Perhana, taas hajos
Valvoja: Moderators
Perhana, taas hajos
no ihan pikkusen vaan eli yritin tässä vaihtaa junnun 156:een ilmastoinnin painekytkimen. No tulihan se siististi irti, mutta tuli myös samalla kauluksen kierre eli taisi olla hieman tarttunut kiinni. Onhan siellä pieni ventiiili, joka estää ainakin jotenkin tyhjentymisen, mutta täytynee vaihtaa koko kaljapurkki, letkuineen kun näyttäisi siltä, että kansi on yhtenäinen.
Kait tuon voi itse tehdä ? Tuleehan sieltä aineet ulos, mutta onkos se kamalan vaarallista ? Vai onko vietävä koko kinneri ilmastointihuoltoon ja pyytää heitä vaihtamaan ? Ei tuo kovin kummoiselta hommalta vaikuttanut.
Onkos muuten jollekulle jäänyt tuota kansiosaa putkinen ns. ylimäärin ? Siis 156 V6 1998.
Jussi
050 5577400
Kait tuon voi itse tehdä ? Tuleehan sieltä aineet ulos, mutta onkos se kamalan vaarallista ? Vai onko vietävä koko kinneri ilmastointihuoltoon ja pyytää heitä vaihtamaan ? Ei tuo kovin kummoiselta hommalta vaikuttanut.
Onkos muuten jollekulle jäänyt tuota kansiosaa putkinen ns. ylimäärin ? Siis 156 V6 1998.
Jussi
050 5577400
http://www.arctica.fi/turva/R134A.htm
Tuossa vähän tietoutta kylmäaineesta. Ja tosiaan eineksen ilmoille päästäminen on kriminalisoitu, niin kuin Epezi tuossa mainitsi.
Tuossa vähän tietoutta kylmäaineesta. Ja tosiaan eineksen ilmoille päästäminen on kriminalisoitu, niin kuin Epezi tuossa mainitsi.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
No joo
Kyllähän te olette täysin oikeassa, todellisuus on kuitenkin niin, että kylmäaineet vuotavat ajanmittaan liitosten ja vuotokohtien kautta ulos. Ilmakehään tulee siis sama määrä haitallisia aineita tätä kautta. Aatteleppa itse, niinhän tuo Jopekin laulaa.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Itse menisin jonnekin pikku pajalle jolla on ilmastointivehkeet ja vaihtaisin sen itse paikan päällä ja/tai kysyisin neuvoja siellä.
Tuo kylmäaine ja se voiteluainekin maksaa aika paljon ja ne on uusittava jos ton järjestelmän karkuuttaa tyhjäksi. Että jos on mahdollista kerätä ne aineet sieltä pois ensin ja sitten laittaa samat takaisin niin voisi olla paras vaihtoehto...
Tuosta kuivaimen uusimisesta en ole ihan varma...
Tuo kylmäaine ja se voiteluainekin maksaa aika paljon ja ne on uusittava jos ton järjestelmän karkuuttaa tyhjäksi. Että jos on mahdollista kerätä ne aineet sieltä pois ensin ja sitten laittaa samat takaisin niin voisi olla paras vaihtoehto...
Tuosta kuivaimen uusimisesta en ole ihan varma...
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: No joo
En tiedä, milloin oman autoni ilmastointi oli huollettu, mutta muistaaksin sieltä tuli vanhaa kylmäainetta 100gr vähemmän kuin sine kuuluui laittaa, ilmastointi ei ollut ikinään mikään kovin tehokas, luulen viime huollosta kuluneen 3-4 vuotta, eli perstuntumalla 25gr/vuosi.peljoppi kirjoitti:Kyllähän te olette täysin oikeassa, todellisuus on kuitenkin niin, että kylmäaineet vuotavat ajanmittaan liitosten ja vuotokohtien kautta ulos. Ilmakehään tulee siis sama määrä haitallisia aineita tätä kautta. Aatteleppa itse, niinhän tuo Jopekin laulaa.
Kun vertaa 25gr siihen noin 500gr (en muista tarkkaa määrää paljonko kylmä ainetta menee) joka todennäköisesti tulee kokonaan ulos, kun tiiviin letkun avaa, nii nero on huomattava.
R134 GWP (Global warming potential) luku on noin 1300, eli sen vaikutus ilmaston lämpenemiseen on 1300 kertaa enemmän kuin CO2, jonka vastaava luku on 1
Eli ei tuota tavaraa voi laskea missään nimessä luontoon. Kuivaimen uusinta on vähän niin ja näin, suositellaan, mutta ei ole pakollinen. mitä vanhempi auto, niin sitä parempi olisi kuivain uusia jos se on alkuperäinen
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
^Kaikkia ketkä mällää auton keulan lujaa tahallaan tai törkeällä liikenteen vaarantamisella (esim. vakuutuspetokset) niin että öljyt tai kylmä-aineet pääsee ulos, pitäisi lain mukaan sakottaa myös ympäristörikoksesta. Jos ei vielä sakoteta niin kai ne kohta rupeaa?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

Tokihan piti nyt "vähän" pilkkua viilata. Mutta fakta on se, että jos yritys päästää kamaa ilmoille, niin rangaistus on luokkaa persraiskaus. Jos yksityinen päästää kamat ilmoille, on rangaistuksena ehkä maksimissaan torut. (Jos siitä muka joskus joku jäisi kiinni, tahi jotakuta oikeasti kiinnostaisi)
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.