Loistava alku... Tai ei. 159 JTD ongelmia
Valvoja: Moderators
- Toner
- Viestit: 417
- Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
- Paikkakunta: Loimaa
Loistava alku... Tai ei. 159 JTD ongelmia
Perskeles. Perjantaina sain 159:n kotiin ja reilut 800km meni ongelmitta... Aamulla työmatkalla auto ensin ilmoitti ABS-viasta, hetken kuluttua luistonestosta ja lopulta hyytyi mäkilähtöavustin. Starttailin autoa muutaman kerran uudelleen, mutta samat vikailmoitukset toistuivat. Äsken kun kävin käynnistelemässä autoa, niin ABS-herjaa ei enää näkynyt, mutta luistonesto ja mäkilähtöavustin ovat edelleen poissa pelistä.
Ja mites, kuuluuko tuon kaksnelosen diisselin käynnistyä niin, että koko auto heilahtaa ja tyhjäkäynnin ravistaa koko pirssiä?
Hemmetti, ei tämän näin pitänyt mennä.
Ja mites, kuuluuko tuon kaksnelosen diisselin käynnistyä niin, että koko auto heilahtaa ja tyhjäkäynnin ravistaa koko pirssiä?
Hemmetti, ei tämän näin pitänyt mennä.
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
- Toner
- Viestit: 417
- Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
- Paikkakunta: Loimaa
Pirssi on 2006, 80 000 km mittarissa. Kävin äsken työkeikalla ja motarille kiihdyttäessä vikavalot sammuivat. Seuraavalla startilla kaikki toimi taas normaalisti. Pitäiskö vaan todeta, että Alfahan tuo?
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Nuo viat kuulostaa siltä, että esim. ABS-amturissa on/voi olla kosteutta. Jos anturi on poissa pelistä niin luistonestokaan ei toimi. En tiedä saako mäkilähtöavustin jotain impulssiä siitä samasta vai mistä. Vikakoodinluvulla voi selvitä mikä anturi on kyseessä ja aluksi anturin voi ehkä puhaltaa kuivaksi vaikka paineilmallla - voi auttaa tai siten ei.Toner kirjoitti:Pirssi on 2006, 80 000 km mittarissa. Kävin äsken työkeikalla ja motarille kiihdyttäessä vikavalot sammuivat. Seuraavalla startilla kaikki toimi taas normaalisti. Pitäiskö vaan todeta, että Alfahan tuo?
MP
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Re: Loistava alku... Tai ei. 159 JTD ongelmia
Tuo kuullosti jo siltä, että olisit lukenut Airbusin SCARS ilmoituksia Air Francen lennolta...Toner kirjoitti:Perskeles. Perjantaina sain 159:n kotiin ja reilut 800km meni ongelmitta... Aamulla työmatkalla auto ensin ilmoitti ABS-viasta, hetken kuluttua luistonestosta ja lopulta hyytyi mäkilähtöavustin.
Anyway, syynä voi olla kosteus tai jopa akku. Onko akussa varaus ihan ok?
Tähän veikkaisin jumittavaa EGR-venttiiliä. Savuttaako kun lähtee käyntiin?Toner kirjoitti:Ja mites, kuuluuko tuon kaksnelosen diisselin käynnistyä niin, että koko auto heilahtaa ja tyhjäkäynnin ravistaa koko pirssiä?
Näin se menee..Toner kirjoitti:Hemmetti, ei tämän näin pitänyt mennä.
- Toner
- Viestit: 417
- Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
- Paikkakunta: Loimaa
Ja jatketaas tarinaa... Lähdin äsken viemään osaa asiakkaalle. Auto lähti ensin yskähdellen käyntiin ja ensimmäisiin liikennevaloihin päästyäni huomasin, että tyhjäkäynti vaelteli 500-1000 välillä. Samalla mokoma tärisi ku nudisti pilkillä. Valoista lähdettyäni Alfan taakse jäi komea sininen savuvana. Seuraavaksi aloin seurata kulutusmittaria, joka 60 vauhdissa vitosvaihteella näytti 16-18l/100km.
