156 Alustasarjat?
Valvoja: Moderators
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
156 Alustasarjat?
Minkäslaisia kokemuksia teillä on 156 eri alustasarjoista? Omassa on maavara niin pirun pieni että pitäisi jotain keksiä. Pohjapanssari raapii jokaiseen pieneenkin epätasaisuuteen. En tiedeä mitä osaa tuolta alustasta löytyy, mutta vaihtoon menee.
Auto ei tulisi radalle joten riittäisi mahdollisimman pieni madallus(20-30mm?) eikä liian jäykkä.
Auto ei tulisi radalle joten riittäisi mahdollisimman pieni madallus(20-30mm?) eikä liian jäykkä.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Supersportit voi jättää ainakin kauppaan. Tuolta löytyy melkoisen paljon kokemuksia.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2 ... asarjoista
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2 ... asarjoista
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Ihan turhaa investoida säädettävään jos autoa ei ole tarkoitus laittaa todella maihin. Ne säädöt on jumissa ekan vuoden jälkeen. Eikä niitä tuu kyllä säädettyä muutenkaan. ja 70mm kun madaltaa niin mahtaa olla ajo-ominaisuudet kohdallaan. Jo tuolla 55mm madalluksella joku klonksaa ja tukivarret on hassussa kulmassa. Onhan se toki hieno.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Itse asiassa tälläkin hetkellä mulla on alla säädettävä alusta, ja tuntuipa olevan olevan vielä ihan säädettävissäkin Totta turiset tosiaan tuosta säätöjen tarpeellisuudesta, mutta näissä nykyisissä ajo-olosuhteissa / alueella olisi tosi jees kun voi säätää talvella autoa hieman ylemmäs ja kesässä taas sopivasti tonttiin - riippuen ihan sillä hetkellä alla olevista vanteistakin. Tietenkään liikaa ei lähdetä laskemaan, näyttää rumalle, ajo-ominaisuudet kärsii ja paikat hajoo..Jalamari kirjoitti:Ihan turhaa investoida säädettävään jos autoa ei ole tarkoitus laittaa todella maihin. Ne säädöt on jumissa ekan vuoden jälkeen. Eikä niitä tuu kyllä säädettyä muutenkaan. ja 70mm kun madaltaa niin mahtaa olla ajo-ominaisuudet kohdallaan. Jo tuolla 55mm madalluksella joku klonksaa ja tukivarret on hassussa kulmassa. Onhan se toki hieno.
Miksi sitten haen uutta? Pahasti näyttää siltä, että apukuskin puoleinen iskari alkaa olla tiensä päässä. Täytyy katsoa vielä noita säätöjä jossain välissä. Tästä lisää myöhemmin omassa projekti-ketjussa...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Mulla oli Megane Coupessa juurikin tuo GTS:n setti, ihan hyvät ja jämäkkä setti. Tosin iskareiden alapulttien mitat heitti sen verran että joutui muokkaamaan - eli siltä osin ei hirveän laatukuvaa tullut. Itse tuote oli kyllä hyvä ja ajotuntuma oli asiallinen. Ehkä aavistuksen kovahko.Xehpuk kirjoitti:Onko joku kokeillut GTS-merkkistä alustasarjaa? Mainoshehkuttavat suomalaisiin olosuhteisiin viritetyiksi.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
Mulla oli 156:ssa GTS -setti.Xehpuk kirjoitti:Onko joku kokeillut GTS-merkkistä alustasarjaa? Mainoshehkuttavat suomalaisiin olosuhteisiin viritetyiksi.
Meni paikalleen, niinkuin pitikin. Itselleni oli positiivinen yllätys, kommentit löytyy jostain vanhasta alustatopikista.
(Ei haittaisi, vaikka miettisi ennenkuin aloittaa n+1 uuden aiheen samasta asiasta)
VMP
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kun auton maavara oli 70mm Eibachin "-30mm" sarjan jälkeen, en ostaisi kuin korkeussäädettävää. Tippuupahan juuri niin paljon tai vähän kuin haluaa. Eihän sitä sen jälkeen enää tarvitsekaan säätää, kun on kohdallaan.Jalamari kirjoitti:Ihan turhaa investoida säädettävään jos autoa ei ole tarkoitus laittaa todella maihin.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Joo: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2133&start=250Mandeprkl kirjoitti:Koitin haulla etsiä aiheesta kun muistin että siitä topicci löytyy. Ei sattunut silmiin.mattijus kirjoitti:(Ei haittaisi, vaikka miettisi ennenkuin aloittaa n+1 uuden aiheen samasta asiasta)
Ei ollut ihan ylimpänä tuloksissa, mutta etusivulla kuitenkin, hakusanana 'alustasarja'. '156 alustasarja' tuotti jotain 5687 osumaa, mm. "italialaisravintola"-ketjunkin.
