Alfa Romeo 4C - kuvat, fiilistelyt, raportit, tilaukset jne.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Alfa Romeo 4C - kuvat, fiilistelyt, raportit, tilaukset jne.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Pitäähän tuolle 4C:llekin oma ketju avata. Mielestäni firman pätevin ulostulo sitten 156:n.

http://www.autoblog.com/photos/alfa-rom ... neva-2011/

Avatar
Crockett
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 03:09
Car(s): BMW 330iA M-Sport
Ex. MiTo 155TB

Viesti Kirjoittaja Crockett »

Ihan sairaan siisti. Juuri sitä mitä meikäläinen on kaivannut, kaksipaikkanen ja takavetoinen. Z4:n voi nyt loppullisesti jättää pois laskuista! Joutuu vakavasti harkitsemaan hankintaa sitten aikanaan, täytyy vaan toivoa ettei hinta karkaa älyttömyyksiin.
If it ain't Boeing, I'm not going

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Tällaista on odotettu. Toivoa sopii, ettei hyvää konseptia pilata. Itse en kaipaisi niinkään hiilikuitua tai äärimmäistä ketteryyttä. Tyylikkyys ja kohtuuhintaisuus olisivat tärkeitä.

Upea auto, pakkohankinta ellei hintaluokka ole superautoluokkaa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

"Matta" punainen?

Miellyttää silmää :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

sisäkuva, aika race henkinen...

Kuva
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

saa nähdä paljonko paino nousee tuosta 850 kilosta tuotantoversioon.
"Fiat's struggling Alfa brand is set to price the production 4C at about 45,000 euros (about $62,000) in Europe, company sources say."
Viimeksi muokannut V6, 01 Maalis 2011, 15:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Eipä taida ihan tuollaisena pysyä sisusta.. Olisi kyllä aika helevetin päheetä, jos tulisi edes suurimmilta osin samanlaisena tehtaalta ulos.. 8) Kait se on sitten alettava lottoamaan :lol:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hyvin paljon kyllä Lotusta tuossa profiilissa.

Parit lisäkuvat vielä.

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Teknisesti erittäin mielenkiintoinen paketti (dna:ta lukuunottamatta) ja hieno veto lähteä keveyden kautta liikkeelle. Muodot eivät ainakaan ensinäkemältä osu minun silmääni. Jotenkin tuo ei vaan oikein näytä Alfalta tai Italialaiselta.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Curva Grande kirjoitti:Teknisesti erittäin mielenkiintoinen paketti (dna:ta lukuunottamatta) ja hieno veto lähteä keveyden kautta liikkeelle. Muodot eivät ainakaan ensinäkemältä osu minun silmääni. Jotenkin tuo ei vaan oikein näytä Alfalta tai Italialaiselta.
Kyllähän tuossa keulassa on todella paljon uudenpolven alfailmettä (mito + giulietta) ja perässä taas 8C:tä. Se, että onko ne taas alfamaisia on taas eri juttu. Sivuprofiilista tuli itellekin lotusfiilistä.

Mutta toiset tykkää äidistä jne. Itelle tää uppoa ku betonikenkäinen mafioso jokeen :-D

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

^ Lotuksen muotoilu (josta viitteitä nähtävissä) istuu minulle sinänsä, mutta tuossa on nyt jotain häiritsevää mistä en oikein saa kiinni. Ripaus tyylikkyyttä räyhäkkyyden tilalle saattaisi olla paikallaan. Mutta eiköhän tuo luonnossa parane.

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Mistä te noita speksejä vedätte, pankaa nyt tähänkin ketjuun.

Ei vielä ihan sytytä tuo muoto, Lotuksen uutuudet on askeleen edellä....

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Taitaa autossa jotain olla, kun naisia ei ole vielä kehuttu!

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Vähän liian koukeroista on munkin makuuni... Tuuninkituntua. Hienoa kumminkin, että Alfa ylipäätään lykkää sporttisempaa osastoa ulos!

