156:sta nestettä ja höyryä pihalle. Mikäköhän olisi vuotanut
Valvoja: Moderators
156:sta nestettä ja höyryä pihalle. Mikäköhän olisi vuotanut
Talvi 1-0 Alfa 156
Tämä olisi nyt puoliaikatilanne. Tänään käynnistyksen jälkeen, about 30 sec, alkoi lokasuojista alta (enemmän oikealta) tulemaan höyryä ja melko komean sihinän säestämänä. Auto tolpassa melkein 2 h ajan. Kaikki toimii normaalisti ja miitään ilmoituksia, paitsi aina tarpeellinen possible ice on road, ei ilmaantunut. Ajoin auton autokeskuksen pihaan ja tilasin korjauksen. Matkaa oli about 6 km ja lämmöt ei noussut edes korkealle. Jäähdytinnestettä jäljellä (ei paljoa) ja se on punaista ja sellasta ei auton alla näkynyt, mutta auton alla sulanut kohta, joka on varmaan tullut lohkolämppäristä. Jarrut, ohjaus yms toimi täydellisesti kuten 156:ssa kuuluukin. Konetilassa ei näkynyt mitään outoa. Auto 2004 faceliftattu malli ja about 90 tkm takana...
Tuli vaan mieleen, että mitäköhän vois olla tapahtunut? Toive olisi että mitään vikaa ei itseasiassa ole, mutta toiveet on tehty murskattavaksi...
Tämä olisi nyt puoliaikatilanne. Tänään käynnistyksen jälkeen, about 30 sec, alkoi lokasuojista alta (enemmän oikealta) tulemaan höyryä ja melko komean sihinän säestämänä. Auto tolpassa melkein 2 h ajan. Kaikki toimii normaalisti ja miitään ilmoituksia, paitsi aina tarpeellinen possible ice on road, ei ilmaantunut. Ajoin auton autokeskuksen pihaan ja tilasin korjauksen. Matkaa oli about 6 km ja lämmöt ei noussut edes korkealle. Jäähdytinnestettä jäljellä (ei paljoa) ja se on punaista ja sellasta ei auton alla näkynyt, mutta auton alla sulanut kohta, joka on varmaan tullut lohkolämppäristä. Jarrut, ohjaus yms toimi täydellisesti kuten 156:ssa kuuluukin. Konetilassa ei näkynyt mitään outoa. Auto 2004 faceliftattu malli ja about 90 tkm takana...
Tuli vaan mieleen, että mitäköhän vois olla tapahtunut? Toive olisi että mitään vikaa ei itseasiassa ole, mutta toiveet on tehty murskattavaksi...
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Jäähdytin voi olla rikki. Lohkolämppäri on sen verran saanut lämmitettyä termostaattia että kierto jäähdyttimelle on ollut auki ja nesteet suhisseet pihalle. Termarin sulkeuduttua kone ei ole lämmennyt enää niin paljon että uusi vuoto olisi ollut mahdollinen.
Tietty jos joku paikka on ollut jäässä niin jossain on voinut paineet nousta sen verran koviksi että letkuliitoksista on suhissut nesteitä.
Tietty jos joku paikka on ollut jäässä niin jossain on voinut paineet nousta sen verran koviksi että letkuliitoksista on suhissut nesteitä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Ilmeisesti autokeskuksen mukaan oli lohkolämpppäristä irti vesiletku. En edes tiennyt että vedet kierrätetään sen läpi. Hauskan tekee asiasta se että mun mielestä savuaminen jatkuu edelleen. Lokasuojien alta edestä tulihöyryä ainakin tänään aamulla. Jos viikonlopun jälkeisen baaritupakoinnin kyllästämään hajuaisiini oli luottaminen, niin taisi olla pakokaasua ehkä...Äänet kuitenkin normaalit.
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
156:ssa ei käytetä varsinaista lohkon vesipropun paikalle asennettavaa "lohkolämmitintä" vaan vesiletkun väliin asennettavaa letkulämmitintä. Asennusjälki on kaikissa näkemissäni ollut sen verran karua, jotten yhtään ihmettele ajan saatossa ilmeneviä vuotoja.pireman kirjoitti:Ilmeisesti autokeskuksen mukaan oli lohkolämpppäristä irti vesiletku. En edes tiennyt että vedet kierrätetään sen läpi. Hauskan tekee asiasta se että mun mielestä savuaminen jatkuu edelleen. Lokasuojien alta edestä tulihöyryä ainakin tänään aamulla. Jos viikonlopun jälkeisen baaritupakoinnin kyllästämään hajuaisiini oli luottaminen, niin taisi olla pakokaasua ehkä...Äänet kuitenkin normaalit.