Pysäköin auton ja hetken päätä hakattuani starttasin uudelleen matkaan. Auto kävi kauniisti, kulutus oli vastaavassa ajossa kuin aikaisemmin n. 5l, eikä savutusta enää ollut havaittavissa. Olenko sekoamassa vai mitä ?
Vienkö liikkeeseen takaisin ja perun kaupat, vai mitäs tässä nyt tekis? Kojelaudan joulukuusiefekti sentään loppui aamun jälkeen, mutta ei se ainakaan luottamusta autoon nostattanut. Perskeles.
Pysäköin auton ja hetken päätä hakattuani starttasin uudelleen matkaan. Auto kävi kauniisti, kulutus oli vastaavassa ajossa kuin aikaisemmin n. 5l, eikä savutusta enää ollut havaittavissa. Olenko sekoamassa vai mitä ?
Vienkö liikkeeseen takaisin ja perun kaupat, vai mitäs tässä nyt tekis? Kojelaudan joulukuusiefekti sentään loppui aamun jälkeen, mutta ei se ainakaan luottamusta autoon nostattanut. Perskeles.
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Kyllä se on. Naftaa se syö ja savuttaa varsinkin liikkeelle lähdössä. Pakoäänet ovat hyvät tuon nokipolton ollessa käynnissä - harmi vaan, että häviävät sen ollessa ohi.Toner kirjoitti:Tämä on ensimmäinen dieselillä kulkeva ajopeli meidän perheessä, joten ilmaisen ehkä tyhmyyteni kysymällä; voiko se olla noin dramaattinen tapahtuma?
Helpoiten nokipolton huomaa paikallaan ollessa siitä, että ahtopaineita on vähän myös tyhjäkäynnillä. Kun paineet putoavat nollaan on nokipoltto ohi.
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Tähän lisätäkseni oman kokemukseni mukaan muotoutunut toimintaohje:Toner kirjoitti: Pysäköin auton ja hetken päätä hakattuani starttasin uudelleen matkaan. Auto kävi kauniisti, kulutus oli vastaavassa ajossa kuin aikaisemmin n. 5l, eikä savutusta enää ollut havaittavissa. Olenko sekoamassa vai mitä?
Kun tuo nokipoltto on kesken, niin älä vaan keskeytä sitä. Jos useampi tuollainen väliin, niin auto menee "limb" moodiin ja mittaristossa loimottaa moottorin vikavalo.
Hiukkasloukun saa joissain tapauksissa auki regeneroinnilla (joko huollossa tai itse), mutta itse tehtäessä kannattaa valita sellainen paikka missä savusta ja äänestä ei ole haittaa. Regeneroinnin yhteydessä kierrokset ovat jonkin aikaa 4000rpm/min ja savua piisaa.
Jos regenerointi ei auta, niin edessä taitaa olla hiukkasloukun uusinta.
Kieltämättä itseäni hieman vituttaa, kun mulla tuo nokipoltto sattuu lähes aina niin, että joko olen ajamassa työpaikan parkkiin tai sitten kotiin katokseen. Siinä sitten odotellaan, että homma on ohi..
-
- Viestit: 187
- Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
- Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05 - Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Loistava alku... Tai ei. 159 JTD ongelmia
Itellä teki tuon saman "mäkilähdö, abs, vdc" vikaväläyttelyt kun vaihdoin jarrupalat autoon, saattaa liittyä myös jarrunesteen määrään. Ei meinannut sammua ensin ollenkaan, mutta sitten vaan monoa autolle niin että asr puuttui peliin niin ongelma hävisi. Eli olisiko tuohon sitten palat vaan vaihdettu ja sitä oireili.. Tutkimattomat ovat alfan tiet, vai miten se meni..Toner kirjoitti:Aamulla työmatkalla auto ensin ilmoitti ABS-viasta, hetken kuluttua luistonestosta ja lopulta hyytyi mäkilähtöavustin. Starttailin autoa muutaman kerran uudelleen, mutta samat vikailmoitukset toistuivat. Äsken kun kävin käynnistelemässä autoa, niin ABS-herjaa ei enää näkynyt, mutta luistonesto ja mäkilähtöavustin ovat edelleen poissa pelistä..
- Alfisti felice
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45
Minulla antoi samanlaisia varoituksia kun kone kävi neljällä pytyllä viallisen ruiskusuuttimen liittimen vuoksi.
