doublesix kirjoitti:Kyllä näissä uudemmissa nakuissa tuntuu vikoja riittävän. Ja kalliiksi tulee, jos omasta pussista joutuu eurot marmoritiskille kaivamaan. Naftan ja bensan hintaero jos on ainoa ostokriteeri,niin pitkää pinnaa vaatii nykynakujen kanssa pelaaminen.
Detroitin 6.2:n, nakujen kingi!
Kyllä se niin on että amerikasta muuta kingiä tule kuin läskivuorten kingejä.
Diesel kestää kyllä, nykyaikainen. Mutta turbojen tiivisteet ei ole ikuisia ja siitä tulee näitä "käy öljyllä kunnes räjähtää tapauksia".
Ennen muinoin kuin turboja ei käytetty, ei ollut sitä pelkoa että moottoriöljyä alkaisi turbon laakereilta päästä imuilman joukkoon.
Volkkarilla oli vielä muutama vuosi sitten ahtamattomia sdi malleja, niissä ei tämmösiä ongelmia ole, ei tosin ole tehojakaan.
Kaikella kunnioituksella, mutta epäilen että äärimmäisen harvoin tuokaan turbon laakerien tiivisteiden vika tulee kertalaakista. Mutta jos ei tajua autoista sen kummempaa (jos sitäkään) että mitä ainetta laitetaan tankkiin ja oikeanpuoleista polkemalla pääsee kovempaa, ongelmia on väistämättä edessä.