:Vaihtamisen syynä, tyhjäkäynnillä pätkiminen varsinkin ilmastointi päällä.
Onhan noilla tulpilla jo 107tkm ja 9vuotta takana.

Päästömittaukset (katsastus)
vuosi sitten 4ppm nyt 19ppm.
(hc?)
.
Sain vihdoin tulpat vaihdettua (boch).
Tyhjäkäynti kunnossa (pätki siis vain kunnolla lämpösellä koneella).
Ei sillä ilmastoinnilla oikeen mitään tekemistä ollut.

Vanhat tulpat, pienempikierteiset oli terävät kuin neulat.
Isompi kierteiset ei hirveän kuluneet, kärjet koverat.
Hyvän väriset (kuin uudet).
1 pytyn tulpanreiät märät vedestä (hatun ulkopinnat ruosteessa), kait moottorin pesun yhteydessä mennyt.
Helpot oli vaihtaa, vaikka vähän mietinkin miten puolien käy.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Tsau. Laitoin NGK:t 156seen ja hintaa tuli 214€ satsi.
Siinä pikkutulpassa kärki kuuluukin olla "neulamainen".
Sen sijaan 33seen laitoin ensin kirjan antamat motorcraftin vaihtoehto tulpat, eikä auto yksinkertaisesti suostunut käynnistymään. Boschit maksoi 84€ ja katsastusmies sanoi arvoja hyviksi. Vanhoilla Lodgeilla ne oli päin mäntyä.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
guassimo
Viestit: 80
Liittynyt: 14 Kesä 2011, 07:07
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja guassimo »

Nostellaas hiukan.

Löytyykös täältä GTA / V6 moottoreista minkälaista kokemusta Briskin tulpista? Ainakin Vauhdin Maailman testissä RS Focus kirnusi kivasti lisähummia, tosin tulpanjohdot eivät olleet vakiot. (linkit sivu 1, sivu 2...) Ja vielä valmistajan sivu eli Brisk. Tuolta näyttäis löytyvän kolmea erisorttista tulppaa tarjottavaksi Alfan V6 koneelle.

Tai miksei kokemukset myös TS koneista jotain kerro.

Coupe
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 15:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Saksan eBaystä noita tulppasatseja saapi puoleen hintaan, itselle tilasin juuri NGK:t 155:een hintaan 95eur/8kpl. Miksi maksaa täällä 200 ja enemmänkin? Siellä on useampikin myyjä, joilta saa satsin hintaan 95,90. No siihen 10-15 eur lähetyskuluja päälle, siihen saapi sitten jotain muutakin huolto-osaa lisäksi samaan rahtiin.
guassimo kirjoitti:Nostellaas hiukan.

Löytyykös täältä GTA / V6 moottoreista minkälaista kokemusta Briskin tulpista? Ainakin Vauhdin Maailman testissä RS Focus kirnusi kivasti lisähummia, tosin tulpanjohdot eivät olleet vakiot. (linkit sivu 1, sivu 2...) Ja vielä valmistajan sivu eli Brisk. Tuolta näyttäis löytyvän kolmea erisorttista tulppaa tarjottavaksi Alfan V6 koneelle.

Tai miksei kokemukset myös TS koneista jotain kerro.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Saahan niitä toki täältä kalliillakin ostaa, mutta ei ne NGK:t kuitenkaan maksa Heikalla kuin 140€/sarja.

Avatar
guassimo
Viestit: 80
Liittynyt: 14 Kesä 2011, 07:07
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja guassimo »

Juu saa niitä sytytystulppia ostettua kalliilla ja halvalla vaikka ja mistä, mutta tuohon kysymykseen, että onko noista Briskin tulpista kokemusta kuinka ne pelittävät V6:ssa ja onko takapuolidynossa jotain eroa verrattuna aikaisempiin (vai onko se vain korvien välissä)??

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Mulla oli Briskin tulpat kiinni koneessa 50tkm.

Silloin kun ne vaihdettiin, oli autossa mystistä käyntiongelmaa ja vajaatehoisuutta joka tokeni joko tulppien vaihdolla, taikuudella tai valohoidolla.
Briskien kanssa kaasuun vastaavuus tuntui paremmalta kuin "ennen" mutta sitä tuntemusta saattoi siis hämmentää vertailu käyntihäiriöiseen autoon.
Viime talvena vaihdettiin jakopään releet ja samalla laitettiin Briskien tilalle NGK:n perus/originalitulpat. Mitään mainittavaa eroa en huomannut
vertailussa ennen ja jälkeen.

Mutta siis, kyllä ne ainakin toimivat ok V6-myllyssä, mitään pitäviä todisteita paremmuudesta suuntaan tai toiseen ei ole esittää.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Tessussa on ollut, niin Briskin LGS (viritulpat) ja Briskin muitakin malleja käytössä joten kyllä ne pelittättävät, kuten myös toimivat DENSON iridium tulpat ja Boschilaisetkin sekä tietenkin NGK tulppa on myös pitkälle vaihtovälille. Briskin viritulpilla persdynolla tuntui, että on auto ärhäkämpi kuin ennnen, mutta se on normaalia jos on ollut vanhat ja kuluneet tulpat aijemmin.

BRISKin viritulppien kanssa, jos kaikki ei sytkä puolella ole uuden veroisessa iskussa kuten johdot ja puolat ymv. ei kannata laittaa alkaa pätkiminen ja vajaapyttyisyysongelmat vaivata on kokemusta, jos kaikki pelittää normaalisti toimivat hyvin. Briski LGS tulpat vaativat paremman kipinänä ja sytytysjärjestelmältä enemmän potkua kuin normitulpat.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mulla oli edelliset tulpat mallia Bosch... Kärki katkes koneeseen ja tulpille tuli hintaa päälle 5000 euroo ku kone piti vaihtaa.... :roll:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Viikon verran on Bosch:it toimineet ihan hyvin.
Mallia FR5DPP222, platinalla.
Ehkä vuoden päästä voisi tarkastaa kunnon edemmästä lohkosta.

^Boschin takuu ei varmaan kattanut vahinkoa?

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Finest kirjoitti: ^Boschin takuu ei varmaan kattanut vahinkoa?
No arvaappa vaan :(

Sain kyllä uuden tulpan hajoneen tilalle.... KIITTI!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Coupe
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 15:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Jarsan kirjoitti:Saahan niitä toki täältä kalliillakin ostaa, mutta ei ne NGK:t kuitenkaan maksa Heikalla kuin 140€/sarja.
Heikalla tosiaan 144,80 sarja. Siltikin 50 % kalliimmat kuin Saksasta ostetut. Rahti Suomen sisällä jostain kumman syystä samaa luokkaa kuin rahti Saksasta tänne. Toinen esimerkki on tuo surullisenkuuluisa imunokan ajoituksen säädin, keväällä ostin ebay.de:stä, hinta oli 112eur/kpl. Nyt näkyy olevan hieman hinta noussut sielläkin . Mitähän maksaa täällä? No Turussa 212eur!

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Heikalta löytyy hintaan 212€ ja Muukkonen on ainakin joskus myynyt karvan alle kahteen rahaan.

Paljonhan sitä tulee itsekin tilailtua rajojen ulkopuolelta, kun säästöä tulee sen verran reippaasti, vaikka mielellään kotimaista suosinkin. Tuo ajoituksenmuunnin lienee auton osista seuraavana tilauslistalla...

Seuraava viesti pysyy aiheessa! :oops:

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Ostin tuolta talvella NGK:t. Tulivat nopeasti ja hinnalla ei ollut pilattu...
http://www.sparkplugs.co.uk/pages/prici ... rs-ccp.asp

Ai pahus, tää olikin joku Bosch-ketju. No, kommentoidaan vaikka asiaa niin että Bosch on perssiistä. Anteeksi.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Coupe
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 15:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Coupe »

silverine kirjoitti:Ostin tuolta talvella NGK:t. Tulivat nopeasti ja hinnalla ei ollut pilattu...
http://www.sparkplugs.co.uk/pages/prici ... rs-ccp.asp

Ai pahus, tää olikin joku Bosch-ketju. No, kommentoidaan vaikka asiaa niin että Bosch on perssiistä. Anteeksi.
UK:sta monesti saapi myös halvalla mutta rahti sieltä Suomeen on monesti 2-3 kertainen verrattuna Saksaan.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Boschin tulpat, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Epezi »

156 2,5V6 ja boschin FR5DPP222, ei tietoa paljon ajettu.