Deltassa vaihtoivat silloin koko suuttimen takuuseen, auto oli alle vuoden ikäinen.
Käyntiongelmasikin viittavat että yksi sylinteri puuttuu välillä.
Lienee pesu mahdolinen syy, jos vettä pääsi myös koneen lähistölle?
Deltassa vaihtoivat silloin koko suuttimen takuuseen, auto oli alle vuoden ikäinen.
Käyntiongelmasikin viittavat että yksi sylinteri puuttuu välillä.
Lienee pesu mahdolinen syy, jos vettä pääsi myös koneen lähistölle?
- Toner
- Viestit: 417
- Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
- Paikkakunta: Loimaa
Kiitokset kommenteista ja vinkeistä!
Yritän tänään ehtiä käymään ostoliikkeessä lukemassa vikakoodit, niin nähdään, mikä pikkuista kiukuttaa. Ja tosiaan, auton moottoritilahan on pesty juuri, että silläkin saattaa olla jotain vaikutusta asiaan.
Täytyy nyt toivoa, että mistään suuremmasta ei olisi kyse. Tuntuu vaan olevan meikäläisen tuuria, että mitä tahansa tuleekin ostettua, jotain hajoaa heti alkuunsa. Bemarista meni aikoinaan kytkin, Tojotasta kampiakseli, Pököstä taka-akseli, Seatista sähköt jne. Bluray-soitin kesti keväällä puolitoista leffaa ennen jumalatonta ujellusta. Ja talostakin meni peekule lämminvesivaraajan vedensekoittaja kaksi päivää muuton jälkeen
Yritän tänään ehtiä käymään ostoliikkeessä lukemassa vikakoodit, niin nähdään, mikä pikkuista kiukuttaa. Ja tosiaan, auton moottoritilahan on pesty juuri, että silläkin saattaa olla jotain vaikutusta asiaan.
Täytyy nyt toivoa, että mistään suuremmasta ei olisi kyse. Tuntuu vaan olevan meikäläisen tuuria, että mitä tahansa tuleekin ostettua, jotain hajoaa heti alkuunsa. Bemarista meni aikoinaan kytkin, Tojotasta kampiakseli, Pököstä taka-akseli, Seatista sähköt jne. Bluray-soitin kesti keväällä puolitoista leffaa ennen jumalatonta ujellusta. Ja talostakin meni peekule lämminvesivaraajan vedensekoittaja kaksi päivää muuton jälkeen
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
- Toner
- Viestit: 417
- Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
- Paikkakunta: Loimaa
No niin...
Vikakoodit luettu, eikä mitään löytynyt. Alfa on käynyt ja kukkunut nyt pari päivää ilman herjoja. Oiskohan ollut tosiaan kyse jostain kosteudesta vaan...
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
- Toner
- Viestit: 417
- Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
- Paikkakunta: Loimaa
No mä jo luulin, että olet pilaamassa alkavaa viikonloppua
Katselin kyllä noita 159:a aina silloin tällöin, mutta tuon olin onnistunut sivuuttamaan jostain syystä (näytti vielä olevan myydyissä 159:ssä nettiautossa). Toisaalta arveluttaa ostaa kallis auto yksityiseltä, joten parempi mielestäni näin. (Huomaa kova puolustelu).
Katselin kyllä noita 159:a aina silloin tällöin, mutta tuon olin onnistunut sivuuttamaan jostain syystä (näytti vielä olevan myydyissä 159:ssä nettiautossa). Toisaalta arveluttaa ostaa kallis auto yksityiseltä, joten parempi mielestäni näin. (Huomaa kova puolustelu).
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Tehän olitte ostamassa Passattia ja kottikärryjä, ei AlfaaToner kirjoitti:No mä jo luulin, että olet pilaamassa alkavaa viikonloppua
Katselin kyllä noita 159:a aina silloin tällöin, mutta tuon olin onnistunut sivuuttamaan jostain syystä (näytti vielä olevan myydyissä 159:ssä nettiautossa). Toisaalta arveluttaa ostaa kallis auto yksityiseltä, joten parempi mielestäni näin. (Huomaa kova puolustelu).
