916 sarjan GTV 3.0 V6 24V
Valvoja: Moderators
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
916 sarjan GTV 3.0 V6 24V
Pankkitilini puolesta haluaisin kuulla otsikossa mainitusta autosta mahdollisimman monta ikävää kokemusta. Mitä löytyy?
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
tosi pieni tavaratila
pitkäselkäisellä pää katossa
iso polttoaineen kulutus litraiseen yarikseen verrattuna
tosi pienet jalkatilat takamatkustajille
lyhyt kuski (alle 160 cm) ei näe kunnolla takaviistoon (kuolleeseen kulmaan)
enimmäkseen tuontiautoja, penkinlämmittimet puuttuu
Nämä nyt ensihätään tuli mieleen.
pitkäselkäisellä pää katossa
iso polttoaineen kulutus litraiseen yarikseen verrattuna
tosi pienet jalkatilat takamatkustajille
lyhyt kuski (alle 160 cm) ei näe kunnolla takaviistoon (kuolleeseen kulmaan)
enimmäkseen tuontiautoja, penkinlämmittimet puuttuu
Nämä nyt ensihätään tuli mieleen.
Alfaholismia vuodesta 2001
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Litranen Yaris muuten kuluttaa paljon maantieajossa suhteutettuna..KJS kirjoitti:tosi pieni tavaratila
pitkäselkäisellä pää katossa
iso polttoaineen kulutus litraiseen yarikseen verrattuna
tosi pienet jalkatilat takamatkustajille
lyhyt kuski (alle 160 cm) ei näe kunnolla takaviistoon (kuolleeseen kulmaan)
enimmäkseen tuontiautoja, penkinlämmittimet puuttuu
Nämä nyt ensihätään tuli mieleen.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
mulla nyt on toi alikokoon porattu (tai en itseasiassa tiedä onko iskunpituuskin eri?) versio mutta paljon samaakin autoa. Katselin kuumeen iskettyä 3 litrasia ja ahdettuja. Tämä oli sopivasti tarjolla, tekniikaltaan asiallisessa kunnossa ja ahdettuna vielä eksoottisempi. Äänimaailma on aika vaisu isolohkoon verrattuna. Yhtään ei ole tarvinnut katua ostosta. Toki kaikkea pientä on ollut mutta ei pahempia ja itseasiassa toimii yllättävän hyvin talviautona.
Tässä jotain havaintoja:
Ovien lukkoja pitää suihkia öljyllä kerran viikkoon talvella
Penkkien sivuttaistuki voisi olla parempikin
tuulilasin pesuri on hyvä, mutta kovin antelias ja takapaksissa hankalsti täytettävissä oleva pussi on alvariinsa tyhjä
Pitkät ovet ja matalalle pujottautuminen tuo peliin kunnon urheiluauto fiilistä. Jotkut kutsuvat sitä myös epäkäytännöllisyydeksi
Ihmiset kyselee ja katselee perään.
Varapyörä paikkapulloon vaihtamalla 2hlön viikonloppu tavarat kulkee paksissa
Kuulostaa ja näyttää hyvältä mikä lisää ajokilometrejä ja siten polttoainekuluja
Sori nyt kun en oikein keksi mitään
Tässä jotain havaintoja:
Ovien lukkoja pitää suihkia öljyllä kerran viikkoon talvella
Penkkien sivuttaistuki voisi olla parempikin
tuulilasin pesuri on hyvä, mutta kovin antelias ja takapaksissa hankalsti täytettävissä oleva pussi on alvariinsa tyhjä
Pitkät ovet ja matalalle pujottautuminen tuo peliin kunnon urheiluauto fiilistä. Jotkut kutsuvat sitä myös epäkäytännöllisyydeksi
Ihmiset kyselee ja katselee perään.
Varapyörä paikkapulloon vaihtamalla 2hlön viikonloppu tavarat kulkee paksissa
Kuulostaa ja näyttää hyvältä mikä lisää ajokilometrejä ja siten polttoainekuluja
Sori nyt kun en oikein keksi mitään

Ayrton Senna da Silva forever
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Ei nyt kyllä irtoa oikein mitään, paitsi, että seisoo nyt talven tallissa ja ajamaan ois kova hinku
Kovin tilava se ei oo, mutta kuskia se ei paljoa kiinnosta
Niin ja takakontti on pienempi, kuluttaa paljon enemmän kuin tuo ekovolvo, on paljon äänekkäämpi (pitää muistaa itse käyttää ikkunoita vähän alhaalla oven sulun jälkeen), ajaessa antaa adrenaliinipiikkejä, jotka voi vaarantaa kortin olemassaolon, jos ei ole tarkkana ja kaikille pitää selittää (jos sattuu huvittamaan), jotta miksi oot tällasen ostanu ja kukaan ei usko että on niin halpa vaan oot sitten rikas pröystäilijä.
Ehkä isoin miinus on se, että kun joka puolelta kuulee, että kohta se sullakin hajoaa niin alitajuntaisesti sitä sitten kuuntelee jokaista kolinaa ja kilinää ja mietiskelee onko kaikki huollot ja osanvaihdot nyt varmasti tehty ajallaan
Mutta käy koeajolla, jos et oo vielä käyny. Sen jälkeen on enää turha yrittää löytää mitään syitä olla ostamatta. On se tunnelma, soundi, ajettavuun yms vaan niin hienoa siinä autossa