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Kyllä nuo italialaisneidot aina baijerilaistytöt päihittää. Nyt on kommentoitu.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Alfieri kirjoitti:Mistä te noita speksejä vedätte, pankaa nyt tähänkin ketjuun.

Ei vielä ihan sytytä tuo muoto, Lotuksen uutuudet on askeleen edellä....
takaveto
keski/takamoottori
pituus n. 4 metriä
akseliväli n. 2.4 metriä
paino alle 850 kg
1.7 L yli 200 hp
4 kg/hp
Alfa TCT twin dry clutch transmission, ratissa ohjaimet
Alfa DNA
40% / 60% painonjaukauma
huippunopeus yli 250 km/h
kiihtyvyys 0 - 100 km/h alle 5 sekuntia
Viimeksi muokannut V6, 05 Maalis 2011, 18:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Casa di Matti kirjoitti:Vähän liian koukeroista on munkin makuuni... Tuuninkituntua.
Tuotantoautoon (jos sellainen joskus oikeasti tulee) asiat tietenkin muuttuvat. Eihän tuossa ole esimerkiksi puskureita lainkaan ja konseptin sisusta on aika utopistinen tuotantoautoon.

Manukki
Viestit: 108
Liittynyt: 28 Elo 2010, 07:21
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Manukki »

Alfa ja noilla spekseillä...ei varmaan hinta karkaa :lol:

JOS tuo tulee tuotantoon niin tulee varmaan maksamaan täällä meillä ~150 K€ :crazyeyes:

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

On se vaan herkullisen näköinen. Ja takavetoinen!

Tuon lisäksi kun aikanaan saisi omaan talliin vielä Bertonen kynäilemän uuden pikku-Jaggen (kuvia löytyy Muiden merkkien uutuuksia -topikista), niin huhhuh... touhutippaa pukkaa!
Viimeksi muokannut EBITDA, 01 Maalis 2011, 17:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Hyvin modernilta näyttää kyllä, ja jos 2012 jo pitäis tulla tuotantoon, niiin varmaan aikalailla lopputulos tuossa on. Toivotaan, ettei käy kuin Breralle, jonka ulkonäkökeveys katosi liukuhihnalle.

Häiritsevänä kohtana pidän tuota sivuikkunan ja takaikkunan yhtymäkohtaa, mielestäni sivulasi voisi jatkua pidemmälle ja takalasin reuna alemmas. Jotkut pokkaukset turha syviä ehkä.

Tuo esittelyväri on kyllä syvältä. Valot ovat upeat, varsinkin takana.

Silti mielestäni hienointa pitkään aikaan ja antaa uskoa Alfan menestykselle vielä "joskus". 9+

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
kalliais
Viestit: 809
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja kalliais »

On kyllä pirun hieno. Sisusta vaikuttaa hieman överiltä mutta en tosiaan pistäisi pahaksi jos tuommonen olisi jossain vaiheessa. Hinta vaan saattaa olla köyhälle aivan liikaa. Pitää varmaan alkaa säästämään.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Ulkoa tosi hieno mutta sisusta tyypillinen konseptiautolle, ei tule tuollaisena tuotantoon. Brerakin oli paljon rohkeampi konseptina.
Toisaalta tuollainen "hävittäjän" ohjaamo ei itseäni miellytä, saa olla enempi klassinen.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Hyvä homma. Voinkin lopettaa sen Lotuksesta haaveilun! Vaimon kommentit oli; Ompa virtaviivainen. Saakohan tuohon talvirenkaat? :-D
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kuva

Etuosa vaatii vähän sulattelua, mutta tuo lantio ja perä...!
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Luulenpa, että odotettavissa voi olla isojakin muutoksia tuotantoon. Malli on kuitenkin tarkoitettu jenkkimarkkinoiden avaamiseen, joten siihen tulee ilmastointi, mediakeskus, kaikki sähköllä sekä kuppitelineet.

