
156 kytkinsylinterin vaihto
Valvoja: Moderators
156 kytkinsylinterin vaihto
Ja kävipä niinä päivinä, että huomasin auton ns. kusaisseen alleen. Huima ihmettely syyllisestä, kunnes älysin katsoa jarru/kytkinnestesäiliöön. Melkein tyhjähän tuo. Kaikesta tiirailusta ja ihmettelystä viisastuneena totesin, että jostain vaihdelaatikon suunnalta tiputtaa. Näppäränä mekatsuna tuli ensimmäisenä mieleen, että työsylinterin tiiviste toimii väärin eikä tiivistä
En ole vielä purkanut mitään kun liikkumaan pääsee (kunhan muistaa lorautella nestettä säiliöön), mutta heräsipä kysymys, minkälainen homma tuo on tuo työsylinteri vaihtaa? Lienee siis samanlainen kosntruktio kuin 164:ssa, siihen tuli molemmat sylinterit aikoinaan vaihdettua.

Kaikki kuluu mikä hemppuu.
Aikasta helppo operaatio, ei tarvii ottaa kuin akku, akun, alusta ja ilmansuodattimelta imusarjaan menevä putki irti niin pääsee jo aikasta mukavasti käsiksi, ehkä about tunnin operaatio jos rauhassa tekee. Työsylinteri saattanee olla kyllä suhteellisen tiukasti jumittunut hahloonsa, joten voi vaatia sen jalustan irroittamisen, jossa yksi ruuvi saattaa tekeytyä hieman hankalaksi. (saattaa vaatia hieman luovuutta irrotakseen)