Ostin uuden alfa romeo 156 JTS:n

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Hepa10

Ostin uuden alfa romeo 156 JTS:n

Viesti Kirjoittaja Hepa10 »

Tuli tänään tilattua otsikon mukainen auto. Nyt vähän kärvistää valinta kun olen saanut kuulla millainen romu se on, en tiedä onko kateutta vaiko totta, mutta minulle ensimmäinen alfa. En ole edes aikaisemmin ajanut ko. autolla kuin koeajo 2 kertaa n. 30 min kerta.

Millainen sisustus mahtaa olla kun se on tumma / valkoiset raidat löytäisikö joku kuvan siitä kun en tiedä millainen on tullut tilattua, tyhmä minä.

Tää on vissiin aikast pitkälti tunne hommia. No nyt on kuitenkin Alfa hankittu joten tervehdys Alfa klaani.

Hepa10

Viesti Kirjoittaja Hepa10 »

Ai niin väri oli 680 eli vissiin grafiitin harmaa, no kuitenkin 680.

Avatar
Fratello
Viestit: 82
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 15:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fratello »

Suurimmat ongelmat varmasti tulevat olemaan:
Kateus
Kateus
ja vielä kerran
Kateus

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Ostin uuden alfa romeo 156 TJS:n

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Hepa10 kirjoitti:tervehdys Alfa klaani.
Tervetuloa vaan! Ja kyllä se on kateellisten panettelua tuo valittaminen, vakiokysymykset kehiin eli 1. Oletko ikinä omistanut Alfan? - Aij et vai? 2. Oletko ikinä ajanut Alfalla? - Aij et ole edes ajanut? 3. Oletko ikinä sitten nähnyt Alfaa? - Aij olet? No sitten varmaan tiedät..

Ja eiköhän se ole JTS mikä on tullut tilattua :wink:

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Onnea vaan! Muista morjestaa :)

Hepa10

sisustus

Viesti Kirjoittaja Hepa10 »

osaisiko kukaan laittaa linkkiä sisustukseen missä näkyisi tummat penkit ja vaaleat raidat en varma mutta olisiko sisutus ollut 168

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Onnea vaan minunkin puolestani :)

Eiköhän suurin osa noista laatuongelmista ole takanapäin. Itse ainakin olen ollut tähän asti ihan tyytyväinen.

Itse en voisi kuvitella tilaavani autoa ilman että tiedän tarkalleen minkä näköinen se on :wink: Oli mikä oli, on se varmaan tyylikäs kun Alfasta on kyse...
Ammattina autokauppa

Hepa10

Tilaus...

Viesti Kirjoittaja Hepa10 »

No en mäkään normaalisti, mutta iski paniikki. Laitoin tarjouspyyntöjä netitse menemään ja kauppias mainitsi autoja olevan 3 kpl varattuna heille tunniksi ja paikalliselta DA myyjän koneelta näin autoja oleva vapaana vain 7 kpl niin paniikki iski :wink: . Kuitenkin mielesäni sain laadukkaan auton tosi edullisesti, koska olin aikaisemmin ollut ostamassa volvoa ja hondaa. Niiden hinta samoilla varusteilla olisi ollut jopa 5000e korkeampi hinta. Joten päädyin alfaan. Näin se elämä heittelee ja haluan olla onnellinen alfan omistaja. Niitä ei kuitenkaan tule joka mutkassa vastaan kuten volvoja... :-D

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Re: Tilaus...

Viesti Kirjoittaja niki »

Hepa10 kirjoitti:No en mäkään normaalisti, mutta iski paniikki. Laitoin tarjouspyyntöjä netitse menemään ja kauppias mainitsi autoja olevan 3 kpl varattuna heille tunniksi ja paikalliselta DA myyjän koneelta näin autoja oleva vapaana vain 7 kpl niin paniikki iski :wink: . Kuitenkin mielesäni sain laadukkaan auton tosi edullisesti, koska olin aikaisemmin ollut ostamassa volvoa ja hondaa. Niiden hinta samoilla varusteilla olisi ollut jopa 5000e korkeampi hinta. Joten päädyin alfaan. Näin se elämä heittelee ja haluan olla onnellinen alfan omistaja. Niitä ei kuitenkaan tule joka mutkassa vastaan kuten volvoja... :-D
No on sinulla ainakin oikea asenne :)
Ammattina autokauppa

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Tulikos tässä vielä se mahdollinen kateus mainittua :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ?