Autokaupan ammattilainen
- Toner
- Viestit: 417
- Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
- Paikkakunta: Loimaa
Jaahas, jos jatkettais tuota otsikon aihetta.
Käväisin tänään öljynvaihdossa ja katsastustarkistuksessa Auto FiLaRo:ssa Turussa. Tulos; hammastanko sökönä, takajarrut jumissa, eikä auto hehkuta lainkaan Olenkin ihmetellyt tuota kankeaa käynnistymistä, niin johan löytyi syykin... Eipä muuta kuin osat tilaukseen ja odottelemaan niiden saapumista. Onneksi tuli tosiaan ostettua se lisätakuu autoliikkeestä!
Noh, pihalta löytyy lämmin talli, niin Alfa saa luvan viettää yönsä siellä. Emännän Passatti joutaa ulkoruokintaan siis toviksi
Sananen täytyy vielä sanoa tuosta FiLaRo:sta. Olihan asiantuntevaa ja hyvää palvelua! Alfa tunnuttiin tuntevan läpikotaisin ja hintakin jäi erittäin inhimilliselle tasolle työn määrään verrattuna! Suosittelen muillekin, ketkä huollattavat autojaan täällä suunnalla Suomea.
Käväisin tänään öljynvaihdossa ja katsastustarkistuksessa Auto FiLaRo:ssa Turussa. Tulos; hammastanko sökönä, takajarrut jumissa, eikä auto hehkuta lainkaan Olenkin ihmetellyt tuota kankeaa käynnistymistä, niin johan löytyi syykin... Eipä muuta kuin osat tilaukseen ja odottelemaan niiden saapumista. Onneksi tuli tosiaan ostettua se lisätakuu autoliikkeestä!
Noh, pihalta löytyy lämmin talli, niin Alfa saa luvan viettää yönsä siellä. Emännän Passatti joutaa ulkoruokintaan siis toviksi
Sananen täytyy vielä sanoa tuosta FiLaRo:sta. Olihan asiantuntevaa ja hyvää palvelua! Alfa tunnuttiin tuntevan läpikotaisin ja hintakin jäi erittäin inhimilliselle tasolle työn määrään verrattuna! Suosittelen muillekin, ketkä huollattavat autojaan täällä suunnalla Suomea.
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
- Toner
- Viestit: 417
- Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
- Paikkakunta: Loimaa
Hitto, Giugiaron tarra irtosi pesussa
(Oli pakko kertoa, tapahtuma kun sopii tuohon omaan "mottoon", vai miksi tuota voisi kutsua.)
Muuten Alfa on kulkenut nyt hienosti. Osat ovat tosiaan tilauksessa ja vaihdetaan paikoilleen, kunhan vaan Suomeen ehtivät.
(Oli pakko kertoa, tapahtuma kun sopii tuohon omaan "mottoon", vai miksi tuota voisi kutsua.)
Muuten Alfa on kulkenut nyt hienosti. Osat ovat tosiaan tilauksessa ja vaihdetaan paikoilleen, kunhan vaan Suomeen ehtivät.
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
- Toner
- Viestit: 417
- Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
- Paikkakunta: Loimaa
Sepustellaanpa taas:
Kävin äsken hakemassa uuden keulamerkin Alfaan vanhan, hyvin palvelleen tilalle. Vaihto oli minuutin homma ja kyllähän parani keulan ilme huomattavasti!
Tarttiskohan tää yksinpuhelu lopetella kohta, ettei foorumilta aleta lähetellä hullunpapereita kotiin
Kävin äsken hakemassa uuden keulamerkin Alfaan vanhan, hyvin palvelleen tilalle. Vaihto oli minuutin homma ja kyllähän parani keulan ilme huomattavasti!
Tarttiskohan tää yksinpuhelu lopetella kohta, ettei foorumilta aleta lähetellä hullunpapereita kotiin
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
Köyhästä tuntuu kalliilta tuo merkin hinta Kaipaisi tosin päivitystä täälläkin päin.. edellinen omistaja lienee ollut innokas ohitusten kärkkyjä.. Itse en tietenkään moiseen syyllistyToner kirjoitti:Ricambi Heikalta Turun seudulta:
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=663
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
- Toner
- Viestit: 417
- Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
- Paikkakunta: Loimaa
Joo, eihän tuo ilmainen ollut, mutta teki todella terää ulkonäölle! Tuollakin kun on aika lailla taidettu toisten pakokaasuja nuuskia...
