Alfa Romeo 156 sähkövika
Valvoja: Moderators
Alfa Romeo 156 sähkövika
Eli kävin sitten eilen niin että alfa sammui tienpäälle. Starttaus ei onnistunut ilman toista autoa ja apukaapeleita. Nyt alfa on nokka auki tosa pihalla ja kun rupesin vikaa etsimään niin huomasin että 2 + johtoa piippaa maahan mittarilla. Eli toinen menee startille mielestäni ja toinen menee siihen akkua lähimpänä olevaan sulakerasiaan missä on 4 sulaketta, 2 30A sulaketta ja 2 jotain muuta en nyt muista. Laitan vielä kuvan niin selventää. Onko kenellekkään mulle tapahtunut näin ja osaisi sanoa missäpäin oikosulku/viallinen laite on?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Maadoitus vialta kuullostaa, jos johdot mittarin mukaan ovat "oikkarissa". Kannattaa mitata suoraan akun miinusnapaa vasten. Jos miinus puolella on katkos ja mittaat runkoa vasten niin kaikki näyttää olevan oikosulussa.
Omasta 156:sta meni akku viime viikolla ja periaatteessa suoraan ajosta. Yritin vielä startata, mutta kaikki pimeni. Syy oli yhden kennon hajoaminen.
Kannattaa kokeilla starttikaapelin asentamista miinusnavan ja rungon väliin, mikäli akku on ehjä.
Omasta 156:sta meni akku viime viikolla ja periaatteessa suoraan ajosta. Yritin vielä startata, mutta kaikki pimeni. Syy oli yhden kennon hajoaminen.
Kannattaa kokeilla starttikaapelin asentamista miinusnavan ja rungon väliin, mikäli akku on ehjä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
En tiedä maadoitusviasta vielä mutta itse päädyin tohon laturivikaan koska kun auto pärrää tyhjäkäynnillä jännitteet 11-12v ja valot välkkyy kun pistää 1.4kW subin huutamaan kontisa. Ja loppujenlopuksi ei antanut enää senvertaa virtaa että radio olisi pysynyt päällä. Ajattelin että "Oikosulku" voisi olla myös kello koska sehän on aina päällä. Lataan akun täyteen ja käytän hetken, senjälkeen mittaan jännitteen akusta ja annan auton seisoa yön yli ja jos on paljon pudonnut siitä niin oikosulku jossainMaunu kirjoitti:Maadoitus vialta kuullostaa, jos johdot mittarin mukaan ovat "oikkarissa". Kannattaa mitata suoraan akun miinusnapaa vasten. Jos miinus puolella on katkos ja mittaat runkoa vasten niin kaikki näyttää olevan oikosulussa.
Omasta 156:sta meni akku viime viikolla ja periaatteessa suoraan ajosta. Yritin vielä startata, mutta kaikki pimeni. Syy oli yhden kennon hajoaminen.
Kannattaa kokeilla starttikaapelin asentamista miinusnavan ja rungon väliin, mikäli akku on ehjä.
Noilla watti määrillä on kyllä ihan normaalia että valot vilkkuu, jollei sitten sulla ole tehty asennusta oikein eli välissä vähintään yhden faradin kondensaattoria välissä. 2faradin konkka olis aika optimaalinen noille vehkeille tasaan virtaa! Myös laturi on voinut mennä subbarin takia.Akksu kirjoitti:En tiedä maadoitusviasta vielä mutta itse päädyin tohon laturivikaan koska kun auto pärrää tyhjäkäynnillä jännitteet 11-12v ja valot välkkyy kun pistää 1.4kW subin huutamaan kontisa. Ja loppujenlopuksi ei antanut enää senvertaa virtaa että radio olisi pysynyt päällä. Ajattelin että "Oikosulku" voisi olla myös kello koska sehän on aina päällä. Lataan akun täyteen ja käytän hetken, senjälkeen mittaan jännitteen akusta ja annan auton seisoa yön yli ja jos on paljon pudonnut siitä niin oikosulku jossainMaunu kirjoitti:Maadoitus vialta kuullostaa, jos johdot mittarin mukaan ovat "oikkarissa". Kannattaa mitata suoraan akun miinusnapaa vasten. Jos miinus puolella on katkos ja mittaat runkoa vasten niin kaikki näyttää olevan oikosulussa.
Omasta 156:sta meni akku viime viikolla ja periaatteessa suoraan ajosta. Yritin vielä startata, mutta kaikki pimeni. Syy oli yhden kennon hajoaminen.
Kannattaa kokeilla starttikaapelin asentamista miinusnavan ja rungon väliin, mikäli akku on ehjä.
Ei sitä ole suunniteltu tuottamaan noin paljoa lisävirtaa.
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa 

Epäilen kyllä että olisi laturi mennyt tuotavarten rikki mutta kun purkuprojekti alkaa niin nähdään onko vika laturissa vai jossain muuallaPiruvie kirjoitti:Noilla watti määrillä on kyllä ihan normaalia että valot vilkkuu, jollei sitten sulla ole tehty asennusta oikein eli välissä vähintään yhden faradin kondensaattoria välissä. 2faradin konkka olis aika optimaalinen noille vehkeille tasaan virtaa! Myös laturi on voinut mennä subbarin takia.Akksu kirjoitti:En tiedä maadoitusviasta vielä mutta itse päädyin tohon laturivikaan koska kun auto pärrää tyhjäkäynnillä jännitteet 11-12v ja valot välkkyy kun pistää 1.4kW subin huutamaan kontisa. Ja loppujenlopuksi ei antanut enää senvertaa virtaa että radio olisi pysynyt päällä. Ajattelin että "Oikosulku" voisi olla myös kello koska sehän on aina päällä. Lataan akun täyteen ja käytän hetken, senjälkeen mittaan jännitteen akusta ja annan auton seisoa yön yli ja jos on paljon pudonnut siitä niin oikosulku jossainMaunu kirjoitti:Maadoitus vialta kuullostaa, jos johdot mittarin mukaan ovat "oikkarissa". Kannattaa mitata suoraan akun miinusnapaa vasten. Jos miinus puolella on katkos ja mittaat runkoa vasten niin kaikki näyttää olevan oikosulussa.
Omasta 156:sta meni akku viime viikolla ja periaatteessa suoraan ajosta. Yritin vielä startata, mutta kaikki pimeni. Syy oli yhden kennon hajoaminen.
Kannattaa kokeilla starttikaapelin asentamista miinusnavan ja rungon väliin, mikäli akku on ehjä.
Ei sitä ole suunniteltu tuottamaan noin paljoa lisävirtaa.