156 moottori 1.8sta 2.0aan

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

156 moottori 1.8sta 2.0aan

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Moro.
Kyseessä 156 1.8 TS-00.
Voiko nokalle nostaa suoraan isomman koneen, eli sopiiko startit, laturit, imusarjat ja noi satamiljoonaa liitintä suoraan kiinni 2 litraiseen?
Tietty remelin vaihto ja sen sellaiset ensin, mutta onnistuuko noin vaan?
Kitooooos.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

En nyt varma asiasta ole, mutta käsittääkseni 1.8 ja 2.0 on samoja koneita,
erona tasapaino akselit ja tietysti sylinterit.
Kytkinlevy on 2.0 isompi, mutta eikohän runko ole sama.

Luulisin että heittämällä menee kaikki paikalle, mutta mites ton moottorin ohjauksen kanssa? Molemissa kai m1.5.5?

Tämä siis vaan musta tuntuu, ei tietoa!
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ainakin sytkä osissa on eroa, eli puolat ja sytkäyksikkö täytyy vaihtaa 2 litrasesta. Moottorinohjaus toimii 1.8:llakin. Lisäksi vaihteensiirtimessä on jotain eroja. Omassa SW:ssa on juurikin näin tällä hetkellä eli 1.8 auto 2.0 koneella, mutta 1.8 moottorinohjausboxilla.

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Puolat ja sytkäyksikkö? Mitäs tuo vaihteensiirtäjä? tarviiko vaihdeaskikin vaihtaa?
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

Eikös tessuissa puolien ohjaus tule suoraan ECU:lta ilman erillistä sytkäyksikköä? Samoin puolat on on omissa 1.8 ja 2.0 vehkeissä 1:1 (lukuunottamatta kytkentää CF2 vs. CF3).
En tyytynyt tavanomaiseen.

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Onko tietoa, kuinka leveä pitäisi olla seetipinnan 2.0 TS koneessa a) imuventtiileissä ja b) pakoventtiileissä?
Nyt on pakovenat mustia ja kanavat täynnä nokikakkaa.
Läppäyksen ajattelin tehdä, mutta teenkö silleen hellästi, vai pistänkö poran pyöriin :-D .
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

No nyt..
Kaiken sen uhallakin, että kysyn hemmetin tyhmiä, kysyn kuitenkin;
Kyseessä on siis 156sen muuttuva pituuksinen imusarja..
Voiko tuon muovipömpelin aukaista tai lähinnä jos sen halkaisee, niin saako sen mahdollisesti vielä myös kasaan?
Männän sirpaloitumisen vuoksi imusarja on ihan saakelin täynnä öljyä ja männänpalasia, joiden koko vaihtelee murusista peukalonkynnen kokoisiin tilsoihin. Heti kaasuläpän takana oli hirveä kasa rautaa, joten oletettavasti koko pönttö on täynnä ihan sitä ihtiään..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

rhm
Viestit: 116
Liittynyt: 16 Heinä 2008, 10:11
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja rhm »

Kyllä sen halkaistua saa. En tiedä kuinka helposti. Tuossa omassa kilpurissa on imusarja halkaistu ja varmaan modattu jotenkin? Tiivisteliimalla näyttää olevan kasattu. Hyvinhän se pitää sit tiivistää, jottei vuoda mistään. Hyllystä kyllä löytyisi yksi ehjä vakio imusarjakin halvalla, jos kiinnostaa?

