156 Kuskin ovi ei aukea ulkopuolelta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Hiki
Viestit: 25
Liittynyt: 07 Joulu 2009, 19:51
Paikkakunta: Tampere

156 Kuskin ovi ei aukea ulkopuolelta

Viesti Kirjoittaja Hiki »

Elikkäs tänään alkoi kettuilemaan tuo ovennappi. Kaupungista olin lähössä pois niin kun olin lukituksen poistanut ja yritin ovea avata niin nappi vaan painui pohjaan eikä ovi auennut. Sillonkaan ei vielä auennut kun avas sisältä silleen puoliksi ettei ovi viä kummiskaan vetämällä aukene.
Onko muilla ollut samaa ja kuinkahan suuri juttu tuo olis itse hoitaa? 156.netistä löyty kutakuinkin jotkut ohjeet oven purkamiseen (ongelmana napin jääminen pohjaan), näytti kyllä näin alottelijalle vähän monimutkaselta :-D

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ensiksi varmaan kannattaisi irrotaa ovi pahvi, ja katsoa että kaikki vaijerit ja tangot on paikallaan. Itse on ole kurkinnut oven sisään, enkä rakenteesta täysin varma Alfan kohdalla - varmaankin suurinpiirtein samanlainen kuin muissa... Toinen tod.näköinen on että lukkosylinterin/napin kiinnitys on pettännyt...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Inserto
Viestit: 84
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 19:10
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Inserto »

http://www.alfa156.net/tech/fr_index.ht ... andle.html
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=18925

Tossa kuvia miten saat oven auki.
Mulla joskus oli lähtenyt siitä tapista klipsu mikä piti sitä tappia paikallaan että ovi aukeaa. Vaatii vähän sormi näppäryyttää että saat tapin takaisin paikalleen mutta sen pystyy tekemään itse ellei ole peukalo ihan keskellä kämmentä noilla kuvilla :)

Hiki
Viestit: 25
Liittynyt: 07 Joulu 2009, 19:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hiki »

Juu tuota 156.netin sarjaa tulikin jo katottua. Kiitoksia näistä, kattoo joku päivä tässä jos alkais vääntämään :P Tämmösissä hommissa kyllä meikäläinen aika kädetön mutta jos isäukko vaikka auttelisi..

Vastaa Viestiin