Taaaiii, tulossa on vielä 6C (Dinon kaveri) ja tämä jää askeettisemmaksi.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Viesti Kirjoittaja quppe »

^^ perä kuva on kyllä hyvä!

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

Mites isot pojat sanoikaan...

Mitä paksummat nilkat sitä parempi se on .......................................................................................pellolla töissä. :crazyeyes:

Ei vaan, hieno on tuo 4C. Täytyy laittaa lottoa taas viikonloppuna vetämään josko tärppäis.
Viimeksi muokannut Suba, 02 Maalis 2011, 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
One life, live it!

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

alfista kirjoitti:siihen tulee ilmastointi, mediakeskus, kaikki sähköllä sekä kuppitelineet.
Elä kiroile!

On kyllä todella positiivinen ilmestys niin ulkoisesti, kuin tekniikaltaan. Ei särähdä ensivilkaisulla mikään omaan silmään. Olisiko monien Alfistien nurina kantautunut johdon korviin? (me taviksetkin haluamme tyylikkään takaveto sportin) Jos tulee ihan oikeasti tuotantoon, ja jos hinta ei karkaa avaruuksiin niin täytyy varmaan laittaa kämppä myyntiin. Onhan meillä teltta

:mrgreen:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

On kyllä kieltämättä maukas paketti. Tosin noista MiTomaisista etuvaloista en niin välitä, 8C-henkiset olisivat olleet tyylikkäämmät...

Mut joo, taitaa tuo hinta olla valitettavasti tällekkin mallille melko suolainen normaali pulliaisen tuloilla hankittavaksi.. :roll:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Hehkutinkin jo tuolla toisessa säikeessä mutta kyllä tämä näyttää upealta. Ja näillä spekseillä vetoaa moniin, ellei se hinta lopulta sitten ole toiselta planeetalta.

Onkohan tämän auton funktio olla ihan suora kilpailija esim BMW Z4:lle ja olla tavallaan GTV/GT:n jatkumo? Meinaan, jos kilpailuasetelma on selvä ja näitä tullaan valmistamaan paljon, saadaan käytettyjen markkinatkin pyörimään. :)

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Jokseenkin mauttoman näköinen avaruus-sammakko...monta taka-askelta otettu 8C:stä
joka sekään ei ollut omaan makuun mikään täysosuma.
No, enpä ole koskaan noista kirpun kokoisista autoista perustanutkaan.

Jatkakaa. 8)
Viimeksi muokannut silverine, 01 Maalis 2011, 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

Ulkomuoto ei minusta tarjoa mitään uutta tai erilaista ja sisusta on ni-in nähty. 4C mattaväreineen on yksinkertaisesti myöhässä!

Enää puuttuu, että Top or Fifth gear toteaa auton ajettavuuden huonoksi eikä vaihdelätkät käänny edes ratin mukana. Floppi on valmis!

En tilaa :lol:
Viimeksi muokannut buctu, 01 Maalis 2011, 20:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Too much ain't enough"

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Sisältä ihan kammottava, mutta eiköhän tuo korjaantune tuotantomalliin. Ulkoisesti ja ennenkaikkea teknisesti varsin mielenkiintoinen vehje.

Tiilenpunainen mattaväri aika yllättävä (lue: ruma) valinta. Mun silmään näyttää siltä kuin olis pintaväri jäänyt kiireessä kokonaan ruiskuttamatta.

Mutta siis autothan kulkevat teho/paino -suhteella. Toivottavasti myös tuotantomallissa suhde on kohdallaan. Ilahduttavaa, että Alfa on lähtenyt lähestymään urheiluauton ideaa juuri tältä kantilta.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ei keula osunnut, mutta perä onkin sitten sitäkin maukaampi! Sisusta on kyllä juuri niin yllätävä kuin tuollaisen auton kuuluukin olla. Kun tarkemmin silmäilee, alkaa Alfamaiset yksityis kohdat löytyä, katsokaa vaikka noita kahvoja...

