GTV - Saksan tulkku
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 217
- Liittynyt: 03 Joulu 2009, 11:19
- Car(s): Saabi (ex 147 GTA & GTV 2.0 & 166 3.0 & 166 2.5 & Spider 3.0 & Brera 3.2)
- Paikkakunta: Hki
GTV - Saksan tulkku
Terveeks. GTAn mentyä täytyi jollain jatkaa ja Hampurista löytyi kiva GTV 2.0 ts. Tullikin nyt sitten jo muisti verolapulla. Ja taas tyhmää vähän kusaistiin kintulle . Mun auto on -01 joka on kaiketi sitten ekaa vuosikertaa jolloin verot lasketaan suoraan päästöistä. Ööh. Eli tässä se missi tuli (eikä mikään Lola). Olis pitäny mitata ensin ja sitten vasta sahata! Jos olisi ottanut jonkun -00 mallin niin vero olis pudonnu 500-1000 euroa . Autohan on vissiin phase 2 mallina tullut -98 markkinoille ja täysin sama 98-02. Mä olisin saanu 3 litrasen -00 mallin noilla veroilla Onkohan täällä kenelläkään parempaa tietoa asiasta? Lähinnä siis tosta veropuolesta? Se heppu siellä Tullissa oli kyllä ihan mukava ja kehotti vielä etsimään jostain vaatimuksenmuk.todistusta josko siinä ne päästöt olisi erilaiset...vaan kylä ne varmaan on 220 mikä on lyötynä sihin Saksan rekkariin? Eli ei auta kun pyyhkiä nilkat ja kassan kautta
PS. Kävi kyllä onneks tuuri ton GTVn kera kun tuntuu et se on liki
PS. Kävi kyllä onneks tuuri ton GTVn kera kun tuntuu et se on liki
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Ei nykyään sellaista tarvita kait,näin on monet sanoneet,ja itse myös todennut,kun hommasin verovapaan166: vm:99blacase kirjoitti:Noo, oishan toi paremminkin voinu mennä mutta paistaa se aurinko joskus risukasaankin: Sulla on ilmesesti co2-päästöt ja muut herkut merkattu otteelle joten sun ei sentään tarvi enää vaatimustenmukaisuustodistuksesta maksaa erikseen. Se on satasen säästö
-
- Viestit: 217
- Liittynyt: 03 Joulu 2009, 11:19
- Car(s): Saabi (ex 147 GTA & GTV 2.0 & 166 3.0 & 166 2.5 & Spider 3.0 & Brera 3.2)
- Paikkakunta: Hki
Leimalla käyty...ja nyt sitten kelpas Saksan katsastus maaliskuulle asti...Ja sitten vasta normikatsastus. Eli nyt mä maksoin 140 euroa siitä että se heppu luki auton tunnistekilvet ja siirsi Saksan otteen tiedot suomalaiseen versioon . Mukaanlukien co2 arvon 220. Et mä en aina tätä näitten ajatuskulkua ymmärrä? Ekaks luulin et "hei, 140, täähän on halpaa"...mut kyllähän senkin konttuurin kulmalta se haudattu koira löyty . Se olis ollu 180 koko setti jos ei sitä Saksan katsastusta olis huomioitu ja nyt sitten erikseen ehkä jotain 210...Jos ne vaan olis näistä kertonu etukäteen . Vaan ei kai niitten tarvi. Mutta onneks näkee ja kuulee kaiken!!!
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Itse tilasin 145:lle vaatimuksenmukaisuustodistuksen tuolta: http://www.tuv.fi/
Ja siinä näyttäisi lukevan päästöinä 220, joten sama varmaan olisi myös GTV:n kohdalla? Oli muuten huomattavasti halvempaa tilata tuolta kuin merkkiliikkeeltä. Noin 115 rahaa vs. 500 rahaa. Pdf tuli sähköpostiin samana päivänä ja postissa alkuperäinen 2 päivää.
Ja siinä näyttäisi lukevan päästöinä 220, joten sama varmaan olisi myös GTV:n kohdalla? Oli muuten huomattavasti halvempaa tilata tuolta kuin merkkiliikkeeltä. Noin 115 rahaa vs. 500 rahaa. Pdf tuli sähköpostiin samana päivänä ja postissa alkuperäinen 2 päivää.
IlkkaL kirjoitti:Leimalla käyty...ja nyt sitten kelpas Saksan katsastus maaliskuulle asti...Ja sitten vasta normikatsastus. Eli nyt mä maksoin 140 euroa siitä että se heppu luki auton tunnistekilvet ja siirsi Saksan otteen tiedot suomalaiseen versioon . Mukaanlukien co2 arvon 220. Et mä en aina tätä näitten ajatuskulkua ymmärrä? Ekaks luulin et "hei, 140, täähän on halpaa"...mut kyllähän senkin konttuurin kulmalta se haudattu koira löyty . Se olis ollu 180 koko setti jos ei sitä Saksan katsastusta olis huomioitu ja nyt sitten erikseen ehkä jotain 210...Jos ne vaan olis näistä kertonu etukäteen . Vaan ei kai niitten tarvi. Mutta onneks näkee ja kuulee kaiken!!!
Ja jos olisit nyt teettänyt täyden rekisteröintikatsastuksen parikymppiä kalliimmalla, se olisi kattanut tuon maaliskuun normikatsastuksen eikä olisi tarvinnut ravata konttorilla kahta kertaa.
VMP