Alfasud sprintin valot ja erot alfa romeo sprinttiin
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 17 Heinä 2010, 06:01
Alfasud sprintin valot ja erot alfa romeo sprinttiin
Pienen soralla rymistelyn seurauksena meni valot aikalailla sekaisin tuosta sudista.
Asiaa tutkittuani huomasin valojen olleen sekaisin jo paljon aikaisemmin, kuitenkin pelasivat jotenkuten suurinpiirtein pitääkin.
Polttimoille menevissä piuhavirityksissä ei ole tolkun häivääkään. Abikoliittimiä, sokeripaloja ja ryöstöpiuhoja kun on noin viiden sentin välein ja piuhojen värikirjo on kuin sateenkaaressa konsanaan. Mystisiä ryöstöjohtoja menee ja tulee...
Keulassa palaa kaikki ajovalot, eikä valoviiksellä ole niihin toivottua vaikutusta..
Tarkoituksena olisi vetää kaikki valojen piuhat uudestaan kuten ne tehtaan jäljiltä ovat.
Ongelmana on, etten löydä vehkeeseen kytkentäkaaviota mistään. Tai jonkin saksankielisen peedeeäffän imaisin, mutta pullonkaulana on tuo saksankieli.. Eli löytyisikö joltain kytkiksiä tuohon pirssiin? vaikkapa englanniksi..
Noista kytkiksistä kun olisi muutoinkin hyötyä, sillä autosta löytyy oletettavasti vastaavia sähköasennuksia enemmänkin.
Toinen kyssäri koskisi A-R sprintin ja sudin eroja.
Ymmärtääkseni A-R.ssä on etujarrut pyörän navoissa ja sudista ne löytyy laatikon kyljestä. A-R.ssä taas rummut ja käkkäri takana, sudissa levyt takana ja käkkäri vaikuttaa eteen. Onkos muita eroavaisuuksia?? Esim, alustarakenteissa?
Helpottaisi tieto noista kummasti auton huoltoa ja varaosahankintoja. Tuntuu tuo sud olevan varaosakauppiaille aika outo tapaus.
Lähitulevaisuudessa olisi etuiskareiden ja jarrulevyjen vaihto edessä, eikä moisia ole vielä mistään vastaan tullut..
Asiaa tutkittuani huomasin valojen olleen sekaisin jo paljon aikaisemmin, kuitenkin pelasivat jotenkuten suurinpiirtein pitääkin.
Polttimoille menevissä piuhavirityksissä ei ole tolkun häivääkään. Abikoliittimiä, sokeripaloja ja ryöstöpiuhoja kun on noin viiden sentin välein ja piuhojen värikirjo on kuin sateenkaaressa konsanaan. Mystisiä ryöstöjohtoja menee ja tulee...
Keulassa palaa kaikki ajovalot, eikä valoviiksellä ole niihin toivottua vaikutusta..
Tarkoituksena olisi vetää kaikki valojen piuhat uudestaan kuten ne tehtaan jäljiltä ovat.
Ongelmana on, etten löydä vehkeeseen kytkentäkaaviota mistään. Tai jonkin saksankielisen peedeeäffän imaisin, mutta pullonkaulana on tuo saksankieli.. Eli löytyisikö joltain kytkiksiä tuohon pirssiin? vaikkapa englanniksi..
Noista kytkiksistä kun olisi muutoinkin hyötyä, sillä autosta löytyy oletettavasti vastaavia sähköasennuksia enemmänkin.
Toinen kyssäri koskisi A-R sprintin ja sudin eroja.
Ymmärtääkseni A-R.ssä on etujarrut pyörän navoissa ja sudista ne löytyy laatikon kyljestä. A-R.ssä taas rummut ja käkkäri takana, sudissa levyt takana ja käkkäri vaikuttaa eteen. Onkos muita eroavaisuuksia?? Esim, alustarakenteissa?
Helpottaisi tieto noista kummasti auton huoltoa ja varaosahankintoja. Tuntuu tuo sud olevan varaosakauppiaille aika outo tapaus.
Lähitulevaisuudessa olisi etuiskareiden ja jarrulevyjen vaihto edessä, eikä moisia ole vielä mistään vastaan tullut..
- jiibee
- Viestit: 117
- Liittynyt: 09 Loka 2003, 02:40
- Car(s): 156 JTS 2.0 -03, Sprint QV 1.5 -87, Fiat Croma ie 20 -90
- Paikkakunta: Loimaa
Owners worksohp manual/Haynes, opuksesta löytyy tietoa molemmista malleista -74 > -88 asti, kytkentäkaavioita ym.. Vuonna -84 pohjapaneeli muuttui samaksi kuin 33:ssa on eli mm. etulevyt siirtyivät pyörän napoihin. Hätäisesti päätellen alustarakenne voisi olla molemmissa sama ennen pohjalevyn muutosta, tarkempaa tietoa ei kuitenkaan ole.
Oma on -87 mallinen Sprintti mutta kyllä siinäkin kesti esim. iskareiden (Muukkoselta) tulo useita kuukausia, no nyt Sprintti on vihdoin liikenteessä. Eurooppalaisten nettikauppojen lisäksi eBaystäkin kannattaa myös katsella osia , tsemppiä vaan projektiin.
Oma on -87 mallinen Sprintti mutta kyllä siinäkin kesti esim. iskareiden (Muukkoselta) tulo useita kuukausia, no nyt Sprintti on vihdoin liikenteessä. Eurooppalaisten nettikauppojen lisäksi eBaystäkin kannattaa myös katsella osia , tsemppiä vaan projektiin.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 17 Heinä 2010, 06:01
Kiitoksia vain alfisti pohjoisesta!
Valot ovat nyt "toiminnassa" siten, että pitkien umpioilta nyppäsin johdot irti. Lyhyetkin palavat kuin kynttilälyhdyt ennen muinoin, taitaa olla nykypiuharäpellyksissä hieman häviöitä
..
Onkos tuota sudia ja A-R sprinttiä tehty yhtä aikaa? Vai jäikö tuo sudi pois A-R sprintin valmistuksen alkaessa tuolle 33.sen pohjalevylle silloin -84?
Tuon oman rassin ensirekisteröinti on tapahtunut -85, eli kaippa se on jossain varastossa seisonut vuoden pari, ennenkuin on jollekkin kelvannut.
Alustarakenteet (eturipustukset ja koko taka-akselisto tukivarsineen) näyttää silmällä katsoen identtiseltä 33.sen kanssa, onkos niissä eroja noin geometrisesti?
Tuossa tallilla kävin ohjauslaakerit etutolpista vaihtamassa ja olisin vaihtanut koko tolpat, mutta pulttijako tolpan alapäässä oli erillainen. Varaosatolpat ovat tietääkseni kolmekolmosesta.. Jarrulevyt oli jo aika ujon paksuiset ja mielessä pyörii noiden napojen vaihto kolmekolmosesta. Tuon päivityksen jälkeen taitaa olla sitten jarruosat ja iskarit jo motonettitavaraa..
Tuo haynesin opus olisi kyllä kova sana!
Täytyypä sellaista rueta etsiskelemään..
Valot ovat nyt "toiminnassa" siten, että pitkien umpioilta nyppäsin johdot irti. Lyhyetkin palavat kuin kynttilälyhdyt ennen muinoin, taitaa olla nykypiuharäpellyksissä hieman häviöitä