On käynyt Pasit :silent:
Liitteet
bosch tulppa.jpg
(45.9 KiB) Tiedosto ladattu 5935 kertaa

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Boschin tulpat, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Laadukkaita nämä Boschit.... :shock:
Ei kai sen kummempaa?

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Boschin tulpat, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

^^ Mul olis vielä se yks tulppa jonka sain vaihdossa hajonneeseen moottoriin... Tarviitko? ;)

Ja kävikö pahasti?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Boschin tulpat, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tässä nyt ei välttämättä kauheen pahasti käynyt, ainakin ennen tulppien vaihtoa auto kävi ilman ihmeellisiä sivuääniä, joskin epätasaisesti. Huomenna näkee kuinka se sitten käy uusilla tulpilla. Sylinterin seinämiä en päässyt katsomaan kun ei ollut tarpeeksi pientä endoskooppia joka olis mahtunut tulpanreiästä sisään.

simo
Viestit: 76
Liittynyt: 02 Loka 2004, 19:36
Car(s): Alfa 75 3.0V6 QV
(ex Alfa 156 2.5 V6 -98 ja ex Alfa 155 2.0 TS -94)
Paikkakunta: Rauma

Re: Boschin tulpat, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja simo »

8-tappisessa tessussa kävi alkuperäistyyppisille Golden Lodge-tulpille, kuten noille Epezin kuvassa oleville.
Vaihdoin ne boschilaisiin eikä ilmennyt ongelmaa, taisivat olla jotain kalliimpia, mahtoivatko olla jotain 8€/pala jo noin 10 vuotta sitten.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Boschin tulpat, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja palkus »

^mahtaakos vanhoissa, kuitenkin ehjissä lodgeissa sivuelektrodit paljoakaan häävimpiä olla mitä tuossa epezin porsineessa tulpassa :roll:

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Boschin tulpat, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Kuva < Kultainen lotke.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Boschin tulpat, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja palkus »

^juuri tuollainen nam :-D

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Boschin tulpat, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Joo, ei ne noissa lodgeissa isot ole alkujaankaan
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

simo
Viestit: 76
Liittynyt: 02 Loka 2004, 19:36
Car(s): Alfa 75 3.0V6 QV
(ex Alfa 156 2.5 V6 -98 ja ex Alfa 155 2.0 TS -94)
Paikkakunta: Rauma

Re: Boschin tulpat, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja simo »

Jaahas ja minä tyhmyyksissäni olen luullut niiden olleen aivan pa***na mutta onkin melkein kun uusi :oops:
No ei päivää, ettei jotain uutta opi.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Boschin tulpat, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

En nyt löytänyt toista tulppakeskustelua, niin laitetaan tänne.

Boschilaiset "toimii", taas yksi :(

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=502662#p502662

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Boschin tulpat, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja V6 »

Epezi kirjoitti:Tässä nyt ei välttämättä kauheen pahasti käynyt, ainakin ennen tulppien vaihtoa auto kävi ilman ihmeellisiä sivuääniä, joskin epätasaisesti. Huomenna näkee kuinka se sitten käy uusilla tulpilla. Sylinterin seinämiä en päässyt katsomaan kun ei ollut tarpeeksi pientä endoskooppia joka olis mahtunut tulpanreiästä sisään.


mites tälle kävi, tehtiinkö koneelle mitään?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Boschin tulpat, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Joku vois raapasta FAQ osastoon näistä sellasen kivan varoituksen jossa linkit ketjuihin :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Boschin tulpat, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^^ ei tehty. Uudet tulpat kiinni ja baanalle.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Boschin tulpat, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Boschilaisista on, noin 3500e:n edestä, ns. "kokemuksia"....Koneena 3.0 V6 Busso......Johtopäätöksenä; VÄLTÄ MIHIN HINTAAN HYVÄNSÄ!.. :? ...Sivuelektrodi ja paaaljon harmia.......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

JVTL
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
Paikkakunta: Joutseno

Re: Boschin tulpat, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja JVTL »

33:een laitoin boschin tulpat joskus vuosia sitten. Ei katkennut sivueletrodi vaan auto hyytyi totaalisesti 5000km jälkeen, ei jaksanut kulkea mihinkään.

Vastaa Viestiin