Ohituksista tuli mieleen: On aika hyvin tullut näinkin äkkiä huomattua, kuinka paljon eteenkin Audimiehiä tuntuu 159 provosoivan. Motarilla/ohikulkutiellä nauruttaa, kun moni ohitettu/kiinni saatu A(jokunumero) singahtaa hetken kuluttua reippaasti ohi tai alkaa nostaa nopeuttaan. Samoin jos eksyy valoissa OOOO:n viereen, ni pakkohan sen on nopeasti singahdettava liikkeelle valon vaihtuessa... Hassua.
Ohituksista tuli mieleen: On aika hyvin tullut näinkin äkkiä huomattua, kuinka paljon eteenkin Audimiehiä tuntuu 159 provosoivan. Motarilla/ohikulkutiellä nauruttaa, kun moni ohitettu/kiinni saatu A(jokunumero) singahtaa hetken kuluttua reippaasti ohi tai alkaa nostaa nopeuttaan. Samoin jos eksyy valoissa OOOO:n viereen, ni pakkohan sen on nopeasti singahdettava liikkeelle valon vaihtuessa... Hassua.
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
pitäis itsenikin tilata tuo. vanha niin haalistunutToner kirjoitti:Ricambi Heikalta Turun seudulta:
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=663
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Toner
- Viestit: 417
- Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
- Paikkakunta: Loimaa
Jaha, se olis perjantai ja viikonloppu ovella. Alfa odottelee vielä(kin) osiaan, mutta hyvin se silti on näyttänyt kulkevan: Ostaessani auto syys-lokakuun vaihteessa mittarissa oli 79xxx kilometriä. Äsken kun kurvasin koulutusmatkalta kotipihaan, näytti ajomäärä 84152 km. Eli ei paskemmin reilussa kuukaudessa mielestäni.
Pidin aikaisempaa autoa (Mazda 6) hyvänä ajaa, mutta on tämä 159 ihan omaa luokkaansa. Mitenköhän tuo sitten kulkee, kun saadaan se hammastanko kuntoon? Tänäänkin istuin 5h ratin takana ja nyt tuntuu siltä, kuin vähän pidemmällä kauppareissulla olisi piipahtanut
Pidin aikaisempaa autoa (Mazda 6) hyvänä ajaa, mutta on tämä 159 ihan omaa luokkaansa. Mitenköhän tuo sitten kulkee, kun saadaan se hammastanko kuntoon? Tänäänkin istuin 5h ratin takana ja nyt tuntuu siltä, kuin vähän pidemmällä kauppareissulla olisi piipahtanut
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Ihan yleisesti näihin nykydieseleihin liittyen: jotta koneet ja varsinkin ne nokiloukut pysyy kunnossa, pitää koneelle antaa kunnolla kierroksia ajossa silloin tällöin. Moni kun hissuttelee väännöllä pitääkseen kulutuksen pienenä. Tämä ei ole mitään mutua tai essonbaarin tietotoimiston juttua vaan ihan Alfan huollon kautta saatua tietoa. Jos se yhtään lohduttaa niin muillakin merkeillä ilmenee näitä nokipoltto-ongelmia.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Automaattilaatikkoisella vaan tuo homma käy vähän hankalaksi. Eivät ne kierrokset juuri nouse, vaikka sillä "S"-asennolla ajelee jatkuvasti. Käsivalinnalla ei juuri viitsi alkaa veivaamaan. Mutta olen kyllä tuosta samaa mieltä, että masiinalle pitää aina välillä antaa kunnolla kenkää. Johan se pian unohtaa kulkemisen kokonaan, ellei palauteta realismiin. Eräässä alfan huollossa asentaja kertoi, että "se on alfa, sillä pitää ajaa niinkuin alfalla tehdään".AlfaTom kirjoitti:Ihan yleisesti näihin nykydieseleihin liittyen: jotta koneet ja varsinkin ne nokiloukut pysyy kunnossa, pitää koneelle antaa kunnolla kierroksia ajossa silloin tällöin. Moni kun hissuttelee väännöllä pitääkseen kulutuksen pienenä. Tämä ei ole mitään mutua tai essonbaarin tietotoimiston juttua vaan ihan Alfan huollon kautta saatua tietoa. Jos se yhtään lohduttaa niin muillakin merkeillä ilmenee näitä nokipoltto-ongelmia.
