155 puhaltimen etuvastus (ilmastoinnilla) SELVITETTY !

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

155 puhaltimen etuvastus (ilmastoinnilla) SELVITETTY !

Viesti Kirjoittaja willez »

Mistä löytyis tuommoinen? Omasta ilmeisesti hajonnut tuo.

2 liitintä, toiseen tulee 3 paksua johtoa. Toiseen 3 ohutta johtoa ("tulee ohjausyksiköltä")

Puhallin toimii jos syöttää suoraan 12V
Viimeksi muokannut willez, 25 Marras 2010, 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »


Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Eihän Temprasta löytyis sama osa? Käyppä motonetissä vertailemassa.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Jalamari kirjoitti:Eihän Temprasta löytyis sama osa? Käyppä motonetissä vertailemassa.
Se on ilmeisesti perusmalli,eli ilman ilmastointia olevaan. Yksinkertaisempi ja yhdellä liittimellä johon tulee 2 johtoa.

Avatar
FatTony
Viestit: 72
Liittynyt: 26 Touko 2007, 09:57
Car(s): Giulia Veloce, Ex 159, 147, 155
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja FatTony »

Mulla kerran sama vika johtui konehuoneen puolella olevasta lankasulakkeen hiusmurtumasta, ei sitä huomannut silmällä mutta vaihtamalla parani..
Speed is a virtue

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Aikoinaan oli tuo rikki, taisi vajaa 200e maksaa orkkisosana :roll:

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

FatTony kirjoitti:Mulla kerran sama vika johtui konehuoneen puolella olevasta lankasulakkeen hiusmurtumasta, ei sitä huomannut silmällä mutta vaihtamalla parani..
hetkinen,siis sieltä konehuoneessa olevasta rele/sulake boksista ?

Ainut mikä tässä hommassa epäilyttää on se että saman iltana laitoin etupuskurin,maskin jne paikalleen ja sen jälkeen ei toiminut :S

Mutta eihän noiden lähellä ole mitään mikä voisi liittyä puhaltimeen ??

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tuumer
Viestit: 61
Liittynyt: 29 Loka 2005, 00:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Heikalta saa, http://www.heikka.fi/kauppa/ maksaa tosiaan n.200€

Jos tuo sun vanha jää ylimääräiseksi voisin sen ostaa pois kuleksimasta.
Yhden tuollaisen jo hajotin avatessa, jospa seuraavalla onnistuisi paremmin?!? :lol:

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

FatTony kirjoitti:Mulla kerran sama vika johtui konehuoneen puolella olevasta lankasulakkeen hiusmurtumasta, ei sitä huomannut silmällä mutta vaihtamalla parani..
Tarkistin tuon "lamellisulakkeen" ja vaihdoin sen uuteen. Ei lähtenyt toimimaan.

Pitää mennä mittailemaan sähköjä vähän lisää vielä

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

VIKA SELVITETTY !

Eli puhaltimelle tulee liitin,jossa on kaksi johtoa. Punainen ja sininen.

Punainen tulee akulta konehuoneessa olevaan "rele/sulake laatikkoon" jossa on 3 relettä ja 2 sulaketta. Kaikki kuuluvat ilmastointijärjestelmään.

"Mustasta laatikosta" lähtee punainen johto tulipellin läpi puhaltimen liittimelle. Tässä välissä on yksi liitin joka on jossain tulipellin "sisällä".

Jostain syystä "mustan laatikon" ja puhaltimen liittimen välissä 12,20V jännite muuttuu n.6-8V (eli huono liitos/kulunut johto ym.) ja näin puhallin ei lähde toimimaan.

Onneksi joskus aikoinaan asensin autoon invertterin, johon tulee lähes samaa reittiä suoraan akulta sulakkeen kautta 12V.

Invertterin virtajohdosta siis tehtiin puhaltimelle uusi virtajohto ja Bon Appetit -> Puhallin toimii jälleen !

Onneksi en vielä tilannut turhaan tuota "jännitteen säädintä" joka maksaa sen n.200€ Heikalta.

Ja invertterin todella vähäisen käytön takia otin koko höskän irti.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Ja tähän vielä että toimi n. yhden päivän tällä.

Tuo etuvastus kärähti sisältä ja puhallin pyörii koko ajan vaikka avaimet taskussa.

Noh,kaveri sähköasentaja ja vaihtoi komponentit uusiin ja osa taas kiinni.

2 päivää kului ja taas puhallin jäi päälle kun sammutin auton ja olin lähdössä. Haisi sähkölle koko laatikko taas.

Uudestaan vaihdettiin komponentin ehjiin ja hain vielä motonetistä uuden puhaltimen.

Nyt on toiminut koko ajan loistavasti.

Eli koko homman alku on todenäköisesti liian kulunut puhallin joka on nostanut kuormaa sen verran että sulake ei mene ja tulipellissä oleva liitin on sulanut p*skaksi ja jännite tippuu 6-8V ja puhallin sammuu.

Ja uuden 6mm2 johdon kanssa poltti siis ton vastuksen kun johto ei petä enää.

Kaikennäköstä ! 8)

Vastaa Viestiin