Kovin tilava se ei oo, mutta kuskia se ei paljoa kiinnosta

Niin ja takakontti on pienempi, kuluttaa paljon enemmän kuin tuo ekovolvo, on paljon äänekkäämpi (pitää muistaa itse käyttää ikkunoita vähän alhaalla oven sulun jälkeen), ajaessa antaa adrenaliinipiikkejä, jotka voi vaarantaa kortin olemassaolon, jos ei ole tarkkana ja kaikille pitää selittää (jos sattuu huvittamaan), jotta miksi oot tällasen ostanu ja kukaan ei usko että on niin halpa vaan oot sitten rikas pröystäilijä.
Ehkä isoin miinus on se, että kun joka puolelta kuulee, että kohta se sullakin hajoaa niin alitajuntaisesti sitä sitten kuuntelee jokaista kolinaa ja kilinää ja mietiskelee onko kaikki huollot ja osanvaihdot nyt varmasti tehty ajallaan

Mutta käy koeajolla, jos et oo vielä käyny. Sen jälkeen on enää turha yrittää löytää mitään syitä olla ostamatta. On se tunnelma, soundi, ajettavuun yms vaan niin hienoa siinä autossa
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Omakin seisoo tallissa tällä hetkellä.
Kytkinremppa on kallis eli jos on vaihtotarpeessa niin siihen menee rutkasti yli tonni, vielä enemmän jos on kaksoisvauhtipyörä (V6, 6vaiht.).
Takapään alustaan saa menemään rahaa jos on huonossa kunossa, on aika ikävä ajaa jos puslat kuluneet. Kuluneet puslat voi kaiken lisäksi vielä kuluttaa takakelkkaa vaihtokuntoon. Puslien korvaaminen uretaanipuslilla rahallisesti kannattavaa jos pystyy tekemään itse, tosin takapään ohjautuvuus kärsii. Uretaanipuslien vaihtoon meni itsetehtynä viikonloppu ja paljon voimasanoja sekä jokunen työkalu.
Tyyppivika on että takalasin lämppäriä ei kannata käyttää, voi polttaa koko auton. Siihen pitää rakentaa rele jonka kautta toimii.
Sivulasien sovitukset on arka paikka, ovet ovat kehyksettömät joten jos lasi on väärässä asennossa niin suhisee. Hankalat säätää.
Vähän pureskeltavaa....
Kytkinremppa on kallis eli jos on vaihtotarpeessa niin siihen menee rutkasti yli tonni, vielä enemmän jos on kaksoisvauhtipyörä (V6, 6vaiht.).
Takapään alustaan saa menemään rahaa jos on huonossa kunossa, on aika ikävä ajaa jos puslat kuluneet. Kuluneet puslat voi kaiken lisäksi vielä kuluttaa takakelkkaa vaihtokuntoon. Puslien korvaaminen uretaanipuslilla rahallisesti kannattavaa jos pystyy tekemään itse, tosin takapään ohjautuvuus kärsii. Uretaanipuslien vaihtoon meni itsetehtynä viikonloppu ja paljon voimasanoja sekä jokunen työkalu.
Tyyppivika on että takalasin lämppäriä ei kannata käyttää, voi polttaa koko auton. Siihen pitää rakentaa rele jonka kautta toimii.
Sivulasien sovitukset on arka paikka, ovet ovat kehyksettömät joten jos lasi on väärässä asennossa niin suhisee. Hankalat säätää.
Vähän pureskeltavaa....
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Tää muuten täytyy ottaa pois, on jo nimittäin menettänyt arvonsa silloin heti aikoinaan. Nyt enää 1/8 hinnasta jäljellä, toki siitäkin saattaa tonni pari tippua, mutta sitä ei enää lasketa.TestarosaFinland kirjoitti:
-menettää heti arvonsa
Mutta tuohon liittyen, se on alfa romeo, ja vielä erikoinen sellaiseksikin, joten sitä ei saa ikinä kaupaksi, joten oot sen kans jumissa lopun ikääs jos et toiseen alfaan vaihda

- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Ettekö te nyt parempaan kykene? Tuossa "älä käytä takalasin lämmitintä, auto voi palaa" -argumentissa oli jo sentään vähän yritystä
Valitettavasti olen niin jästipää että tässä tapauksessa kulutus, epäkäytännöllisyys, kustannukset ja se etta se on Alfa Romeo eivät ole kuumetta laskevia perusteita. Sekään ei helpota että omistamani 156 JTS (kylllä - JTS) on ollut käyttövarmin ja pidoltaan edullisin auto, mikä minulla on koskaan ollut. (Tosin edelliset olivat Relluja....)
Näyttää Lahdessa olevan lähin myynnissä, jos sitten sinne parin viikon päästä...