Minä jouduin kanssa aikoinaan käymään pahimmillaan kerran viikossa EGR -ongelmien takia huollossa 159:n kanssa. "Kenkää pitää antaa ja kunnolla" oli huollon neuvo, eipä auttanut vaikka yritin noudattaaAlfaTom kirjoitti:Ihan yleisesti näihin nykydieseleihin liittyen: jotta koneet ja varsinkin ne nokiloukut pysyy kunnossa, pitää koneelle antaa kunnolla kierroksia ajossa silloin tällöin. Moni kun hissuttelee väännöllä pitääkseen kulutuksen pienenä. Tämä ei ole mitään mutua tai essonbaarin tietotoimiston juttua vaan ihan Alfan huollon kautta saatua tietoa. Jos se yhtään lohduttaa niin muillakin merkeillä ilmenee näitä nokipoltto-ongelmia.
- Toner
- Viestit: 417
- Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
- Paikkakunta: Loimaa
Jep jep, kyllähän tässä ollaan nilkka suorana mentykin No ei vaan, järkeä käyttäen (yleensä).
Filarosta soiteltiin eilen ja ilmoitettiin, että hehkun boksi olisi nyt Suomessa ja asennettavissa. Onneksi tuo osa tuli juurikin nyt, sillä ensi viikolla olisi tarkoitus lähteä Kuopion seudulle. Hammastankoa (tai tangon päätä) odotellaan yhä, mutta eiköhän sekin sieltä aikoinaan saavu.
Talvirengashankintaa piti odotella niin kauan, kunnes tuo ohjaus olisi tullut kuntoon. Luvatut pakkaset ja lumisateet kuitenkin alkoivat jännittää siinä määrin, että rengaskaupanhan kautta sitä piti tänään piipahtaa. Nyt olisi tuoreet Continentalit alla. Toivottavasti vaan tuo hammastanko ei ala temppuilla enempiä ja haukata reunoja etupyöristä tai vastaavaa :/
Filarosta soiteltiin eilen ja ilmoitettiin, että hehkun boksi olisi nyt Suomessa ja asennettavissa. Onneksi tuo osa tuli juurikin nyt, sillä ensi viikolla olisi tarkoitus lähteä Kuopion seudulle. Hammastankoa (tai tangon päätä) odotellaan yhä, mutta eiköhän sekin sieltä aikoinaan saavu.
Talvirengashankintaa piti odotella niin kauan, kunnes tuo ohjaus olisi tullut kuntoon. Luvatut pakkaset ja lumisateet kuitenkin alkoivat jännittää siinä määrin, että rengaskaupanhan kautta sitä piti tänään piipahtaa. Nyt olisi tuoreet Continentalit alla. Toivottavasti vaan tuo hammastanko ei ala temppuilla enempiä ja haukata reunoja etupyöristä tai vastaavaa :/
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
Re: Loistava alku... Tai ei. 159 JTD ongelmia
Toner kirjoitti:Perskeles. Perjantaina sain 159:n kotiin ja reilut 800km meni ongelmitta... Aamulla työmatkalla auto ensin ilmoitti ABS-viasta, hetken kuluttua luistonestosta ja lopulta hyytyi mäkilähtöavustin. Starttailin autoa muutaman kerran uudelleen, mutta samat vikailmoitukset toistuivat. Äsken kun kävin käynnistelemässä autoa, niin ABS-herjaa ei enää näkynyt, mutta luistonesto ja mäkilähtöavustin ovat edelleen poissa pelistä.
Ja mites, kuuluuko tuon kaksnelosen diisselin käynnistyä niin, että koko auto heilahtaa ja tyhjäkäynnin ravistaa koko pirssiä?
