156, ulina ja sisälokasuoja

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

156, ulina ja sisälokasuoja

Viesti Kirjoittaja astronautti »

Eli onko normaalia, että konehuoneesta kuuluu sisälle asti kiihdyttäessä ulina? Saman kuulee myös tyhjäkäynnillä.

Ja tuli myös huomattua että oikean kyljen sisälokasuojat ovat edestä ja takaa lohjenneet, joten mistä uudet saisi hommattua.

Ainiin meinasi unohtua, onko ehdotuksia millä saisi vasemman takaovenkahvan hiljennettyä, sillä se tuppaa värisemään sillon tällön vaikka onkin tukevasti kiinni.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Ulina, ei ole normaalia. Olisko apulaite hihna?

Vetteri kai noita myy :-D
Voishan sen ottaa irti ja vetää lasikuidun taakse.

Taka kahva, siis muovihan on 2 ruuvilla kiinni oven pellissä olevissa muoveissa.
Kahvasta en tiedä.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ulina vois tulla vaikkapa jostain rikkinäisestä apulaitteesta tai kiristimestä tai ohjairullasta. Toinen vaihtoehto on liian kireellä oleva jako- tai tasapainoakselin hihna, tai joku niiden rullista/kiristimestä.

Oli mikä tahansa niin ei ole normaalia ja kannattaa pikapuoliin selvittää mistä tulee. Ihan ensin apulaitehihna irti ja kuuntelee että jatkuuko ääni vai ei.

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

Kiitokset vaan vastauksista!

Tota noin viime viikonloppu oli sen verran kiireinen, että siirtyy tähän viikkoon. Tuli kuitenkin hieman tutkailtua tuota ulinaa ja ihan korvatuntumalla ääni kuuluu jostain moottorin oikeasta reunasta muovien alta. Itellä vaan ei oo kauheasti tuota teknistä osaamista, että pitänee asiantuntijan kautta tarkastella, kun vien alfan pyörien suuntauksien tarkastukseen. Huollon yhteydessä tuli selville, että multilink pitäisi vaihtaa ja että käsijarru vaijeri oli irti ja hakkasi pohjaan josta johtu suurimmat kolinat. :shock:


No täytyypä sitten alkaa etsiskelemään sisälokaria, kun itseäni ainaki häiritsee että voi käden työntää puskurista renkaan viereen. Takaoven kahvakin on jotenkin itse itsensä korjannu, eikä värinöitä oo muutamaan päivään kuulunu...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

hiljeneekö jos kastelee vedellä apulaite hihnaa ja rullia?

Tarkottaahan oikea reuna pelkääjän puolta tässä yhteydessä?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

Kuskin puolta tarkoitin. Eipä tuo taida hiljetä, tosin nyt kun kävin vaihdattamassa tukivarret, vaimeni ulinat samalla. En sitten tiedä, mistä se johtui. Kusettivat muuten rintajoupilla oikein olan takaa ku lupasivat käyttötakuun joka kattaa kaikki ns. eikuluvat osat koko auton osalta, mutta eivät sitten maksaneet huoltoa.

Vastaa Viestiin