Valitettavasti olen niin jästipää että tässä tapauksessa kulutus, epäkäytännöllisyys, kustannukset ja se etta se on Alfa Romeo eivät ole kuumetta laskevia perusteita. Sekään ei helpota että omistamani 156 JTS (kylllä - JTS) on ollut käyttövarmin ja pidoltaan edullisin auto, mikä minulla on koskaan ollut. (Tosin edelliset olivat Relluja....)
Näyttää Lahdessa olevan lähin myynnissä, jos sitten sinne parin viikon päästä...
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
JaniW kirjoitti:Ettekö te nyt parempaan kykene? Tuossa "älä käytä takalasin lämmitintä, auto voi palaa" -argumentissa oli jo sentään vähän yritystä![]()
Ei ollut sitten vitsi...
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
En sellaiseksi ajatellutkaan. Melko riskaabeli toteutus kyllä (siis tuo alkuperäinen).AAW kirjoitti:Ei ollut sitten vitsi...
Taannoin koeajamani yksilö oli aika huonossa kunnossa (ja väärän värinen), minkä takia en sitä hankkinutkaan... muuten autosta on vaikea keksiä mitään huonoa sanottavaa - siis V6 koneisena. Tietty kaikki mitä aiemmin on sanottu pätee: pieni tavaratila, jokseenkin "epäkäytännöllinen", takapään puslat on kalliit uusia jos kuluneet, jne. Etuveto voi haitata jotakuta. Kannattaa tosiaan testata
Foorumilla on ollut pohjoisessa myynnissä tuommonen:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=19464

Foorumilla on ollut pohjoisessa myynnissä tuommonen:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=19464
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Mulla piti kerran puolipäivää ihme tärinää. Tai no vaimolla tuo tapahtu.Niin ja etupään koiranluun mutterit oli niin tiukkaan ruostunu, että piti rautasahalla nitkuttaa halki. Eli ei kannata laittaa.
"Ei tätä voi ajaa ku mitä jos kaikki huomaa", kuten appivanhemmat totesivat, kun appiukon istutin rattiin ja 20km jälkeen liikennevaloissa uskalsi ensi kerran kaasua reilummin painaa
"Ei tätä voi ajaa ku mitä jos kaikki huomaa", kuten appivanhemmat totesivat, kun appiukon istutin rattiin ja 20km jälkeen liikennevaloissa uskalsi ensi kerran kaasua reilummin painaa

- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Juu, tyhmästi suunniteltu mutta ei kenelläkään tietääkseni ole ollut niin huonoa tuuria että olisi auto palanut. Se rasia on onneksi aika ilmavasti siellä. Eikä tuo auton pituudelta menevä johtokaan ole oikeastaan se varsinainen ongelma vaan se että siellä sulaketaulussa sulakkeen tai (liittimen?) ylimenovastus saa sen kuumenemisen aikaan. Vastaavaan vikaan tiedän kyllä esim Ivecon nuppeja 90-luvulla palaneen. Sulakerasia ylikuumeni ja kansi pehmeni niin että "valui" kuumien sulakkeiden päälle jotka kuumeni lisää ja seurauksena paljon savua ja liekkejä. Ainakin yksi meni suomessa lunastukseen ja toisen sammuttamisesta kuski sai pomolta haukut. "Olisit antanut palaa"JaniW kirjoitti:En sellaiseksi ajatellutkaan. Melko riskaabeli toteutus kyllä (siis tuo alkuperäinen).AAW kirjoitti:Ei ollut sitten vitsi...

Mulla on kaikki ohjeet printattuna tallissa mutta kun tulis vielä vähän lämpimämpää. Pintapuolisesti sulakerasia kyllä näyttää ehjältä eikä puhallinmoottorin luona olevissa liittimissäkään näy sulamisen merkkejä. Pimeänä se kuitenkin on samoin kuin peilit eli mitä suurimmalla todennäköisyydellä sama vika.
Yksi vika lisää: Kun menee keskiverto varaosaputkaan ja kyselee osia merkin ja mallin perusteella niin saa lähes poikkeuksetta ei oota ja/tai vittuilua

Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 975
- Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
- Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm - Paikkakunta: Billnäs
Ja varmuuden vuoksi ettei jätä tienposkeen niin laita toinen kone kiinni:
http://www.youtube.com/watch?v=3lLoyrCr8eU
http://www.youtube.com/watch?v=3lLoyrCr8eU
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Tehdas lienee ainakin osasyyllinen? Ovat nimittäin ainakin PH1:n käyttöohjekirjaan pistäneet mitoituskuvat siitä mihin koukku autossa pultataan kiinni. Ei kyllä oikein sovi auton tyyliin. GTV vetämässä jotain harmaata kuomullista kärryä olisi kyllä huvittava näky... Vai pyhäinhäväistys?DaViega kirjoitti:Kuka talikynttilä on keksinnyt suunnitella peräkoukun tuollaiseen autoon yleensäkkään