Noniin, alkoivat taas ylemmät lambda-anturit antamaan vikakoodia, onhan ne jo vuoden vanhoja.
Epäilen että vika olisi noissa lambdojen liittimissä, voiko nuo liittimet vain nypätä pois ja kolvata piuhat suoraan yhteen? Onko jollain teistä todistettavasti näin tehty?
Aika kalliiksi tulee jos joka vuosi saa noita vaihtaa ... argh.
Tämmöisen tällä kertaa:
Failed Component Code: Lambda Probe Plausiblity Bank 1 (Pre Cat)
Fault Symptom: Signal Not Valid
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test not complete for this Error.
Fault Code Storage State: Error Present at time of request
Event Count: 39 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 1840 rpm
Environmental Condition Two: Relative Load: 34,5 %
Environmental Condition Three: Engine Coolant Temp: 41,25 °C
Environmental Condition Four: Air Temp: 30 °C
Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 7,45 °
Environmental Condition Six: Battery Voltage: 13,09 volts
Sama litania oli myös Bank 2:ssa
Lambdojen johdotus
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 02:25
- Car(s): 159 3.2 JTS Q4
ex 156 SW 2.0 JTS - Paikkakunta: Lahti
Ei voi näpätä pois, niissä isommissa liittimissä ainakin on joku ilman hapen määrän(tms) anturi. En nyt muista onko juuri nämä ylemmät tuommoisilla isommilla. Sen jopa näkee kun ottaa semmoisen muovihatun irti siitä isomman liittimen kyljestä, tosin ei tarvitse ottaa jos uskoo että siinä sellainen on. Varovaisuuttaa, aika pieni muovinen osa.
Deltassa tekivät minulle lambdojen ohituksen, eli juottivat johdot kaikkien liittiemen rinnalle, mutta on myös sen jälkeen sytytellyt MCSF-valoa ja vikakoodeja antaa lambdoilta.
Ennen katsastusta piti saada valo sammumaan pidemmäksi aikaa kun pariksi päiväksi, avasin nuo isommat lamdbojen liittimet ja putsasin paineilmalla ja pienellä ruuvimeisselillä rätin kera, ei ole sen jälkeen syttynyt, kohta 2 kk menty ilman mitään(kopkop). Niissä isommissa liittimissä ei ole mitään tiivistystä, pääsee paska ja pöly liitinpinnoille, verrattuna niihin kapeisiin joissa näkyykin se tiivisterengas siinä juuressa.
Deltassa tekivät minulle lambdojen ohituksen, eli juottivat johdot kaikkien liittiemen rinnalle, mutta on myös sen jälkeen sytytellyt MCSF-valoa ja vikakoodeja antaa lambdoilta.
Ennen katsastusta piti saada valo sammumaan pidemmäksi aikaa kun pariksi päiväksi, avasin nuo isommat lamdbojen liittimet ja putsasin paineilmalla ja pienellä ruuvimeisselillä rätin kera, ei ole sen jälkeen syttynyt, kohta 2 kk menty ilman mitään(kopkop). Niissä isommissa liittimissä ei ole mitään tiivistystä, pääsee paska ja pöly liitinpinnoille, verrattuna niihin kapeisiin joissa näkyykin se tiivisterengas siinä juuressa.
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Ööö. Eikai kapeakaista-antureissa ole koskaan ollut mitään extraa liittimissä. Laakakaista-antureissa on taasen anturin kalibrointi-/referenssivastus juurikin tuollaisen pienen muoviosan alla. Kalibrointivastuksen arvo säädetään laserilla polttamalla anturia vastaavaksi tehtaalla.Tilde kirjoitti:Ei voi näpätä pois, niissä isommissa liittimissä ainakin on joku ilman hapen määrän(tms) anturi. En nyt muista onko juuri nämä ylemmät tuommoisilla isommilla. Sen jopa näkee kun ottaa semmoisen muovihatun irti siitä isomman liittimen kyljestä, tosin ei tarvitse ottaa jos uskoo että siinä sellainen on. Varovaisuuttaa, aika pieni muovinen osa.
Juottamiseen suositellaan hopeatinaa paremman johtavuuden sekä ennenkaikkea paremman lämmönkeston vuoksi.
huomaa että anturin johtojen suojavaippa olisi syytä tuoda ehjänä ja puristamatta pidemmälle (kiinnitystä varten on jopa muoviholkki).
Anturimallista riippuen anturin vertailuhappi imetään ko letkun kautta (eikä johdinten säikeiden kautta kuten monet väärän käännöksen perusteella luulevat).
Puristusliitos käy kanssa, kunhan liitos on oikeasti hyvä ja suojattu hapettumiselta.
En tyytynyt tavanomaiseen.