AR 156 sisemmän raidetangonpään vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

AR 156 sisemmän raidetangonpään vaihto

Viesti Kirjoittaja silverine »

Varmaan kolmisen vuotta on tuo ohjaus kolissut.
Leimalla ei ole koskaan huomautettu mutta raidetangossa
(tai hammastangossa) on selkeä klappi jonka voi todeta
käsikopelolla. Oikelle puolelle sisempi pää on vaihdettu
muistaakseni 4 vuotta sitten.

Jos syyllinen todella on sisempi raidetangon pää niin:

Onko joku tehnyt vaihtotyön itse?

Minua viisaammat ovat antaneet ymmärtää että vaatii jonkun
erikoistyökalun jotta sisemmän pään saa vaihdettua...
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Nokileka
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Loka 2008, 08:05
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja Nokileka »

Olen vaihtanut, eikä vaatinut erikoistyökaluja. Melkein suosittelen, että viet pajalle joka tekee suuntauksia, vaihtavat osan ja säätävät kulmat samalla. Tarkista myös ohjaustehostimen kiinnitysruuvit, minun autossa olivat löysällä ja kolinaa tuli. Oli myös mahdoton ajettava kun oli klappia.

-Timo

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Kuvaamasi tilanne viittaa ennemmin löysään tai väljään hammastankoon, rattiakseliin, koska siitä ei huomauteta leimalla niin herkästi kuin raidepäistä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Kannattaa tarkastaa että raidetangon ruuvit on kiinni, mutta jos ja kun joudut vaihta maan sisemmän nivelen.
Niin työkalut, tunkki, rengasavain, ruuvimeiseli, putkipihdit ja kiintoavainen muista kokoa). Sivuleikkurit jos laittaa nippusiteen.

Auto ilmaan ja rengas pois.
Suojakumin pannat irti (itse väänsin ruuvarilla lukot auki).
Väännä sisempi nivel ulommasta irti, kumi pois.
Väännä sisempi nivel irti raidetangosta (minulla ollut kaveri pitämässä raidetangosta kiinniputki pihdeillä, itse kiintoavaimella vääntänyt auki).
sitye vaan uus paikalle, minä olen laittanut kumin kiristyspantojen tilalle nippusiteet, joka on mielestäni paljon helpompaa.

Ensinmäisellä kerralla vie toki aikaa, luulen että nyt vaihtaisin puolessa tunnissa.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Vastaa Viestiin