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tilaus...

Viesti Kirjoittaja rim »

Hepa10 kirjoitti:No en mäkään normaalisti, mutta iski paniikki. Laitoin tarjouspyyntöjä netitse menemään ja kauppias mainitsi autoja olevan 3 kpl varattuna heille tunniksi ja paikalliselta DA myyjän koneelta näin autoja oleva vapaana vain 7 kpl niin paniikki iski :wink: . Kuitenkin mielesäni sain laadukkaan auton tosi edullisesti, koska olin aikaisemmin ollut ostamassa volvoa ja hondaa. Niiden hinta samoilla varusteilla olisi ollut jopa 5000e korkeampi hinta. Joten päädyin alfaan. Näin se elämä heittelee ja haluan olla onnellinen alfan omistaja. Niitä ei kuitenkaan tule joka mutkassa vastaan kuten volvoja... :-D
Onneksi olkoon myös. Mutta varo, tauti on vakava. Siitä kertoo se että tilasin itse tiistaina kolmannen 156:n peräkkäin. Hyvää ei kannata huonompaan vaihtaa...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Jos Vulva ja Honda ovat olleet Alfan vaihtoehtoina, niin ei voi muuta kuin onnitella oikeasta valinnasta!

Itse odottelen juuri 156:ni (2500€ :wink: ) huollosta.

steelduck
Viestit: 146
Liittynyt: 28 Maalis 2003, 22:35
Paikkakunta: HELSINKI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja steelduck »

Jos yhtään helpottaa, niin minä siirryin Volvosta Alfaan ja hetkeäkään en ole katunut. 156 pieksee Volvo V40:sen mennen tullen jopa talviautona ja sitä joka aamuista tunnetta, kun käynnistää Alfan ja lähtee ajamaan ei voita mikään. ;D
-Kristian - 156 2.5 V6

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Juu, tervetuloa joukkoon minunkin puolestani. Eikö noita sisustus vaihtoehtoja näe Alfan kotisivuilta? (En nyt jouda mennä katsomaan, mutta luulisin näin)

:onfire: = Joko polttelee odotella? Milloin toimitus on?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Onnea (sitä tarvitset) uudelle Alvalle, jos sulla käy flaxi ei tule mitään ongelmia jos ei niin... :roll: täälläkin on muutama kaveri jotka on saikkaroinut 156:sen kanssa jatkuvasti..toiset taas ei ollenkaan.

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Kyllä siinä kateutta on mukana. Ja eikös honda ole niiden ihmisten auto joilla ei ole varaa mersuun tai bemariin mutta tykkää pyöriä veholla?
v40 Volvo ei ole ruotsin volvo vaan belgian ihme. joka on kasattu mitzu carisman alustalle. No Alfassa on kyllä enemmän munaa kun josain autossa mitä mahtuu 14 tusinaan. Onko joku muu samaa mieltä?
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: sisustus

Viesti Kirjoittaja alfista »

Hepa10 kirjoitti:osaisiko kukaan laittaa linkkiä sisustukseen missä näkyisi tummat penkit ja vaaleat raidat en varma mutta olisiko sisutus ollut 168
Sitten se on 127/ 168 "grigio chiaro", samanlainen on omassanikin. Onnistunut valinta. Siinä ei ole raitoja vaan penkit ovat koelaudan alaosan kanssa vaalean harmaat. Penkin keskiosat ovat vaalean/tumman harmaan pilkulliset.

Itse etsin hiki päässä kuvaa sisustasta. Ei löytynyt mistään. Jos näet kuvan vaalean harmaasta sisustasta (esim nahka) sävy on sama.

Hepa11
Viestit: 50
Liittynyt: 23 Helmi 2004, 05:33
Paikkakunta: Turku

JTS 156

Viesti Kirjoittaja Hepa11 »

Tulin juuri Forssan TT-autosta jossa allekirjoitin ostopaperit ja alle kahden viikon sisällä pitäisi uusi alfa olla pihassa.