Väri on vain valinta kysymys ;)
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

155156 kirjoitti:
Casa di Matti kirjoitti:Vähän liian koukeroista on munkin makuuni... Tuuninkituntua.
Tuotantoautoon (jos sellainen joskus oikeasti tulee) asiat tietenkin muuttuvat. Eihän tuossa ole esimerkiksi puskureita lainkaan ja konseptin sisusta on aika utopistinen tuotantoautoon.
Toivottavasti nyt jotain tulisi. Tätä konseptia olisi varaa vähän suoristella.

Joku tuolla otti Breran puheeksi. Protona se oli aivan mahdottoman hieno, mutta tuotantomalliksi sitä latistettiin kovasti. Jos tämän kanssa toimitaan saman kaavan mukaan, lopputulos voi olla upea!

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Noh... sanotaan nyt kun noita kuvia on katseltu:

Autopornoa...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Nyt on Alfalla oikea meininki. Kevyt ja melkein kohtuuhintainen urheiluauto on just oikean suuntaista kehitystä.

Hinta-arvio on valitettavasti vielä pikkuisen liian kova ollakseen realistinen vaihtoehto uutena ostettavaksi. JOS hinta olisi luvatussa 45 teur luokassa ja jos lasketaan autoverot vaikka samalla koneella varustetun Giuliettan 177 g/km mukaan niin tuohon tulisi veroja (ilman kateuslisäveroa) n. 15 teur. Valitettavasti tehopainosuhde näyttäisi menevän tuon autoverolain pykälän yli:

"Jos auton tehon (kilowatteina) ja kokonaismassan (kilogrammoina) osamäärä on 0,15 tai suurempi, laskennallisia hiilidioksidipäästöjä korotetaan kertomalla ne luvulla 1,5."

Tästä järjettömyydestä seuraa, että veroja tulisi vielä kymppitonni lisää jolloin ollaankin jo 70 teur Suomi-hinnassa.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Hieno peli. Onpahan sitten jotain mitä odottaa, kun ne nyt ensin täyttää sen maagiset 15v :)
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »


Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

evon rapon mukaan hintaa Britanniassa 38000£. Eli samaa luokkaa kuin esim. Z4 35i.

Avatar
Ollie
Viestit: 176
Liittynyt: 20 Maalis 2004, 01:48
Car(s): Spider 2,0 -71, GTJ 1300 -71, GTV 3.0 24V -02, 159 1.9 JTDm TI -07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ollie »

Portti kirjoitti:Nyt on Alfalla oikea meininki. Kevyt ja melkein kohtuuhintainen urheiluauto on just oikean suuntaista kehitystä.

Hinta-arvio on valitettavasti vielä pikkuisen liian kova ollakseen realistinen vaihtoehto uutena ostettavaksi. JOS hinta olisi luvatussa 45 teur luokassa ja jos lasketaan autoverot vaikka samalla koneella varustetun Giuliettan 177 g/km mukaan niin tuohon tulisi veroja (ilman kateuslisäveroa) n. 15 teur. Valitettavasti tehopainosuhde näyttäisi menevän tuon autoverolain pykälän yli:

"Jos auton tehon (kilowatteina) ja kokonaismassan (kilogrammoina) osamäärä on 0,15 tai suurempi, laskennallisia hiilidioksidipäästöjä korotetaan kertomalla ne luvulla 1,5."

Tästä järjettömyydestä seuraa, että veroja tulisi vielä kymppitonni lisää jolloin ollaankin jo 70 teur Suomi-hinnassa.
Eikös tuo 1,5 kerroin koske vain autoja, joista ei ole päästötietoa olemassa, vaan verotetaan laskennallisen kokonaispainoon perustuvan päästöarvon mukaan?

