156 V6 hyytyminen yläkierroksilla

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pietu
Viestit: 8
Liittynyt: 10 Maalis 2004, 23:34
Paikkakunta: Mikkeli

156 V6 hyytyminen yläkierroksilla

Viesti Kirjoittaja pietu »

Moro arvoisat Alfistit!
Melko tuoreena mutta sitäkin innokkaampana Alfa kuskina ajattelin hiukan
kysellä minua pienesti vaivaavasta ongelmasta 156 V6:ssa.
Nimittäin kierrosten pyöriessä noin 5000 kieppeillä alkaa kone vähän
"hyytymään" ikäänkuin rajoittimet tulisivat vastaan mutta käsittääkseni
ne eivät vielä näillä kierroksilla pitäisi vaikuttaa. Muuten kone käy nätisti
ja alaväännöt + tehot on kohdallaan. Mahtaako kenelleekkään olla tuttua
ongelmaa?Autolla on ajettu 123tkm.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »


Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Tuo on varsinkin juuri 156 V6:n omistajille turhankin tuttu ongelma. :evil: Mulla meni ensimmäinen ILMI 49 - ja toinen 96tkm:n kohdilla.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Cuore Sportivo kirjoitti:Tuo on varsinkin juuri 156 V6:n omistajille turhankin tuttu ongelma. :evil: Mulla meni ensimmäinen ILMI 49 - ja toinen 96tkm:n kohdilla.
mistäköhän lie johtuu mutta meikäläisellä ei ole mennyt vielä yhtään kappaletta. :crazyeyes:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

V6 kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:Tuo on varsinkin juuri 156 V6:n omistajille turhankin tuttu ongelma. :evil: Mulla meni ensimmäinen ILMI 49 - ja toinen 96tkm:n kohdilla.
mistäköhän lie johtuu mutta meikäläisellä ei ole mennyt vielä yhtään kappaletta. :crazyeyes:
Älä vielä nuolaise :wink: . Normaalistihan se on mennyt niin, että kun sanot "ei mulla vaan" niin seuraavan kerran kun starttaat alkaa kolina kuulua...Ja sitten ärräpäät lentelee :bad-words: No pidän kyllä peukut pystyssä. Ja olen hieman kateellinen koska itse taistelin ilmin kanssa muutaman viikon :mrgreen:
On kivaa kun on kivaa

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Hamil kirjoitti:
V6 kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:Tuo on varsinkin juuri 156 V6:n omistajille turhankin tuttu ongelma. :evil: Mulla meni ensimmäinen ILMI 49 - ja toinen 96tkm:n kohdilla.
mistäköhän lie johtuu mutta meikäläisellä ei ole mennyt vielä yhtään kappaletta. :crazyeyes:
Älä vielä nuolaise :wink: . Normaalistihan se on mennyt niin, että kun sanot "ei mulla vaan" niin seuraavan kerran kun starttaat alkaa kolina kuulua...Ja sitten ärräpäät lentelee :bad-words: No pidän kyllä peukut pystyssä. Ja olen hieman kateellinen koska itse taistelin ilmin kanssa muutaman viikon :mrgreen:
tuli juuri postauksen jälkeen mieleen ettei yleensä kannata kehuskella napsahtaa muuten heti :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

V6 kirjoitti:
Hamil kirjoitti:
V6 kirjoitti: mistäköhän lie johtuu mutta meikäläisellä ei ole mennyt vielä yhtään kappaletta. :crazyeyes:
Älä vielä nuolaise :wink: . Normaalistihan se on mennyt niin, että kun sanot "ei mulla vaan" niin seuraavan kerran kun starttaat alkaa kolina kuulua...Ja sitten ärräpäät lentelee :bad-words: No pidän kyllä peukut pystyssä. Ja olen hieman kateellinen koska itse taistelin ilmin kanssa muutaman viikon :mrgreen:
tuli juuri postauksen jälkeen mieleen ettei yleensä kannata kehuskella napsahtaa muuten heti :mrgreen:
Juuri näin mullakin kävi. Mentiin kavereiden kanssa Alfalla Helsinki Motor Show:hun ja heitin takastulomatkalla, että eipä ole alfassa mitään vikaa ollut! :mrgreen:

Ajoin vajaa 10 kilometriä ja airbagin merkkivalohässäkkä syttyi. :roll:
Ammattina autokauppa

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Ei voi olla todellista! Pitäisköhän tilata joku noitatohtori puhdistamaan Alfabbs:n pahoistahengistä... :silly:
On kivaa kun on kivaa

luuteri
Viestit: 32
Liittynyt: 21 Elo 2003, 20:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja luuteri »

Kyllä se vaan valitettavasti näin menee. Tällä palstalla on paha henki. Nimittäin ei tartte edes kehuskella, vaan riittää että lukee jostain uudesta viasta. Itse en enää edes uskalla lukea kaikkia otsikoita :?

Joulukuussa avasin pahaa aavistamatta ketjun airbackin merkkivalosta, mietin mielessäni että eipä ole vikaa kyseistä, kaksi päivää tämän jälkeen blink ja valoi syttyi. Ja on palanu siitä lähtien. Krr.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

luuteri kirjoitti:Kyllä se vaan valitettavasti näin menee. Tällä palstalla on paha henki. Nimittäin ei tartte edes kehuskella, vaan riittää että lukee jostain uudesta viasta. Itse en enää edes uskalla lukea kaikkia otsikoita :?

Joulukuussa avasin pahaa aavistamatta ketjun airbackin merkkivalosta, mietin mielessäni että eipä ole vikaa kyseistä, kaksi päivää tämän jälkeen blink ja valoi syttyi. Ja on palanu siitä lähtien. Krr.
Tästä tulikin mieleen, että mitä Delta veloittaa tuosta valon sammuttamisesta. Katsastuksen läpipääsy on muuten katsastajan mielialasta kiinni. :roll:
Ammattina autokauppa

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Eli mahdollisuudet on fiftysixty :mrgreen:
On kivaa kun on kivaa

Vastaa Viestiin