Volante
Viestit: 71
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 19:15

Viesti Kirjoittaja Volante »

Onnittelut. Tiedän kokemuksesta, mitä tarkoitit tämän keskustelun alussa:
"Tuli tänään tilattua otsikon mukainen auto. Nyt vähän kärvistää valinta kun olen saanut kuulla millainen romu se on..." Itselläni oli samaa kärvistystä alkuun, kun aloin lukea Suomi24-palstaa, jonka mukaan ko. auto ei tunnu pysyvän kasassa ollenkaan. Nyt kahdesta kaksilitraisesta 156:sta, TS ja JTS, kokemusta saaneena en anna pienintäkään arvoa noille kirjoituksille tai esson-baarin jutuille. Kateus on juttujen yksi syy, yhdenmukaisuuden paine toinen, selkeä rasismi ("Välimeren maiden Luigit tekevät autoja vinopäissään") kolmas, Alfan joidenkin aikaisempien mallien mahdolliset tyyppiviat (?) neljäs.

Hepa11
Viestit: 50
Liittynyt: 23 Helmi 2004, 05:33
Paikkakunta: Turku

Huolloista

Viesti Kirjoittaja Hepa11 »

Mites usein alfa täytyy viedä määräaikaishuoltoon, että takuu säilyy.

Volante
Viestit: 71
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 19:15

Viesti Kirjoittaja Volante »

20 000 km välein, öljynvaihto 10 000 km välein. 20 000 km huolto maksoi viime vuonna Deltassa n. 275€, 30 000 km öljynvaihto n. 100€. 20 000 km kohdalla satuin olemaan Italiassa, siellä koko huolto maksoi 100€.

luigilitti
Viestit: 136
Liittynyt: 13 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja luigilitti »

("Välimeren maiden Luigit tekevät autoja vinopäissään")
Onneksi Lahten luigi on vaan pienessä sievässä,eikä tee
autoja,vaikka onkin suunapäänä monessa junassa.
uuden Alfan omistajalle onneva ja paljon vauhdikkaita
kilometrejä,turvallisuutta unohtamatta.
164ts-89 400tkm

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Silti

Viesti Kirjoittaja alfista »

Olen silti sitä mieltä, että kritisoidakin voi. Näen omassani monia juttuja, jotka voisi tehdä paremmin. Silti hankin juuri uuden, 4000km mittarissa.

Älkää siis käsittäkö kritiikkiäni väärin, siitä huolimatta en vaihtaisi toiseen merkkiin.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Alfonso kirjoitti:Onnea (sitä tarvitset) uudelle Alvalle, jos sulla käy flaxi ei tule mitään ongelmia jos ei niin... täälläkin on muutama kaveri jotka on saikkaroinut 156:sen kanssa jatkuvasti..
En nyt ihan allekirjoita tuota. Mitä itse olen palstaa seurannut, niin ei kenelläkään ole mitään suuria murheita ollut jatkuvasti.
Mitä omaan Alfaan tulee, niin hyvin se pelasi vajaaseen 98tkm saakka. Eikä nämäkään viat niin vakavia ollut.

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Alfonso kirjoitti:Onnea (sitä tarvitset) uudelle Alvalle, jos sulla käy flaxi ei tule mitään ongelmia jos ei niin... täälläkin on muutama kaveri jotka on saikkaroinut 156:sen kanssa jatkuvasti..
En nyt ihan allekirjoita tuota. Mitä itse olen palstaa seurannut, niin ei kenelläkään ole mitään suuria murheita ollut jatkuvasti.
Mitä omaan Alfaan tulee, niin hyvin se pelasi vajaaseen 98tkm saakka. Eikä nämäkään viat niin vakavia ollut.
No joo, tuli ehkä vähän liioiteltua, mutta tarkoitin vain että toisilla on ollut ongelmia toisilla taas ei ollenkaan...(tukivarret, ILMIt.jne.)
Itselläni 156 v.00 (Super), esim etuvalo umpio vaihdettu, kuskinpuolen
etulaakeri, vaihdelaatikko remppa (1sen synkrot), etuylätukivarsi, lämppärin moottori, kuskinpenkin lämppäri ja muuta pientä mitä nyt muistan :)..

