Alfa 156 V6 Q-system
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 27 Marras 2008, 09:50
- Car(s): 156 V6 Q-system, Ex 166 T.S , Ex 156 V6 Q-system , Ex 156 V6
- Paikkakunta: Vihti
Alfa 156 V6 Q-system
Tuollainen Q-system alfa tekisi mieleni hankkia. Siitä onkin jo tullut haulla etsittyä juttua, mutta olisiko jollain tullut uutta kokemusta / uusia mielipiteitä kyseisen automaattivaihteiston sopivuudesta V6 Alfaan?
Turussa tuollainen olisikin myynnissä:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/3229544
Mahtaako olla jonkun forumilaisen entinen?
Turussa tuollainen olisikin myynnissä:
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/3229544
Mahtaako olla jonkun forumilaisen entinen?
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Kokemusta ei ole mutta kahdesta "loppusuoran" ehdokkaasta toinen oli aikoinaan Q-system v6. Ilmeisesti noita ei suomessa hirveästi ole kun foorumillakaa ei juuri ole juttua näkynyt? Ilmeisesti kaikkein kovimmilla pakkasilla (>30C) voi jumittaa jos ei ole juuri oikat öljyt tjsp.
Hinnalla tuo ei ole ainakaan pilattu! Kannattaa kokeilla että loota pelaa kaikissa tilanteissa eikä emmi eikä takeltele. Sitten ne perinteiset FAQ osiosta löytyvät jutut tarkistaa. Varmuudeksi on hyvä joku toiminta tonni varata tukivarsiin, ilmiin, helmojen paikkauksiin yms ylläreihin. Mutta upea auto v6 on ajaa ja omistaa kun siitä pitää huolta. En keksi miksi Q-system olisi yhtään vähemmän hauska peli.
Ja muista jäitä hattuun jos yksilä vaikuttaa pommilta. Etsit siten toisen yksilön. Taitaa yksi GTA Q-systemkin löytyä myynnistä jos budjetti antaa periksi
Onnea etsintään!
Hinnalla tuo ei ole ainakaan pilattu! Kannattaa kokeilla että loota pelaa kaikissa tilanteissa eikä emmi eikä takeltele. Sitten ne perinteiset FAQ osiosta löytyvät jutut tarkistaa. Varmuudeksi on hyvä joku toiminta tonni varata tukivarsiin, ilmiin, helmojen paikkauksiin yms ylläreihin. Mutta upea auto v6 on ajaa ja omistaa kun siitä pitää huolta. En keksi miksi Q-system olisi yhtään vähemmän hauska peli.
Ja muista jäitä hattuun jos yksilä vaikuttaa pommilta. Etsit siten toisen yksilön. Taitaa yksi GTA Q-systemkin löytyä myynnistä jos budjetti antaa periksi

Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 27 Marras 2008, 09:50
- Car(s): 156 V6 Q-system, Ex 166 T.S , Ex 156 V6 Q-system , Ex 156 V6
- Paikkakunta: Vihti
Joo, eipä noita liikoja taida olla täällä suomessa... harmi
Tuollainen 156 v6 manuaalina ollut pari vuotta käytössä, ennen kuin myin sen pois. Nyt pitäis uutta saada tilalle, joko tuollainen Q-system tai manuaali, mahdollisimman vähän ajettu yksilö hakusessa.
Eniten itseäni arveluttaa juurikin tuo automaattivaihteiston toiminta/kesto, muutoin noihin 156:sen tyyppivikoihin, tai "ominaisuuksiin" onkin jo ehtinyt tutustua omakohtaisesti...