Autoverolain 6 §:

"Henkilöautosta ja pakettiautosta suoritettava vero on liitteen verotaulukon 1 mukainen prosenttimäärä auton verotusarvosta, jollei 8 §:ssä toisin säädetä. Veroprosentti määräytyy henkilöauton tai vuoden 2008 alun jälkeen ensi kertaa käyttöönotetun pakettiauton yhdistettyä kulutusta vastaavan hiilidioksidipäästön perusteella, joka on merkitty tai pitäisi merkitä rekisteriin auton teknisiin tietoihin.

Jos 1 momentissa tarkoitettua tietoa hiilidioksidipäästöstä ei ole, veroprosentti määräytyy verotaulukon 1 mukaan auton kokonaismassaa ja käyttövoimaa vastaavan laskennallisen hiilidioksidipäästön perusteella. Jos auton tehon (kilowatteina) ja kokonaismassan (kilogrammoina) osamäärä on 0,15 tai tätä suurempi, laskennallista hiilidioksidipäästöä korotetaan kertomalla se luvulla 1,5. Hiilidioksidipäästön määrä pyöristetään täysiin grammoihin.

Edellä 2 momentissa tarkoitetun laskennallisen hiilidioksidipäästön sijasta veroprosentti määräytyy verotettavana olevan auton yhdistettyä kulutusta vastaavan hiilidioksidipäästön perusteella, jos verovelvollinen tai rekisteröity asiamies ensiverotuksen yhteydessä esittää siitä selvityksen ja jos se on..."

IlkkaL
Viestit: 217
Liittynyt: 03 Joulu 2009, 11:19
Car(s): Saabi (ex 147 GTA & GTV 2.0 & 166 3.0 & 166 2.5 & Spider 3.0 & Brera 3.2)
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja IlkkaL »

Kylhän se taitaa niin olla että sitä jämähtää muotokielinensä sille vuosikymmenelle jolloin autoilusta on ne suurimmat kiksit saanut...ja mulla se on siä jossain kasaritunnelmissa :shock: . Jos Vinnie Lane olis auto... :lol: Jotenkin sellainen clean ja sleek - osasto vetoaa eniten mun esteettiseen korvaan ja tossa sitä on keulassa ja perässä, noi ilmanottoaukot sivussa on totaalinen put off....vielä kun niissä on jotenkin halvahko IkeaMuovi-tunnelma!!! Nehän ne kyl silpoo mahd. tuotantoversioon ekana et jäädään odottelemaan....

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Ollie: Kyllä sinä taidat olla oikeassa. Kun tuota tarkemmin lukee niin lisäkerroin taitaa tosiaankin koskea vain vanhempia autoja, joista ei ole päästötietoja. Tässä asiassa myönnän ihan mielelläni olleeni väärässä. Kiitos oikaisusta.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Erittäin hieno laite on/tulee olemaan, ilmestyy se sitten tuollaisenaan tai muunneltuna... se on varma. Sellaista autoa (Alfaa) ei tulla koskaan esittelemään, mikä olisi kaikkien (alfistien) mielestä hottis. Eikä sellaista, etteikö siitä tulisi osalle porukasta joku menneiden vuosien datsuni mieleen.

Edullinen tuo ei tule olemaan jos tuotantoauton speksit ovat edes lähellä nyt kerrottua, siitä on turha haaveilla. Alfan malliston lippulaivat eivät ole koskaan olleet uutena halpoja, vaikka tekniikkakin on ollut ainakin viime vuosina perus-perheautoluokkaa. Tuskin nytkään mitään täyskäännöstä tehdään. Toisaalta ihan hyvä juttu, vaikka oma pörssi ei tuotteen ostamista uutena kestäkkään.

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Cuore Sportivo kirjoitti:Erittäin hieno laite on/tulee olemaan, ilmestyy se sitten tuollaisenaan tai muunneltuna... se on varma. Sellaista autoa (Alfaa) ei tulla koskaan esittelemään, mikä olisi kaikkien (alfistien) mielestä hottis. Eikä sellaista, etteikö siitä tulisi osalle porukasta joku menneiden vuosien datsuni mieleen.

