Giulietta - Have engine checked
Valvoja: Moderators
Giulietta - Have engine checked
Eilen Vuokatissa Giulietta piuhassa 3h ja käynnistettäessä kojelaudasta kuului vain naksuttelua -31C lämpötilassa. Boosteri kiinni akkuun ja kone käynnistyi välittömästi. Alimitoitettu akku näihin olosuhteisiin? Hienoa.
Tänään hetki sitten taajama-ajossa Ylöjärven suunnalla lävähti näyttöön "Have engine checked"! Kohta 5000km autolla mittarissa. Maanantaina Autokeskukseen jos kulkee sinne asti. Vielä hienompaa.
Tänään hetki sitten taajama-ajossa Ylöjärven suunnalla lävähti näyttöön "Have engine checked"! Kohta 5000km autolla mittarissa. Maanantaina Autokeskukseen jos kulkee sinne asti. Vielä hienompaa.
Re: Giulietta - Have engine checked
no minkä kokoinen akku siellä on?phnts kirjoitti: Alimitoitettu akku näihin olosuhteisiin? Hienoa.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Ainakin siinä akun plus navassa on se jännitteentunnistin joka pitää ymmärtää jättää välistä pois kun antaa virtaa millä tahansa keinolla. Muuten se kärähtää ja sen jälkeen voi tulla kaikenlaisia ongelmia erilaisten sähkölaitteiden kanssa jotka kytkeytyvät jännitteen mukaan. Eli esim start-stop-järjestelmä tarkistaa mm jännitteen riittävyyden ennen kuin aktivoituu.
Sano että lähti nippa nappa käyntiin. Älä sano että annoit virtaa
Sano että lähti nippa nappa käyntiin. Älä sano että annoit virtaa
Ayrton Senna da Silva forever
72Ah, 570A Exiden heavy duty näyttäsi olevan.V6 kirjoitti:no minkä kokoinen akku siellä on?
Manuska on englanniksi, vielä, mutta sanoo että jump start on sallittu, jos käytettävässä akussa on sama tai isompi kapasiteetti, kuin autossa olevassa.Aquatica kirjoitti:Eikös näissä uusissa ole ihan suoraan kielletty buusteriakkujen käyttö, kun voi sotkea ajotietokoneen täysin? Mikäli niin manuskassa mainitaan, eipä pakosti kannata mainita asiasta ainaskaan.
+navassa tosiaan korkeampi "pultti" johon apuakun kaapelin saa kytkeä. Muihin liitäntöihin aika mahdottomuus myöskin saada apuakun kaapelia kiinni, eli homma tässä kohtaa ihan järkevästi toteutettu.Wile E. Coyote kirjoitti:Ainakin siinä akun plus navassa on se jännitteentunnistin joka pitää ymmärtää jättää välistä pois kun antaa virtaa millä tahansa keinolla. Muuten se kärähtää ja sen jälkeen voi tulla kaikenlaisia ongelmia erilaisten sähkölaitteiden kanssa jotka kytkeytyvät jännitteen mukaan. Eli esim start-stop-järjestelmä tarkistaa mm jännitteen riittävyyden ennen kuin aktivoituu.
Sano että lähti nippa nappa käyntiin. Älä sano että annoit virtaa
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
- Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
- Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650
Re: Giulietta - Have engine checked
phnts kirjoitti:... käynnistettäessä kojelaudasta kuului vain naksuttelua -31C lämpötilassa.
Mulla auttoi valojen sammuttaminen. Ksenonit vie syttyessään rutkasti virtaa ja typerää kyllä, syttyvät aina kun virran laittaa päälle. Mutta kyllä M2:n 70 Ah akku on entinen, vaikka enimmäkseen matka-ajoa ajankin. Eli ½-vuotta akku kesti.
Mä en kyllä saanut Autokeskuksesta aikaa kun vasta melkein 3 viikon päästä, eli ilmeisesti siellä on paljon autoja sulateltavana...
