kansiasiaa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

kansiasiaa

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Ostoilmoitukseni tuolla ostetaan palstalla tuotti mulle 2kpl 2l:n kaasarikoneen kansia. Minkä verran kantta voi höyläillä, että on vielä käyttökelpoinen. Toinen kansista ehkä kerran plaanattu, toisesta vedetty ainakin sellainen 1mm siivu. Olivat kyllä muutenkin, ihan hyvän ja tehokkaan näköiset. Kertokaa tietäjät kummasta teen 90:n kannen!

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: kansiasiaa

Viesti Kirjoittaja 90 »

Niko Tuomola kirjoitti:Ostoilmoitukseni tuolla ostetaan palstalla tuotti mulle 2kpl 2l:n kaasarikoneen kansia. Minkä verran kantta voi höyläillä, että on vielä käyttökelpoinen. Toinen kansista ehkä kerran plaanattu, toisesta vedetty ainakin sellainen 1mm siivu. Olivat kyllä muutenkin, ihan hyvän ja tehokkaan näköiset. Kertokaa tietäjät kummasta teen 90:n kannen!
jos tuo sinun 90:n on ruiskukoneella niin kovin älyttömiä ei kärsi ottaa koska ruiskukoneessa on korkeampi puristeiset männät ja siis männänlaessa pattia...

kaasarikone on taas hieman eriasia ja siitä kärsii jonkin verran silpaista..

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Joo ! kaasari kone . Eikä oikeastaaan tarkoitus edes viritellä, Uteliaisuus vaan heräs. Lisätehokaan ei haittaisi. Lähinnä tosiaan kiinnostaa toi joutilaan kannen käyttö kelpoisuus. Eli se -1mm kansi.
/ Niko

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no kantta laskemallahan ne halvimmat hepat tulee.. :)

voihan sitä kokeilla, kansipahvi ei mahdottomia maksa ja kunhan varmistuu ettei venat ota mäntiin kiinni..
ei nyt muistu mieleen paljonko tuosta oman 75:n kannesta pois otettiin..riski rajoilla liikuin itsekkin kun omaan laitettiin juuri nuo pattipää männät ja kannesta otettiin lisäksi siivu pois...
vieläkös kaasareihin saisi vaihdettua kunnon hilut niin saisi kaikki heposetkin uloskin..

Tekri
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja Tekri »

Vakio 2l kannen paksuus lienee 111,8 mm. 1mm höyläyksellä jää vielä varaakin tulevaa tarvetta varten. Itselläni on sen verran viillattu kansi pattipää männillä sekä kireämmillä nokilla, ja toistaiseksi on vielä kestänyt nipussa. Vakio kamoilla joku 1,5 - 1,8 mm on kai aika lähellä maksimia. Löytyykö joltakin kokemuksia?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Tekri kirjoitti:Vakio 2l kannen paksuus lienee 111,8 mm. 1mm höyläyksellä jää vielä varaakin tulevaa tarvetta varten. Itselläni on sen verran viillattu kansi pattipää männillä sekä kireämmillä nokilla, ja toistaiseksi on vielä kestänyt nipussa. Vakio kamoilla joku 1,5 - 1,8 mm on kai aika lähellä maksimia. Löytyykö joltakin kokemuksia?
just

voipi pitää hyvinkin paikkansa tuo 1.5-1.8 mm,.. 0.8mm on otettu meikäläisen kannesta...paikallaan on toistaiseksi vielä vakionokat mutta yhdet aihiot löytyy jos vaikka innostuisi teettämään "viri"-akselit jossain välissä, sillä edellytyksellä tietenkin että auto säilyy meikäläisellä.. :)

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

OK kiitoksia vastanneille ! Tässä kävi vaan niin ikävästi, että siitä matalemmasta kannesta löysin tänään pienen halkeaman. Teen siitä korkeammasta . Sekin oli kyllä aika virtaavan näköinen, verrattuna originaaliin . Seetit oli hyvät ja et oikeastaan tarvi kuin yhden imuventtiilin . Oli ollut vissiin joku mäntä vaurio , kun yksi imuventtiileistä oli vääntynyt ja varressa oli alumiini töhnää.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Niko Tuomola kirjoitti:OK kiitoksia vastanneille ! Tässä kävi vaan niin ikävästi, että siitä matalemmasta kannesta löysin tänään pienen halkeaman. Teen siitä korkeammasta . Sekin oli kyllä aika virtaavan näköinen, verrattuna originaaliin . Seetit oli hyvät ja et oikeastaan tarvi kuin yhden imuventtiilin . Oli ollut vissiin joku mäntä vaurio , kun yksi imuventtiileistä oli vääntynyt ja varressa oli alumiini töhnää.
Särötarkasta se ennekuin pulttaa kiinni.

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

HOTAKAINEN kirjoitti:
Niko Tuomola kirjoitti:OK kiitoksia vastanneille ! Tässä kävi vaan niin ikävästi, että siitä matalemmasta kannesta löysin tänään pienen halkeaman. Teen siitä korkeammasta . Sekin oli kyllä aika virtaavan näköinen, verrattuna originaaliin . Seetit oli hyvät ja et oikeastaan tarvi kuin yhden imuventtiilin . Oli ollut vissiin joku mäntä vaurio , kun yksi imuventtiileistä oli vääntynyt ja varressa oli alumiini töhnää.
Särötarkasta se ennekuin pulttaa kiinni.
Vähän lisäystä äsköiseen . Siirtelin venttilit siitä matalasta kannesta siihen korkeampaan, joka näyttää olevan ihan kunnossa . Ilmeisesti suhteellisen nopeasti tullut tuo vaurio sen matalan kannen kanssa . Osat olivat hyvännäköisiä lukuun ottamatta sitä yhtä imuventtiiliä, joka oli tehnyt tuttavutta männän kanssa. Tarkastutan sen silti vielä.

Vastaa Viestiin