TS männät
Valvoja: Moderators
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
TS männät
Miten 156 männän tappi on kiinni? Sokalla vai prässättynä. Ts. onko miten hankala irrottaa mäntä veivistä kotioloissa?
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Seiskan kalinoita selvitellessä koneesta löytyi tälläiset. Kolmessa männässä helmoissa halkeamat. Osassa imu ja pakopuolella. Ulkopuolella näyttää vajaan sentin halkeamalta, mutta sisälle tiiratessa näkyy, että menee miltei ylös asti. Kone on käynyt joskus todella lämpimäisenä. Lämpökö nuo männät on tappanut, vai mikä? Veikkauksia. Onko kellään Tessukan mäntiä ollut halki?

Eipä siinä mitään kun uutta mäntää hakuun. "Uudet" männät näytti laatikossa öljyisenä varsin mainioilta, mutta...



Osia sai rapsia ihan käsin irti.
Mikä saa männän tuohon kuntoon vapariautossa. Kolme mäntää paskana imupuolelta. Ei kiinnileikautumisjälkiä, ei nakutus/venttiili jälkiä. En tiiä mistä löytys yks noin vahva männänrengas.
Näihin kuviin ja tunnelmiin.


Eipä siinä mitään kun uutta mäntää hakuun. "Uudet" männät näytti laatikossa öljyisenä varsin mainioilta, mutta...



Osia sai rapsia ihan käsin irti.


Näihin kuviin ja tunnelmiin.


- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Jatketaanpa velipojan aloittamaa mäntätopikkia pikkasen
Omasta JTS:stä löytyi sarjaan jatkoa.
Ei ihme vaikka vähän kolisti motti
Kuvissa ykköspytyn mäntä, muut männät lähentelivät priimaa. En vielä mittaillut mutta ainakin visuaalisesti...
Mitähän on tapahtunut... Luigin laihaseosmoottori käynyt todella laihalla?

Omasta JTS:stä löytyi sarjaan jatkoa.
Ei ihme vaikka vähän kolisti motti

Kuvissa ykköspytyn mäntä, muut männät lähentelivät priimaa. En vielä mittaillut mutta ainakin visuaalisesti...
Mitähän on tapahtunut... Luigin laihaseosmoottori käynyt todella laihalla?
- Liitteet
-
- mäntä_3.jpg
- (56.48 KiB) Tiedosto ladattu 2580 kertaa
-
- mäntä_2.jpg
- (54.12 KiB) Tiedosto ladattu 2580 kertaa
-
- mäntä_1.jpg
- (57.35 KiB) Tiedosto ladattu 2580 kertaa
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Luulisi että just joku Bosch huolto osaisi noita testata kun alkaa suorasuihkujakin olemaan aika paljon liikenteessä. Dieselhuollot testaa varmaankin diesel ruiskuja, mutta saattaa olla aika hiljaista bensiinin suhteen..?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Suutin asiaa http://www.finjector.com/fi/palvelut/
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Eiköhän tuon käynnistä huomaa jos joku on poskellaan...kterkkila kirjoitti:Kannattanee ostaa sitten varuuksi useampi mäntä
Mitenkäs noita suuttimia testataan? Osaisikohan herra Bosch tai joku apulaisista auttaa? Kai nuo jotenkin saa testattua, että tuotot on samat.
Muutaman kaverin kanssa keskustellut aiheesta ja tuntuu yleinen mielipide olevan että aiheutuu ihan karstaisista kanavista, männistä ja palotilasta. Siis karstasta yleensä, mitä tuonkin koneen sisuksista löytyy ihan järjetön määrä.
Ei pystynyt, öljyähän tuo yksi pytty söi varmaan karmeasti kun männänrenkaat hitsaantuneet männän sisään... Kone kävi kuitenkin yllättävänkin siivosti naputusta lukuunottamatta. Ei täristänyt jne...onefromnorth kirjoitti:Pystyikö tulpasta päättelemään että tuossa sylinterissä oli jotain erikoista meneillään?
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Eikös tuossa vähän näyttäisi siltä että männän olkapäät ovat lähteneet sulamaan? Kuvat ei ole kovin tarkkoja, mutta jos mäntä on lähtenyt sulamaan, niin silloin kyllä tekisi mieli epäillä seossuhdetta tai nakutusta..alfa 156 v6 kirjoitti: Muutaman kaverin kanssa keskustellut aiheesta ja tuntuu yleinen mielipide olevan että aiheutuu ihan karstaisista kanavista, männistä ja palotilasta. Siis karstasta yleensä, mitä tuonkin koneen sisuksista löytyy ihan järjetön määrä.
Kimmo / alfatune.fi
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Kyllä, imuventtiilien kohdilta alkanut aines katoamaan. Noo, suuttimen saa uusittua sitten ellei lähde futaamaan muuten. En usko että jos yhdessä pytyssä olis noin radikaalisti eri seos muihin nähden, ettei se tuntuisi ajossa tai näkyis päästöissä? Tuossahan on laajakaistalambdat ennen katteja, täytyy alfadiagilla vähän pällistellä dataa kun saa käymään. Ainakin korjauskertoimet luulis menevät aika hävyttömiks jos yks suutin on pilalla.kterkkila kirjoitti: Eikös tuossa vähän näyttäisi siltä että männän olkapäät ovat lähteneet sulamaan? Kuvat ei ole kovin tarkkoja, mutta jos mäntä on lähtenyt sulamaan, niin silloin kyllä tekisi mieli epäillä seossuhdetta tai nakutusta..
Ei aavistustakaan. Auto oli jo rikki kun se mulle tuliJiiTeeÄssä kirjoitti:Milläs öljyillä tuolla koneella on ajettu?

- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Kyllä se vähän kertoo, mutta ei niinkään mekaanisesta kunnosta, vaan palamistapahtumasta ja lämpötilastaonefromnorth kirjoitti:Pystyikö tulpasta päättelemään että tuossa sylinterissä oli jotain erikoista meneillään?
http://www.spark-plugs.co.uk/pages/tech ... gnosis.htm
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Ajattelin että jos kovin laihalla/kuumana käynyt niin tulppakin olisi saanut osansa kuumuudesta ja tämä vaikuttaisi tulpan habitukseen.DaViega kirjoitti:Kyllä se vähän kertoo, mutta ei niinkään mekaanisesta kunnosta, vaan palamistapahtumasta ja lämpötilastaonefromnorth kirjoitti:Pystyikö tulpasta päättelemään että tuossa sylinterissä oli jotain erikoista meneillään?
http://www.spark-plugs.co.uk/pages/tech ... gnosis.htm
Karstan, tulpan tai jonkun muun hehkuvan kappaleen aiheuttamaa hehkusytytystä minäkin syyksi veikkaisin. Sehän aiheuttaa tuollaisen sulamisjäljen.kterkkila kirjoitti:Eikös tuossa vähän näyttäisi siltä että männän olkapäät ovat lähteneet sulamaan? Kuvat ei ole kovin tarkkoja, mutta jos mäntä on lähtenyt sulamaan, niin silloin kyllä tekisi mieli epäillä seossuhdetta tai nakutusta..
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Karstaa tuolla kyllä riitti. Kuva yhden sylinterin kanavista ja venttiileistäBaxter kirjoitti:Karstan, tulpan tai jonkun muun hehkuvan kappaleen aiheuttamaa hehkusytytystä minäkin syyksi veikkaisin. Sehän aiheuttaa tuollaisen sulamisjäljen.kterkkila kirjoitti:Eikös tuossa vähän näyttäisi siltä että männän olkapäät ovat lähteneet sulamaan? Kuvat ei ole kovin tarkkoja, mutta jos mäntä on lähtenyt sulamaan, niin silloin kyllä tekisi mieli epäillä seossuhdetta tai nakutusta..

Tuossahan lienee rakennettu EGR "keinotekoisesti" venttiilien ajoituksella, mitenkähän paljon pitäs kääntää imunokkaa "pieleen" ettei söis enää kulkukoiramaisesti p**kaansa noin paljoa

- Liitteet
-
- Nimetön2.jpg
- (77.9 KiB) Tiedosto ladattu 1700 kertaa
-
- Nimetön.jpg
- (114.92 KiB) Tiedosto ladattu 1700 kertaa
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Tai sitten käyttää vaan suosiolla niitä 10-60w öljyjä mitä suositellaan niin ei varmaan karstottuisi niin paljoa. Kun ei se kankeampi laatu niin helpolla esim. noista ohjureista valu. Tämä on nyt toinen avattu jts kone minkä näen jonka karstoja päivitellään eikä nytkään satu olemaan öljyistä tietoa...
Joo mutta siinäpä olisi jollekin nokka-akseli gurulle hommaa suunnitella sellainen imunokka (+pako?) joka jättää tuon sisäisen egr:n pois.
Joo mutta siinäpä olisi jollekin nokka-akseli gurulle hommaa suunnitella sellainen imunokka (+pako?) joka jättää tuon sisäisen egr:n pois.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-