Tuollainen 156 v6 manuaalina ollut pari vuotta käytössä, ennen kuin myin sen pois. Nyt pitäis uutta saada tilalle, joko tuollainen Q-system tai manuaali, mahdollisimman vähän ajettu yksilö hakusessa.
Eniten itseäni arveluttaa juurikin tuo automaattivaihteiston toiminta/kesto, muutoin noihin 156:sen tyyppivikoihin, tai "ominaisuuksiin" onkin jo ehtinyt tutustua omakohtaisesti...
No mulla oli tommoinen käytössä 60 - 105 tkm. SW
Vaihdekepin voit unohtaa, aluksi tuli käytettyä, mutta sen jälkeen vain Sport kytkintä ohituksissa.
Ei ongelmia laatikon kanssa, mutta sähköissä oli, eli jotain vikaa liittimissä ja etenkin sateella joutui nokkapeltiä nosteleen ja käymään johtonippuja heiluttelemassa ja taas mentiin.
Vaihdekepin voit unohtaa, aluksi tuli käytettyä, mutta sen jälkeen vain Sport kytkintä ohituksissa.
Ei ongelmia laatikon kanssa, mutta sähköissä oli, eli jotain vikaa liittimissä ja etenkin sateella joutui nokkapeltiä nosteleen ja käymään johtonippuja heiluttelemassa ja taas mentiin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Tuossa Q-Systemissä taitaa olla Aisinin valmistama laatikko verrattuna muihin saman aikakauden automaattialfojen ZF lootiin. Yleisesti ottaen pidetään varmempana tekeleenä kuin ZF:ää eikä tuon aikakauden 4-vaihteisissa ZF:kään ongelmia juurikaan ole. Vaikka siinä se manuaalitoiminto onkin niin laatikko on ihan vanhan koulukunnan 4-vaihteinen automaatti eli pitäisi kestää hyvin mikäli öljynvaihdot tehdään ajallaan. Huonona puolena ehkä se, että manuaali 156 V6:ssa on 6 vaihdetta ja tuossa automaatissa vain 4 ja se kyllä tuntuu menossa ja todennäköisesti kulutuksessakin jonkin verran, mutta itsehän osaat tuota menopuolta arvioida, jos aiemmin olet ajanut manuaalilla.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Henk.koht. jos nyt olisi auto etsinnässä, ja tuo osuisi kriteereihin, en miettisi pätkääkään
Paras terä suorituskyvystä häviää, mutta varmana pärjää - myös talvella. On tietenkin epärealistista verrata vanhempien 2-litraista tomaatti lagunaa (2004) omaan 2-litraseen, mutta näillä kahdella on älytön kulutusero: Minä päästelen 8,6:lla kun kaluuna nielee 11,6 samanlaisessa ajossa. helppoahan se sitten on, ehta euroletukka

Paras terä suorituskyvystä häviää, mutta varmana pärjää - myös talvella. On tietenkin epärealistista verrata vanhempien 2-litraista tomaatti lagunaa (2004) omaan 2-litraseen, mutta näillä kahdella on älytön kulutusero: Minä päästelen 8,6:lla kun kaluuna nielee 11,6 samanlaisessa ajossa. helppoahan se sitten on, ehta euroletukka

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 27 Marras 2008, 09:50
- Car(s): 156 V6 Q-system, Ex 166 T.S , Ex 156 V6 Q-system , Ex 156 V6
- Paikkakunta: Vihti
No niin, kyseinen auto ostettu
ja kyllähän tuolla etenee tarpeeksi rivakasti vaikka automaatti onkin. Kaupunki kruisailu niin leppoisaa, niin leppoisaa... Autoon on tehty jakohihnaremontti huhtikuussa, eli se puoli kunnossa.
Automaattilootan öljyt täytynee varmuudeksi vaihtaa/vaihdattaa, kun ei aivan selväksi käynyt milloin vaihdettu.
Auto siis 156 V6 Q-system vm.2000 , ajettu 97tkm , täysi Delta auton huoltokirja.
-Maalipinnassa oli siellä sun täällä pienempia tai isompia naarmuja, jotka
lähtenee myllyttämällä. Naarmuja lukuunottamatta maalipinta erittäin
terveennäköinen
-Kuskinpuolen takaoven kahva rikki.
-kuskin sähkölasin nappi irti
-Armoton röökin haju!
Otsonointi auttanee tähän
Nyt nautitaan kyydistä ja korjaillaan nuo pikku puutteet kuntoon...

Automaattilootan öljyt täytynee varmuudeksi vaihtaa/vaihdattaa, kun ei aivan selväksi käynyt milloin vaihdettu.
Auto siis 156 V6 Q-system vm.2000 , ajettu 97tkm , täysi Delta auton huoltokirja.
-Maalipinnassa oli siellä sun täällä pienempia tai isompia naarmuja, jotka
lähtenee myllyttämällä. Naarmuja lukuunottamatta maalipinta erittäin
terveennäköinen
-Kuskinpuolen takaoven kahva rikki.
-kuskin sähkölasin nappi irti
-Armoton röökin haju!

Nyt nautitaan kyydistä ja korjaillaan nuo pikku puutteet kuntoon...