Itse aiheeseen: tossa mun kinnerissä on Eibach Pro-Kit -30mm, vakioiskareilla. Ilmeisesti en ole pahoja teitä ajellut, kun ei se mun mielestä ole kova.
Vertailukohta multa kyllä puuttuu; ja rajusti massia, mutta se ei kuulu tähän.
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Mä olen erittäin tyytyväinen Auto Milanossa asennettuun korkeussäädettävään KW:n alustasarjaan. Napakka mutta ei kova, puree tiehen kuin unelma, ei kallistele ja korkein asetus riittää talveksi hyvin. Jos nyt jotain voisi tästä parantaa niin KW:llä taitaa olla vielä kovuussäädettävä versio (jos sen saisi säädettyä sähköisesti jollain kabiinisäätöpalikalla niin jo vot).
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Myöskin tyytyväinen KW korkeussäädettävään. Kivasti progressiivinen, ei lainkaan pintakova. Kuitenkin voi aika huolella paukuttaa menemään. Säädettävän otin alunperin jotta saan auton mieleiselle korkeudelle. Noista miinus x-millimetriä seteistä kun moni valitti että tippui liikaa tai liian vähän. Jumiin se meni ainakin itsellä kahdessa vuodessa. Nyt se on ylimmässä asennossa ja ei ainakaan matalampi tartte olla.
Keväällä pitäisi keksiä gtvhen alustasarja. Nyt siinä on ilmeisesti alkuperäiset iskarit ja madallusjouset. Tai ainakin jousista löytyy tüv-paperit. Liian matala, epämukava, ja kuitenkin liian pehmeä. Siihenkin saa ehdotella jos on hyviä kokemuksia.
Keväällä pitäisi keksiä gtvhen alustasarja. Nyt siinä on ilmeisesti alkuperäiset iskarit ja madallusjouset. Tai ainakin jousista löytyy tüv-paperit. Liian matala, epämukava, ja kuitenkin liian pehmeä. Siihenkin saa ehdotella jos on hyviä kokemuksia.
Ayrton Senna da Silva forever
Tuossa on kuva pirssistä, jossa tuo GTS (muistaakseni 30/40 mm madallusta) setti paikallaan:Mandeprkl kirjoitti:Onko tuota sportpackin jousia jossain myynnissä? Ja onko iskarit samat sportpackissä? Kun riittäisi vaan joku 20mm madalluskin. Ei tunnu olevan muutakuin 30 ja 40mm madallusta tarjolla.
http://www.nbl.fi/~nbl3409/Ultraleggera ... 07_001.jpg
Maavara osui mielestäni kohdalleen, yhtään alemmaksi en olisi halunnut.
VMP
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Itsekin noita aikoinaan kyselin.. Melko heikkoa on saatavuus, mutta täällä niitä ilmeisesti on myynnissä... Itselläni kysely tosin tökkäsi vastaukseen "Tulee joskus, menee tehdastilaukseen".Mandeprkl kirjoitti:Onko tuota sportpackin jousia jossain myynnissä? Ja onko iskarit samat sportpackissä? Kun riittäisi vaan joku 20mm madalluskin. Ei tunnu olevan muutakuin 30 ja 40mm madallusta tarjolla.
Minulla on 156:ssa tällä hetkellä Koni FSD iskarit ja vakiojouset. Vaivatonta ajella talvella (ja kesällä ), mutta näyttäähän se onnettomalle eikä ajofiiliskään ole sitä mitä se voisi olla... Eiköhän siihen vielä madallusjouset tule heitettyä, kun niitä kerran kahdet sarjat on varastossakin.
Senza cuore saremmo solo macchine
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Italia Ricambilla näyttää myös olevan noita orkkis sportpack-jousia. Sellaiset varmaan laittaisin jos nyt olisin alustaa vaihtamassa, 2.4 JTD:n Sportpack-vieteristö oli kovasti omaan makuun.
- Epäkelpokeräilijä -