epätietoinen kyselee 166 JTD kytkin
Valvoja: Moderators
epätietoinen kyselee 166 JTD kytkin
tuli ostettua alfa 166 diesel 2002 mallia auto on muuten erittäin hyvä kytkinpoljin onmelko raskas polkia .tietäiskö joku viisas sanoa looraileeko se loppua vai kuuluko se asiaan
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: epätietoinen kyselee 166 JTD kytkin
melko köykäinen tuo on käyttää omassa vastaavanikäisessä 166 JTD:ssä.valametti kirjoitti:tuli ostettua alfa 166 diesel 2002 mallia auto on muuten erittäin hyvä kytkinpoljin onmelko raskas polkia .tietäiskö joku viisas sanoa looraileeko se loppua vai kuuluko se asiaan
Paljonko on kilometrejä alla ?
Re: epätietoinen kyselee 166 JTD kytkin
alfa 156 v6 kirjoitti:melko köykäinen tuo on käyttää omassa vastaavanikäisessä 166 JTD:ssä.valametti kirjoitti:tuli ostettua alfa 166 diesel 2002 mallia auto on muuten erittäin hyvä kytkinpoljin onmelko raskas polkia .tietäiskö joku viisas sanoa looraileeko se loppua vai kuuluko se asiaan
Paljonko on kilometrejä alla ?
214000 on kilometrejä
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Vetävä asetelma löytyy 10V:stä ja 20V:ssä on työntävä, näin ainankin 156:ssa. 166:n 6-vaihteinen on hieman kysymysmerkki, mutta epäilisin sen olevan sukua 10V 156:n 5-vaihteiselle, joten olisi vetävällä asetelmalla (eli työsylinteri on laatikon ulkopuolella).toolman kirjoitti:Onkohan noissa samanlainen ("vetävä") kytkin kuin v6:ssa? Kutosessahan menee nimenomaan poljin aika kankeaksi lopun edellä.
"No smoke => no power => no hope"
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Ulkopuolella se työsylinteri on. Omasta ex 166 dieselistä (10v) meni kytkimen liike lyhyeksi ja syylliseksi osoittautui osittain paineasetelmasta irronnut haarukka (painelaakeri?). Toinen puoli oli murtunut irti, jolloin polkimen liike jäi lyhyeksi, eikä kytkin tahtonut irroittaa lainkaan. Levy, asetelma ja painelaakeri löytyivät helposti ihan tarvikeliikkeen kautta, kuten työsylinterikin (sekä työ-, että pääsylinteri vuotivat molemmat). Polkimen puolen kytkinsylinteri teetätti melkoisi ongelmia. Deltalla ei sellaisia ole koskaan ollutkaan, vaikka samaa sylinteriä käyttävät kaikki 166:set (ei sama kuin 156:sessa). Tilasin sylinterin Muukkosen kautta ja sinne tilattiin hyllyynkin muutama ihan varalta.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Minun exäni meni havupuurajan taakse ylä-lappiin. Auto on kyllä ollut juuri myynnissä, joten saattaapi olla minun Iittaliasta tuomani yksilö Rempan jälkeen kytkin oli jopa liiankin kevyt. Sillä oli taipumuksena palauttaa poljin melko hitaasti joissain tilanteissa.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.