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Putsailin bensalla huljuttelemalla ja paineilmalla. Rautaa tuli ulos ihan helvetisti. Voi jessus jos olis räjäyttänyt koneen käyntiin tuollaisenaan :crazyeyes: .
Nyt ei enää ropise kun pönttöä heiluttelee. Kokeilen vielä huomenna bensaa ja jatkoletkua puhalluspistoolin päähän ja katson jos saan sen labyrintin vielä puhtaammaksi. Mikäli tilanne on toivoton niin kiitos vinkistä. Siinä tapauksessa tehdään lisää kauppoja, mutta toivottavasti kotikonstit tepsii.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Mikäli joku suunnittelee joskus vaihtavansa 1.8n 2 litraiseen, tarvitaan 2 litraisesta se alumiinihärpäkkä, jossa on ohjaustehostin, moottorin yläkannake ja laturi kiinni.
1.8n oma ei sovellu, sillä 1.8ssa ei oo tasapainoakseleita. Vetoakseli tarvitsee katkaista ja pään irroitus vaatii erikoisavaimen. Itse katkaisin 2 litraisen vetarin ja vaihdoin keskimmäisen osan päikseen. Nemas problemas.
Huomenna alkaa kasaaminen 8)
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Tossa epezin autossa on se 1.8-2.0 laatikon nivelistö, oikeita osia on varmasti mahdoton saada deltasta kerralla. :mrgreen:
..ammattina autoslalom..

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Osaiskohan kukaan kertoa, onko helpompaa nostaa kone alakautta paikalleen? Yläkautta pudotettuna laskukulma on melko jyrkkä..
Koneen pituus 57 cm kytkinasetelman kanssa ja tilaa on max. 52 cm.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Moro. Onko kellään myydä pulttisarjaa, jolla kiinnitetään moottori siihen alumiinihärpäkkään, jossa on kiinni tuo laturi, ohjaustehostin, vetari ja moottorin yläkiinnike? Samoin näköjään puuttuu nuo pultit, joilla jakopään koppa kiinnitetään. Tai sitten olisiko edes tietoa, mistä noita tiheäkierteisiä pultteja voisi kysellä?
Kiitos.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

1.8 tilalle 2.0 l

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

8mm tiuhakierre pultteja saa pultteihin erikoistuneista firmoista esim. Berner Pultti OY:stä. Ja melkein mistä tahansa erikois liikkeistä. Rautakaupoista on turha kysellä. Sulla on Tampere lähin iso kaupunki, taatusti löytyy sieltä.

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Jep. Kiitos neuvosta. T:reen Berneriltähän nuo löytyivät kaikki.
Oli myyjänä ennen itsekin Alfan omistanut nuorimies.
Ihmetteli että miksi pultit ovat erikoiskovia?
Homma etenee :-D .
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Ta da da tadda daa!!! ( markkeeraa fanfaaria..)
Eilen koitti vihdoinkin se päivä, kun 156 oli niputettu ja koekäytetty :multi:
Tänään ruuvasin kitkat alle ja ilmailin vielä kytkintä, mikä sivumennen sanoen on ihan persemäinen homma. Tuossa kun on just se työsylinteri
kytkinkopassa. Ei se vieläkään ihan vimpan päälle oo, mutta pelaa.
Oli sitten ihan helvetin hieno tunne heittää autolla pikku lenkit ennen pikapesua, jolla huuhdottiin siitepölyt auton päältä pois :-D .
Talkoo oli kyllä sen sorttinen, että toista kertaa en konetta pois nosta, enkä remmejä vaihda. Menee palkkatyöksi, jos tarvii.
Hmm..joo.., hieman reippaammin kiihdytettäessä ihan pikkuisen silloin tällöin potkaisee pakariin, eli ihan kuin sytkä ois hieman myöhäisellä reippaammassa lähdössä. Korjaantuuko asetukset itsestään? Ajoitukset on kohdallaan. Siellähän on muuten myös vauhtipyörässä ajoitusmerkit..
Nyt pistän vaan kädet ristiin, että tuo katiska kestää.
Projekti 33 jatkuu huomenissa ja mondeosta tarvii alkaa hiukka fixaamaan tiistaina 206sen persuksiin tölvästyä keulaa. Se kun ei vaan pysähtynyt..
Tässä vaiheessa kiitos Karkka, Rhm, Testarossa ja monet muut, joilta täältä apua sain.
Ettei vaan uskoni Alfaan olis hissukseen palautumassa... :roll:
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Vastaa Viestiin