Onkos tuota sudia ja A-R sprinttiä tehty yhtä aikaa? Vai jäikö tuo sudi pois A-R sprintin valmistuksen alkaessa tuolle 33.sen pohjalevylle silloin -84?
Tuon oman rassin ensirekisteröinti on tapahtunut -85, eli kaippa se on jossain varastossa seisonut vuoden pari, ennenkuin on jollekkin kelvannut.
Alustarakenteet (eturipustukset ja koko taka-akselisto tukivarsineen) näyttää silmällä katsoen identtiseltä 33.sen kanssa, onkos niissä eroja noin geometrisesti?
Tuossa tallilla kävin ohjauslaakerit etutolpista vaihtamassa ja olisin vaihtanut koko tolpat, mutta pulttijako tolpan alapäässä oli erillainen. Varaosatolpat ovat tietääkseni kolmekolmosesta.. Jarrulevyt oli jo aika ujon paksuiset ja mielessä pyörii noiden napojen vaihto kolmekolmosesta. Tuon päivityksen jälkeen taitaa olla sitten jarruosat ja iskarit jo motonettitavaraa..
Tuo haynesin opus olisi kyllä kova sana!
Täytyypä sellaista rueta etsiskelemään..
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Enpäs muistanutkaa että täältä joku oli tuollaisia jo kaivannut. No otin nyt paremmat scannaamalla kun viimes en muistanut koko härpäkettä vaan otin kameralla kuvia. Sprint matskua.
Tuossa kirjassa, noin äkkiä selattua on "mallimuutos" tapahtunut hissukseen eli mm.sähkökaavoissa puhutaan 1983 ennen ja jälkeen ja jarruissa taas 1986.
Tuossa kirjassa, noin äkkiä selattua on "mallimuutos" tapahtunut hissukseen eli mm.sähkökaavoissa puhutaan 1983 ennen ja jälkeen ja jarruissa taas 1986.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
sud
Taisi olla niin että vm 76-85 valmistettiin Alfasud sprinttejä eli jarrut laatikon kyljessä ja levyjarrut takana, Uuudemmat sprintit vm -86 eteenpäin on samoilla alustan osilla kuin 33, ainakin omaan autooni olen 33:sen osia käyttänyt
tosiaan sudin alusta/jarruosat on hiukan hankalampia löytää...

-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 17 Heinä 2010, 06:01
Noniin!
Nyt on tulossa tuo häynesin sprinttikirja eräältä foorumilaiselta, kiitosta vain JiiAa!
Ja kiitosta pohjosen alffistillekkin vaivannäöstä..
Toivottavasti tuosta opuksesta selviää myös noita mallien välisiä eroja, mielessä kun kummittelee se etunapojen vaihto paremman varaosien saatavuuden takaamiseksi. Ilmotelkaahan mikäli noita ylimääräisiä sudin jarrulevyjä vastaan tulee..
Iskarit eteen jo löytyi englannista, mutta ei noita jarrunippeleitä sitten mistään.
Taidan tässä vaiheessa availla uuden topikin tuonne projektipuolelle elosta ja olosta tämän suht hyväkuntoisen sudin kanssa.. Jatketaan tyhmien kyselemisiä sitten siellä!
Nyt on tulossa tuo häynesin sprinttikirja eräältä foorumilaiselta, kiitosta vain JiiAa!
Ja kiitosta pohjosen alffistillekkin vaivannäöstä..
Toivottavasti tuosta opuksesta selviää myös noita mallien välisiä eroja, mielessä kun kummittelee se etunapojen vaihto paremman varaosien saatavuuden takaamiseksi. Ilmotelkaahan mikäli noita ylimääräisiä sudin jarrulevyjä vastaan tulee..
Iskarit eteen jo löytyi englannista, mutta ei noita jarrunippeleitä sitten mistään.
Taidan tässä vaiheessa availla uuden topikin tuonne projektipuolelle elosta ja olosta tämän suht hyväkuntoisen sudin kanssa.. Jatketaan tyhmien kyselemisiä sitten siellä!

- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
katoppa www.alfa-service.com. näyttäis löytyvän