Pyöräytin Autokeskuksen pihaan tänään aamulla ja totesin faktat pöytään. Auto heti sisään ja vartin päästä ulos. Vikakoodina jotain akunkenkään ja sen huonoon kontaktiin viittaavaa. Moottorin vikavalon kuittasivat pois ja akun kenkiä kiristetty.
Perjantaina nimenomaan tarkistin akunkenkien kontaktin ennen, kuin yritettiin starttia apuvirralla. No nyt sitten seurataan tilannetta. Check engine kun lävähti lauantaina ruutuun, niin auto pudotti S/S systeemin pois käytöstä ja dna-asetuksista ainoastaan n oli käytössä. Kelit tosin nyt sitä luokkaa, että start/stop tajunnee pitää auton käynnissä myös valoihin pysähdyttäessä.
Autosähköistä kun en ymmärrä oikein hirveästi mitään, niin mitähän vaatinee kapasiteetiltaan isomman akun vaihtaminen? Laturi vaihtoon? Tätä esitin Autokeskuksen tiskillä, mutta "seuraamme nyt tilannetta" nykyisellä akulla.
Perjantaina nimenomaan tarkistin akunkenkien kontaktin ennen, kuin yritettiin starttia apuvirralla. No nyt sitten seurataan tilannetta. Check engine kun lävähti lauantaina ruutuun, niin auto pudotti S/S systeemin pois käytöstä ja dna-asetuksista ainoastaan n oli käytössä. Kelit tosin nyt sitä luokkaa, että start/stop tajunnee pitää auton käynnissä myös valoihin pysähdyttäessä.
Autosähköistä kun en ymmärrä oikein hirveästi mitään, niin mitähän vaatinee kapasiteetiltaan isomman akun vaihtaminen? Laturi vaihtoon? Tätä esitin Autokeskuksen tiskillä, mutta "seuraamme nyt tilannetta" nykyisellä akulla.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Kyllä se isompikapasiteettinenkin akku tulee vakiolaturilla täyteen. Pitää vain käydä pidempi lenkki ajamassa että saa täyteen Eri asia sitten, mahtuuko alkuperäisen tilalle isompi, tuppaavat olemaan myös fyysisesti isompia nuo. Jos ei moottoria jaksanut yhtään pyörittää, tuskin kapasiteetistä on kiinni. Joko akku rikki/jäässä, kontaktivika akun kaapeleissa tai sitten joku muu sähkövika jossain. Eihän akku vain ollut tyhjä kun parkkeerasit auton viimeisen kerran ennen tuota epäonnistunutta käynnistysyritystä?phnts kirjoitti: Autosähköistä kun en ymmärrä oikein hirveästi mitään, niin mitähän vaatinee kapasiteetiltaan isomman akun vaihtaminen? Laturi vaihtoon? Tätä esitin Autokeskuksen tiskillä, mutta "seuraamme nyt tilannetta" nykyisellä akulla.
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
- Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
- Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650
onefromnorth kirjoitti:...Kyllä se isompikapasiteettinenkin akku tulee vakiolaturilla täyteen. Pitää vain käydä pidempi lenkki ajamassa että saa täyteen
Riippuu siitä, ottaako akku latausta vastaan laisinkaan kylmänä. Oman autoni alkuperäinen akku ei ottanut, huolimatta parinsadan kilometrin ajomatkoista ja CTekillä latauksesta. Sytytti tuolloin "Check engine" valon kesken ajon, mutta tuo valo sammui pari käynnistystä sen jälkeen kun akku oli vaihdettu. Samanlainen oire oli myös erään tuttuni vuoden vanhassa baijerilaisessa. Tämän "Check Engine" valon korjaamo paikallisti akun heikosta varaustilasta johtuvaksi. Se olikin loogista, sillä tuolla autolla ajetaan pääasiassa kymmenen kilometrin legiä.
Viimeksi muokannut jkf, 01 Maalis 2011, 09:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.