164 poppikoneelle sähköä
Valvoja: Moderators
- HerraR
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
164 poppikoneelle sähköä
Muisti tyhjenee aina kun auton sammuttaa, koska jatkuvan virran (punainen) piuha on mykkä vaikka sulake on kunnossa. Autosähköistä en juuri ymmärrä, joten neuvotteko miten kannattaa edetä? Ekana tuli mieleen uuden piuhan veto : mistä tuo jatkuva + kannattaa ja on helppo ottaa? Sulaketaulustako? Mitä kautta kannattaa vetää ja mitä pitää kojelaudasta purkaa? Sulaketta ei vissiin tarvita kun itse laitteen takaseinässä on jo sellainen, korjatkaa jos olen väärässä.
- Rolle
- Site Admin
- Car(s): RRS + F20
Re: 164 poppikoneelle sähköä
Uusi piuha akusta ja HETI perään sulake. Se että soittimessa on sulake ei estä piuhan palamista ennen sitä.HerraR kirjoitti:Sulaketta ei vissiin tarvita kun itse laitteen takaseinässä on jo sellainen, korjatkaa jos olen väärässä.
Hmmm.... meillä on kuusnepassa jatkuvallavirralla keltainenjohto ja punainen tulee virtalukon käskystäHerraR kirjoitti:Muisti tyhjenee aina kun auton sammuttaa, koska jatkuvan virran (punainen) piuha on mykkä vaikka sulake on kunnossa. Autosähköistä en juuri ymmärrä, joten neuvotteko miten kannattaa edetä? Ekana tuli mieleen uuden piuhan veto : mistä tuo jatkuva + kannattaa ja on helppo ottaa? Sulaketaulustako? Mitä kautta kannattaa vetää ja mitä pitää kojelaudasta purkaa? Sulaketta ei vissiin tarvita kun itse laitteen takaseinässä on jo sellainen, korjatkaa jos olen väärässä.

- ärrä
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Viesti:
Näin itsekin muistelen, mutta en ollut varma, kun aikaa on virittelystä yli viisi vuotta.HOTAKAINEN kirjoitti:Hmmm.... meillä on kuusnepassa jatkuvallavirralla keltainenjohto ja punainen tulee virtalukon käskystä
- 90
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jeps...tuo punainen on virtajohto ja keltainen muistin virtajohto että asetukset pysyvät grammarin muistissa...2TS kirjoitti:Näin itsekin muistelen, mutta en ollut varma, kun aikaa on virittelystä yli viisi vuotta.HOTAKAINEN kirjoitti:Hmmm.... meillä on kuusnepassa jatkuvallavirralla keltainenjohto ja punainen tulee virtalukon käskystä
- Rasvis
- Spiderman
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Joo, noinhan nuo radioiden johtosarjojen väritkin on standardoitu; Keltainen on jatkuva virta, punainen tulee virtalukolta (katkeava).HOTAKAINEN kirjoitti:Hmmm.... meillä on kuusnepassa jatkuvallavirralla keltainenjohto ja punainen tulee virtalukon käskystä
Kumma juttu muuten, ettei 164:n virtalukossa ole varsinaista radioasentoa. Siis sellaista, että autossa voisi kuunnella jenkkaa pitämättä turhaan sytkävirtaa päällä. Itse nappasin grammarin ohjauksen parkeilta, ratio siis herää ja sammuu ajovaloautomatiikan mukaan mutta sitä voi lisäksi kuunnella parkissa ilman syttyvirtaa.
- Epäkelpokeräilijä -
Jostain karvasta otin itekkin missä oli virtaa että poppitsoi ilman avaintakin. Joku autosähköasentaja tuolla aikaisemmin askarellut ja oli pientä johtohäslikiä, teippiviritelmää, ryöstäjää ja sokeripalojaScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Joo, noinhan nuo radioiden johtosarjojen väritkin on standardoitu; Keltainen on jatkuva virta, punainen tulee virtalukolta (katkeava).HOTAKAINEN kirjoitti:Hmmm.... meillä on kuusnepassa jatkuvallavirralla keltainenjohto ja punainen tulee virtalukon käskystä
Kumma juttu muuten, ettei 164:n virtalukossa ole varsinaista radioasentoa. Siis sellaista, että autossa voisi kuunnella jenkkaa pitämättä turhaan sytkävirtaa päällä. Itse nappasin grammarin ohjauksen parkeilta, ratio siis herää ja sammuu ajovaloautomatiikan mukaan mutta sitä voi lisäksi kuunnella parkissa ilman syttyvirtaa.

- 90
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
ja noita virityksiähän löytyy melkein aina, varsinkin kun puhutaan vanhasta autosta.....HOTAKAINEN kirjoitti: Jostain karvasta otin itekkin missä oli virtaa että poppitsoi ilman avaintakin. Joku autosähköasentaja tuolla aikaisemmin askarellut ja oli pientä johtohäslikiä, teippiviritelmää, ryöstäjää ja sokeripaloja

melkein joka autossa minkä mä tai veli on ostettu on aina löytynyt nyrkin tai parin kokonen spagettinippu josta ei ota hullukaan tolkkua...aina saanu tehä kaikki uusiks ja vanha nippu kokonaan hittoon... 
Kaiken ihmeellisin juttu mitä on käynyt oli kun kytkin halvan 4-kanavavahvistimen 75:een...autossa oli suht hyvännäkönen päävirtapiuha valmiina ja hyödynsin sitä..kas kummaa kun kytkin päävirran niin heräte tuli samalla!!! vähän aika ihmeteltiin onko vahvari noiduttu vai autossa vika ja vaihdettiin kokonaan uus päävirta, oire hävisi...
vanha virtajohto oli ängetty niiden lattian muovisten sivulistojen alle oven vieressä, niiden terävien pellihakasten keskelle jotka oli leikannu eristeen rikki mutta ei kumminkaan oikosulkua tehny, mutta joku pieni haamuvirta meni maan kautta vahvarille joka antoi herätteen...
tarina on tosi...

Kaiken ihmeellisin juttu mitä on käynyt oli kun kytkin halvan 4-kanavavahvistimen 75:een...autossa oli suht hyvännäkönen päävirtapiuha valmiina ja hyödynsin sitä..kas kummaa kun kytkin päävirran niin heräte tuli samalla!!! vähän aika ihmeteltiin onko vahvari noiduttu vai autossa vika ja vaihdettiin kokonaan uus päävirta, oire hävisi...
vanha virtajohto oli ängetty niiden lattian muovisten sivulistojen alle oven vieressä, niiden terävien pellihakasten keskelle jotka oli leikannu eristeen rikki mutta ei kumminkaan oikosulkua tehny, mutta joku pieni haamuvirta meni maan kautta vahvarille joka antoi herätteen...

tarina on tosi...
- Rasvis
- Spiderman
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Se riippuu soittimesta. Toiset saa päälle ja pois soittimen virtanamiskasta vaikka virtalukolta ei tulisikaan herätettä ja silti ne kytkeytyvät normaalisti päälle ja pois virtalukon mukaan.Rolle kirjoitti:En tiedä miten Garrett mun reteot kytki mutta sammuu kun auton sammuttaa mutta soittimen saa päälle normaalisti vaikka avain olisi jäänyt kotiin.
- Epäkelpokeräilijä -