Edullinen tuo ei tule olemaan jos tuotantoauton speksit ovat edes lähellä nyt kerrottua, siitä on turha haaveilla. Alfan malliston lippulaivat eivät ole koskaan olleet uutena halpoja, vaikka tekniikkakin on ollut ainakin viime vuosina perus-perheautoluokkaa. Tuskin nytkään mitään täyskäännöstä tehdään. Toisaalta ihan hyvä juttu, vaikka oma pörssi ei tuotteen ostamista uutena kestäkkään.
Jep edullista siitä tuskin kukaan odottaa, mutta puhutaanko hintaluokassa 60-70ke, jossa aiemmat lippulaivat kuten brerat, gt ja gtv isoimmilla koneilla ja kilpailijoista tt, 370z ja z3, vai sitten 80-100ke autosta, jossa kilpailijoina alkaa olla ttrs, z3 isoimmalla pannulla yms. Sinänsä suorituskyky, jos jää luvatunlaiseksi, on kyllä samoilla linjoilla noiden kalliimpien kilpailijoiden kanssa, mutta tod näk varustelu ja mukavuus ei, painon jäädessä noin alas. Eli jos jäis tuohon 60-70ke haarukkaan niin nähtäis niitä varmaan täällä pohjolan perukoillakin ihan eri lailla...

Tää voi myös olla sellaista omahyväistä toiveajattelua, että tuohon alempaan hintahaarukkaan voisi itelläkin olla varaa tietyin ehdoin jos tarpeeksi vyötä kiristää (tosin vaatinee min puolen vuoden neuvottelun rouvan kanssa vaikka rahapuolen jotenkin pystyisi hoitamaankin) :-D

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

routasydän kirjoitti: Jep edullista siitä tuskin kukaan odottaa, mutta puhutaanko hintaluokassa 60-70ke, jossa aiemmat lippulaivat kuten brerat, gt ja gtv isoimmilla koneilla ja kilpailijoista tt, 370z ja z3, vai sitten 80-100ke autosta, jossa kilpailijoina alkaa olla ttrs, z3 isoimmalla pannulla yms. :-D
Lotus Exige S ( 220 hv ) 47 990 €
Lotus Exige Cup 260 ( 260 hv ) 99 990 €
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

www.autocenter.fi
Hinnasto voimassa 11.8.2009 alkaen

Lotus Elise S 136 hv 47 990 €
Lotus Elise R 192 hv 59 990 €
Lotus Elise SC 220 hv 79 990 €

Lotus Exige S ( 220 hv ) 69 990 €
Lotus Exige Cup 260 ( 260 hv ) 99 990 €

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

"This car is not simply an exercise in style created for the motor show; it will be on sale in 2012 and is set to reinforce Alfa Romeo's global growth."

Tuo kuulostaa hyvältä joka tapauksessa. Alfa tarvitsee juuri tämän kaltaisia "kasvojenkohotuksia".

Piech sanoi että Alfan myynti nousisi 2016 vuoteen mennessä 400 000. Marchione sanoi että 500 000 2014. Hyvää nokittelua, kiva jos jotain toteutuisi ihan oikeastikin. Oli siellä hauska kukkanenkin joukossa: Alfa aikoo nostaa myynnin 300 000 vuoteen 2010 mennessä.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Alle puoleen jäi...mutta eihän *kukaan* osannut (Wall Streetin ulkopuolella) ennakoida lamaa :mrgreen:
OK, ehkä tuotteessakin oli jotakin mikä ei myynyt...

Piechin kehut myynnin nostamisesta kuullostaa hassulta tilanteessa jossa VW on halukas ostamaan Alfan; sehän vain nostaa Alfan arvoa ja kauppahintaa.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Vastaa Viestiin