Tämähän ei ole nyt sitten Alfan vika vaan siihen silpomalla survotun lämmitinlaitteen
Mitä tuohon savuamiseen/höyryämiseen tulee: Autosi moottoritilaan ja mahdollisen pohjapanssarin päälle valunut jäähdytysneste ei häviä hetkessä ja itsekseen vaan näin talvisäällä haihtuu aina koneen lämmetessä - Haju lienee tästä?
En tyytynyt tavanomaiseen.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Varsin kurjaa, kun ajan kanssa käy näin. Lisäksi naapurilleni taannoin sattunut tapaus oli muutaman viikon vanhalla autolla: silloin tuli lähes kaikki vedet ulos eikä melko pimeässä ollut huomattu asiaa kuin siitä, ettei lämpene.
Kannattaa siis aina välillä katsella auton lähtöpaikalle, onko siihen ilmestynyt vihreää tai punaista. Tuollainen vuotohan alkaa usein tihkumisena, jolloin saisi jo ensitipoista havainnon. Silloin säiliöstä ei huomaa vielä mitään.
Kannattaa siis aina välillä katsella auton lähtöpaikalle, onko siihen ilmestynyt vihreää tai punaista. Tuollainen vuotohan alkaa usein tihkumisena, jolloin saisi jo ensitipoista havainnon. Silloin säiliöstä ei huomaa vielä mitään.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
"eikä melko pimeässä ollut huomattu asiaa kuin siitä, ettei lämpene"
No auto ei lämpene sisältä, mutta konehan on liiankin kuuma.
Ja sitten kun vesittä ajellaan niin voi olla että kansipahvi on mennyttä kalua.
Ja jos kansipahvi vuotaa ja päästää painetta järjestelmään niin vedet tulee edelleen/uudelleen ulos.... Että kannattaa seurata aika tarkkaan lähiakoina niitä lämpöjä ja sitä että onko koneessa nestettä.
2002 vuosimallin audissa ainakin oli jo sellainen järjestelmä että jos jokin "vitaali" juttu meni "Punaiselle" niin kojelaudasta kuului korviavihlaiseva "PIIP" jolloin väkisellä tuli katseltua mittaristoa vähän tarkemmin. Tällaisen toivoisin Alfassakin olevan...
Itse karkuutin nesteet koneesta omaa hölmöyttäni kun vaihdoin termostaatin, letku ei ollut uuteen termariin ihan sopiva ja asensin sen pienellä "patentilla". Pysyi se semmoset 800km. Sitten erään kerran lähtiessäni ihmettelin kun äsken lämmintä puhaltanut lämppäri kääntyi äkkiseltään kylmälle ja vilkaisin samalla mittaristoon, lämmöt kivasti punaisella. Kesäkelissä olisin varmaan ajellut koneen paskaksi kun en kuitenkaan koko ajan mittaristoa kyttää....
No auto ei lämpene sisältä, mutta konehan on liiankin kuuma.
Ja sitten kun vesittä ajellaan niin voi olla että kansipahvi on mennyttä kalua.
Ja jos kansipahvi vuotaa ja päästää painetta järjestelmään niin vedet tulee edelleen/uudelleen ulos.... Että kannattaa seurata aika tarkkaan lähiakoina niitä lämpöjä ja sitä että onko koneessa nestettä.
2002 vuosimallin audissa ainakin oli jo sellainen järjestelmä että jos jokin "vitaali" juttu meni "Punaiselle" niin kojelaudasta kuului korviavihlaiseva "PIIP" jolloin väkisellä tuli katseltua mittaristoa vähän tarkemmin. Tällaisen toivoisin Alfassakin olevan...
Itse karkuutin nesteet koneesta omaa hölmöyttäni kun vaihdoin termostaatin, letku ei ollut uuteen termariin ihan sopiva ja asensin sen pienellä "patentilla". Pysyi se semmoset 800km. Sitten erään kerran lähtiessäni ihmettelin kun äsken lämmintä puhaltanut lämppäri kääntyi äkkiseltään kylmälle ja vilkaisin samalla mittaristoon, lämmöt kivasti punaisella. Kesäkelissä olisin varmaan ajellut koneen paskaksi kun en kuitenkaan koko ajan mittaristoa kyttää....
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Joo, silloin oli kova pakkanen eikä sillä ehditty ajaa kovin pitkälle. Varoittelin kyllä mahdollisista seuraamuksista, joita ei silloin ollut löytynyt. Tosin, ei ole sitä kappaletta enää täällä näkynyt, kun on eri värinen. Liikkeen vikahan se oli, kun letkulämppäriä laitettaessa ei tainnut tulla ihan kaikkea kiristettyä viimeisen päälle. Auto ei ollut Alfa, joten jätetään kai kauppaliikekin mainitsematta.