166 umpion irrotus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

166 umpion irrotus

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

kaksi mutteria maskin alta löytyi,kolmas ilmeisesti siellä vilkun juuressa?
Ilmeisesti puskuri pitää irrottaa?irroitus ohjeet kiitos :)

Avatar
Kotter
Viestit: 87
Liittynyt: 19 Touko 2007, 22:16
Car(s): 166 3.0 & 2.5 -99
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Kotter »

Pyörä irti, löysää tai irroita sisälokasuojan etuosa, jotta pääset käsiksi kolmeen pulttiin, joilla puskuri on sivusta kiinni lokasuojassa.

Loppu menee itsestään. Puskurin alareuna on kiinni ruuveilla ja etuosan pultteihin pääsee käsiksi irroittamalla etumaskit.
Ja umpioiden vieressä olevat muoviset maskinpalat on muovisilla koukuilla kiinni, joten ei kannata tempoa. Maskin ruuvi irti ja siirrät vaakasuunnassa kohti keskustaa.

Ja jos apparin puoli kyseessä, niin samalla kannattaa herkistellä lampunpesijöiden pumpun sähköliittimiä. Tahtoo jumiutua ajan myötä. Pumppu on pieni mötikkä siinä pissapojan säiliön kupeessa.

fredu
Viestit: 12
Liittynyt: 19 Elo 2008, 12:06

Viesti Kirjoittaja fredu »

Puskurin irrotus puuhiksi menee.
Helpoimmalla ehkä pääsee, jos ottaa eturenkaat irti, pyöränkotelon muovit, sitte kuvan mukaisesti puskurin ruuvit.
Noi sivulla olevat ruuvit 3kpl (punainen x) molemmilla puolilla periaatteessa lähtee irti ilman pyöränkotelojen purkua, mut saa olla melkoinen kumimies, että taipuu käsi sinne väliin. Ja kokemuksesta voin sanoa, ettei takaisin saaminen sen helpompaa, mut on tehtävissä! 8)

edit:
ja noi 3 ruuvia oli mulla muistaakseni 10mm kuusioruuveja ja vastassa yläpuolella 9mm jos pyörii tyhjää.
Liitteet
puskurin irrotus.jpg
(81.93 KiB) Tiedosto ladattu 1441 kertaa

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

ok,näillä jatketaan huomenna.
Ne maskin alla olevat jo irrotinkin samoin pohjasta,tosiaan hiukan aikaa ihmettelin,että miten ne maskin palat oikein irtoavat :)
Onko toi umpio jotenkin "avattavissa",kun sisällä irtonainen kromirengas
Kyseessä xenonit

fredu
Viestit: 12
Liittynyt: 19 Elo 2008, 12:06

Viesti Kirjoittaja fredu »

lasi saattais irrota uunissa lämmittämällä?
liimalla se kai on kasassa.
ite oon yhden xenonin pilkkonu atomeiksi, ja voin sen kaivaa jostain varastosta jos tarvii sen rakennetta alkaa ihmetteleen.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Joo,tosiaan on irti se krominen rengas xenon polttimon ympäriltä,ja kiva olisi tietää säätäkö se valojen korkeutta/horisonttia :?

fredu
Viestit: 12
Liittynyt: 19 Elo 2008, 12:06

Viesti Kirjoittaja fredu »

Se krominen rengas kait heijastaa valoa ja ehkäpä tukee tuota rakennetta. Mut luulisin, että toimii vaikka olisi irti.

Nappasin kuvan puretun repsikan puolen umpion takaa, josta saattaisi selvitä toiminta: (pari muoviosaa rikki)

Samanväriset ympyrät ovat kiinni toisissaan.
1=se valkoinen säätöruuvi umpion päällä, mikä ei siis säädä korkeutta.
2=xenon lähivalo
3=kaukovalo
4=tähän tulee korkeussäätömoottori

Rakenteellisesti tuo on kiinteä paketti eli 2 ja 3 säätyy yhtä aikaa.
Tuollanen pallonivel (punainen ympyrä) on paketin tukipiste.

Eli kun valkoista ruuvia (1) pyörittää, liikkuvat keltaisella ja sinisellä ympyröidyt tapit kuvassa katsottuna vertikaalisesti eli pystysuunnassa, mikä siis ilmeisesti (pyörittää) säätää valokuvion kulmaa: ks kuva valojen säätö http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=255502#255502

Korkeussäätömoottorin (pikkukuvassa) päällä on säätöruuvi (kuusiokolo) millä säätyy keltaisella ympyröity tappi vartikaalisesti, jota myös moottori liikuttaa (kun tappi työntyy ulos, kuvassa kohti oikeaa, valo heijastuu alaspäin).
Sinisellä ympyröity tappi ei tee tuota liikettä.

Siinä vähän ihmeteltävää, ja toivottavasti tästä mun selostuksesta saa jotain tolkkua...
Liitteet
xenon purku_edited-1.jpg
(160.27 KiB) Tiedosto ladattu 1366 kertaa

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Joo,kiitoksia kuvasta,umpio nyt pöydällä
Se kromirengas näyttää olevan kiilautunut tuohon heijastin pinnan väliin :?

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Joo,rengas revitty irti :)
Tein poralla reijän umpion kylkeen,josta pääsi kampeamaan sen irti lopullisesti

fredu
Viestit: 12
Liittynyt: 19 Elo 2008, 12:06

Viesti Kirjoittaja fredu »

Rankkaa toimintaa! :-D
Mut kannatta olla varovainen ettei tuhoa sitä umpiota, kun kokemuksesta tiedän sen olevan melko arvokas osa...

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Joo,kiitoksia puskurin irroitus neuvoista,hyvät olivat,nyt paketti kasassa taas

Rankkaa mutta rehellistä toimintaa,ja tiedossa oli jo ennestään tuo suolainen hinta,siksi olikin pakko ottaa kovat otteet käyttöön :-D

Vastaa Viestiin