156 ja virtalukon parkkiasento

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

156 ja virtalukon parkkiasento

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Vehje meni katsastuksesta tänään läpi yhdellä korjauskehotuksella. Vika oli sellainen, jonka olemassa olosta en tiennyt - virtalukossa olevasta namiskuukkelista painamalla pitäisi avainta pystyä kääntämään vastapäivään, jolloin parkit tulevat päälle. Ja tottahan se oli, manuaalikin tunsi ko. toiminnon. Katsastusmies arveli, että voitelemalla siitä selviää. Vaan ei CRC ainakaan auttanut.

Onko jollakulla ollut samanlaisia ongelmia ja mikä siihen on neuvo ollut?

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

No tarkka ainakin oli katsastusmies kun tuollaisen huomasi, yleensähän ne kääntää vaan valokytkimen parkille. Tuohon en osaa korjausvinkkiä antaa.

Avatar
Teeäs
Viestit: 95
Liittynyt: 25 Elo 2003, 20:35
Car(s): 75TS,156V6,156JTD16v,Alfetta GT,145JTD
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Teeäs »

Omassani tuli mukana kaksi avainta, toisella ei saa parkkeja päälle eikä sovi hanskalokeron lukkoon, toisella toimii kaikki.

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Pitiköhän se avain ottaa ensin pois virtalukosta virrankatkaisun jälkeen ja laittaa uudestaan paikalleen, jotta tuo parkkihomma onnistuisi? Muistelen jotain sellaista....

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

No ei, vaan parkit jäävät päälle nimenomaan silloin kun napista painaa ja kääntää virtaavainta vastapäivään, jolloin avaimen voi poistaa parkkien jäädessä palamaan. Parkit poistuvat käytöstä kun avain laitetaan lukkoon ja käännetään myötäpäivään seuraavaan eli normaaliin virrat pois asentoon.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ei tuo systeemi oikein toimi tuon uudemman mallisen avaimen kanssa. Se nappi jää avaimen taakse piiloon ja vaikka sitä onnistuukin painamaan niin ei se avain mihinkään käänny. Tuurilla olen sen kerran saanut parkki asentoon. :lol:

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: 156 ja virtalukon parkkiasento

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Roadkill kirjoitti: Vaan ei CRC ainakaan auttanut.

Onko jollakulla ollut samanlaisia ongelmia ja mikä siihen on neuvo ollut?
Mulla auttoi aseöljy. CRC kyllä puhdistaa, mutta ei juurikaan voitele.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Jalamari kirjoitti:Ei tuo systeemi oikein toimi tuon uudemman mallisen avaimen kanssa. Se nappi jää avaimen taakse piiloon ja vaikka sitä onnistuukin painamaan niin ei se avain mihinkään käänny. Tuurilla olen sen kerran saanut parkki asentoon. :lol:
Ei tosiaan mikään ergonomian riemuvoitto mutta aina olen päälle kuitenkin saanut.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

mihin sitä parkkiasentoa yleensä ottaen edes tarvitsee....eipä ole ikinä ollut tarvetta
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

V6 kirjoitti:mihin sitä parkkiasentoa yleensä ottaen edes tarvitsee....eipä ole ikinä ollut tarvetta
On pimeää ja seisot moottori sammutettuna paikassa missä haluat että muut näkevät autosi, siihen.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

V6 kirjoitti:mihin sitä parkkiasentoa yleensä ottaen edes tarvitsee....eipä ole ikinä ollut tarvetta
Tieliikennelain mukaan (vapaasti muisteltuna):

Jos auto on pysäköitävä valta(?)tielle pimeän aikaan, on autossa oltava pysäköintivalot päällä. Lisäksi tarvitaan tietyissä tilanteissä varoituskolmio sadan metrin päässä tulosuunnassa ja tarvittaessa menosuunnassakin.

Itse olen noudattanut tuota siten, että pisitauon ajaksi olen jättänyt parkit päälle, vaikka auto olisi kunnolla pientareella. Kolmiosta olen tinkinyt (paitsi karva-). 8)

Joku nyt tietysti äkkiä tarkistaa finlexinistä, että moinen pykälä on jyrätty sata eikun 15 vuotta sitten - mutta vuonna 1983 se meni jotenkin noin.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

joo siis tiedän pykälät jne, mutta eipä ole ollut ikinä tarvetta jättää moottoritien tms poskeen autoa ...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Ok, eli pitääpä kaivaa jotain muuta öljyä esiin ja kokeilla myös toisella avaimella. Rekisteriotteeseen kun katsastusmies tuon maininnan laittoi, niin kaipa se sitten on saatava kuntoon. Vaikka tosiaan en ole tuota ominaisuutta osannut koskaan kaivatakaan...

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

V6 kirjoitti:joo siis tiedän pykälät jne, mutta eipä ole ollut ikinä tarvetta jättää moottoritien tms poskeen autoa ...
No ei o ollu mullakaan ennen kuin ton "C-Vectran" jousi katkesi! Ajoin sen kyllä pala kurkussa ja kylmä rinki vissin paikan päällä Nesteen pihalle parkkiin.

Miksi kaikki italoissa rikkoutuneet osat on jotenkin peräisin teutoneilta?!? Jokin VAGin salajuoni kenties?

Vastaa Viestiin