Hemmetti, ei tämän näin pitänyt mennä.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
Valotapa lisää tuota sun hammastanko-ongelmaa.. eli koko hammastankoa ei tarvitse vaihtaa? Itsellä nimittäin ilmeisesti sama ongelma kun kaikki muut mahdolliset ohjauksen ongelmien aiheuttajat alkaa olla pois suljettuja. Deltalla vain totesivat tyyliin "siitä kai ongelmien pitää sitten johtua".. eli ei turhan asiantuntevan kuuloinen diagnoosi - vaihdetaan osia niin pitkään että vika korjaantuu Kustannusarvio koko hommalle jotain 1300€.. eli jos vähemmälläkin pärjää, niin kovasti kiinnostaa.Toner kirjoitti:Jep jep, kyllähän tässä ollaan nilkka suorana mentykin No ei vaan, järkeä käyttäen (yleensä).
Filarosta soiteltiin eilen ja ilmoitettiin, että hehkun boksi olisi nyt Suomessa ja asennettavissa. Onneksi tuo osa tuli juurikin nyt, sillä ensi viikolla olisi tarkoitus lähteä Kuopion seudulle. Hammastankoa (tai tangon päätä) odotellaan yhä, mutta eiköhän sekin sieltä aikoinaan saavu.
Talvirengashankintaa piti odotella niin kauan, kunnes tuo ohjaus olisi tullut kuntoon. Luvatut pakkaset ja lumisateet kuitenkin alkoivat jännittää siinä määrin, että rengaskaupanhan kautta sitä piti tänään piipahtaa. Nyt olisi tuoreet Continentalit alla. Toivottavasti vaan tuo hammastanko ei ala temppuilla enempiä ja haukata reunoja etupyöristä tai vastaavaa :/
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson
-Homer Simpson
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Mitäpä kuuluu tuolle ABS/VDC vialle? Saitko selville mikä siinä oli vialla vai hoituiko vika itsestään? Itselle on tullut vastaava viesti tauluun muutamaan kertaan.
Kirjoitin siitä tonne http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... &start=200 toisen otsikon alle vähän tarinaa.
Sain läppärin kiinni autoon silloin kun valot paloivat mittaristossa ja tuloksena oli, että toisen etupyörän nopeus/ abs anturi on rikki.
Viikonloppuna tuli tutkailtua tuota anturia lämpöisessä tallissa ja putsattua se samalla. Siinä tutkiessa tarkistin liittimen sekä koitin mitä anturi sanoo kylmäspraystä. Liitin oli ok. Autossa oli virrat päällä kun laitoin kylmäspraytä anturiin ja kappas vaan sieltähän se piippailu alkoi kuulumaan. Epäilen siis vahvasti, että anturissa on tosiaan joku rikki.
Auton papereita selaillessa huomasin, että tässähän on Teltta-auton myöntämä 5 vuoden takuu. Siis likasin sormeni aivan turhaan .
Kirjoitin siitä tonne http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... &start=200 toisen otsikon alle vähän tarinaa.
Sain läppärin kiinni autoon silloin kun valot paloivat mittaristossa ja tuloksena oli, että toisen etupyörän nopeus/ abs anturi on rikki.
Viikonloppuna tuli tutkailtua tuota anturia lämpöisessä tallissa ja putsattua se samalla. Siinä tutkiessa tarkistin liittimen sekä koitin mitä anturi sanoo kylmäspraystä. Liitin oli ok. Autossa oli virrat päällä kun laitoin kylmäspraytä anturiin ja kappas vaan sieltähän se piippailu alkoi kuulumaan. Epäilen siis vahvasti, että anturissa on tosiaan joku rikki.
Auton papereita selaillessa huomasin, että tässähän on Teltta-auton myöntämä 5 vuoden takuu. Siis likasin sormeni aivan turhaan .
- Toner
- Viestit: 417
- Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
- Paikkakunta: Loimaa
Sain korjaamolta seuraavanlaista vinkkiä vikaan: Eli kun avainkortin heittää paikoilleen, kannattaa odottaa kaikkien varoitusvalojen sammumista ennen starttia. Ja kas, tuon kikan jälkeen minkäänlaisia herjoja ei ole tullut.
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.