Hepa11
Viestit: 50
Liittynyt: 23 Helmi 2004, 05:33
Paikkakunta: Turku

Korjaukset

Viesti Kirjoittaja Hepa11 »

Kyllä nämä Alfonso autolle tehdyt korjaukset vaikuttavat mielestäni hurjalta määrältä ajatellen auton olevan kuitenkin 2000 mallinen.

Ei se, että auto tehdään jossain maassa anna oikeutta tehdä huonoa epätasaista laatua, no ladassa ymmärrän, koska hintakin on vain osa alfan hinnasta.

En tahdo ymmärtää miksi tämän hintaluokan autossa voi olla näin paljon lapsuksia, kyllä autotehtaan pitää ymmärtää muustakin kuin muotoilun suunnittelusta esim. tekniikasta.

No tämä kirjoitukseni ei ole provoa, vaan ihmettelyä. Ilmeisesti saan pian erilaisen käsityksen kun runsaan viikon päästä saan oman alfani alle ja huomaan mikä on totuus.

Kuitenkin odotan todella innoissani autoni tulemista ja kyseenalaistan paljon asioita, ennen kuin itse näen ja koen. Eikös me suomalaiset olla sellaisia. Luin joskus uuden auton ostaneista, jotka hakevat kuulemma jatkuvasti positiivisia asioita uudesta autostaan, tavallaan antavansa itselleen hyväksynnän ostostaan.

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Re: Korjaukset

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Hepa11 kirjoitti:Kyllä nämä Alfonso autolle tehdyt korjaukset vaikuttavat mielestäni hurjalta määrältä ajatellen auton olevan kuitenkin 2000 mallinen.

Ei se, että auto tehdään jossain maassa anna oikeutta tehdä huonoa epätasaista laatua, no ladassa ymmärrän, koska hintakin on vain osa alfan hinnasta.

En tahdo ymmärtää miksi tämän hintaluokan autossa voi olla näin paljon lapsuksia, kyllä autotehtaan pitää ymmärtää muustakin kuin muotoilun suunnittelusta esim. tekniikasta.

No tämä kirjoitukseni ei ole provoa, vaan ihmettelyä. Ilmeisesti saan pian erilaisen käsityksen kun runsaan viikon päästä saan oman alfani alle ja huomaan mikä on totuus.

Kuitenkin odotan todella innoissani autoni tulemista ja kyseenalaistan paljon asioita, ennen kuin itse näen ja koen. Eikös me suomalaiset olla sellaisia. Luin joskus uuden auton ostaneista, jotka hakevat kuulemma jatkuvasti positiivisia asioita uudesta autostaan, tavallaan antavansa itselleen hyväksynnän ostostaan.
Luulen että meikäläisellä oli vain huono tuuri tuon SW:n kanssa ja suurimmalla osalla tämän palsta Alfisteista ei ole lähelläkään tuota määrää
robleemeja ja täytyy myös muistaa Delta korjaili/vaihtoi surutta kaikki koska auto on liisari..anyway tänään lähtee Superi ja uusi v.03 SW tilalle.. 8)

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Laatu

Viesti Kirjoittaja alfista »

Alfassa ei ole mielestäni suuria suunnittelumokia tai edes teknisiä tyyppivikoja. Nekin vähät tehdas on hiljaisesti korjannut.

Se mikä mielestäni mättää on kokoonpanon laaduntarkkailu. Kaverit taitaa tehdä 156:sta melkoisessa kiireessä kun vuosiin ei tehtaalla ollut tälläistä myyntiä. Jälki näkyy vinoina ovi ja luukkuasennuksina, sisäpaneleiden istumattomuuksina jne. Ja nämä ovat asioita, jotka näkee silmällä purkamatta mitään.

Auto voitaisiin tosin suunnitella niin, että osa ei kertakaikkiaan mene paikalleen kuin täsmälleen ja vain millilleen oikeaan paikkaan. Ellei istu, niin purkamaan alta niin paljon, että menee. Samalla voisi linjalla potkia niitä ryhmiä jotka tekevät sutta.

Esim: tsekatkaas uuden JTS:n apukuskin puoleista takanurkkaa esim netistä näkyvissä kuvissa ja maahan tulleissa yksilöissä... Taitaa sen nurkan kokoava Luigi olla tosiaan hiukan simoissa. Ainakin yhdellä linjalla.

Vastaa Viestiin