156 2.0TS, moottorin sirinä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
creki
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Loka 2010, 22:27
Paikkakunta: Valkeakoski

156 2.0TS, moottorin sirinä

Viesti Kirjoittaja creki »

Huomenta ja tervehdys

En löytänyt mitään vastausta aikasemmasta, jonkun mainitsevan vaan jostakin koeajosta jossa samantapaista vikaa, ajattelin kokeilla onnea. :)
Koittanut tässä ettiä tietoa tosta heinäsirkkaparvesta joka tuolta moottorista kantautuu n. 4500rpm jälkeen. Pelkästään kun sitä kaasua oikeesti painaa, vaikka pitäisit kierrokset kuuden tonnin korviin pintakaasulla, sirinää ei kuulu.

Ei sillä että tuo nyt ainoa ongelma taas autossa olis, mutta semmonen joka eniten häiritsee.. Etenkin kun ei tiedä mistä johtuu :(

E: jos tän nyt jotenkin oudosti selitin niin syytän sitä etten ole nukkunut.. Auto vie yöunet! ;)

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

Ettei olisi resonoiva ja väljäksi mennyt apulaitehihnan rulla tai vastaava. Muistan että itsellä oli aikanaan samantyyppinen "ominaisuus" vastaavassa koneessa.
Citroen DS5 + Victory Hammer S

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

1 = Pakoputken lämpökilpi
X = Apulaitehihnan ohjainrulla
2 = Haljennut pakosarjan korva

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Pakoputken joustopätkä.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Edellisten lisäksi pakoputken etummainen kannake, jolla etuputki kiinnityy moottorilohkoon.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Yksi vaihtoehto pakosarjan päällä oleva lämpökilpi?

Tuo jiiässän mainitsema kiinnike tuntuu muuten olevan poikki melko monessa 156:ssa. Kannattaa vaihtaa/rakentaa itse uusi, ettei käy kuten minulla ja irtoa pakosarjan alalaippa. Siihen kun tulee turhan paljon rasitusta mikäli kiinnike on katkennut.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Nokileka
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Loka 2008, 08:05
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja Nokileka »

Joku sanoi, että katalysaattori voi alkaa helisemään. Omassa sirittää kans kun kunnolla painaa kaasua, varsinkin isolla vaihteella n. 2200 - 2400 RPM . en ole ehtinyt tutkimaan.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Rikkinäisestä katalysaattorista taitaa tulla enempi kolinan tyyppinen ääni. Ainakin mulla tuli. Heittäkää niillä lämpösuoja pelleillä vesilintua.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Katalysaattori kolisee. Mulla siristää tuo joustopätkä pakoputkessa, ei häiritsevästi, ei kuulu edes sisään... yhteen 147 hitsasin pakosarjan lämpökilven kiinni, kun oli ruuvien kohdalta ruostunnut irti
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin